Vyhledávání

Citroën v Ženevě odhaluje linie nového konceptu METROPOLIS evropské veřejnosti

METROPOLIS V ŽENEVĚ: KREATIVNÍ TECHNOLOGIE A MAXIMÁLNÍ LUXUS

U příležitosti Ženevského autosalonu Citroën odhaluje linie nového konceptu METROPOLIS evropské veřejnosti. METROPOLIS je limuzína elegantního vzhledu a harmonických tvarů, která odkazuje na velikost, avantgardnost a dynamiku všech velkých megalopolí, z nichž čiší nesporná atraktivita. Koncept je výsledkem práce mezinárodního designerského týmu Citroënu, který působí již od roku 2008 v Šanghaji, aby dokázal co nejlépe reagovat na očekávání prudce se rozvíjejícího čínského trhu.

Vystaven ve francouzském pavilonu na Světové výstavě v Šanghaji od května do října 2010, který byl nejvíce navštěvovaným na této světové události, CITROËN METROPOLIS byl spatřen více než 10 miliony návštěvníků.

METROPOLIS, který představuje skutečné umělecké dílo, přináší do světa Kreativní technologie luxus a šarm. Historie značky Citroën je totiž protkaná nadstandardními vozy, které již 90 let ovlivňují automobilový vývoj. Návštěvníci autosalonu tak budou moci objevit a ocenit „automobilové dílo“, které je výsledem kreativní náročnosti a technologického důvtipu, což zde dokládá odpružení Hydractive a hybridní pohon plug-in u CITROËNU METROPOLIS.


METROPOLIS: maximální luxus

Za karoserií sedanu, která je u tohoto segmentu v Číně nevyhnutelná, skrývá METROPOLIS vizi kreativního sofistikovaného luxusu, který čiší z jeho úctyhodné velikosti (530 x 200 x 140 cm), jež odráží ambice a měřítka země, pro kterou je tento koncept určen.

Vnější styl je impozantní a zároveň elegantní, je zahalen do měňavého šatu jemného odstínu „Pearl Silk“, jehož intenzita se mění podle osvětlení, které dává tušit velkorysé křivky a dokonale propracované detaily.
Souhrnně řečeno: tento nový koncept charakterizuje velikost, harmonie, stabilita a elegance, v kombinaci s kreativitou, technologií, impozantním zjevem a kvalitou. Dobře odrážejí průnik čínského a francouzského cítění.

Chromovaná lišta v horní části bočních oken pokračuje daleko dozadu, a prodlužuje tak kabinu, bez toho, že by to bylo na úkor soukromí cestujících na zadních sedadlech. Zadní postranní okénko ve tvaru korouhve ubírá vozu na těžkopádnosti a vytváří plovoucí dojem. Skrývá v sobě zdroj světla, jako letmé připomenutí modelu DS.

Z masky chladiče tvaru „papírového draka“ s velmi propracovaným designem jasně vyzařuje výkonnost vozu METROPOLIS. Štíhlé světlomety, které ho obklopují, působí velmi rozhodně a ostře a celku dodávají neoddiskutovatelnou přirozenou autoritu.

U zadní části konceptu se autorům podařilo sladit šířku a stabilitu, a přitom zachovat sevřený aerodynamický tvar. K plynulému stylu přispívá konkávní okno zadního víka v kombinaci s tvarem zavazadlového prostoru, do něhož je zabudovaný aktivní spojler. Lamelové bumerangové světlomety ve tvaru překrývajících se krovek přidávají vzhledu zadní části vozu METROPOLIS originální tečku.

Design interiéru se inspiroval stylem čínských vějířů a strunových nástrojů (guženg). Ty jsou v Číně známkou kultivovaného, vzdělaného člověka s vybraným vkusem. Celek je tvořen vzájemně se překrývajícími útulnými vrstvami, které vytvářejí schránku, z níž luxus čiší novým, „orientálním“ způsobem. Interiér konceptu METROPOLIS ztvárňuje luxus, pro který je nejdůležitější bohatost výrazu.


METROPOLIS: avantgardní technologie

METROPOLIS usiluje se svým hybridním plug-in pohonem najít rovnováhu mezi odpovědností vůči městskému prostředí a snahou dosáhnout potěšení z jízdy. Je vybaven odpružením HYDRACTIVE, které mu umožňuje naplno využívat své dynamické vlastnosti. Tento systém, který vyrábí značka Citroën, splňuje očekávání, pokud jde o dosažení obecného komfortu, především v Číně. Umožňuje udržet stálou světlou výšku, a tím lepší aerodynamiku a nižší emise CO2.


Díky hybridnímu plug-in pohonu se METROPOLIS pohybuje různým způsobem:

> pouze v elektrickém režimu (při startování, ve městě při nižší rychlosti a při zpomalování): díky elektrickému motoru o trvalém výkonu 55k (40 kW), který se může zvýšit na 95k (70 kW).

> pouze ve spalovacím režimu (při stabilní rychlosti na silnici nebo dálnici, jakmile motor dosáhne optimálního výkonu): díky benzínovému motoru V6 o objemu 2,0 l. Tento motor poskytuje výkon 272k (200 kW) a stálý točivý moment 375 Nm.

> v kombinaci obou motorů:
• během zrychlování pro nárůst výkonu (funkce „overboost“), kterým se dosahuje maximálního výkonu 460k (345 kW) a točivého momentu 430 Nm;
• v režimu 4x4, pokud to vyžaduje přilnavost povrchu vozovky.

V tomto pohonu se snoubí radost z řízení s vynikajícími výkony a šetrným přístupem k životnímu prostředí, s velmi výrazným snížením emisí CO2. Ve srovnání s klasickým pohonem s podobnými výkony (motor V8 o objemu 4,0 l) se totiž podařilo snížit emise CO2 na méně než pětinu (70 g/km, při spotřebě 2,6 l/100 km).

Výsledku je dosaženo díky:
> optimalizaci benzínového motoru
> mechanické pilotované sedmistupňové převodovce s dvojitou spojkou
> hybridaci vozu
> strategii využívání hybridního pohonu, jež neustále optimalizuje emise CO2.


Značka CITROËN
Kreativní a dynamická značka Citroën uvedla v roce 2010 na trh první model nové řady Citroën DS3, která se letos obohatí o vozy DS4 a DS5. Citroën, který se opírá o 90 let „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a brzy i technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází s nabídkou mobility, službou Citroën Multicity. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, 11 500 zaměstnanců, zastoupení v 80 zemích a 1 460 000 prodaných vozů v roce 2010.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu