Vyhledávání

937 000 prodaných vozů Peugeot a montážních celků

 Peugeot v prvním pololetí roku 2009
937 000 prodaných vozů a montážních celků

Významné události:
• Evropa:
- Téměř stabilní podíl na evropském* trhu osobních a lehkých užitkových vozidel na úrovni 7,1 %;
- Výrazný nárůst registrací a tržního podílu v Německu (+ 0,5 bodu na 3,7 %) a nárůst tržního podílu v Itálii (+ 0,3 bodu na 4,9 %);
- Vysoký nárůst tržního podílu lehkých užitkových vozidel v Evropě 18 (+ 1,3 bodu na 10,5 %);
- Významný růst objemu a tržního podílu v Turecku (o 1,8 bodu na 5,8 %).

• Mimo Evropu:
- Další rozšiřování značky Peugeot ve světě s 42 % prodejů mimo Evropu;
- Zvýšení tržního podílu v Rusku o 0,8 bodu na 2,2 %;
- Růst prodejů v Číně o 5,5 %;
- Růst prodejů montážních celků (+ 24 %).

• Produkty:
- Model 3008 překročil stanovený cíl, během dvou měsíců na trzích v 9 zemích bylo zadáno více než 17 000 objednávek;
- Úspěšné uvedení modelů 206+ (49 000 objednávek) a 308 CC (9 000 objednávek)


*Evropa: Evropská unie + Evropské sdružení volného obchodu + Chorvatsko

1. Obchodní výsledky

V prvním čtvrtletí se ekonomika a automobilový trh nacházely v hluboké recesi, ve druhém čtvrtletí pak byl zaznamenán mírný pokles. V tomto tržním prostředí zaznamenala značka Peugeot 937 000 prodaných vozidel a montážních celků.

V porovnání s prvním pololetím roku 2008 se jedná o pokles o 13,2%. Vývoj byl příznivější ve 2. čtvrtletí (- 9,6 %), kdy byl propad dvakrát menší než v 1. čtvrtletí (-17,2 %). Odbyt ve 2. čtvrtletí byl o 101 000 vozů vyšší než v 1. čtvrtletí (519 000 v porovnání s 418 000).

Na konci 1. čtvrtletí tento mezinárodní vývoj pokračoval. Mimoevropské prodeje nyní představují 42 % světového konsolidovaného prodeje. V porovnání s prvním pololetím roku 2008 došlo k nárůstu o 5 procentních bodů.

Peugeot v Evropě (ES + ESVO + Chorvatsko)
V 30 zemích Evropy se trh osobních a lehkých užitkových vozidel výrazně propadl (- 14,4 %). Pokles tržního podílu značky Peugeot byl mírnější, o 7,1 %, v porovnání se 7,3 % v předcházejících 12 měsících. Tento vývoj měl dvě fáze a ovlivnilo ho zejména výrazné zvýšení objemu ve 2. čtvrtletí. Podíl na trhu značky se v porovnání s druhým pololetím roku 2008 zlepšil (7,1% oproti 6,9%). Počet registrovaných vozů v porovnání s druhou polovinou roku 2008 jednoznačně vzrostl (586 000 oproti 506 000).

→ Západní Evropa
Západoevropský trh poklesl o 12,8 %. Počet registrovaných osobních a lehkých užitkových vozidel značky dosáhl výše 557 000 a snížil se o 15,2 %. Náš tržní podíl představuje 7,3 %, což je výsledek velmi podobný stavu ve stejném období v roce 2008 (7,5 %).

Ve Francii dosáhl počet registrací 222 000 jednotek, což odpovídá podílu na trhu osobních a lehkých užitkových vozidel ve výši 16,8 %, tedy o 0,6 bodu méně než ve stejném období roku 2008. Ve velmi konkurenčním prostředí, stimulovaném zavedením šrotovného, si Peugeot v porovnání s druhým pololetím 2008 zlepšil svoji pozici o 0,3 procentního bodu, a to zejména v oblasti prodeje osobních vozů. Uspokojivé výsledky přineslo také uvedení nových modelů v průběhu prvního pololetí. Objem prodeje 206+ v porovnání s 206 výrazně vzrostl (+ 47 %) a podíl na trhu se také zvýšil (o 0,7 bodu na 2,1 %).

Peugeot udržuje svoji vedoucí pozici na francouzském trhu díky dvojici 206+ / 207 a mezi kompaktními sedany s 308. Model 3008 po dvou měsících na trhu přesáhl očekávané cíle. Bylo registrováno 5 500 vozů a zaznamenáno více než 10 000 objednávek. Na propadajícím se trhu lehkých užitkových vozidel evidovala značka Peugeot podíl ve výši 17,5 %.

Široká nabídka v segmentu B umožnila značce Peugeot podpořit celkovou poptávku v některých evropských zemích. Poptávka byla navíc pozitivně ovlivněna zavedením šrotovného. Čtvrtletní tržní podíl se tak zvýšil o 0,5 bodu v Německu (3,7 %) nebo o 0,3 bodu v Itálii (4,9 %). Za zmínku stojí, že podle pololetních výsledků stanul Peugeot v Německu poprvé na prvním místě mezi francouzskými značkami.

Trh lehkých užitkových vozů se propadal a byl velmi konkurenční. Značka Peugeot díky své obnovené a rozšířené nabídce vozů dosáhla podílu na trhu ve výši 10,5 %, tedy o 1,3 bodu více než v prvním pololetí roku 2008. Co se týče hlavních evropských trhů, tento vzestup byl výrazný zejména v Německu, Španělsku a Itálii.

→ Střední a východní Evropa
Trh osobních a lehkých užitkových vozidel ve střední a východní Evropě je rovněž v recesi dosahující více než 30 %. Celkový tržní podíl Peugeotu se zde snížil o 0,4 bodu na 5,2%. Ve střední Evropě se však značce dařilo zvyšovat podíl na trhu v Bulharsku (+ 0,9 bodu), v Chorvatsku (+ 1,1 bodu) a na Slovensku (+ 1,8 bodu).

Turecký trh charakterizuje mírný nárůst (+ 2,4 %). Počet registrací výrazně vzrostl (+ 47,4 %, na 15 600). Peugeot tak zaznamenal pololetní zvýšení tržního podílu o 1,8 bodu na 5,8 %.

Peugeot mimo Evropu

V Rusku na výrazně klesajícím trhu Peugeot v průběhu prvního pololetí zvýšil svůj tržní podíl o 0,8 bodu. Odbyt se zvýšil zejména u modelu Peugeot 308 (+ 60 %). Tento model se tak zařadil mezi 10 nejprodávanějších importovaných vozů.

V Číně tržní podíl Peugeotu v prvním pololetí nadále rostl. Značka zvýšila svůj odbyt o 5,2 %. Nárůst se výrazně zrychlil ve druhém čtvrtletí (+ 18,1 %). K tomuto vývoji významně přispělo uvedení modelu 207 ve verzích karoserie hatchback a sedan.

Trh v Latinské Americe se výrazně propadl. Registrace značky poklesly o 16 %. V Argentině Peugeot dosáhl tržního podílu ve výši 10,1 %. Model 207 Compact je zde třetím nejprodávanějším vozem. V Brazílii byl v minulém roce představen model 207 a v prvním pololetí zde bylo prodáno více než 20 000 jednotek.

2. Úspěšné uvádění vozů

V průběhu prvního pololetí se začaly prodávat tři nové modely. V segmentu B Peugeot představil model 206+, v segmentu M1 model 308 CC a v kategorii crossoverů model 3008.

Objem prodeje modelu 206+ se výrazně zvýšil, což značí, že Peugeot dobře zareagoval na ekonomické prostředí a na legislativu zemí zvýhodňující vozy splňující příslušné ekologické parametry. Na konci června bylo evidováno 49 000 objednávek modelu 206+.

Peugeot pokračuje ve své tradici světového leadera na trhu kupé kabrioletů s prodejem více než 670 000 vozů tohoto typu. Model 308 CC tuto nabídku zdokonaluje a nabízí vhodné řešení pro zákazníky, kteří mají rádi elegantní a bezpečné vozy na vysoké technologické úrovni. Od uvedení modelu 308 CC na trh už bylo zaznamenáno 9 000 objednávek.

S modelem 3008 si Peugeot buduje pozici na trhu kompaktních crossoverů. První týdny prodeje tohoto modelu předčily očekávání. Bylo zadáno více než 17 000 objednávek. Peugeot tak může významně zvýšit své pokrytí trhu.
3. Úspěch 908 HDi FAP v závodě 24 hodin v Le Mans

Účast Peugeotu v prestižním závodě 24 hodin v Le Mans skončila triumfálním obsazením dvou prvních míst. Tým Brabham/Gene/Wurz (908 HDi FAP č. 9) se s technologií HDi FAP úspěšně prosadil v náročné vytrvalostní zkoušce a odnesl si z tohoto legendárního závodu vítězství.
4. Prognózy na druhé pololetí roku 2009

Ve druhém pololetí bude Peugeot pokračovat ve své ofenzivní strategii. Představí Peugeot 5008 - nový rodinný vůz segmentu M1. Peugeot tak bude v daném segmentu nabízet tři modely (308 SW, 3008 a 5008) a zvýší pokrytí tohoto segmentu, který je srdcem evropského trhu, ze současných 72 % na 90 %.

Po úspěchu modelu 3008, je model 5008 příslibem, který umožní značce Peugeot oslovit potenciální zákazníky kompaktních vozů typu monospace s 5/7 místy.

Dále byl na trh uveden facelift modelu Peugeot 207. Díky inovativnímu designu má tento úspěšný model veškeré předpoklady k tomu, aby se na velmi konkurenčním evropském trhu zajistil pozici mezi nejprodávanější vozy. Nový Peugeot 207 je díky motorizaci emitující pouze 99 g CO2/km dalším důkazem angažovanosti Peugeotu v oblasti životního prostředí.



Červenec 2009


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu