Vyhledávání

Kia Optima Hybrid je osazena důmyslným, jednoduchým a úsporným paralelním hybridním systémem.

Kia Optima Hybrid – nova éra ‘EcoDynamics’

· Nové technologie pro budoucí modely
· Důmyslný, jednoduchý a úsporný paralelní hybridní systém
· 0 - 100 km/h za 9,2 s a k tomu o 40,7 % nižší spotřeba paliva

Několik týdnů po světové premiéře na Los Angeles Motor Show ve Spojených státech představuje Kia svůj zbrusu nový sedan Optima Hybrid poprvé také před evropským obecenstvem na autosalonu v Ženevě.

Nová Kia Optima Hybrid je důležitým krokem směrem k výrobě a popularizaci ekologických automobilů pro budoucí generace a posouvá automobilku do nové éry ‘EcoDynamics’.

Ačkoli byla Kia Optima Hybrid primárně navrhována pro americký trh, přináší nové technologie, které se objeví v dalších sériových modelech Kia po celém světě v průběhu příštích deseti let.

Kia Optima Hybrid v sobě skrývá vskutku inovativní, hybridní pohonnou jednotku, kterou automobilka sama vyvinula. Ta kombinuje jedinečné jízdní výkony - akcelerace z 0 na 100 km/h za 9,2 s a maximální rychlost 195 km/h - s vynikající spotřebou paliva. V porovnání s běžnou verzí modelu Optima dosahuje o 40,7 % nižší spotřeby. Začátek sériové výroby je naplánován na září 2011.

Kia Optima Hybrid je osazena důmyslným, jednoduchým a úsporným paralelním hybridním systémem. Zážehový motor o objemu 2,4 l je spojen s malým elektromotorem a společně pohání přední kola přes šestistupňovou samočinnou převodovku - a to bez tradičního hydrodynamického měniče.

Mezi zážehový motor a elektromotor je umístěna speciální spojka, která dovoluje z pohonné větve zcela odpojit spalovací motor, takže uhlazený sedan může jet, aniž by produkoval nějaké emise. V elektrickém režimu může vůz jet až do rychlosti 100 km/h. Navíc konfigurace celého systému nevyžaduje vysokokapacitní elektromotor a generátor, takže je o to lehčí a levnější.

Sametový pohon pro každodenní jízdu
Při rozjezdu pracuje Optima Hybrid v elektrickém režimu. Jak se rychlost jízdy zvyšuje, hybridní startér a motorgenerátor (HSG) nastartuje zážehový motor, spojka sepne a spalovací motor převezme pohon vozu. Elektromotor se přepne do hybridního režimu a je k dispozici jako sekundární motor (během plné akcelerace a při jízdě do kopce) nebo jako generátor (při jízdě ustálenou rychlostí nebo zpomalování) a v případě potřeby dobíjí baterie. Pokud auto zastaví na dobu delší než několik sekund, zážehový motor samočinně zhasne. Tím se sníží spotřeba a minimalizují emise.

Při brzdění elektromotor převádí kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do baterií. HSG o výkonu 8,5 kW může rovněž fungovat jako generátor a dobíjet baterie v případě, že úroveň nabití je nízká a auto stojí. Ve všech jízdních režimech, při každodenním ježdění, za všech podmínek, hybridní systém funguje samočinně a sametově hladce.

Citlivá a plnohodnotná jízda je garantována synchronním elektromotorem s permanentním magnetem. Ten disponuje výkonem 40,7 koně a točivým momentem 205 N. m v rozmezí 0 až 1400 min-1. Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru hybridního systému má celkový výkon 209 koní a maximální točivý moment 265 N.m.

Špičkové moderní baterie & optimalizovaný motor
Lithium polymerové baterie použité v modelu Optima Hybrid vyvinula Kia ve spolupráci s LG Chem. Nové lithium polymerové baterie jsou ideálním řešením pro použití v automobilech a poskytují optimální vyváženost mezi výkonem, kapacitou a tepelnou stabilitou. Jejich spolehlivost a je natolik dobrá, že za celou životnost vozu nevyžadují výměnu - minimálně 10 let a 240 000 km.

Díky dodatečnému stálému a kontinuálnímu přísunu točivého momentu elektromotorem si Kia mohla dovolit upravit populární čtyřválec Theta II o objemu 2,4 l s ohledem na co nejvyšší efektivitu a dosáhla 10% úspory paliva v porovnání s běžným motorem Theta.

Kia rovněž upravila šestistupňovou samočinnou převodovku známou z konvenční verze Optimy. Tradiční hydrodynamický měnič momentu je nahrazen elektromotorem a vysoce efektivním olejovým čerpadlem. To dovoluje jízdu v EV režimu, maximalizuje rekuperaci kinetické energie při brzdění a poskytuje lepší odezvu než konkurenční CVT systémy.

Plně paralelní hybridní systém navržený pro Optimu Hybrid je dílem Eco-technologického výzkumného institutu Kia nedaleko Soulu společně s Výzkumným a vývojovým ústavem v Namyangu a výsledkem jedinečné spolupráce řady středisek Kia po celém světě. Hybridní systém bude dále vyvíjen pro použití v modelech Kia, které budou uvedeny v příštích deseti letech.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu