Vyhledávání

Velká cena Kanady přinesla opět atraktivní a dramatický závod, byť poněkud příliš mokrý

DRAMATICKÉ VÍTĚZSTVÍ BUTTONA V KANADĚ NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI PZERO

Montreal, 12. června 2011 – Velká cena Kanady přinesla opět atraktivní a vysoce dramatický závod, ve kterém hrály pneumatiky ústřední roli a ve kterém musel na trať mnohokrát vyjet zaváděcí vůz. Po dlouhém přerušení závodu, které bylo způsobeno přívalovým deštěm, získal své první vítězství v sezoně pilot McLarenu Jenson Button. Použil při tom hned tří různých pneumatik PZero z palety pneumatik připravených společností Pirelli pro formuli 1.

Button předjel na své cestě k vítězství Sebastiana Vettela z týmu Red Bull až v posledním kole, když před tím prošel postupně kolizí se svým týmovým kolegou, penalizací průjezdem boxy a pěti zastávkami v boxech. To vše ho v jednom okamžiku odsunulo až na 21. pozici v závodě. Správná strategická rozhodnutí týmu v neustále se měnících podmínkách a jeho fantastická jízda mu však bez ohledu na výše zmíněné okolnosti umožnily zvítězit v jednom z nejatraktivnějších závodů letošní sezony.

První čtyři kola po startu absolvovali jezdci v mokrých podmínkách za zaváděcím vozem, což znamenalo, že všechny vozy do závodu odstartovaly obuty do oranžových pneumatik PZero určených do deště. Stalo se tak v letošním roce vůbec poprvé. Button se stal prvním jezdcem, který přešel na modré PZero do přechodných podmínek a učinil tak v osmém kole. Byl to zároveň závodní debut tohoto typu pneumatik od italského výrobce.

Krátce po první půlhodině závodu se však prudké přívalové deště znovu vrátily a na trať se vrátil i zaváděcí vůz. Krátce poté byl ve 24. kole závod přerušen, neboť v nastalých podmínkách byly vozy na dráze neřiditelné. V souladu s pravidly bylo týmům dovoleno při čekání na restart závodu vyměnit pneumatiky a pracovat na vozech.

Závod byl znovu odstartován za zaváděcím vozem až po téměř dvou hodinách, a to opět na oranžových pneumatikách Pirelli PZero. Tak jak se měnily podmínky a trať osychala, vedoucí jezdci přecházeli postupně nejprve na pneumatiky do přechodných podmínek a poté i na pneumatiky hladké. Button absolvoval svou poslední zastávku v boxech, při které obul červené superměkké Pzero, v 51. kole závodu a zvítězil nakonec s náskokem 2,7 sekundy. Napomohla mu přitom i poslední žlutá fáze závodu, ke které došlo dvanáct kol před cílem.

Vettel, který absolvoval celý závod na první pozici a o vedení přišel až v posledním kole, dojel nakonec na červených superměkkých PZero jako druhý. Jeho stájový kolega Mark Webber skončil třetí. V posledních osmi kolech závodu mohli diváci sledovat strhující bitvu o pozice na stupních vítězů, při které Vettel hájil svou pozici před Buttonem, Webberem a jezdcem Mercedesu Michaelem Schumacherem až do okamžiku, kdy v posledním kole učinil pro něj velmi necharakteristickou chybu.


Na konci závodu, který přišel téměř čtyři a půl hodiny po startu, ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery uvedl: „Dnes jsme viděli jednu z nejvzrušujících a nejméně předvídatelných velkých cen letošního ročníku závodů formule 1. Viděli jsme senzační jízdu Jensona Buttona i boj o místa na stupních vítězů, který byl nakonec rozhodnut až v úplně posledním kole. Konečně jsme se dočkali i závodu, jehož část se jela za mokrých podmínek a který předvedl vysokou efektivitu našich oranžových pneumatik PZero do mokrých podmínek i modrých PZero do podmínek přechodných.

Jakmile byl závod znovu odstartován, byli jsme poprvé svědky využití pneumatik do mokrých a přechodných podmínek až k bodu, kdy bylo nutné jejich přezutí. Správná volba tohoto okamžiku byla klíčovým strategickým rozhodnutím, jak ukázali jak Button, tak Vettel. Stejně tak jsme si užili i jízdy Kamuie Kobajašiho, který zajel fantasticky v závodě, na jehož restart se skutečně vyplatilo počkat. Závěrečná bitva o místa na stupních vítězů byla jedním z nejlepších okamžiků letošní sezóny formule 1.“


PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA KANADY 2011

Restart
Button: WN IN (8) DT (13) WN (19) WN IU (35) IN (37) SSU (51) 6
Vettel: WN WN (20) WU IN (37) SSU (53) 3
Webber: WN WN (20) WU IN (36) SSU (50) 3
Schumacher: WU IU (18) WU (21) WU IN (34) SSN (52) 4
Petrov: WN WN IN (36) SSU (53) 2
Massa: WN WN (21) WU IN (36) SSU (53) SSU (54) 4
Kobayashi: WN WN IN (36) SSU (53) 2
Alguersuari: WN WN (19) WN IN (35) SSN (51) 3
Barrichello: WN IN (15) WN (19) WU IN (34) SSN (50) 4
Buemi: WU IN (17) WN (20) WN IN (34) SSU (50) 4
Rosberg: WN IU (17) WU (19) WN IN (36) SSN (53) 4
De La Rosa: WN WN IN (35) SSU (52) 2
Liuzzi: WN WN (9) WU IN (35) SSN (52) 3
D’Ambrosio: WN IN (17) WN (23) WN IN (33) DT (36) SSN (52) 5
Glock: WN WN IN (34) SSN (51) 2
Trulli: WN WN (19) WU IN (36) SSN (52) SSU (55) 4
Karthikeyan: WN WN IN (37) SSN (51) 2
Di Resta: WN WN IN (35) IN (43) IN (50) SSN (53) 4
Maldonado: WN IN (17) WN (19) WU IU (35) SSN (51) SSU (61) 5NC
Heidfeld: WN WU IN (35) SSU (52) 2 NC
Sutil: WN IN (16) WN IN (34) DT (45) IN (49) 4 NC
Alonso: WN IN (17) WN (19) WU IN (36) 3 NC
Kovalainen: WN WN (19) WU 1 NC
Hamilton: WN 0 NC

První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.

S = měkká směs
SS = superměkká směs
W = pneumatika do mokrých podmínek
I = pneumatika do přechodných podmínek
N = nová směs
U = použitá směs
DT = průjezd boxy
NC = neklasifikován

Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech

Pirelli Tyre Press Office
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu