Vyhledávání

Brazílie investuje do životního prostředí prostřednictvím prvních 50 etanolových autobusů Scania

São Paulo, brazilská megalopole s miliony obyvatel, učinila další krok k trvale udržitelnému rozvoji. Starosta města Gilberto Kassab v této souvislosti oznámil, že město uvede do provozu v městské hromadné dopravě autobusy Scania spalující etanol. Prvních padesát kusů vyjede na pravidelné linky od května 2011.

„Použití etanolu jako paliva pro motorová vozidla je nejlepším příkladem toho, co lze nyní učinit v úsilí o trvale udržitelný rozvoj. Etanol tvoří na 90 % paliv z obnovitelných zdrojů dostupných v celém světě. Dodávkou autobusů spalujících etanol pro São Paulo pomáhá Scania upevnit Brazílii její vedoucí pozici ve snižování negativních vlivů na světové klima,“ říká Melker Jernberg, senior viceprezident a vedoucí divize autobusů a autokarů Scanie.

V São Paulu je nyní v městské hromadné dopravě osob nasazeno více než 15 000 autobusů. Hlavním cílem vedení města v péči o životní prostředí je převedení všech těchto vozidel na užívání paliv z obnovitelných zdrojů nejpozději do roku 2018. „Protože dodávky bioplynu jsou omezené, etanol bude dominantním biopalivem. To vytváří rozsáhlý potenciál pro Scanii, která je jediným světovým výrobcem těžkých městských autobusů s motory spalujícími etanol,“ říká Wilson Pereira, vedoucí prodeje společnosti Buses and Coaches Scania Brasil.

Automobilka Scania přijala zakázku na dodání etanolových autobusů po několik let trvajících provozních zkouškách v São Paulu, které připravili experti místní prestižní městské univerzity ve spolupráci s odborníky společností dodávajících etanolová paliva, autobusových karosáren, dopravců působících v městské dopravě a městské správy.

„Tato iniciativa prokazuje, nakolik jsou etanolové autobusy schopny sloužit v provozu brazilských měst, nynější používání fosilních paliv nahradit ihned přechodem na zdroje obnovitelné a nabídnout obrovskou výhodu v úsilí o snižování emisí,“ zdůrazňuje Wilson Pereira. Nové autobusy Scania budou působit v São Paulu a představitelé zdejší dopravní společnosti SPTrans předpokládají velmi rychlý růst flotily etanolových autobusů na 200 vozidel. 

Všechny nové autobusy budou kompletovány v Brazílii s tím, že podvozky bude dodávat montážní závod Scanie v São Paulu a karoserie budou stavět místní dodavatelé.

Brazílie je největším světovým výrobcem etanolových paliv s více než třicetiletou tradicí a stejně tak má dlouholeté zkušenosti s užíváním biopaliv pro udržitelný vývoj. Etanol je hromadně vyráběn z cukrové třtiny a od roku 1980 je rozsáhle používán jako palivo pro motorová vozidla (včetně osobních) a další stroje poháněné dosud klasickými zážehovými motory. Úspěšná veřejná politika a řízení země má umožnit soustavné a plynulé zvyšování produkce bioenergie a dalších zemědělských produktů, zatímco odlesňování Amazonie naopak velmi razantně snižovat.

Scania zahájila vývoj autobusů poháněných motory spalujícími etanol již v roce 1980 v úzké spolupráci se stockholmskou společností pro regionální hromadnou dopravu osob Storstockholms Lokaltrafik (SL). Dvě desetiletí pravidelného rozsáhlého provozního nasazení v těžkých podmínkách velkoměsta potvrdila, že pohon etanolovými motory je pro autobusy naprosto vhodnou technologií. Neprojevily se žádné stinné stránky, pokud byly dodržovány doporučené termíny servisních úkonů. Jednalo se o autobusy zcela standardní, stavěné s využitím běžných sériových montážních skupin Scania.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu