Vyhledávání

Citroën DS4, perfektně zapadá do filozofie modelové řady DS

CITROËN DS4, DRUHÉ DĚJSTVÍ ŘADY DS
Citroën DS4, který bude uveden na trh ve druhém čtvrtletí roku 2011, rozšíří řadu DS. Ženevský Autosalon je příležitostí pro otevření jeho dveří široké veřejnosti. Nový důkaz kreativní technologie značky, Citroën DS4, perfektně zapadá do filozofie modelové řady DS a nabízí výrazné vymezení z hlediska stylu, pocitů, architektury a elegance. Jde o vůz s „rozsáhlými schopnostmi“, s opět větší kapacitou splnit nejrůznější potřeby a současně nabídnout více půvabu a dynamiky.
- Výjimečný výtvor
Citroën DS4 nabízí nový tvar zvýšeného kupé se čtyřmi dveřmi. Tento nový tvar automobilu v sobě spojuje dynamiku a exkluzivitu s kompaktností a multifunkčností hatchbacku.
- Nová vize automobilové dynamiky
Výrazný a exkluzivní Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení pro ještě větší potěšení. Této nové zkušenosti je dosaženo především díky místu řidiče, které je mu upraveno na míru, panoramatickému čelnímu sklu, které mu nabízí nezvyklý pohled na okolní prostředí. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí a řidiče zve vyrazit na cesty.

- Přijatá výzva: spojit kreativitu, dynamiku a exkluzivitu s multifunkčnostní
S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 nesporně kompaktním vozem. Dostál totiž slibu, který se spíše podobá výzvě: zajistit ve voze dynamického tvaru multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce. Výzva byla splněna, především díky 3 plnohodnotným místům vzadu, na která se cestující dostanou nenápadnými dveřmi, které dokonale splývají s celým vozem, ale také díky velkému zavazadlovému prostoru a řadě odkládacích přihrádek…

- Nesporná elegance
Citroën DS4 si svým impozantním vzhledem přirozeně získává úctu. Od sedadel z té nejkvalitnější kůže přes chromované prvky po přední a zadní světelné lišty bylo vše zhotoveno tak, aby byla zajištěna soudržnost celku a prestižní vzhled exteriéru i interiéru.
- Styl potvrzený evropskou veřejností
Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.
Mimo toto veřejné uznání se Citroën DS4 dočkal také ceny za „Nejhezčí interiér“, která byla udělena porotou složenou k této příležitosti z osobností ze světa designu, sportu, kultury a médií. Toto druhé ocenění odměňuje kvalitu a rafinovanost Citroënu DS4 a potažmo celé řady DS.

ODLIŠNÝ A IMPOZANTNÍ VZHLED ŘADY DS

Jedinečný tvar
Citroën DS4 je opravdu stylovým výtvorem, jehož autoři se inspirovali nejpůvabnějšími a nejžádoucnějšími vozy a vytvořili novou koncepci automobilu. Odvážně spojuje stylové prvky, které doposud stály proti sobě. Návrhář Marc Pinson, který měl projekt na starosti, o něm říká: „reinterpretace zavedených kódů je klíčem, který otevírá nové perspektivy, přináší konkrétní a překvapující odpovědi na potřeby automobilové mobility“.
Již první pohled na čelní stranu Citroënu DS4 potvrzuje, že patří do řady DS. Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, to vše mu dodává exkluzivní charakter. Z pohledu z boku upoutá především chromovaná lišta lemující zatmavená okna. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až devatenáctipalcová kola a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spojleru, což vozu dodává ještě větší dynamiku.
I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, které svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.

Interiér na míru
Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: zaujme perfektní vedení sedadla řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.
Citroën DS4 je totiž opatřen panoramatickým čelním sklem se 45° zorným úhlem směrem nahoru. Společně s lehkým vyvýšením celého vozu optimalizuje toto čelní okno výhled z vozu a zajišťuje dynamické a efektivní řízení v městském provozu, který je občas přetížený a chaotický. Smyslový dojem posádky je díky němu úžasný: čelní sklo Citroënu DS4 doslova zaplavuje celou kabinu tlumeným světlem, v němž vystupuje každá barva, každý materiál v interiéru. Řidič i jeho spolujezdec mají k dispozici vlastní pevnou clonu se sklopným stínítkem pro zajištění potřebného komfortu.
Je vidět, že práce na stylu každého prvku interiéru byla vedena snahou o dosažení elegance, kvality a bohatosti. Zákazník Citroënu DS4 má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“. Čalounění střední části sedadel evokuje články pásku k náramkovým hodinkám, zatímco okraje sedadel jsou ozdobeny sadou švů, které podporují hutný vzhled celého interiéru.
Další špetku luxusu dodává vozu mimo jiné chrom použitý na lištách kolem větráků, kolem sdruženého přístroje a řadicí páky nebo na některých ovladačích na středové konzole. Smysl pro detail zakotvuje Citroën DS4 definitivně v exkluzivním a dynamickém světě. Důkazem jsou i hliníkové pedály, kožené obložení dveřních sloupků či doprovodné osvětlení interiéru.

DYNAMIKA A MRŠTNOST V GENECH

Citroën DS4 dodává dynamice nový rozměr. Prvním důkazem je jeho vysoký, hutný a protáhlý tvar. Dojmy z řízení plně souzní s příslibem, který vyvolává styl celého vozu.

Nová vize automobilové dynamiky
Jízdní vlastnosti Citroënu DS4 jsou naprosto v souladu s dojmem mrštnosti a stability, která z něj vyzařuje.
Základní zadání Citroënu DS4 upřednostňuje dynamické chování, je určen pro zákazníky, kteří hledají styl poskytující výrazné pocity. Manažer projektu Citroën DS4 Jérémie Maestracci k tomuto tématu uvádí: „Snažili jsme se, aby měl řidič dojem, že má dokonalou moc nad ovládáním kol a získal jedinečný kontakt s vozovkou.“
Citroën DS4 působí dojmem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů. Totéž platí pro nápravové systémy, které jsou nastavené tak, aby zajistily odfiltrování nepříjemných vlivů a poskytly co nejlepší mrštnost.
Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími účinnost brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.
Tento nový model řady DS bude při svém uvedení na trh vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a konečně nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouze 149 g CO2 / 100 km! Všechny uvedené motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.
Velká péče byla věnována odhlučnění, aby nebyla posádka ve voze rušena zvukem motoru. Za účelem zajištění tlumeného prostředí uvnitř vozu, byly vibrace a zvuky motoru, aerodynamický hluk a hluk způsobený jízdou utlumeny co nejblíže ke zdroji:
- vrstvené panoramatické čelní sklo tvoří dvě vrstvy, mezi nimiž je vložena další, plastová vrstva,
- tlumící prvky karoserie, odhlučnění dveří a vnější odhlučnění vyhrazené obvykle luxusním německým vozům,
- přidání absorpčních prvků absorbujících vibrace v motorovém prostoru.

Vůz, který vyvolává respekt
Vůz si zasluhuje respekt kvůli svým proporcím, kvalitě zpracování, dynamickým výkonům, ale také díky tomu, jaký význam přisuzuje životnímu prostředí.
- Citroën DS4 je od uvedení na trh vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110k. Originalita tohoto systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, což je jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu, systému Stop&Start, který umožňuje převést dočasně motor do pohotovostního režimu ve všech situacích, kde vůz stojí (semafor, dopravní zácpa, atd.) s reverzibilním alternátorem druhé generace a systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie, když vůz zpomalí, a převodovky s optimalizovanými převodovými stupni.
Když je motor v pohotovostním režimu, jsou pochopitelně zachovány hlavní komfortní funkce (klimatizace, rádio,…). Tato novinka omezuje spotřebu paliva a emise CO2 naftových motorů HDi při jízdě ve městě až o 15 %.
- Cílem konstruktérů Citroënu DS4 bylo již od počátku omezit ekologickou stopu díky využití „zelených materiálů“. Jde o suroviny, z nichž se vůz vyrábí a které jsou buď přírodního původu nebo pocházející z recyklace. Zhruba 15 % z 200 kg plastů ve voze Citroën DS4 tak tvoří „zelené materiály“.
- Citroën DS4 měří svou ekologickou stopu nejen kvalitou svých součástí, ale také kvalitou výrobního postupu. Továrna v Mulhouse (Francie), kde se nový Citroën DS4 vyrábí, vykazuje vynikající úroveň ochrany životního prostředí. Již několik let pracuje na zlepšení svých ekologických výsledků, především pokud jde o spotřebu elektrické energie a vody při výrobě každého jednotlivého vozu: během 30 let se ji podařilo snížit na více než čtrnáctinu a emise CO2 a těkavých organických látek se během 10 let snížily na desetinu.

KAŽDODENNÍ POTĚŠENÍ
Citroën DS4 má za cíl přijít s novou vizí automobilové dynamiky, aby otevřel cestu k novému využití, k novému motoristickému potěšení. S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 nesporně kompaktním vozem. Dostál však slibu, který se spíše podobá výzvě: zajistit ve voze dynamického tvaru multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce.
Konstruktéři Citroënu DS4 chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který je u dynamických tvarů vozů terčem časté kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Uživatel je totiž objeví až poté, co aktivuje kliku zabudovanou do rámu dveří. Díky tomuto vylepšenému přístupu bylo rovněž možné u Citroënu DS4 zmenšit přední dveře, které jsou tak lehčí a snadněji se s nimi při nastupování na přední sedadla manipuluje.
Další předností Citroënu DS4 z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je jeho zavazadlový prostor, který má podle metody VDA více než 370 litrů a je tedy na úrovni tradičního hatchbacku.
Citroën DS4 nabízí rovněž řadu odkládacích prostor usnadňujících život na palubě: velkou osvětlenou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předním sedadlem. Diky inteligentní koncepci vysoké středové konzoly, která je k dispozici u verzí vybavených pilotovanou manuální převodovkou, je Citroën DS4 rovněž schopen nabídnout další úctyhodné odkládací přihrádky. První je chlazená přihrádka s osvětlením, do které se vejdou 4 půllitrové lahve a za výsuvnou zásuvkou se ukrývá několik praktických zásuvek: zásuvka typu Jack, konektor USB a zásuvka 12 V. Další zásuvka 230 V je k dispozici ve velké odkládací přihrádce pod přední loketní opěrkou.


KREATIVNÍ TECHNOLOGIE NA PALUBĚ
Interiér Citroënu DS4 nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.

Výbava v rámci Kreativní technologie…
Cesta v Citroënu DS4 probíhá jako v luxusní první třídě. Přispívají k tomu nejrůznější součásti příslušenství:
- audio systém se softwarem typu DAW umožňujícím rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku;
- přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce;
- řada individuálně nastavitelných prvků výbavy, které přesahují běžný průměr. Řidič si může vybrat mezi 4 kategoriemi polyfonních zvuků (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), které zvukově doprovázejí zapnutí bočních blikačů nebo slouží jako zvukové výstrahy. Dále si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná) a vybrat barvu sdruženého přístroje (od bílé po modrou).
Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant. Neustále na ně snadno vidí, a to i v noci, protože potřebné piktogramy jsou podsvícené.

… zaručující potřebný klid
Vzhledem k tomu, že potěšení z řízení nelze dosáhnout bez potřebného pocitu klidu a bezpečí, je Citroën DS4 vybaven:
- funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah;
- přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. Tyto světlomety přisvětlují vnitřek zatáček a tím zlepšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°;
- systém sledování mrtvého úhlu. Toto zařízení funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.
- programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu, který umožňuje (po zastavení) nastavit několik rychlostí. Řidič je pak může při jízdě rychleji použít.

Exkluzivní servis
Díky nabídce Citroën FREEDRIVE, která se poprvé objevila u vozu Citroën DS3, může majitel vozu Citroën DS4 spoléhat na novou komfortní službu.
Jde především o záruku absolutního klidu, neboť zahrnuje nejen veškerou údržbu, ale také například umytí a vyčištění celého vozu.
Služba Citroën Freedrive navíc za všech okolností zajišťuje řidiči mobilnost, protože v případě nepojízdnosti svého vozu dostane k dispozici co nejvhodnější dopravní prostředek. Náhradní vůz získá dokonce i při údržbě svého vozu Citroën DS4.

: CITROËN NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU
ODVAHA, KREATIVITA A TECHNOLOGIE

Citroën na 81. mezinárodním ženevském autosalonu vystavuje celou škálu produktů, které spojuje kreativita, technologie a odvaha, tedy hodnoty značce vlastní.

CITROËN DS4: 2. DĚJSTVÍ MODELOVÉ ŘADY DS
Vůz DS4 je po Citroënu DS3 dalším důkazem kreativní technologie. Dokonale zapadá do filozofie řady DS, protože nabízí výrazné vymezení z hlediska stylu, silného zážitku z jízdy, neobyčejné architektury a elegance. Citroën DS4, který zvolilo více než 60 000 návštěvníků internetu z 62 zemí nejkrásnějším autem roku, představuje nový tvar zvýšeného čtyřdveřového kupé, v němž se spojuje dynamika s multifunkčností, a výsledkem jsou dosud nepoznané pocity při řízení. Je vystaven společně s novým žádoucím a elegantním konceptem DS4 Purple, který je důmyslnou reinterpretací zpracování materiálů ze světa klenotnictví a zlatnictví.


INOVACE VE PROSPĚCH POHODY S MIKROHYBRIDNÍ TECHNOLOGIÍ e-HDi, ODPRUŽENÍM HYDRACTIVE A SNÍŽENÍM EMISÍ CO2
Inovace je aktuálnější než kdy jindy. Mikrohybridní technologie e-HDi se rozšiřuje do řady modelů v nabídce včetně vozu Citroën Berlingo, který se s touto výbavou představuje poprvé. Odpružení Hydractive, představující světovou exkluzivitu značky, je u vozů C5 a C6 jedinečnou syntézou mezi dynamikou a komfortem, zajišťující pohodlí celé posádce. Dokáže se přizpůsobit nejrůznějším omezením vozovky a zajistit tak optimální bezpečnost. A konečně Citroën potvrzuje své vynikající výkony z hlediska emisí CO2, které se v průběhu roku 2010 snížily v průměru o 5,3 g a dosáhly průměrné výše 132,3 g/km.

KONKRÉTNÍ OBDIVUHODNÁ ŘEŠENÍ MOBILITY SE 2 ELEKTROMOBILY A NABÍDKOU CITROEN MULTICITY
Značka prodává od konce roku 2010 dva modely se 100 % elektrickým pohonem – Citroën C-Zéro a Berlingo First Electrique, který vyrábí ve spolupráci s Venturi Automobiles®. Citroën rovněž přichází s nabídkou Citroën Multicity usnadňující cesty a nabízející nové možnosti v oblasti mobility. Každý zájemce si může zvolit a zarezervovat způsob dopravy, který nejvíce vyhovuje jeho potřebám.

POKRAČOVÁNÍ SPORTOVNÍHO DOBRODRUŽSTVÍ S CITROËNEM DS3 WRC
Citroën pokračuje ve sportovním dobrodružství s novým Citroën DS3 WRC. Tento vůz, splňující nové předpisy platné od tohoto roku, se zapojí do mistrovství světa v rally 2011. Cílem značky je získat sedmý titul mistra světa v Poháru konstruktérů.

ODVAHA A KREATIVITA S KONCEPTY CITROËN METROPOLIS, C3 RED BLOCK A C6 SCALA
Koncept Citroën Metropolis, který vznikl v designérských studiích značky v Šanghaji a představil se na Světové výstavě, kde si ho prohlédlo 10 milionů návštěvníků, se poprvé objevuje na evropské půdě. Tento koncept, který je skutečným uměleckým dílem, je ztělesněním snahy Citroënu nabízet moderní výrobky v oblasti prestižních vozů, ať už v Evropě, či v Číně, která se z hlediska objemů stala pro značku druhým největším trhem na světě.
S vozy C3 Red Block a C6 Scala, jejichž zpracování barev a materiálů je zcela nové a expresivní, převrací Citroën zažitá pravidla a budí překvapení.


CITROËN DS4: 2. DĚJSTVÍ MODELOVÉ ŘADY DS
Citroën DS4, druhý opus nové řady DS, dokonale zapadá do filozofie řady DS, pro jejíž modely je charakteristická invenční koncepce a nápaditý design přinášející jedinečnou pohodu, dynamické pocity a eleganci.

DS4 totiž na první pohled vykazuje specifika, která mu zajišťují jedinečnost. Jeho vyvýšený tvar dominuje silnici a panoramatické čelní sklo poskytuje širší perspektivu. Citroën DS4 již na první pohled prozrazuje svůj exkluzivní charakter, přispívá k tomu zejména umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotě či světelné lišty viditelné ve dne i v noci. Z pohledu z boku čiší elegance a výkon, upoutá zde především chromovaná lišta lemující zatmavená okna, výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až devatenáctipalcová kola a krátká střecha zasahující do propracovaného spojleru, což vozu dodává ještě větší dynamiku. Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: obepínající přední sedadla v provedení „Bracelet“ v plnohodnotné kůži, propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, panoramatické čelní sklo dominující celé kabině, které pokračuje tmavým stropem – to vše jsou prvky odrážející silnou osobnost Citroënu DS4.

Toto zvýšené čtyřdveřové kupé, jehož jízdní vlastnosti si s jeho stylem v ničem nezadají, garantuje jedinečný kontakt se silnicí a zve vás k úniku, k pohybu, k cestě.

Citroën DS4 zvolilo více než 60 000 návštěvníků internetu z 62 zemí autem roku. Tato cena byla předána 27. ledna 2011 na oficiální slavnosti při příležitosti 26. výstavy Festival Automobile International.

500 privilegovaných zákazníků ve Francii, Německu a Švýcarsku si bude moci svůj vůz objednat v předpremiéře přes internet a budou tak první, kdo za volant vozu DS4 usednou.

Citroën DS4 je vystaven i ve své specifické verzi DS4 Purple. Tento žádoucí a elegantní vůz je důmyslnou reinterpretací zpracování materiálů ze světa klenotnictví a zlatnictví, které jsou běžné ve světě luxusu, ale jen vzácně se používají u automobilů. Těm dodávají novou eleganci určenou pro nejnáročnější estéty. Model DS4 Purple v matně švestkovém odstínu je ozdoben leštěnými či matnými chromovými prvky v barvě šampaňského vína a rozličnými specifickými detaily ve stejném tónu na světlometech, kolech nebo ve tvaru monogramů.


INOVACE S MIKROHYBRIDNÍ TECHNOLOGIÍ e-HDi, ODPRUŽENÍ HYDRACTIVE A POLITIKA SNIŽOVÁNÍ EMISÍ CO2

Inovace a kreativita se využívají ve prospěch blaha uživatelů vozů značky. Strategie, zaměřená na 3 oblasti, mikrohybridní technologii e-HDi, která se právě rozvíjí, odpružení Hydractive, jímž jsou vybaveny 2 luxusní limuzíny C5 a C6, a práci provedenou na motorech a prostředí vozu, má za cíl snížit u našich výrobků emise CO2.
MIKROHYBRIDNÍ TECHNOLOGIE e-HDi.
Mikrohybridní technologie e-HDi, která se využívá u mnoha modelů v nabídce – C3, DS3, C4, C4 Picasso a C5 – bude pokračovat ve své expanzi. Ženeva je pro značku příležitostí k tomu, aby poprvé vystavila vůz Citroën Berlingo e-HDi, který se do prodeje dostane v průběhu roku 2011.
Vozy Citroën e-HDi vybavené touto technologií vykazují velmi citelný pokles spotřeby paliva a emisí CO2. Průměrné snížení činí cca 5 gramů na 100 km.
V městském provozu může pokles spotřeby a emisí CO2 dosáhnout až 15 %.


Mikrohybridní technologie e-HDi využívá funkci Stop&Start druhé generace, která umožňuje přepnutí motoru do pohotovostního režimu za okolností, kdy jeho fungování není potřeba. Využití alternátoru/startéru umožňuje rychlé transparentní nastartování bez jakýchkoliv vibrací. Hluk je potlačen použitím řemene. Celý systém je spojen s pomocným palubním zařízením e-booster, které přináší řadu výhod:

· zvýšení předávané energie za účelem zlepšení kapacity opětovného nastartování, až do teplot -5 °C,
· podpora palubní sítě s naprostou jistotou o množství energie, kterou si odebírá startér, což umožňuje udržet funkci světlometů, stěračů nebo i autorádia.
· funkce optimalizace dobíjení akumulátoru a vytváření přebytečné kapacity pomocí rekuperace energie po uvolnění pedálu akcelerátoru a při zpomalování, s lehkým navýšením brzdění motorem.


ODPRUŽENÍ HYDRACTIVE
Vozy Citroën C5 a C6, které představují jedinečnou syntézu mezi dynamikou a komfortem, jsou k dispozici s odpružením Hydractive, což je exkluzivní technologie značky v automobilovém světě.

Odpružení Hydractive III+ nabízí u vozu C5 dva stupně tuhosti a tlumení, které umožňují řízení odpružení v reálném čase pro optimální přizpůsobení se stavu vozovky a stylu řízení. C6 je navíc vybavena plynule proměnným systémem řízeného tlumení, které ještě zvyšuje již tak vynikající úroveň komfortu, který nabízí model C5. U obou těchto modelů je řízení v reálném čase zajišťováno pomocí řady čidel, které reagují na styl jízdy a profil silnice a zaručují na jedné straně bezpečnost a stabilitu a na straně druhé pohodu posádky.
K dispozici je režim „sport“, který lze navolit ovladačem na středové konzole. Řidič si tak může sám zvolit dynamičtější chování, u něhož je důraz kladen na stabilitu karoserie více než na komfort.
Řízení odpružení je spojeno s řízením nastavení světlé výšky vozu v reálném čase. Umožňuje dosáhnout konstantní světlé výšky bez ohledu na zatížení vozu, při jízdě ve vysoké rychlosti dochází k automatickému snížení výšky, což zvyšuje aerodynamiku vozu, snižuje spotřebu a emise CO2. Světlou výšku lze i zvýšit, pokud je nutné při nízké rychlosti překonat překážku na vozovce.

Verze C5 Tourer jsou vybaveny tlačítkem v zavazadlovém prostoru, které umožní přechodně upravit výšku nákladového prahu – nahoru nebo dolů – a usnadnit tak nakládání.

Další výhodou řízení světlé výšky je i optimální fungování podvozku pro zajištění co nejvyšší bezpečnosti.

CITROËN SI DRŽÍ PRVENSTVÍ NA TRHU S VOZY, JEJICHŽ EMISE NEPŘEKRAČUJÍ 111 GRAMŮ NA KILOMETR
Citroën potvrzuje i své dobré výsledky v oblasti emisí CO2. V průběhu roku 2010 došlo k průměrnému snížení emisí o 5,3 g a v 15členné Evropě dosahují emise průměrně 132,3 g/km. Krom toho si značka drží prvenství v kategorii vozů s emisemi do 111 g CO2/km, kde činí podíl značky na trhu 15,2 %.


KONKRÉTNÍ OBDIVUHODNÁ ŘEŠENÍ MOBILITY SE 2 ELEKTROMOBILY A NABÍDKOU CITROEN MULTICITY

TECHNOLOGIE FULL ELECTRIC

Technologie Full electric, kterou Citroën vyvinul, je jedno z řešení používaných za účelem snížení spotřeby paliva, emise škodlivin a emisí skleníkových plynů.
Citroën s vozem C-Zéro obohacuje svou nabídku v segmentu A o 100 % elektrické řešení: nulová spotřeba benzínu, nulové emise škodlivin, nulové emise CO2 při jízdě a nulový hluk. Tento model je samotným vyjádřením kreativní technologie, která vedla jeho přípravu. Citroën C-Zéro byl koncipován s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě.
Vůz, vybavený prvotřídními technologiemi, mimo jiné lithium-iontovou baterií, využívá zkušeností značky, která již prodala více než 5 500 vozů s elektrickým pohonem. Citroën, který má v nabídce ještě model Berlingo First Electrique, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.
Citroën již zaregistroval 1 800 objednávek na elektromobily, z toho je 1 300 vozů C-Zéro. První vozy začal u obou modelů dodávat na konci roku 2010.

ZCELA NOVÁ NABÍDKA SLUŽEB – CITROËN MULTICITY

Značka s novou nabídkou mobility Citroën Multicity přináší všem a zcela svobodně (protože není nutné se upisovat k jakékoliv dlouhodobé smlouvě) nabídku, díky níž se Citroën stává značkou, která svým zákazníkům skutečně usnadňuje cestování.
Citroën Multicity spojuje:
· Službu Call Car Citroën, která umožní pronajmout si po celé Francii auto na jakoukoliv dobu (od 1 hodiny po několik dnů) a v největších francouzských městech si nechat auto přistavit do 3 hodin na jakékoliv místo,
· Internetový portál „Citroën Multicity“, který slouží k přípravě cest. Při plánování tras se berou v úvahu všechny způsoby dopravy a připraví se tak řešení opravdu na míru. Portál také poskytuje možnost rezervace letenek, vozů k pronájmu nebo hotelového pokoje. Inovativní služba přináší úsporu času a usnadnění cest. Tato internetová stránka dává svému uživateli přístup k vlastnímu účtu s nabídkou panelu produktů a služeb pro lepší využití vozu, Má zde například možnost stáhnout si mapy do navigačního systému, objednat si smlouvu na služby, atd.


POKRAČOVÁNÍ SPORTOVNÍHO DOBRODRUŽSTVÍ S CITROËNEM DS3 WRC
Citroën Racing otevírá novou kapitolu své historie a přihlašuje vůz DS3 WRC do mistrovství světa v rally 2011, s cílem získat sedmý titul mistra světa konstruktérů. Citroën Total World Rally Team se zúčastní se 2 posádkami: Sébastien Loeb / Daniel Elena a Sébastien Ogier / Julien Ingrassia. Tři další vozy DS3 budou svěřeny soukromým jezdcům.
Citroën DS3 WRC, který je skutečným zosobněním kreativní technologie, splňuje nové předpisy: je kompaktnější než model C4 WRC, pohání ho motor o obsahu 1,6 litru Turbo s přímým vstřikováním. Využívá převod na všechna 4 kola a mechanickou převodovku, rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou je konstantní.


ODVAHA A KREATIVITA S KONCEPTY CITROËN METROPOLIS, C3 RED BLOCK A C6 SCALA

CITROËN METROPOLIS: MAXIMÁLNÍ LUXUS

Citroën Metropolis je jednou z největších realizací značky. Tato limuzína ušlechtilého designu a harmonických linií je ztělesněním snahy Citroënu nabídnout inovativní produkty v oblasti luxusních aut, ať už v Evropě, či v Číně. Tento koncept vznikl celý v mezinárodní designérské kanceláři značky, která od roku 2008 sídlí v Šanghaji, aby co nejvíce odpovídal očekávání plně se rozvíjejícího čínského trhu.

Metropolis reflektuje ve světě kreativní technologie značky principy luxusu a atraktivity. Svým impozantním tvarem (délka 530 cm, šířka 200 cm a výška 140 cm) vyzařuje vizi kreativního a sofistikovaného luxusu a odráží ambice a měřítka země, v níž vznikl.

Citroën Metropolis se představil v rámci celosvětové výstavy v Šanghaji, která se konala od května do října 2010. Ve francouzském pavilonu, který byl na této mezinárodní akci jedním z nejnavštěvovanějších, si ho prohlédlo více než 10 milionů osob.


CITROËN C3 RED BLOCK: REBELANTSKÁ VIZE NEJPRODÁVANĚJŠÍHO MODELU V NABÍDCE
Citroën překvapuje a s vozem C3 Red Block představuje robustní verzi vozu C3 s výrazně extrovertní povahou.
Model se prezentuje v matně šedém provedení Thorium, byl snížen o 15 mm a je opatřen sedmnáctipalcovými koly v leskle černém odstínu s diamantovým výbrusem. Lišty kolem oken a kryty matic na kolech jsou v dosud nevídané perleťově červené barvě. Leskle černé jsou lišty kolem předních výdechů vzduchu u předního nárazníku, spodní okraj horní části víka zavazadlového prostoru, izolace světlometů, vnější zpětná zrcátka a lišta kolem čelního skla Zénith, což ještě více zdůrazňuje kontrasty. V interiéru se perleťově červená opakuje na sedadlech. A konečně vůz C3 Red Block boří zavedená pravidla svou palubní deskou s třírozměrnou lištou a vyobrazením buldoka.

CITROËN C6 SCALA: LUXUSNÍ BARVY A MATERIÁLY PRO ZAŘAZENÍ DO VYŠŠÍ TŘÍDY
Ženeva je pro značku příležitostí představit svůj zásadní model v novém hávu, spojujícím modernost a dynamiku. Je výsledkem práce týmu Design centra, který se zaměřuje na barvy a materiály.
Citroën C6 v perleťově bílém odstínu s dvoubarevnou střechou v černě lesklé barvě s lehce vystouplými motivy je opatřen osmnáctipalcovými koly s diamantovým výbrusem, lesklou chromovanou lištou kolem oken a leskle černými zpětnými zrcátky a dalšími prvky karoserie.
Uvnitř vozu C6 Scala upoutá černá kůže Club na sedadlech a dveřních panelech, kterou podtrhuje bílá kůže Club na „podkově“ a bíle lakované prvky s perleťovým efektem. Obložení je potaženo mikrovláknem, které je na dotek příjemně sametové.



Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Značka CITROËN
Kreativní a dynamická značka Citroën uvedla v roce 2010 na trh první model nové řady Citroën DS3, která se letos obohatí o vozy DS4 a DS5. Citroën, který se opírá o 90 let „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a brzy i technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází s nabídkou mobility, službou Citroën Multicity. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, 11 500 zaměstnanců, zastoupení v 80 zemích a 1 460 000 prodaných vozů v roce 2010.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu