Vyhledávání

Všech čtyřiadvacet pilotů formule 1 se ve vedru potýkalo se vskutku obtížnou kvalifikací

VELKÁ CENA MALAJSIE 2011
MĚKKÉ PNEUMATIKY PIRELLI ZADĚLALY NA DRAMATICKOU KVALIFIKACI

Sepang Malajsie 9. dubna 2011 – Teplota trati dosahovala 44 stupňů Celsia. Všech čtyřiadvacet pilotů formule 1 společně s pneumatikami PZero se tudíž potýkali se vskutku obtížnou kvalifikací. Druhý závod letošní sezony je známý jako jeden z nejteplejších a nejvlhčích v celém ročníku.

Z nervy drásajícího duelu Red Bullu a McLarenu vyšel stejně jako v Austrálii vítězně Sebastian Vettel, který časem 1:34.870 o jednu desetinu sekundy porazil Lewise Hamiltona z McLarenu. Vettelův čas, zajetý na měkčí sadě pneumatik Pirelli, byl v Sepangu nejrychlejším od roku 2006, kdy kolo vítěze kvalifikace mělo hodnotu 1:33.840.

Trať v kvalifikaci zůstala suchá. Většina jezdců na okruh vyrazila nejprve na tvrdé směsi. Ke konci první části kvalifikace oba piloti Ferrari přezuli na měkkou směs a zajeli dva nejrychlejší časy. Šest nejrychlejších v první části používalo měkké sady, výjimku tvořili piloti McLarenu. Vozy Red Bullu též použily tvrdší sadu.
Jelikož se měkká směs ukazuje být o více než sekundu na kolo rychlejší, udávala tempo i v druhé

části kvalifikace. Tu ovládli jezdci McLarenu, Jenson Button a Lewis Hamilton. Red Bull s McLarenem šly do poslední desetiminutové části naplno. Oba týmy použily měkké směsi.
Až do posledních tří minut byly jejich vozy jediné, které se podívaly na trať. Zbylých šest monopostů tedy mělo na boj o pole position pouze jeden měřený pokus.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Kvalifikace v Malajsii je s jistotou jednou z nejnáročnějších v tomto ročníku. Asfalt zůstal suchý, a tak jsme mohli vidět plný potenciál našich pneumatik, bez jakýchkoliv vnějších faktorů. Zda tomu tak bude i zítra, si musíme počkat. Je těžké představit si víkend v Malajsii, kdy by ani jednou nezapršelo! Předpovědi hovoří o
devadesátiprocentní šanci dešťových přeháněk. Jsem ale Angličan, a tak to podle mě znamená, že se dočkáme azurové oblohy… Rozdíl mezi měkkou a tvrdou sadou pneumatik činí 1,2 sekundy na kolo. Na strategie použité v průběhu kvalifikace to tudíž mělo velký vliv a ze závěru to učinilo velké drama. Pokud můžeme podle dneška vznášet nějaké soudy, vypadá to, že nás zítra čeká napínavý závod, ve kterém bude opět klíčovou roli hrát strategie.“

 

Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli
***

 

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu