Vyhledávání

Zvolené strategie volby pneumatik ukazují, že slavný okruh v Monze čeká fascinující závod F1

Zvolené strategie volby pneumatik ukazují, že slavný okruh v Monze čeká fascinující závod F1

NA DOMÁCÍ ZÁVOD PIRELLI VYBOJOVAL SVÉ DALŠÍ POLE POSITION SEBASTIAN VETTEL

Monza, 10. září 2011 – V kvalifikaci na Velkou cenu Itálie, domácí závod Pirelli, opět dominoval Sebastian Vettel z týmu Red Bull. Zvolené strategie volby pneumatik ukazují, že historický a slavný okruh v Monze čeká fascinující závod.

Na okruhu, kde získal své první pole position i své první vítězství, čímž se stal nejmladším vítězem velké ceny formule 1, si Sebastian Vettel z týmu Red Bull dojel pro své desáté letošní vítězství v kvalifikaci, a to před Lewisem Hamiltonem z McLarenu. Jedná se o třinácté pole position týmu Red Bull – na PZero žlutých měkkých pneumatikách zajel Vettel čas 1min 22,275s.

Vettel byl v závěrečném tréninku téměř o čtyři desetiny sekundy rychlejší než kdokoli jiný. Jen tím podtrhl potenciál svého vozu v kombinaci s měkkými pneumatikami. Očekává se, že ty během závodu vydrží až 20 kol, a to i za vyšších teplot na úrovni 29° C, kterými se dnešní kvalifikace vyzna čovala. Pro nedělní závod jsou očekávány podobné podmínky.

Všichni jezdci s výjimkou Nika Rosberga (Mercedes) zajeli své nejrychlejší kolo na měkké sadě pneumatik. Ty byly téměř o vteřinu rychlejší než PZero bílé střední pneumatiky tím, jak se trať postupně pogumovávala a teplota stoupala. Očekává se, že většina jezdců během závodu absolvuje dvě zastávky v boxech, ačkoli se s ohledem na možnost univerzálního využití pneumatik PZero dají očekávat volby různých strategií. V závěrečných momentech prostřední části kvalifikace se pilot týmu Lotus Renault Bruno Senna dostal do třetí části s rezervou pouhých šesti tisícin sekundy – oproti tomu závodník Force Indie Paul di Resta, který skončil jedenáctý, bude moci odstartovat na jakékoli specifikaci gum, kterou si určí (nejlepších deset jezdců v kvalifikaci musí do závodu odstartovat na stejné sadě gum, kterou použili v kvalifikaci). Jenomže Senna ve třetí části kvalifikace nezajel žádný čas, takže si také může zvolit, na které sadě gum odstartuje.

Do závěrečné části kvalifikace vyjely na domácí půdě vozy Ferrari, přičemž nasadily PZero žluté měkké pneumatiky. V závěru kvalifikace, kdy se mnoho jezdců snažilo využít aerodynamického pytle za jinými soupeři, vylepšil Sebastian Vettel svůj nejlepší čas o další tři desetiny sekundy. Lewis Hamilton byl za ním s odstupem půl sekundy, přičemž použil jednu sadu měkkých gum, aby se dostal ze druhé části kvalifikace, ačkoli čas, který před tím zajel na tvrdší sadě, by jej dostala do nejlepší desítky také. Senna v poslední části kvalifikace nevyjel a odstartuje tak desátý.

Ředitel motorsportu Pirelli Paul Hembery: „Dnes bylo tepleji než kdy jindy, což je pro pneumatiky trochu náročnější. Jsme ale svědky velmi solidního a nezvyklého trendu opotřebení. Měkkou a střední sadu dělí z pohledu výkonu přibližně osm desetin sekundy. To z pohledu volby vhodné strategie nabízí širokou škálu možností. Viděli jsme například, že Mercedes a Lotus Renault zvolily v kvalifikaci s Rosbergem a se Sennou jiný směr. Bude fantastické sledovat, jaký efekt budou mít tyto postupy v zítřejším závodě. Závod jako takový bude velmi hrdou součástí naší historie.“

 

PR

 

Fotogalerie

Formule 1- zmoklá VC Anglie 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu