Vyhledávání

Vzpomínka na chudě obsazenou Jarní cenu Masarykova okruhu 2011: ohlasy atd

Vzpomínka na chudě obsazenou Jarní cenu Masarykova okruhu 2011: ohlasy atd

Jarní cena Masarykova okruhu: ohlasy, výsledky, fotogalerie

Úspěšné vykročení mladých jezdců do letošní sezóny vneslo svěží a příjemný vánek do výsledkových listin víkendové Jarní ceny Masarykova okruhu. Podnik už tradičně zahajoval mezinárodní mistrovství České republiky okruhových automobilů divizí 3 a 4, pozice na startovním roštu zaujali i jezdci dalších seriálů.

Na divizi 4 se zejména v sobotu podepsala termínová kolize se závody středoevropské zóny na Hungaroringu, nicméně i tak se diváci dočkali zajímavých soubojů.

Kritizované supervozy specifikace DTM se na startovním roštu Jarní ceny objevily pouze v případě sobotního a nedělního sprintu. Zatímco Tomáš Kostka, ostřílený mimo jiné závody v silných formulových monopostech, usedl za volant vozu Mercedes Benz C, jeho protihráč Michal Matějovský poprvé naostro okusil kouzlo vozu Audi A4 DTM. Výsledek obou závodů vyzněl jasně ve prospěch Kostky. „Stále se s tímto autem učím jezdit. Nejdůležitější bude vyrovnat se s aerodynamickým přítlakem. Musím jet tak rychle, aby na auto působil a já byl díky tomu schopen projíždět rychle zatáčky. Myslím ale, že postupně se zlepšuji,“ uvedl dvakrát druhý Matějovský. Vítězný Kostka o vozech DTM ví už dávno svoje. „Také jsem kdysi na vlastní kůži poznal, že détéemka jsou naprosto výlučná auta. Přijít na kloub jejich vychytávkám nejde ze dne na den,“ uznal Kostka.

Vytrvalostní dvouhodinovka se při absenci „velkých“ vozů DTM stala snadnou kořistí mladíků Jakuba Kubase a Marka Frieda, pilotujících americký sedmilitrový vůz Saleen S7R. Stejné auto vodil předloni v FIA mistrovství Grand Tourismo bývalý rakouský pilot formule 1 Karl Wendlinger. Kontakt s vedoucím vozem se snažili udržovat Jan a Tomáš Kašpárkovi (Audi TT – R DTM). Problematický průběh zastávky v boxech však střídajícího Tomáše psychicky rozhodil a vůz záhy skončil ve svodidlech.„Hrozně mě to mrzí, závod jsme měli slibně rozjetý,“ hlesl zklamaně mladší sourozenec Jan.

„Po odpadnutí Kašpárkových mi stačilo už jen pravidelně kroužit. Nevěděli jsme, jestli ujedeme celý závod bez výměny pneumatik, ale díky zvolnění tempa se nám to podařilo,“ přiznal usnadněnou úlohu třiadvacetiletý Fried, který řízení přebral od o tři roky mladšího Kubase. V cíli měl Fried radost dvojnásobnou, protože vítězná dvouhodinovka bylo jeho zaokrouhleným stým okruhovým závodem v kariéře. „Se závody do vrchu mám dohromady zhruba 150 startů,“ doplnil oslavenec Fried. Společně s kolegou Kubasem urazil během dvou hodin 56 kol, pod šachovnicí stříbrná dvojice Jirko Malchárek – Michal Vorba s vozem Ferrari 430 stihla v cíli o jeden okruh méně.

Už druhým rokem dodávají divizi 3 potřebně vitamínové kapky jednoduše vyhlížející italské monoposty Gloria. Na Masarykově okruhu se jich o víkendu sešla téměř kompletní desítka, přičemž jediného rovnocenného soupeře našly glorie ve voze Van Diemen Tomáše Chabra. Jeho sveřepé duely s loňským mistrem republiky Janem Skálou skončily remízou: v sobotu vyhrál Skála, o den později byl o pět vteřin rychlejší Chabr. Další dvě příčky jako přes kopírák obsadili Ital Giulio Glorioso (syn konstruktéra vozů Gloria) a motokárami odkojená amazonka Gabriela Jílková.

Jarní cena Masarykova okruhu uvedla na českou motoristickou scénu premiéru seriálu European R – Cup, o jehož body usilují jezdci britských sportovních vozů Radical. Formát závodění spiderů s motocyklovými motory Suzuki Hayabusa (v přípravě je i varianta přeplňovaných motorů Ford) tvoří dva separované padesátiminutové bloky proložené povinnou zastávkou v boxu. I když coby host okusil horkou sedačku jednoho z vozů dvojnásobný mistr Evropy trucků David Vršecký, oba zlaté věnce nakonec inkasoval talentovaný mladík Bronislav Formánek z týmu Mičánek Motorsport. „Seriál to nemusí být špatný, ale promotéři by měli na některých věcech ještě zapracovat,“ nechal se slyšet rovněž v radicalu startující Fried.

Slibně zahájený šampionát se nyní přesune na další okruhy, do Brna se vrátí na podzim. A to už by mělo být na trati znovu plno. „Při Podzimní ceně Masarykova okruhu by se situace s malým počtem jezdců už neměla opakovat, podnik je totiž součástí středoevropského šampionátu. To předpokládá účast Slováků, Poláků, Maďarů a Rakušanů,“ řekl na vysvětlenou ředitel Jarní ceny Miroslav Bartoš.

Fotogalerie ze závodního víkendu najdete v naší galerii


Výsledky Jarní ceny Masarykova okruhu

 

MO

 

Fotogalerie

Jarní cena Brna 2011 - Young Timer a BMW Challenge, foto V.Klígl

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu