Vyhledávání

Vítězem Velké ceny Japonska formule 1 Jenson Button. Mistrem Sebastian Vettel

Vítězem Velké ceny Japonska formule 1 Jenson Button. Mistrem Sebastian Vettel
VETTEL SE NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI STÁVÁ ŠAMPIONEM FORMULE 1
 
 
Suzuka, 9. října 2011 – Pilot stáje Red Bull Racing Sebastian Vettel se stal členem exkluzivního klubu jezdců, kteří se stali světovými formule 1 na pneumatikách značky Pirelli. Až dosud jimi byli: Giuseppe Farina (1950), Alberto Ascari (1952, 1953) a Juan Manuel Fangio (1951, 1954, 1957). Německý jezdec se stal rovněž nejmladším dvojnásobným šampiónem v historii závodů formule 1 a devátým jezdcem historie, kterému se podařilo získat dva tituly šampióna v řadě za sebou.
 
Vítězem Velké ceny Japonska na okruhu v Suzuce, která za posledních 24 let celkově jedenáctkrát rozhodla o šampiónu formule 1, se stal pilot McLarenu Jenson Button. Jednalo se o jeho třetí vítězství letošní sezóny. Celkový počet vítězství jezdců stáje McLaren na okruhu v Suzuce tak dosáhl počtu devíti. Britská stáj tak potvrdila své postavení historicky nejúspěšnějšího týmu na zdejší trati a Button si upevnil druhou pozici v letošním šampionátu jezdců.
 
K zisku druhého titulu šampióna stačil Vettelovi jeden jediný bod. Po startu z prvního místa na startovním roštu dokončil závod na třetím místě a dodržel tak letošní zvyk, že v každém závodě měla stáj Red Bull vždy alespoň jeden vůz na stupních vítězů. Fernando Alonso ze stáje Ferrari dokončil na druhém místě. Vzhledem k tomu, že opotřebování pneumatik se v Japonsku stalo z důvodu vysokých rychlostí v zatáčkách a velkého příčného zatížení pneumatik kritickým faktorem, všichni tři nejrychlejší jezdci zastavili v boxech celkem třikrát. Své první tři úseky závodu absolvovali na měkkých pneumatikách Pirelli P Zero Žlutá, poslední a výrazně delší úsek pak na středně tvrdých P Zero Bílá. Mohli tak využít výrazně větší životnosti těchto pneumatik z tvrdší směsi při jízdě s menším množstvím paliva v nádržích.
 
Díky druhé zastávce v boxech se Button dokázal dostat do vedení před Vettela poté, co německý jezdec v 19. kole zajel do boxů pro nové pneumatiky. Vettel byl rovněž prvním jezdcem, který během své poslední zastávky v 33. kole přešel na tvrdší pneumatiky. Na tvrdší směsi pak absolvoval až do konce závodu celkem 20 kol. Pilot Ferrari Fernando Alonso zajel do boxů pro své středně tvrdé pneumatiky o čtyři kola později a dostal se před Vettela na druhé místo.
 
Pět kol před koncem závodu dělilo od sebe první čtyři jezdce méně než šest sekund. Tím byl zajištěn strhující závěr velké ceny, navíc Alonso se přibližoval Buttonovi. V cíli dělilo oba jezdce jen 1,1 sekundy. Oba proťali cílovou čáru s monoposty obutými středně tvrdými pneumatikami.
 
Kromě Button a Vettela byla Velká cena Japonska velmi úspěšná i pro jezdce Mercedesu Nico Rosberga. Problém s hydraulikou, který ho potkal během kvalifikace, sice znamenal, že do závodu odstartoval až z poslední pozice, dokázal však využít středně tvrdé směsi při prvním úseku a pak tří dalších úseků na měkké směsi k tomu, aby postoupil o 14 pozic vpřed. Umístěním na desátém místě získal jeden mistrovský bod. Z jezdců, kteří zvolili strategii se dvěma zastávkami v boxech, se nejlépe umístili Sergio Pérez na Sauberu a Vitalij Petrov na Renaultu. Do cíle dojeli na osmé respektive deváté pozici, přičemž do závodu oba odstartovali na středně tvrdých pneumatikách.
 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Především bych chtěl pogratulovat Sebastianu Vettelovi k zisku titulu světového šampióna na pneumatikách Pirelli, prvnímu po našem návratu do formule 1. Během celého roku prokazoval skvělou formu, a tak není žádným překvapením, že svůj druhý titul získal již dnes. Rovněž bychom rádi popřáli Jensonu Buttonovi k velmi zaslouženému vítězství, kterého dosáhl ve velmi tvrdé konkurenci. Všechny zásluhy za strhující závod dnes patří jezdcům. Pokud jde o nás, jsme velmi spokojeni, že naše pneumatiky se na tomto velmi náročném okruhu plně osvědčily. Tak jak jsme očekávali, jezdci použili strategie dvou až tří zastávek a degradace pneumatik se pohybovala v obvyklých mezích.“
 
 
 
 
PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA JAPONSKA 2011
 
Button:            SU       SU (10)           SU (20)           MN (36)                                  3
Alonso:            SU       SU (10)           SU (21)           MN (37)                                  3
Vettel:              SU       SU (9)                         SU (19)           MN (33)                                  3
Webber:          SU       SU (10)           SU (19)           MN (34)                                  3
Hamilton:        SU       SU (8)                         SU (21)           MN (35)                                  3
Schumacher: SU       SU (9)                         SN (24)           MN (41)                                  3
Massa:            SU       SU (11)           SU (22)           MN (36)                                  3
Perez:                         MN       SN (20)           SN (37)                                                          2
Petrov:            MN       MN (18)           SN (39)                                                          2
Rosberg:         MN       SN (12)           SN (24)           SU (41)                                   3
Sutil:                SU       SN (8)                         SU (23)           MN (37)                                  3
Di Resta:        SU       SN (10)           SU (24)           MN (35)                                  3
Kobayashi:      SU       SN (10)           MN (24)                                                          2
Maldonado:     MN       MN (16)           SN (25)           SU (41)                                   3
Alguersuari:    MN       SN (17)           SU (36)                                                          2
Senna:            MN       MN (15)           SN (35)                                                          2
Barrichello:     SU       SU (12)           SN (24)           MN (37)                                  3
Kovalainen:     SN       SU (10)           SU (22)           MN (37)                                  3
Trulli:               SN       SU (11)           SU (24)           MN (38)                                  3
Glock:             SN       SU (12)           SU (19)           MN (36)                                  3
D’Ambrosio:    SN       SU (13)           SU (23)           MN (37)                                  3
Ricciardo:       SN       SU (11)           SU (22)           MN (38)                                  3
Liuzzi:                         SN       MN (8)             SU (23)           SU (35)                                   3
Buemi:            SN       SU (11)                                                                                  1 NC
 
 
První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
S = měkká směs
M = středně tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs
 
NC = neklasifikován
 
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.
 
***
 

 

 

Pirelli Tyre Press Office
 
 
 

Fotogalerie

Formule 1 - VC Německa 2011 na Nurburgringu 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu