Vyhledávání

Peugeot 508 je ztělesněním nové vize Značky v segmentu velkých cestovních automobilů.

Peugeot 508 je ztělesněním nové vize Značky v segmentu velkých cestovních automobilů.

Peugeot 508 :Výrazný design ve službách intenzivních emocí

Kvalita, stylová čistota, efektivita… Peugeot 508 je ztělesněním nové vize Značky v segmentu velkých cestovních automobilů.

Peugeot 508 je v nabídce ve dvou variantách – sedan a SW, obě spojují výrazný design a emoce spolu s:
- technologiemi nové generace, e-HDi a HYbrid4,
- stylově čistým, reprezentativním a dynamickým vzhledem,
- kvalitou provedení a pohodlím na palubě vozu,
- jedinečnými jízdními vlastnostmi, které vycházejí z know-how Značky.

Model Peugeot 508 je pokračováním mezinárodní produktové ofenzívy značky Peugeot. Pro všechny trhy (vyjma Číny) se bude vůz vyrábět ve Francii a pro čínský trh se bude od letošního roku vyrábět přímo v Číně.
PROGRESIVNÍ NABÍDKA
S modelem Peugeot 508 potvrzuje Značka své legitimní postavení a ambice v segmentu velkých cestovních vozů, který je historicky jejím výsadním teritoriem.
Každý z modelů řady „40X“ a „50X“ se totiž dokázal na desetiletí nesmazatelně zapsat do povědomí své doby: stylem, jízdními vlastnostmi, univerzálností, robustností…

Peugeot 508 představuje moderní progresivní nabídku, dokonale reagující na přání klientely, která prošla výrazným vývojem: je náročná, dynamická a zodpovědná. Nabídku tvoří dvě karosářské varianty: sedan (délka 479 cm) a SW (481 cm).
Kvalita, stylová čistota a efektivita, to jsou klíčová slova, která stála při vzniku vozu 508 a prolínala se celým projektem, aby v rozhodujícím okamžiku zapůsobila na smysly potenciálních majitelů.
STYLOVÁ ČISTOTA
Tvůrci stylu modelu 508 byli vedeni snahou o nalezení dokonale vyvážených a aerodynamických tvarů. Vůz, připomínající sochařský monolit vytesaný z jediného kusu hmoty, odráží úsilí o dosažení elegance, robustnosti a vysoké kvality provedení.
Přední část 508 demonstruje vývoj nejnovějších stylových znaků Značky, který odstartoval koncept SR1 s jedinečnou „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED diod.
Podobně vzadu vystupují z kapoty sedanu tři červené části světel maskující tři řady LED diod. SW využívá motiv „zahnutého“ světla, s červenou světelnou lištou kolem, která se rozsvítí po zapnutí světel.


POHODLÍ VE VOZE NA VYSOKÉ ÚROVNI
Jednoduchý elegantní styl palubní desky, použité materiály, pečlivé provedení, vynikající odolnost, nabízené technologie (barevný head-up displej, čtyřzónová klimatizace, hands-free otevírání a startování…) - to vše vytváří na palubě vozu atmosféru luxusu.
Každý člen posádky si zejména díky prvotřídní prostornosti vozu užívá pocitu výsadního postavení. U SW se tento pocit ještě násobí obrovskou prosklenou panoramatickou střechou (prosklená plocha 1,62 m2).
Praktický zavazadlový prostor nabízí velkorysý úložný prostor o objemu 545 l (515 dm3 podle normy VDA) u sedanu a 660 l (560 dm3 VDA) u SW. Po sklopení opěradel (jednoduchým pohybem ruky) se vytvoří rovná podlaha a objem se zvýší na 1 581 l (1 381 dm3 VDA) u sedanu a na 1 865 l (1 598 dm3 VDA) u SW.
EKOLOGICKÁ ÚČINNOST
Od prvopočátku projektu byl kladen důraz na ekologickou účinnost. V prvé řadě došlo k optimalizaci aerodynamiky (Cx od 0,26 a SCx od 0,60) a snížení hmotnosti oproti modelu 407 (navzdory tomu, že je auto větší a má rozmanitější výbavu).
Pod kapotou vozu 508 se ukrývají motory s výkony od 82 po 150 kW (112 - 204 k). Každý z nich si ve své kategorii drží velmi dobrou pozici, jak z hlediska spotřeby a emisí CO2, tak z hlediska výkonu a reaktivity.
Tato řada motorů, jejichž úroveň emisí začíná na 109 g CO2/100 km (u vozů vybavených systémem e-HDi) , bude v budoucnu rozšířena o technologii HYbrid 4 s výkonovým potenciálem 147 kW (200 k), pohonem 4 x 4 a s emisemi pouze 99 g CO2/km.
Při uvedení vozu Peugeot 508 na trh bude nejsilnějším motorem v nabídce nový 2.2 HDi FAP o výkonu 150 kW (204 k), s nímž vůz dosáhne vyšších výkonů než dieselová verze 407 V6, ale jeho produkce emisí bude o 30 % menší!
DYNAMICKÉ EMOCE
Emoce se v případě modelu 508 projevují také v potěšení z jízdy, které bylo pro značku Peugeot vždy zásadní.
Vůz 508 bude k dispozici se dvěma typy nápravového systému: novou přední nápravou typu pseudo-McPherson u většiny verzí, zajišťující dokonale vyvážený poměr mezi komfortem odpružení a vedením stopy, a přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí u verze „GT“ pro dynamičtější jízdu, vyhovující výkonům motoru 2.2 l HDi FAP 204 k.
TISKOVÝ MATERIÁL PODROBNĚ
Peugeot 508
VÝVOJ: EFEKTIVNÍ ŘEŠENÍ
Naslouchání novým zákaznickým požadavkům
Značka Peugeot, opírající se o své rozsáhlé zkušenosti v segmentu cestovních vozů tzv. vyšší střední třídy (segment M2), nejprve stejně jako u každé z předchozích generací zjišťovala, jaká jsou očekávání zákazníků.
V Evropě tvoří dvě třetiny vozů tohoto segmentu automobily pro firemní vozové parky, které se často používají jako služební. Tato klientela je aktivní, odhodlaná, zkušená, se zájmem o modernost a neokázalou prestiž, lpící na určitých hodnotách a uvědomující si svou odpovědnost. Tito kupující mají stále větší zájem o prostorné, nadčasové a výkonné automobily. Výkonné svým temperamentem, ale také neméně důležitou úsporností. Automobily, které jim umožní pohodlné a snadné cestování na dlouhé vzdálenosti a které jim přitom zaručí i bezchybnou spolehlivost.
Optimalizovaná architektura
Autoři projektu „W2“ (interní kódové označení) se již od počátku při výběru technických řešení orientovali na platformu 3 skupiny PSA, vedeni snahou dosáhnout mimořádně účinné architektury na níž se podílí:
- velký rozvor (+ 9,2 cm oproti 407), zajišťující velkorysou prostornost na zadních sedadlech;
- technická řešení umožňující kratší přední převis (- 4,3 cm oproti 407) a delší zadní převis ve prospěch lepší stylistické vyváženosti a vyšší praktičnosti (s výrazně větším zavazadlovým prostorem);
- rozměry, zejména šířka a výška, vylepšující aerodynamiku.
Vylepšená aerodynamika, nižší hmotnost
Již od samotného počátku projektu bylo prioritou vylepšení aerodynamiky a snížení hmotnosti s cílem dosáhnout co nejlepších výsledků z hlediska ochrany životního prostředí.
Model 508 nabízí vynikající hodnoty Cx a SCx: nejlepší verze mají Sc 0,60 (Cx 0,26) ve verzi sedan a 0,62 (Cx 0,27) ve verzi SW, což se v obou případech řadí k nejlepším výsledkům v segmentu.
Snaha o optimalizaci vedla také k nižší spotřebě, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamičtějším výkonům. Z tohoto pohledu byla posuzována každá součástka, použitá technika i náhradní díl: příčka palubní desky z magnézia, hliníková kapota, laserové svařování střechy, použití vysokopevnostních plechů (THLE a UHLE), odhlučnění motoru přímo u zdroje atd.
Při srovnatelně silném motoru váží Peugeot 508 ve verzi sedan o 25 kg méně než model 407 a ve verzi SW o 45 kg méně, což je vynikající výsledek s ohledem na velikost vozu (nárůst o 10,1 cm u sedanu a o 4,8 cm u SW).
Kvalita: základní hodnota
Další klíčovou prioritou zadávacích podmínek modelu 508 byla kvalita. A snaha o dosažení maximální kvality se prolínala celým projektem ve všech oblastech:
- technická řešení vedená potřebou zajistit maximální odolnost, snaha nabídnout vůz, který zůstane co nejdéle „nový“;
- vysoká úroveň kvality provedení exteriéru i interiéru, luxusní kabina uspokojující nejnáročnější požadavky cestujících;
- 2 miliony ujetých zkušebních kilometrů v reálných podmínkách před uvedením do prodeje.

Peugeot 508 bude novou etapou z hlediska kvality provedení v linii nejnovějších modelů, které se setkaly s velmi dobrým přijetím. Jedním z přímých důsledků této politiky by mělo být snížení „celkových nákladů na vlastnictví“ (total cost of ownership: TCO), což je jeden z rozhodujících faktorů pro případný nákup vozu v tomto segmentu, hlavně u firemních flotil.

Životní prostředí a materiály
Snaha o maximální snížení negativního dopadu automobilu na životní prostředí zahrnuje u koncepce vozu 508 také začlenění „zelených materiálů“, tzn. materiálů, které vykazují minimální ekologickou stopu (recyklované materiály nebo materiály přírodního původu).

Peugeot 508 obsahuje přibližně 14,3 % „zelených materiálů“ na 230 kg polymerů (vyjma pryže), které ve voze najdeme (u modelu 407 to bylo 6 %).
Zmíněné zelené materiály se nacházejí ve třiceti dílech nebo funkcích vozidla (vnitřní výplně podběhů kol, zadní nárazník, protihluková izolace, koberec v zavazadlovém prostoru, volant, sedadla, armatura sedadel, kryt motoru, vzduchový filtratd.).
Model 508 se navíc skládá převážně z 5 velkých skupin materiálů: kovů, plastů, kapalin, pryže a skla. Z celkového pohledu je hmota vozu 508 recyklovatelná z 85 % a zhodnotit z ní lze až 95 %.

Optimalizace podmínek na výrobní lince v Rennes současně umožnila snížit o 75 % odpad z dílů používaných pro každý vůz.
REPREZENTATIVNÍ, DYNAMICKÝ A NADČASOVÝ STYL
Monolit vytesaný z jednoho kusu
Designéři vozu 508 byli vedeni neustálou snahou o nalezení dokonale vyvážených a stylově čistých tvarů. Křivky sedanu i SW na sebe bez přerušení, zlomů či ozdob plynule navazují od kraje kapoty až po víko zavazadlového prostoru. Není povolen žádný okázalý nebo doplňkový prvek (žádné trysky ostřikovačů čelního skla, žádné viditelné antény apod.), plochy jsou precizně zarovnané, slícování jednotlivých dílů a prvků je nanejvýš přesné a finální zpracování tak dosahuje mistrné kvality.
Celek evokuje sochařský monolit vytesaný z jednoho kusu hmoty, který dává nový význam pojmům elegance, plynulost a kvalita provedení.
Vývoj stylových prvků Značky
Na čelní straně vozu 508 je vidět vývoj základních stylistických znaků Značky, který odráží nápady a představy realizované prostřednictvím nejnovějších konceptů (zejména SR1). Tato silná a vždy dobře rozeznatelná vizuální identita vyvolává víc než kdy jindy dojem síly, elegance a technologických inovací.
Na konci dlouhé hliníkové kapoty se uprostřed oblého prolisu vyjímá nové logo Značky. Pod ním nabývá nových rozměrů jedinečná charakteristická mřížka sání. Udává tón vzhledu masky chladiče, která působí, jako by plula, jako by se od vozu oddělovala. Tento dojem vytváří chromovaná lišta kolem celé masky, která se pod „nosem“ kapoty zužuje a přenechává místo nápisu „PEUGEOT“.
Pozornost designérů se soustředila i na kočičí pohled světlometů, v jejichž vnitřku je společně použit chromovaný a matový povrch. U verzí s bi-xenonovými samonatáčecími světlomety jsou použity LED tubusy, každý tvořený sedmi elektroluminiscenčními diodami. Vůz je tak na silnici z dálky okamžitě rozpoznatelný, jak ve dne, tak v noci. V ničem nezaostávají ani halogenová světla, která využívají novou výkonnou a kompaktní „Neo“ technologii s řadou čoček připomínajících kočičí zorničky.
Vyvážený profil
Boky auta jsou rovněž záměrně neokázalé, zvýrazňuje je chromovaná lišta kolem oken (dostupnost podle verze výbavy). Boční skla působí dojmem, jako by spočívala na vytvarované části, která sama o sobě představuje skutečnou výrobní výzvu: zkosená podokenní linie se táhne podél celého profilu vozu, jemuž tak dodává dojem nezvyklého spojení výkonu a elegance.
SW má také jednoduchý a dynamický tvar, který kvůli úhlu sklonu zadní části připomíná z určitého pohledu „shooting break“. Tvarované hliníkové střešní tyče obepínají obrovskou prosklenou panoramatickou střechu, která navazuje na čelní sklo. Tyto tyče vytvářejí dojem, jako by splývaly s karosérii, a přispívají tak k exkluzivnímu vzhledu vozu.
Jednoduchý a technický vzhled zádi
U sedanu je celá zadní část z jednoho kusu, zavazadlový prostor je v jedné rovině s nárazníkem, stejně jako oba výstupy výfuku u verze GT, což vytváří dojem dokonalé plynulosti a síly. Vše oživuje horizontální chromovaná lišta zasazená do víka zavazadelníku rovnoběžně s chromovaným páskem ve spodní části difuzéru.
Také vizuální identita zadní části, připomínající historický odkaz značky Peugeot, je u obou tvarů karoserie výrazná. U sedanu ji tvoří tři vystouplé červené části maskující tři řady šesti diod, díky nimž je vůz v noci dobře rozeznatelný. U SW je to zahnuté světlo s červenou páskou kolem, která se rozsvítí po rozsvícení světlometů.

INTERIÉR BOHATÝ NA VJEMY
Moderní a exkluzivní styl interiéru
Styl palubní desky z velké části navazuje na stylové prvky exteriéru, jež podtrhují kvalitu, stylovou čistotu a eleganci. Design minimalizuje mezery mezi jednotlivými díly desky. Napomáhá mu v tom především centrální multifunkční panel, jehož technologie umožňuje osvobodit se od tradičních omezení výbavy „ISO“ rozměrů. Použité materiály, pečlivé provedení a vysoká odolnost společně útočí na všechny smysly posádky: struktura horní části palubní desky, rozmanité ozdoby, černě lakovaný centrální panel, chromované prvky,… z celku vyzařuje elegance, pokročilá technologie, a to vše bez okázalosti.
Tento interiér úspěšně spojuje eleganci se špičkovou technologickou výbavou, která zvyšuje požitek řidiče i posádky. Barevný Head-up display (s údaji ze satelitní navigace), čtyřzónová klimatizace, adaptivní dálková světla, hands-free přístup a startování, automatická elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou masážní funkcí v bederní oblasti, nová telematika WIP Nav Plus, hi-fi zařízení JBL se středovým kanálem… podle verze výbavy jsou tyto systémy součástí sériové nebo příplatkové výbavy a ještě více podtrhují exkluzivitu modelu 508 (viz kapitola Technologická výbava).
U SW násobí požitek z pobytu na palubě obrovská prosklená panoramatická střecha, díky níž si může posádka plně vychutnávat venkovní světlo a výhled do okolí. V porovnání s vozem 407 SW zvyšuje prosklená plocha o rozměrech 1,62 m2 prosvětlení interiéru o 25 %.
Vynikající akustika
Atmosféra ve voze je rovněž výsledkem práce věnované zlepšení akustiky a utlumení vibrací. Například díky tomu, že se hluk tlumí již u zdroje (zvukové „zapouzdření“ motorového prostoru), je úroveň tichosti uvnitř kabiny jedna z nejlepších. Současně se tím podařilo snížit hmotnost celého vozu.
Sériově montované akustické čelní sklo (filtrující hluk zvnějšku) a aktivní tlumič na přední nápravě u verze s motorem 2.2 HDi FAP 150 kW (pro snížení vibrací motoru) jsou dalšími prvky, které se podílejí na akustickém komfortu obvyklém u vozů vyššího segmentu.
Praktický a prostorný vůz pro každodenní použití
Z hlediska praktičnosti je zvolená architektura, umožňující velkou prostornost kabiny i zavazadlového prostoru, velmi účinná.

Ř Exkluzivní prostor
Pohodlí každého člena posádky byla věnována zvláštní péče. Cestující mají k dispozici velkorysý prostor a konkrétně cílenou výbavu (čtyřzónová klimatizace, která myslí na potřeby cestujících na zadních sedadlech, nastavitelný sedák u řidiče a spolujezdce vpředu a další). Vnitřní rozměry jsou na úrovni vozu 607, tedy výrazně větší než u modelu 407 (5,3 cm navíc u vzdálenosti mezi koleny cestujících vzadu a předním sedadlem). Ve voze tak mohou za sebou pohodlně sedět dvě osoby s výškou 193 cm.

Ř Velkorysý zavazadelník
Víko zavazadlového prostoru sedanu se otevírá stisknutím tlačítka na dálkovém ovladači, tlačítka na palubní desce nebo číslice 0 v označení 508 na kufru, víko SW může být vybaveno elektrickým otevíráním. Zavazadelník je praktický (odolné háčky, síť pro uchycení zavazadel, prostor pro uložení výstražného trojúhelníku, kolmé, rovné stěny) a hlavně velmi prostorný.
Objem zavazadlového prostoru vozu 508 totiž dosahuje 545 l (515 dm3 podle normy VDA) u sedanu a 660 l (560 dm3 VDA) u SW – tj. v případě sedanu o 108 dm3 VDA víc a v případě SW o 112 dm3 VDA víc než u vozu 407. Po velmi jednoduchém sklopení opěradel dělených v poměru 2/3-1/3 (v SW se za tímto účelem v zavazadlovém prostoru nachází tlačítko na sklápění sedadel), dosahuje volný prostor s rovnou podlahou 1 581 l (1 381 dm3 VDA) u sedanu a 1 865 l (1 598 dm3 VDA) u SW.
Uvedené hodnoty zahrnují také úložný prostor pod kobercem o objemu 48 l (42 dm3 VDA), který je rozdělený na části a provedený stejně kvalitně jako zbytek zavazadlového prostoru. Je potřeba připomenout, že u verze GT má tento úložný prostor vzhledem ke dvěma koncovkám výfuku objem 29 l (26 dm3 VDA), a pokud má vůz v základní výbavě rezervní kolo, je zcela zaplněn.
Pevný koberec rozdělí u verze SW zavazadlový prostor na menší části a usnadní přístup do jednotlivých částí. Velmi jednoduše se také manipuluje s praktickým a odolným zatahovacím roletovým krytem zavazadel. Zasouvá se automaticky pouhým zatlačením na střed krytu.
U verze SW je dále k dispozici na přání síť na uchycení vysokého nákladu, která umožňuje bezpečně využít přepravní kapacitu celého zavazadlového prostoru až po střechu. Lze ji upevnit za první i druhou řadu sedadel.


Ř Množství odkládacích prostorů
Podle zvolené výbavy může Peugeot 508 nabídnout odkládací prostory o celkovém objemu až 22 l. V předních dveřích jsou velké kapsy, z nichž každá má objem 4 l (a může pojmout láhev 1,5 l). Do kapes v zadních dveřích lze uložit láhev o objemu 0,5 l. K dispozici je přední odkládací schránka spolujezdce (9 l), přihrádka pod středovou opěrkou (2 l) a podle zvolené verze řada dalších „úkrytů“ (schránka pod volantem, uzavřená přihrádka s víkem ve středové konzole atd.).
UŽITEČNÉ A HODNOTNÉ PRVKY TECHNOLOGICKÉ VÝBAVY

Barevný Head-up displej
Peugeot 508 je vybaven barevným Head-up displejem. Jedná se o průhlednou lamelu z polykarbonátu s kouřovým zabarvením a antireflexní úpravou, na kterou se ze zadní strany krytu sdruženého přístroje promítají základní jízdní informace: rychlost, údaje regulátoru a omezovače rychlosti a navigační povely.
Kromě komfortu používání při každodenních jízdách i při dlouhých cestách je tento prvek výbavy pro řidiče přínosem i z pohledu aktivní bezpečnosti (řidič nespouští oči z vozovky a je schopen okamžitě zaostřit pohled z displeje zpět na vozovku).
Úhel sklonu displeje a jas zobrazovaných údajů je možné nastavit pomocí tlačítek na výsuvném panelu na levé straně palubní desky. Současně lze těmito ovladači displej vysunout.
Peugeot 508 se podílí na rozšíření této výbavy, která je v segmentu zatím novinkou, a sdružuje všechny potřebné informace na jednom místě.

Inteligentní osvětlení

Ř Adaptivní dálková světla
Řada různých průzkumů dokládá, že i když dálková světla v noci daleko lépe osvětlují vozovku, řidiči je nepoužívají tak často, jak by mohli. Na druhou stranu používání dálkových světel vyžaduje neustálou kontrolu, zda řidič neoslňuje protijedoucí vozy.
Aby komfort řízení a bezpečnost cestujících, ale také ostatních řidičů, byly co nejvyšší, nabízí Peugeot 508 systém adaptivních dálkových světel. Ten prostřednictvím inteligentní kamery zabudované ve vnitřním zpětném zrcátku průběžně analyzuje situaci na silnici (protijedoucí vůz, přiblížení k vpředu jedoucímu vozu, osvětlené městské části) a jakmile je to možné, přepíná přední světlomety automaticky do polohy dálkových světel a naopak. Tento prvek výbavy je k dispozici pro vyšší verze výbavy v kombinaci s bi-xenonovými světlomety se směrovým nastavením.

Ř Bi-xenonové přední světlomety LED se směrovým nastavením
Xenonové světlomety vyzařují bílé světlo podobné světlu dennímu, intenzita světelného toku je oproti standardním žárovkám trojnásobná a viditelnost při jízdě v noci je zřetelně lepší.
Součástí eliptického optického modulu je dynamická clona, která mění polohu na potkávací a dálková světla. Světlomety jsou vybaveny funkcí směrového nastavení potkávacích světel, která zlepšuje viditelnost v zatáčkách. Dynamické směrové nastavení osvětlení je závislé na rychlosti vozu a aktivuje se při rychlosti vozu mezi 5 a 160 km/h, aby se světlomety mohly přizpůsobit různým podmínkám užívání vozu.
U modelu 508 jsou bi-xenonové přední světlomety systematicky spojeny s LED tubusy, s nimiž má vůz nezaměnitelnou světelnou identitu v noci i ve dne.

Ř Halogenové NEO světlomety
Klasické přední světlomety modelu 508 používají novou technologii zvanou NEO© (New Efficiency Optics). Díky tomuto systému má světelný tok halogenové žárovky přibližně o 30 % vyšší výkonnost, je jednolitý, intenzivní a výrazný... pro lepší viditelnost a vyšší bezpečnost.
Z pohledu stylu jsou navíc nová halogenová světla originálním způsobem zasazena do optického bloku a připomínají „zornici v oku šelmy“.

Ř Statické směrové osvětlení
Statické směrové osvětlení, které je u všech vozů 508 s bi-xenonovými i halogenovými světlomety součástí základní výbavy, zlepšuje v městském provozu a při nízkých rychlostech (do 40 km/h) výhled do boku vozu: na křižovatce, při parkování, v serpentinách... Mlhový světlomet na příslušné straně (podle natočení volantu nebo zapnutého směrového ukazatele) osvětluje vnitřní křivku zatáčky.

Ř Vnitřní osvětlení
Podle zvolené úrovně výbavy je atmosféra v interiéru vozu 508 podbarvena tlumeným osvětlením na stropě, v prostoru pro nohy a v rámu předních a zadních dveří... podobně je osvětlen i přístup k vozu (LED spoty na vnějších zpětných zrcátkách, osvětlení prahů...).

Hands-free přístup a nastartování motoru

Funkce hands-free přístup a nastartování motoru je k dispozici podle zvolené úrovně výbavy - elektronická identifikace nahrazuje mechanický klíč zapalování.
Uživatel svůj vůz 508 otevře pomocí elektronického klíče uloženého například v kapse či v kabelce (detekce od 1,8 m). Motor se nastartuje a vypíná stisknutím tlačítka Start/Stop.
Po vystoupení z vozu stačí, aby se řidič jemně dotknul vnější kliky dveří a dveře se zamknou (u verze SW včetně víka zavazadlového prostoru).
Pokud klíč nedopatřením zůstane ve voze, nelze samozřejmě dveře uzamknout. A pokud chce řidič s klíčem opustit vůz s nastartovaným motorem, zadrží ho výstražný zvukový signál.

Čtyřzónová automatická klimatizace

Klimatizace je součástí základní výbavy všech vozů 508. Dle zvolené úrovně a země určení může být: manuální jednozónová, automatická dvouzónová nebo čtyřzónová. Posledně jmenovaný systém představuje v daném segmentu zcela novou nabídku a řidiči i ostatním cestujícím poskytuje individuální tepelný komfort. Každý na palubě vozu má k dispozici vlastní ovladače, kterými si podle svých potřeb nastavuje teplotu, intenzitu i směr proudění vzduchu.
Bez ohledu na úroveň výbavy jsou výstupy vzduchu umístěny i pro cestující na zadních sedadlech. U čtyřzónové klimatizace je hlavní klimatizační jednotka propojena s dodatečným ventilátorem, který vhání vzduch do zadních výstupů a v rámci 4 zón reaguje na odlišné teplotní požadavky jednotlivých cestujících.
Pro přední sedadla je u čtyřzónové klimatizace navíc možné nastavit funkční režim, jakým bude požadované teploty dosaženo: „auto“, „soft“ (méně intenzivní proudění) nebo „fast“ (silné proudění vzduchu).

Elektrická parkovací brzda

Na komfortu řízení se významně podílí elektrická parkovací brzda, která je sériově k dispozici od střední úrovně výbavy. Jakmile řidič při rozjezdu vozu přidá plyn, brzda se automaticky uvolní a při vypnutí motoru se samočinně sepne.
Pokud vůz stojí s nevypnutým motorem, lze brzdu aktivovat manuálně elektrickým ovladačem umístěným na dosah ruky řidiče. Při manuálním uvolnění brzdy je nutné sešlápnout brzdový pedál.

Pomoc při rozjezdu ve svahu

Vozy 508 se všemi typy motorů jsou vybaveny funkcí „pomoc při rozjezdu ve svahu“ (Hill Assist), která zvyšuje jízdní komfort i bezpečnost řízení.
Pokud se řidič rozjíždí ve svahu, zůstane vůz díky této funkci přibližně dvě vteřiny po uvolnění brzdového pedálu bez pohybu. Manévry a rozjezdy ve svahu vpřed i vzad jsou tak o poznání snazší a bezpečnější.
Systém je aktivní, jakmile sklon svahu dosáhne 3 %. Systém ESP přechodně zachová tlak v brzdové soustavě a řidiči zbývá dostatek času přešlápnout z brzdového na akcelerační pedál.

WIP (World In Peugeot): nabídka telematické výbavy

Ř WIP Sound
Autorádio WIP Sound s bi-tunerem a CD MP3 přehrávačem je vždy vybaveno zásuvkou Jack a USB vstupem v loketní opěrce (USB je kompatibilní s přístroji iPod, iPhone, USB klíčem…).
Dále je na přání k dispozici i funkce Bluetooth (doplněk WIP Bluetooth), která umožní bezpečné hands-free telefonování, ale také poslech hudby ve streaming audio.
U úrovně výbavy „Access“ je v nabídce 6 reproduktorů:
- 2 tweetery v horní části výplní předních dveří,
- 2 reproduktory Ø 165 mm v předních dveřích (25 W), Woofer s neodymovými magnety,
- 2 širokopásmové reproduktory Ø 165 mm v zadních dveřích (25 W).
Posledně jmenované 4 reproduktory používají technologii „Coscone“ - ploché reproduktory patentované značkou Denon a Marantz Premium Sound Solutions, které jsou kompaktnější a lehčí.

U ostatních verzí řady jsou systémy WIP Sound a WIP Nav Plus k dispozici s 8 reproduktory – doplněny dodatečnými 2 tweetery zabudovanými v horní části výplní zadních dveří.

Ř WIP Nav Plus
Peugeot 508 je vybaven novou generací navigačního systému s názvem WIP Nav Plus, který zahrnuje řadu funkcí:

- velká obrazovka 7’’ 16/9 (WVGA vysoké rozlišení 800x480 pixelů) s režimem „ptačí perspektiva“,
- kartografie Evropy (uložená ve vnitřní paměti),
- CD MP3 přehrávač v čelním panelu,
- rádio tri-tuner se 2 anténami pro optimální příjem rádiových frekvencí a dopravní informace RDS-TMC (ViaMichelin ve Francii, TraficMaster ve Velké Británii),
- Bluetooth® připojení hands-free sady a streaming audio (poslech hudby ze smartphone přes reproduktory),
- Jack a USB vstup pro připojení všech typů digitálních audio přehrávačů (USB kompatibilní s přístroji iPod, iPhone, klíč USB…),
- informace o rychlostních omezeních na hlavních silničních tazích,
- úseky měřené automatickými rychlostními radary (pro 14 zemí ke stažení na https://www.wipinforadars.fr).

Systém WIP Nav Plus je propojen s funkcí Peugeot Connect, která umožňuje přístup ke službám Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance (viz kapitola „Terciální bezpečnost“).

Ř Zpracování zvuku ARKAMYS©
Program Arkamys u systémů WIP Sound a WIP Nav Plus zpracovává digitální audio signál a vytváří vyvážené a přirozené zvukové prostředí. Kvalita zvuku není ovlivněna umístěním reproduktorů ve dveřích (zvuk přichází zespodu a z boku): nástroje i vokály jsou v prostoru harmonicky rozloženy a jsou směřovány přímo proti cestujícím v úrovni palubní desky. Je možné si zvolit režim poslechu pouze pro řidiče nebo naopak jen pro cestující na zadních sedadlech.

Ř Systém hi-fi JBL™
Pro skutečné hudební znalce nabízí Peugeot 508 sestavu JBL™ s 10 reproduktory a 10kanálovým zesilovačem 500 W se „surround efektem“.
Kromě těchto 10 reproduktorů je řada 508 vybavena středovým kanálem, umístěným uprostřed palubní desky, který optimálně šíří zvuk v kabině.
Systém JBL™ zahrnuje:
- 4 výkonné reproduktory Ø 165 mm (50 W) z neodymu s inverzním motorem (2 v předních a 2 v zadních dveřích),
- 2 tweetery hi-fi v horní části výplní předních dveří,
- 2 tweetery hi-fi v horní části výplní zadních dveří,
- 1 středový kanál ve středu horní části palubní desky,
- 1 subwoofer s trojitou cívkou 150 W v obložení zavazadlového prostoru na pravé straně.


Měření volného místa k zaparkování

Systém, který měří volné místo k zaparkování vozu a vyhodnotí obtížnost parkovacího manévru, je další vyspělou technologickou výbavou usnadňující řidiči každodenní používání vozu. Funkce je k dispozici v kombinaci s předním a zadním parkovacím asistentem, aktivuje se pomocí tlačítka >P< na středovém panelu a směrovým ukazatelem při rychlosti nižší než 20 km/h.

Další výbava zvyšující pohodlí

Peugeot 508 nabízí dle úrovně výbavy i další důmyslné technologie, které umocňují exkluzivní dojmy z řízení vozu:
- nastavitelná délka sedáku předních sedadel pro maximální komfort řidičů vyššího vzrůstu,
- bederní masáž u sedadla řidiče,
- multifunkční volant - praktický a technologicky vyspělý, ergonomické a snadné ovládání různých funkcí,
- regulátor a omezovač rychlosti s možností uložení až 5 rychlostí do paměti (pro každou z funkcí),
- barevný displej s možností nastavení parametrů, různé druhy zvukových signálů…

Kompletní nabídka příslušenství

Každý firemní zákazník i soukromý majitel vozu 508 ocení kompletní nabídku příslušenství pro personalizaci i ochranu svého vozidla.

V síti Peugeot najdeme například následující originální příslušenství:

Ř Hi-tech výbava
- jednotka „Wi-fi On Board“ pro bezdrátové internetové připojení ve voze,
- zásuvka 230V/USB - ideální pro dobíjení různých elektrických zařízení (přenosného počítače, MP3 přehrávače, iPhone, …),
- universální multimediální příslušenství na předních opěrkách hlavy, do kterého lze upevnit obrazovku až 13" (DVD přehrávač, Netbook, mini-PC nebo iPad).

Ř Personalizace vozu
- chromované kryty vnějších zpětných zrcátek,
- zadní křídlo pro verzi 508 sedan,
- nabídka hliníkových kol 16" až 18''.

Ř Ochrana
- průhledné ochranné pásy na nárazníky z dílny Style Peugeot, které mohou být doplněny ochrannými pásy na dveře,
- prahy dveří ve 3 provedeních: leštěný hliník, matný hliník nebo karbon.

Ř Přeprava
- posuvná plošina umožňuje bez námahy manipulovat se zavazadly v zadní části zavazadlového prostoru verze SW,
- teleskopické tyče s navíjecím popruhem, upevněné na kolejnicích na podlaze, rozdělí zavazadlový prostor verze SW a zajistí předměty proti pohybu,
- závěsné zařízení s koulí demontovatelnou bez použití nářadí je praktické a nenarušuje estetický vzhled vozu.
VÝKONNÉ MOTORY
Nabídka motorizací
Hmotnost, aerodynamika a pochopitelně technologické know-how a inovace skupiny PSA v oblasti motorů, a to naftových HDi FAP i benzinových VTi a THP - to vše jsou faktory, díky nimž patří řada 508 v každé výkonové kategorii okamžitě mezi lídry segmentu.

Nabídka dieselových motorů HDi FAP:
- 1.6 e-HDi FAP 82 kW (112 k), 270/285 Nm , automatizovaná šestistupňová převodovka (2-Tronic); CO2: 109 g/km ;
- 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k), 240/254 Nm1, manuální pětistupňová převodovka; CO2: 124 g/km;
- 2.0 HDi FAP 103 kW (140 k), 320/340 Nm1, manuální šestistupňová převodovka; CO2: 125 g/km;
- 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k), 340 Nm, automatická šestistupňová převodovka; CO2: 149 g/km( )
- 2.2 HDi FAP 150 kW (204 k), 450 Nm, automatická šestistupňová převodovka; CO2: 150 g/km.

Nabídka benzinových motorů:
- 1.6 l VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, automatizovaná šestistupňová převodovka (BMP6); CO2: 144 g/km(3);
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka; CO2: 149 g/km;
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, automatická šestistupňová převodovka; CO2: 164 g/km(3).

Pozn.: hodnoty CO2 pro sedan.
Technologie e-HDi: ovladatelnost a výkon
Peugeot 508 je prvním vozem modelové řady, který Značka vybavila technologií e-HDi, systémem STOP & START nové generace. Systém e-HDi je rychlý, účinný a tichý a daří se mu kombinovat požadavek na snížení spotřeby a emisí CO2 (ve městě až o 15 %) s dokonalým jízdním komfortem, který je u tohoto typu systému doposud nevídaný. Je spojen s motorem 1.6 l HDi FAP s automatizovanou manuální šestistupňovou převodovkou 2-Tronic. Tak bude moci tohoto maximálního možného snížení spotřeby paliva a emisí CO2 využít co nejvíce zákazníků. Tento model 508 s motorem 1.6 l e-HDi FAP, který bude při uvedení do provozu dosahovat spotřeby ve smíšeném režimu 4,4 l/100 km při emisích pouhých 115 g CO2/km, se během roku 2011 dostane pod hranici 110 g CO2/km a spotřebu 4,2 l/100 km. Přispějí k tomu především nově montované elektronicky řízené klapky přívodů vzduchu.
Nový motor 2.2 HDi FAP s automatickou šestistupňovou převodovkou: výkon, živost a střídmost

Ř 2.2 HDi FAP: výsledek strategie downsizing
Nový motor 2.2 HDi FAP 150 kW (204 k) je vrcholem nabídky motorů modelu 508 pro verzi GT, která má specifický podvozek i provedení.
Motor dosahuje vyšších výkonů než původní V6 2.7 HDi u modelu 407. Je živější, přičemž spotřeba i emise CO2 se snížily o 33 %. V absolutním vyjádření to představuje snížení o 73 g/km (150 g/km u modelu 508 oproti 223 g/km u 407 V6 HDi).

Jedná se o zásadně upravenou vývojovou variantu DW12B (2.2 HDi 125 kW/170 k), čtyřválec o objemu 2 179 cm3 se šestnáctiventilovou technikou a rozvodem OHC se dvěma vačkami. Maximální točivý moment 450 Nm při 2 000 ot./min zůstává neměnný od 2750 ot./min i přes zvýšení výkonu motoru o 25 kW (34 k).
I přesto, že se výkon zvyšuje a motor pracuje s novou automatickou šestistupňovou převodovkou AM6, jeho spotřeba se v kombinovaném provozu snižuje v porovnání s DW12B o téměř 20 %, což představuje 40 g CO2/km.

Motor 2.2 HDi FAP je vybaven spalovacím prostorem nové generace typ ECCS (Extreme Conventional Combustion System) s optimalizovaným tvarem, díky němuž je možné dosáhnout kompresního poměru 16,0 oproti 16,5 u motoru DW12B, a následně i vyššího výkonu a snížení emisí (včetně oxidů dusíku).
Systém vstřikování pracuje s piezo-elektrickými vstřikovači s osmi otvory (7 u předcházející varianty), které palivo rozprašují jemněji (lepší spalování), a vysokotlakým zásobníkem (rail) s tlakem 1800 barů. Celá mechanika je řízena novými vysoce výkonnými počítači.
Nová generace pístního čepu a kroužků (s tvrdou vrstvou) umožňuje výrazně snížit tření, což přináší i snížení spotřeby o 5g CO2/km.

Další důležitou inovací je odlehčená titanová turbína turbodmychadla s variabilní geometrií, která zkracuje odezvu turbodmychadla ve prospěch disponibility točivého momentu motoru zejména v režimu středních otáček a zlepšuje tedy reaktivitu vozidla.

Velká pozornost byla věnována také akustickému projevu motoru. Kromě dvou vyvažovacích hřídelí motoru umožňuje i samotný systém vstřikování (a jeho řízení) dosáhnout tlumeného zvuku motoru.

Stejný záměr - snížení spotřeby, má i systém „Voltcontrol“, který odlehčí alternátor při zrychlení, zatímco při zpomalování dobíjí akumulátor. Úspora z hlediska emisí CO2 je téměř 5 g/km.
Další optimalizaci představuje snížení volnoběžných otáček motoru (700 ot./min oproti původním 820), které znamená významné snížení spotřeby při každodenním používání vozu.
Přínosem k celkové efektivitě provozu vozidla je v neposlední řadě také snížení hmotnosti motoru o téměř 5 kg v porovnání s DW12B.

Ř Nová šestistupňová automatická převodovka AM6: efektivita a příjemné řízení
Kromě motoru je verze GT vybavena další novinkou: automatickou šestistupňovou převodovkou „AM6“ nové generace.
Převodovka AM6, vyvinutá opět společností AISIN AW podle zadávacích podmínek definovaných skupinou PSA Peugeot Citroën, je technicky zcela nově upravena, aby bylo možné dosáhnout výrazného snížení emisí CO2 a současně podpořit dynamiku a potěšení z jízdy díky rychlejšímu řazení převodových stupňů.
Nová převodovka AM6 je schopna přenášet točivý moment 450 Nm. Zahrnuje některé nové technologie, které se v roce 2010 objevily u nové automatické šestistupňové převodovky “AT6“ uvedené s motorem 1.6 THP 156 k u několika modelů řady (dnes také u vozu 508).

K dosažení snížení spotřeby a emisí CO2 byla použita řada technických řešení, které významně snižují ztráty způsobené třením: ložiska, segmenty, spojkové obložení, speciální olej, nový měnič, který umožňuje jízdu při nízkých otáčkách... Také převody v režimu „drive“ jsou nastaveny s ohledem na optimalizaci spotřeby a zajištění jízdního komfortu, který je u automatické převodovky obvyklý.
Výsledkem je u této nové generace AM6 snížení emisí CO2 o 13 g/km.

Optimalizace rychlosti řazení zajišťuje živý rozjezd a zrychlení vozu. Byl použit hydraulický blok s přímým řízením a elektronikou, která umožňuje vícestupňové podřazení na nižší stupeň. Specifické nastavení v režimu „Sport“ zvyšuje v porovnání s režimem „Drive“ rychlost řazení o 200 ms.

Při sekvenčním způsobu řazení používá řidič ovladače na volantu (stejně jako u převodovky 2-Tronic a ostatních automatických převodovek vozu 508). Ty může kdykoliv použít i v režimu Drive.
Rychlosti lze v sekvenčním režimu měnit i manuálně pohybem volící páky vpřed („+“) nebo vzad („-“).


HYbrid4: technologie budoucnosti u řady 508
Od roku 2012, tedy rok po uvedení vozu 508 na trh, bude nabídka rozšířena o technologii HYbrid4. Tato technologie, využívající dieselový HDi motor vpředu a elektrický motor vzadu, umožňuje dosáhnout společného potenciálního výkonu 147 kW (200 k). Vůz bude moci využívat pohonu 4x4 „by wire“. Dojde k výraznému snížení spotřeby a emisí CO2. Ve voze 508, jehož emise by neměly překročit 99 g/km, tak bude možné jedinečným způsobem spojit potěšení z jízdy a šetrný přístup k životnímu prostředí.
POCITY Z ŘÍZENÍ „made by Peugeot“
Dva typy nápravových systémů u řady 508
407, 406... Peugeot především v tomto segmentu vždy figuroval jako měřítko kvality, pokud jde o jízdní vlastnosti a tedy i potěšení z řízení.
S modelem 508 Značka toto své postavení opět výrazně posílila a nyní přichází s nabídkou dvou typů nápravových systémů.

Na platformě 3 byla vyvinuta zcela nová přední náprava typu pseudo-McPherson, která se bude používat u většiny vozů 508.
Peugeot 508 tak nabízí vynikající spojení jízdní stability a komfortu. V otázce komfortu se totiž v posledních letech úroveň očekávání klientely segmentu M2 výrazně zvedla. Toto technické řešení je dalším příkladem neustálé snahy o snižování hmotnosti: uvedená náprava znamená úsporu 12 kg oproti modelu 407.

Vůz 508 „GT“ používá přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení.
Uvedené řešení plně odpovídá výkonovému potenciálu motoru 2.2 HDi FAP 150 kW (204 k), ale současně odpovídá i očekávání týkající se dynamických vlastností vozů z pohledu náročné cílové skupiny.

U zadní nápravy používají všechny vozy modelové řady víceprvkovou nápravu. Ta má za cíl zajistit vynikající účinnost, maximální přesnost a tlumení vibrací oddělením podélné a příčné síly.

Adaptivní řízení a brzdění
Elektrohydraulické hřebenové řízení umožňuje neustále měnit dle potřeby požadovaný výkon a usnadňuje manévrování s vozem při nízkých rychlostech. Je výsledkem know-how Značky, je přesné a informativní a vyhovuje oběma stylům řízení, běžnému i „GT“, podle očekávání obou skupin zákazníků.
Brzdění je dimenzováno tak, aby vyhovovalo dynamice vozu. Brzdové třmeny jsou tří rozměrů: 283 x 26 mm (u 508 1.6 VTi, 1.6 HDi a 2.0 HDi 103 kW/140 k), 304 x 28 mm (u 508 1.6 THP a 2.0 HDi 120 kW/163 k), a dokonce 340 x 30 mm u verze GT. Zadní brzdy jsou vybaveny kotouči o rozměru 290 x 12 mm.
Všechny vozy 508 jsou spojeny s elektronickým stabilizačním systémem ESP poslední generace zahrnujícím systém dynamického řízení stability, podporu brzdění v kritických situacích (EVA) a elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF). Jeho součástí je také asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist) a Intelligent Traction Control, zlepšující schopnost vozu rozjet se a pokračovat v jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, tím, že umožní protáčení každého předního kola zvlášť.
MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST
Primární a sekundární bezpečnost
Primární bezpečnost je u vozu 508 na vysoké úrovni. Je to díky vynikající jízdní stabilitě a také bohaté výbavě (Head up Display, bi-xenonové samonatáčecí světlomety, mlhovky se statickým směrovým osvětlením, adaptivní dálková světla…).

Vůz je rovněž koncipován tak, aby zajistil sekundární bezpečnost na nejlepší úrovni segmentu.
Jeho deformovatelnou strukturu tvoří především výkonné pohlcovače nárazu na úrovni předního nosníku, které umožnily zkrácení převisu. I zde se na zlepšení bezpečnosti podepsalo snížení celkové hmotnosti vozu.
Model 508 je vybaven účinnými zádržnými prostředky: 2 čelní airbagy (45 l airbag řidiče a 80 l airbag spolujezdce), 2 boční airbagy vpředu (každý 18 l), 2 hlavové airbagy (každý 30 l), tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech (vpředu s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, na bočních místech vzadu s omezovači přítlaku) a 2 tříbodové úchyty Isofix na bočních místech vzadu.
Přední sedačky jsou opatřeny novými sklopitelnými polohovatelnými opěrkami hlavy (bez zarážek na držácích, aby si každý mohl najít ideální polohu opěrky), jejichž tvar byl zvolen tak, aby lépe zohlednil důsledky případného nárazu zezadu (whiplash).
Terciární bezpečnost: vždy o krok napřed s nouzovým voláním
Peugeot 508 využívá špičkového postavení Značky v oblasti terciární bezpečnosti a stejně jako většina vozů Peugeot i on nabízí službu Peugeot Connect, která zákazníkům umožňuje bezplatně a časově neomezeně využívat služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance.
Firemní zákazníci si mohou tyto služby doplnit o placenou službu Peugeot Connect Fleet (automatické odesílání informací týkajících se údržby vozu).
Připomeňme, že služba Peugeot Connect SOS, která je k dnešnímu dni k dispozici v 10 evropských zemích a využívá ji více než 400 000 vozů Peugeot, umožňuje v případě nehody lokalizovat vůz a vyslat příslušné záchranné složky. Od svého zavedení v roce 2003 umožnila rychlý zásah ve více než 4 000 nouzových situacích.




Poznámka:
Verze a výbavy vozů se mohou lišit dle zemí určení.

 

Radka Matthey
PR

 

 

Fotogalerie

Uvedení nového Peugeotu 508 - tiskovka

TK u příležitosti nejvýznamější letošní novinky Peugeotu nový model střední třídy 508. Praha -Čestlice 15.února 2011. Foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu