Vyhledávání

3,5 milionů vozů skupiny PSA prodaných v roce 2011

 PSA Peugeot Citroën pokračuje v globalizaci a posunu směrem k vyšším kategoriím
3,5 milionů vozů prodaných v roce 2011

Základní údaje 2011

· Prodej vozů a montážních celků skupiny dosáhl 3 549 000 kusů , (- 1,5 %)
· Výrazný nárůst podílu prodejů mimo Evropu : 42 % celkových prodejů
· Navýšení podílu vozů kategorie Premium na 18 %: úspěch řady DS u značky Citroën a vozů 3008, 508 a RCZ u značky Peugeot
· Další pokles průměrných emisí vozů na 127,9 g CO2/km oproti 132 g v roce 2010

Světový automobilový průmysl zaznamenal nárůst o 3 %, zejména díky dynamice trhů rozvíjejících se zemí: Latinská Amerika (+ 8 %), Rusko (+ 39 %) a Čína OV (cca + 3 %).

Trh v Evropě, kterou v létě a v následujícím období poznamenala krize a úsporná opatření, zaznamenal pokles o 0,5 %, přičemž vývoj se v jednotlivých zemích hodně lišil: Německo: +9,4 %, Francie: – 1,3 %, Velká Británie: -2,4 %, Španělsko: -16,9 %, Itálie: -10,5 %, země střední a východní Evropy: -1,9 %.
Od září výrazně zesílil tlak na ceny.

Skupina PSA Peugeot Citroën, která má v Evropě výrazné zastoupení – především ve Španělsku, Itálii a Velké Británii – zaznamenala pokles světových prodejů o 1,5 %.

V Evropě se prodeje skupiny snížily o 6,1 %, naopak v Latinské Americe vzrostly o 10,7 %, v Číně o 7,7 % a v Rusku o 34,8 %.
Mimoevropské prodeje tak představovaly 42 % oproti 39 % v roce 2010.

Generální ředitel obou značek Frédéric Saint-Geours:
„Loňská situace na evropském trhu, především u segmentu B, potvrzuje správnost naší strategie globalizace a posunu obou značek Peugeot i Citroën směrem k vozům vyšších kategorií. Naše novinky i výhody, které plynou z nové organizace ředitelství značek, umožní uskutečnění naší strategie ještě urychlit.“

Globalizace: zvýšení podílu mimoevropských prodejů

· Nepříznivé složení nabídky v Evropě

Na evropském trhu, který v roce 2011 poklesl o 0,6 % (osobní vozy: - 1,4 % a lehké užitkové vozy: + 7 %), se počet přihlášených vozů skupiny PSA Peugeot Citroën snížil o 6,8 % na 2 045 000 kusů. Tržní podíl skupiny oproti roku 2010 poklesl o 0,9 % a dosáhl 13,3 %.
Důvodem tohoto poklesu jsou především nižší prodeje v segmentu B, kde se Peugeot 207 dostal do tvrdé konkurence. V roce 2012 ho nahradí model 208.
I v tomto kontextu prokázala skupina odolnost ve vyšších segmentech. V segmentu C zůstal podíl na trhu díky dobrým výsledkům nového Citroënu C4 stabilní, v segmentech D a E se díky úspěšnému uvedení Peugeotu 508 zvýšil.

· Výrazný nárůst podílu prodeje mimo Evropu na 42 % z celkového objemu

Prodej mimo Evropu představoval v roce 2011 celkem 42 % z celkového prodeje skupiny, zatímco v roce 2010 činil 39 % a v roce 2009 představoval 32 %. Z hlediska objemů se prodeje smontovaných vozů zvýšily o 10,8 %. Tento výrazný nárůst potvrzuje cíle skupiny PSA Peugeot Citroën věnovat se těmto prioritním regionům, tedy Latinské Americe, Číně a Rusku. Svědčí o ambici skupiny dál rozšiřovat svůj globální rozměr.

Latinská Amerika: překročena symbolická hranice 300 000 prodaných kusů
I přes výrazné zpomalení brazilského trhu ve druhé polovině roku zaznamenal latinskoamerický automobilový trh v roce 2011 nárůst o 8 %, zejména díky prodejům BtoB (Brazílie: + 3 % - Argentina: + 29 %). V tomto prostředí překročily prodeje skupiny poprvé 300 000 kusů a dosáhly 326 000 vozidel, což představuje nárůst o 10,7 %. Tržní podíl se zvýšil z 5,4 % na 5,5 %. K tomuto výsledku podstatně přispělo uvedení dvou nových modelů vyráběných v místních továrnách, kterými jsou Peugeot 408 a Citroën C3 Picasso. Potvrzuje se tak ambice skupiny dál se v tomto regionu rozvíjet.

Čína: strategie rozvoje nese výsledky v podobě více než 400 000 prodaných vozů
Po několika letech velmi prudkého růstu se zdá, že se čínský trh s osobními vozy rozjel stálou rychlostí, s nárůstem 3,3 %. Skupině se podařilo udržet s růstem trhu tempo díky uvedení dvou nových modelů, Peugeotu 508 a Peugeotu 308. Tyto dva vozy s předchozím modelem Citroën C5 doplňují produktovou nabídku obou značek na čínském trhu, zejména ve vyšším segmentu. Skupina PSA Peugeot Citroën, která se současně věnovala rozvoji svých distribučních sítí, prodala v roce 2011 v Číně celkem 404 000 vozů. Podíl skupiny na trhu dosáhl 3,4 %.

Na konci roku 2011 má skupina k dispozici hustší síť: u Peugeotu jde o 284 koncesí a 220 prodejců, tzn. 504 prodejních míst, u Citroënu je to 360 koncesí a 500 prodejců, tedy 860 prodejních míst.

Rusko: potvrzen nárůst výsledků
Ruský trh pokračoval v roce 2011 v prudkém růstu. Prodej 2,66 milionů vozů znamená navýšení o 39 %. Jde o strukturální růst, který trvá i přes to, že bylo v červenci ukončeno vyplácení šrotovného. Skupina PSA Peugeot Citroën si se 75 000 prodanými vozy udržela tempo odpovídající tempu trhu (+ 35 %). Skupina dosáhla podílu na trhu ve výši 2,7 %. K tomuto výsledku přispělo uvedení nového Citroënu C4 a nového Peugeotu 308, který prošel faceliftem. Oba modely se montují v továrně ve městě Kaluga. Pokračoval rozvoj distribuční sítě: 141 prodejen obou značek nyní pokrývají 90 % území.

Uvádění vozů vyšších kategorií: nárůst podílu prodejů kategorie Premium*

Cílem modelové strategie skupiny je zvýšit hodnotu značek Peugeot a Citroën posílením prodeje vozů vyšších kategorií. V roce 2011 se tato strategie potvrdila novým nárůstem podílu prodejů vozidel kategorie Premium, které nyní tvoří 18 % oproti 13 % v roce 2010.

Příkladem této strategie je prodej vozu Peugeot 508 a modelu Citroën DS4, který úspěšně doplnil řadu DS.

Odpovědí na ekologické výzvy je další snižování emisí CO2

Technologické novinky, které skupina v roce 2011 nasadila, jí umožnily udržet si své dominantní postavení z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí. Skupina v roce 2011 zůstala evropským lídrem v rámci segmentu vozů s emisemi do 110 g CO2 / km, kde činí její tržní podíl 23,8 %. Skupina PSA Peugeot Citroën rovněž snížila průměrné emise CO2 nových vozů na 127,9 g / km, oproti 132 g v roce 2010.

Tato úspora 4,1 g CO2 potvrzuje správnost environmentální strategie skupiny, která se opírá o tři vzájemně se doplňující pilíře:
- optimalizace spalovacích motorů (benzínových i dieselových),
- vývoj mikrohybridních (rozšíření technologie Stop&Start), hybridních a elektrických hybridních technologií
- prodej elektromobilů (Peugeot i0n a Citroën C-ZERO, které se na trh dostaly v prosinci 2010).

Technologie HYbrid4 získala v listopadu 2011 cenu za přístup k životnímu prostředí v rámci německého ocenění „Goldenes Lenkrad“.

Vyhlídky pro rok 2012

V Evropě by mělo dojít v roce 2012 k dalšímu poklesu automobilového trhu. Značky Peugeot a Citroën v této situaci posílí svou obchodní ofenzívu a přijdou se čtyřmi důležitými novými modely: Peugeot 4008 a 208 a Citroën C4 Aircross a DS5, a šesti facelifty: Peugeot 107, Partner, Expert a Citroën C1, Berlingo a Jumpy.

V Latinské Americe se začne v únoru prodávat Peugeot 308, na jaře bude uvedena na trh řada DS značky Citroën. Tyto novinky umožní posílit růst prodejů značky.

V Číně bude položen základní kámen 3. továrny DPCA a bude zahájen provoz nového společného podniku se společností Changan. Skupina PSA Peugeot Citroën tak konkretizuje svou strategii rozvoje, jejímž cílem je založit do roku 2015 dva nové společné podniky a získat v případě DPCA podíl na trhu 5 % a v případě CAPSA 3 %.
Skupina již zde má dnes solidní postavení, aby mohla na tomto velmi slibném trhu pokračovat v růstu.
V Rusku představuje nárůst výroby v továrně v Kaluze novou etapu strategie rozvoje skupiny na tomto výrazně rostoucím trhu. Současně budou na ruský trh uvedeny nové modely: Peugeot 408, 508 a 4008, Citroën DS4, DS5 a C4 Aircross.

V těchto regionech umožní růst trhů společně s nárůstem podílů na trhu skupině PSA Peugeot Citroën dosáhnout cíle realizovat v roce 2015 celkem polovinu a v roce 2020 dvě třetiny prodejů mimo Evropu.

2012 bude především rokem hybridního pohonu. Na trh budou uvedeny čtyři dieselové hybridní vozy Peugeot 3008 HYbrid4, Citroën DS5 Hybrid4, Peugeot 508 sedan HYbrid4 a 508 RXH, které potvrdí prvenství skupiny z hlediska ekologie.





PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v roce 2010 a 2011 (OV + LUV)

2010 2011
Evropa* Peugeot 1 172 060 1 099 202
Citroën 1 023 161 961 156
PSA celkem 2 195 221 2 060 358
Rusko Peugeot 36 879 45 361
Citroën 18 621 29 456
PSA celkem 55 500 74 817
Latinská Amerika Peugeot 173 799 190 088
Citroën 120 512 135 685
PSA celkem 294 311 325 773
Čína Peugeot 150 936 173 803
Citroën 224 741 230 634
PSA celkem 375 677 404 437
Zbytek světa Peugeot 136 369 147 396
Citroën 68 082 78 757
PSA celkem 204 451 226 153
Smontovaná vozidla celkem (SV) Peugeot 1 670 043 1 655 850
Citroën 1 455 117 1 435 688
PSA celkem 3 125 160 3 091 538
Montážní celky (MC) Peugeot 471 747 457 878
Citroën 5 256 0
PSA celkem 477 003 457 878
SV + MC celkem Peugeot 2 141 790 2 113 728
Citroën 1 460 373 1 435 688
PSA celkem 3 602 163 3 549 416

* Evropa: EU + EFTA + Chorvatsko

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu