Závěr sezóny 2011 Masarykova okruhu je tady: PC i Epilog
Podzimní cena Masarykova okruhu, Mezinárodní mistrovství ČR automobilů v závodech na okruzích
PODZIMNÍ CENA MASARYKOVA OKRUHU (22. - 25. 9. 2011)
S blížícím se závěrem motorististické sezóny spěje k finální podobě většina motocyklových a automobilových šampionátů. Na svůj vrchol se připravují rovněž aktéři mezinárodního mistrovství České republiky okruhových vozů, jehož rozhodující díly bude hostit brněnský Masarykův okruh.
O víkendu soustředí na Automotodromu Brno pozornost Podzimní cena Masarykova okruhu s kompletním pořadem českého šampionátu.
Vyvrcholení sobotního programu naservíruje tříhodinový závod automobilů, jehož startovní pole tvoří široké spektrum značek včetně technických lahůdek, jakými například v uplynulé sezony byly Mercedes Benz, Audi, Porsche, BMW, Lamborghini, Pagani Zonda či Ferrari.
Video z PC zde
Epilog – vytrvalostní závod automobilů, Mezinárodní 6ti hodinový vytrvalostní závod cestovních, speciálních a Grand Tourismo vozů
Poprvé se Epilog objevil v termínovém kalendáři Masarykova okruhu před deseti lety, kdy nápadu završit brněnskou sezónu vytrvalostním kláním zasvítila zelená. Hned premiéra, vypsaná na čtyři hodiny, potvrdila správnost tohoto rozhodnutí. Velice solidně obsazené startovní pole, v němž nechyběl čtyřnásobný exmistr Evropy cestovních vozů Dieter Quester, představilo divákům pestré spektrum vozů různých úprav, podnik nepřekazily ani dopolední závoje husté mlhy.
Pamětníci si při této příležitosti vybavili historii vytrvalostních automobilových závodů v Brně, zahájenou v roce 1950 na starém Masarykově okruhu dnes už málo vzpomínanou dvanáctihodinovkou s ryze československou jezdeckou účastí. Když se na brněnské klasické přírodní trati po osmileté přestávce dostaly v roce 1962 ke slovu opět automobily, oživení vytrvalostních soubojů nenechalo na sebe dlouho čekat. Po volných mezinárodních šestihodinových závodech v letech 1966 - 67 povýšil starý Masarykův okruh do kalendáře Evropského FIA poháru cestovních vozů. Seriál brzy dostal statut mistrovství Evropy, nicméně vytrvalostní charakter mu zůstal i nadále.Druhá polovina osmdesátých let oficiálním šampionátům cestovních vozů pod patronací FIA nepřála, až teprve v posledních pár letech se pevněji postavilo na nohy obnovené mistrovství Evropy, přetavené v roce 2004 v šampionát světový.
Technické reglementy sešněrovaly zúčastněné vozy prakticky do jediné třídy a také systém závodů se od dřívějších vytrvalostních výrazně liší. Přitom příklad čtyřiadvacetihodinovek na německém Nürburgringu svým obrovským počtem startujících vozů a fantastickou diváckou kulisou jasně dokazuje, že vytrvalostní závody mají nadále co říci. Také ve startovních listinách Epilogu, z nichž kvůli bezpečnostním důvodům vypadly sportovní prototypy, přihlášených týmů a vozů každoročně kvapem přibývá. Skutečnost, že špičkovým českým jezdcům tvrdě konkurují soupeři nejenom z evropských zemí, rostoucí mezinárodní renomé brněnského „Le Mans“ spolehlivě potvrzuje..
LeBrno – dvanáctihodinový závod pro amatéry (22. 10. 2011)
Amatérský vytrvalostní závod
Kompletní informace o závodě naleznete na internetových stránkách pořadatele: www.arcbrno.cz
http://www.brno-circuit.com/