Vyhledávání

Velká cena Maďarska 2011 formule jedna je na dohled.

Velká cena Maďarska 2011 formule jedna je  na dohled.

Velká cena Maďarska

Okruh je dlouhý 4 381 metrů a má kluzký a nečistý asfalt, k tomu se obvykle přidávají nejvyšší teploty, které mohou přesáhnout 50 stupňů Celsia.

Měkká a superměkká jsou směsi, které Pirelli na okruh přiveze. Cílem je vypořádat se s nedostatkem přilnavosti na extrémně kluzkém povrchu. Náš virtuální vůz velmi dobře ilustruje nároky, se kterými se budou muset závodníci na jednom z technicky nejnáročnějších okruhů roku vypořádat.

Zatáčka č. 2

Jede se na druhý rychlostní stupeň něco přes 100 km/h. Okruh je klopený směrem k vnějšímu okraji zatáčky a přispívá tak k nedotáčivosti, která se s průběhem zatáčky zhoršuje. Největší úlohu má pravé přední kolo, aby udrželo auto v klidu a v závodní stopě skrze celou zatáčku.

Následuje sekvence zatáček jedna za druhou ve vysoké rychlosti. Závodníci využívají vnějších obrubníků coby součásti závodní stopy. Nárazy pak generují zatížení odpovídající více než 800 kilogramů. Tento fenomén je ještě důraznější při posledním obrubníku, na kterém auta dosahují rychlosti 240 km/h, a který je příčinou intenzivních vibrací, které jsou pak přenášeny skrz bočnice a běhoun pneumatiky dále na auto.

Závěrečná část okruhu je extrémně náročná. Je v ní ostrá zatáčka na levou ruku. Malá rychlost a nízký přítlak znamenají, že pneumatiky musí generovat veškerou mechanickou přilnavost. Závisí tedy na složení dané směsi, aby udržela auto skrze zatáčku a zajistila dobrou trakci na jejím výjezdu. Jezdec tak může využít veškerého výkonu motoru.

 

Fotogalerie

Formule 1- zmoklá VC Anglie 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu