Vyhledávání

WTCC: SEATy León TDI vjedou na jednu z nejtěžších tratí šampionátu již v závěru tohoto týdne.

WTCC: SEATy León TDI vjedou na jednu z nejtěžších tratí šampionátu již v závěru tohoto týdne.

ŠESTÝ PODNIK LETOŠNÍHO ŠAMPIONÁTU WTCC SE JEDE V ČR
Brněnský okruh bude pro SEAT León TDI výzvou



Zatáčkovitá trať Masarykova okruhu v Brně se značnými výškovými rozdíly hostí příští zastavení okruhového šampionátu cestovních vozů WTCC, který je šestým podnikem letošní sezony a současně tím, který uzavírá její první polovinu. SEATy León TDI vjedou na jednu z nejtěžších tratí šampionátu WTCC již v závěru tohoto týdne.

Výherci v naší soutěži s TV MOTORMIX o vstupenky na WTCC Brno 2009
17.6.2009 - Správné odpovědi vzhledem ke stále probíhající soutěži neprozrazujeme. Ale je s podivem, že již zhruba dvě desítky došlých odpovědí je ŠPATNĚ. Je zřejmé, že někteří soutěžící prostě jen tak tipují a dokáží napsat úplné hlouposti.....
Seznam výherců ZDE



Závodní vozy s pohonem kol přední nápravy jsou zde v nevýhodě, protože si rychlý sled pravých a levých zatáček vybírá svou daň v podobě vyššího opotřebení pneumatik. Dalším hendikepem, projevujícím se zejména v náročných stoupáních, je omezení plnicího tlaku turbodmychadla na 2,7 baru, takže SEAT León TDI bude mít za těchto regulaci těžkou pozici v boji o přední místa.

Pravidla určující v letošní sezoně velikost přídavné zátěže však vyústila v rovnoměrné zatížení vozů tří značek bojujících o první místa. SEAT, BMW a Chevrolet tak dostávají navíc závaží se 40 kg, a tak se diváci mohou těšit na souboje rovnocenných soupeřů na trati, zejména během kvalifikací. I přes tuto podobnost bude SEAT León TDI vozit o 20 kg více zátěže než ve Valencii a bude mít v absolutním srovnání o 15 kg vyšší hmotnost než BMW.

Letošní šampionát uzavře první polovinu sezony právě v Brně. I přes vzestupy a pády, které SEAT zaznamenal v prvních pěti závodních víkendech, očekává vedení týmu setrvání na prvních místech průběžného pořadí jezdců a poháru konstruktérů i po dvou nedělních závodech. Je to ta nejlepší pozice pro vstup do druhé poloviny sezony.

Loni v Brně zvítězil Gabriele Tarquini, navzdory náročnému a pro SEATy nevýhodnému charakteru trati. Bylo to první brněnské vítězství pro SEAT a jeden z milníků na okruhu, kde se šampionát WTCC jezdí od roku 2006 a evropská podoba pak už od roku 2002.


Program
Sobota, 20. června 2009
8.30 – 9.00 Volný trénink
11.00 – 11.30 Volný trénink
15.00 – 15.35 Kvalifikace

Neděle, 21. června 2009
8.30 – 8.45 Warm-up
12.50 1. závod 10 kol, letmý start
15.05 2. závod 10 kol, pevný start


Hmotnosti a zátěže jednotlivých vozů
SEAT León TDI: 1 170 kg + 40 kg zátěže = 1 210 kg
SEAT zážehový: 1 170 kg - 10 kg zátěže = 1 160 kg
BMW: 1 155 kg + 40 kg zátěže = 1 195 kg
Chevrolet Cruze: 1 170 kg + 40 kg = 1 210 kg
BMW (soukromé stáje): 1 180 kg
Lada: 1 170 kg - 20 kg zátěže = 1 150 kg

(Díky zvláštnímu předpisu FIA mohou vozy BMW startovat s hmotností nižší o 15 kg než má SEAT León TDI).


Druhý závodní víkend poháru SEAT León Eurocup

Pohár SEAT León Eurocup bude mít tento víkend v Brně své druhé letošní zastavení, po tom, co Norbert Mischelisz vyhrál první a Andrea Larini druhý závod na valencijském okruhu Cheste. Tým Sunred nakonec vzhledem k vyrovnanějším výsledkům nominoval Tima Coronela, dvojče Toma Coronela.

Dva španělské závody skončily nasbíráním shodného počtu 11 bodů rovnou třemi jezdci (Coronel, Matějovský a Larini), které následuje Michelisz (10), Pedalà (9) a Puyo (8). Brněnské závody budou bezesporu zajímavé i proto, že zde loni pohárová klání absentovala a všichni jezdci tak budou mít stejnou šanci na vítězství.

Na Masarykově okruhu v Brně se představí 25 vozů SEAT León Eurocup. České návštěvníky bude zajímat umístění Michala Matějovského, který v poháru nejen reprezentuje Českou republiku, ale bude si také chtít udržet první místo, na kterém je v průběžném pořadí spolu se dvěma dalšími jezdci.

PR

 

Fotogalerie

WTCC na portugalském Estorilu, foto Seat

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu