Vyhledávání

WTCC v Brně. Mezi suverénní modré vozy Cruze se na stupně vklínil jen Tom Coronel s BMW

WTCC v Brně. Mezi suverénní modré vozy Cruze se na stupně vklínil jen Tom Coronel s BMW

Brněnský závod WTCC ovládli jezdci Chevroletu, rekord Masarykova okruhu odolal

Brno, 19. června 2011

Šest míst na stupních vítězů a pět z nich obsadili jezdci továrního týmu Chevrolet. To je výsledek brněnského závodu Mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Mezi suverénní modré vozy se vklínil jen ve druhém závodu Tom Coronel s BMW. Atraktivní podívanou předvedly na Masarykově okruhu formulové monoposty AutoGP, jejichž první závod začal dvěma nehodami.

Masarykův okruh stihl ještě před prvními nedělními Warm Up po nočním dešti oschnout, teplota vzduchu na Kývalce se ale celý den pohybovala jen kolem patnácti stupňů. To poznamenalo cýsledné časy všech jezdců. Jejich nedělní maxima zůstala za sobotními výsledky z kvalifikace. Předpovědi o pádu rekordů Masarykova okruhu se tak nenaplnily, byť
formulovým monopostům AutoGP chybělo do jejich loňského rekordu jen pár desetin vteřiny.

Coronel uhájil pódium před dotírajícími Chevrolety jen jednou První závod WTCC ovládly suverénně Chevrolety. Vítěze kvalifikace Yvana Mullera hned v prvním kole předjel jeho stájový kolega Robert Huff a oba jezdci každým kolem zvyšovali náskok na zbytek startovního pole. Třetí místo držel Tom Coronel na BMW, v druhé polovině závodu jej ale neuhájil před třetím továrním jezdcem Chevroletu Alanem Menu.

Ve druhém závodu to měli jezdci Chevroletu těžší, díky pravidlům se museli prodírat skrz startovním polem z horších míst. Yvan Muller jako vítěz kvalifikace startoval až osmý, díky chybě jeho kolegů se mu ale podařilo prodrat do čela a vítězství si nenechal ujít. „Měl jsem celý víkend nejlepší auto a dokázal jsem toho naplno využít,“ konstatoval obhájce loňského mistrovského titulu po skončení závodu. Defenzivní jízda, při níž se bránil dotírajícím Chevroletům, vyšla napodruhé Tomu Coronelovi. Svoji pozici ubránil před třetím Alanem Menu.
„Mám pocit, že jsem se ale v druhé polovině závodu díval víc do zpětných zrcátek než na čelní sklo. Alan má zkrátka rychlejší auto,“ poznamenal po skončení závodu Coronel.

Největší naděje Seatu – Gabriele Tarquini a Fredy Barth – první závod nedokončili kvůli potížím s nově nasazenými motory 1,6T. V druhém závodu dojel Tarquini šestý, Bartha technické potíže odsoudily k pomalému kroužení po dráze a ztrátě tří kol na vítěze.


AutoGP: série nehod v prvním kole vyřadila šest monopostů V pověstné přetlačované nakonec cestovní vozy „trumfnuly“ formulové monoposty AutoGP. Hned po startu došlo ke kolizi Giovanniho Venturiniho a Marca Barby přímo na cílové rovince. Jeden vůz skončil s utrženým kolem v betonové bariéře oddělující dráhu od boxové uličky, druhý aktér kolize ve svodidlech na druhé straně dráhy. Do nehody se připletl i Francesco Dracone. Další vozy pak vyjely mimo dráhu ve třetí zatáčce. První kola závodu tak jezdci odkroužili za safety carem, někteří z nich takticky využili volné tempo k povinné výměně pneumatik. Tuto možnost propásl vítěz kvalifikace Rio Haryanto a připravil se tak o šanci na vítězství. Do boxů totiž musel v době, kdy se závodilo naplno. Z triumfu se tak radoval Ital Luca Filippi, který od loňského roku drží oficiální rekord Masarykova okruhu. K jeho překonání v neděli chybělo pouze čtvrt vteřiny. Ve druhém závodu, do kterého startuje osm prvních jezdců podle výsledku prvního závodu, avšak v opačném pořadí, kraloval Ital Samuele Buttarelli, druhým místem si spravil pachuť z taktické chyby v prvním závodu teprve osmnáctiletý Indonésan Rio Haryanto a na třetí místo dosáhl vítěz prvního závodu Luca Filippi.

Počet diváků byl podobný jako loni navzdory o den kratšímu programu Masarykův okruh o víkendu navštívilo celkem sedmadvacet tisíc diváků. „Na sobotní volné tréninky a kvalifikaci se přišlo podívat 3000 lidí, v neděli účast dosáhla 24 tisíc návštěvníků,“ upřesnila výkonná ředitelka Masarykova okruhu Ivana Ulmanová. Počet návštěvníků tak téměř vyrovnal loňskou návštěvnost, kdy byl ovšem program závodního víkendu třídenní.

Hlasitou část fanoušků tvořili Maďaři fandící svému jezdci Norbertu Micheliszovi. Ten byl sice kvůli nedodržení váhového limitu z pátého místa na roštu odsunut až na konec startovního pole, výbornou jízdou se ale propracoval na osmé místo v prvním závodu, ve druhém skončil jedenáctý.

Série světových mistrovských seriálů na Masarykově okruhu pokračuje za tři týdny závodem Mistrovství světa Superbike, ve kterém se návštěvníci mohou těšit na jednoho z nejslavnějších motocyklových závodníků současnosti Maxe Biaggiho. Sezóna pak vyvrcholí 12. - 14. srpna Grand Prix České republiky silničních motocyklů, v níž se historicky poprvé v nejprestižnější kubatuře MotoGP představí český závodník Karel Abraham.






Jiří Smetana, tiskový mluvčí Automotodrom Brno, a.s.
www.automotodrombrno.cz 

PR

 

Fotogalerie

WTCC v Brně 2011 objektivem Přemka Řihánka

nafoceno i bez novinářské akreditace a bez vesty ....

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu