Vyhledávání

AZ pneu racing team s plackou na Laudonu stříbrný v absolutním pořadí, ale bez věnce

MMČR – Laudon 2008, Lanškroun-Albrechtice, 1.–2. 9. 2007



Devátým a předposledním závodem letošního MČR, ale také závodem MMČR v závodech automobilů do vrchu byl závod na kopci „Laudon“. Závod se konal na velice rychlé trati, která startuje v Albrechticích u Lanškrouna a cíl je kopci „Laudon“, který tvoří 4 km dlouhou trať s převýšením 170 m.



Na kopec Laudon přijel soutěžit za AZ pneu racing team pouze Petr Vítek se svou třílitrovou Osellou, protože Roman Schwan se rozhodl tento podnik vynechat. Bývalý jezdec týmu Jakub Vonšák se rozhodl, že závěr letošní sezóny absolvuje na „vlastní triko“. A tak po odkoupení závodní formule Delta III, v tomto podniku jel již sám za sebe.



Na sto procent se vyplnila předpověď počasí na víkend a po oba závodní dny bylo po chladném ránu krásné slunečné počasí, které vytvořilo ideální podmínky pro samotný průběh závodu.

Tréninkové jízdy absolvoval Petr Vítek bez větších potíží a po první opatrnější jízdě, kdy zajel čas 1:48,730, se dokázal v druhé jízdě polepšit na čas 1:45,690. Přesto zaostával za Milošem Benešem o „velký rozdíl“ v podobě 2,23 sekundy. Bylo jasné, že dva závodní speciály skupiny C, tzn. jezdci Miloš Beneš a Petr Vítek budou ti absolutně nejrychlejší v tomto víkendovém klání a že vlastně půjde o souboj těchto tvou „placek“ o absolutního vítěze závodu.



Do samotného závodu v sobotu nastoupilo celkem 71 účastníků (včetně historických vozů) a samotný závod proběhl bez větších zádrhelů v relativním poklidu za krásného počasí. Po první závodní jízdě se dostal do čela absolutně i skupiny C Miloš Beneš se speciálem Lucchini časem 1:41,890 a hned za ním ho následoval Petr Vítek se svou Osellou časem 1:42,760. Petr zaostal o 0,87 sekundy, což dávalo slibnou pozici do druhé závodní jízdy. Všichni fanoušci kolem trati a také členové AZ pneu racing teamu věděli, že Miloš Beneš je „top-pilot“ a porazit ho za stávajícího rozložení sil je možné pouze při jeho chybě či „zazlobení“ techniky.



To se také potvrdilo ve druhé jízdě, kde Miloš dokázal ještě zrychlit o 0,25 sekundy a čas 1:41,640, který zajel, se na konec ukázal pro Petra Vítka jako nedostižný. Petr se svou Osellou zajel 1:43,770 a pohoršil se proti první jízdě. Přesto byl Petr pravděpodobně velmi spokojený, protože konečně závodí a bojuje se soupeři na trati a neřeší problémy s technikou, jako tomu bylo v první polovině letošní sezóny. O to větší překvapení zažili tito dva nejrychlejší piloti při slavnostním vyhlašování sobotního závodu. Skupina C se nevyhlašovala pro malý počet účastníků (ještě že máme ty řády a různé předpisy, že?), ale nakonec se nevyhlašovalo ani absolutní pořadí, tzn. nejrychlejší účastníci závodu bez rozdílu techniky. Co k tomu dodat? Asi není co.



Pravděpodobně je pro pořadatele zajímavější doplňovat startovní pole MČR o jezdce bez licence, aby se závodu účastnilo o „jakoby“ 20 účastníků víc a nejrychlejší špičková technika je nezajímá?

Tento závěr sobotního jinak překrásného závodního dne byl podnětem k tomu, že Miloš Beneše a Petr Vítek se rozhodli v nedělním závodě nestartovat. Taky proč? Nevěděli o co vlastně jedou a proč jedou a co mají říci sponzorům a partnerům: „no vyhrál jsme či byl jsme absolutně druhý, byli jsme nejrychlejší, ale nikdo o tom neví, ono se to nevyhlašuje apod.“?



AZ pneu racing team má v plánu se zúčastnit ještě letošního posledního podniku MČR „Prix Orlicko“, který se koná 27.–28. září a tak si dovoluje pozvat všechny příznivce závodů automobilů do vrchu na tento podnik.





Tisková zpráva AZ Pneu Racing Teamu,

v Brně 11. září 2008 -milans-















Průběžné pořadí MČR skupiny C po Lanškrouně

1. Kostruh David
150 b.

2. Vítek Petr
120 b.

3. Miloš Beneš
40 b.

4. Burian Vladimír
24 b.

5. Doubek Vladimír
15 b.








Průběžné informace najdete také na: www.ag-motorsport.cz



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu