Vyhledávání

Centrum Ostravy má nový přivadeč k dálnici. Nové klíčové spojení s dálnicí na Brno

Centrum Ostravy má nový přivadeč k dálnici. Nové klíčové spojení s dálnicí na Brno

Centrum Ostravy má nový přivadeč k dálnici

V rámci otevření posledního úseku dálnice D1, který napojí Ostravu na dálniční síť, se 25. listopadu 2009 uvádí do provozu i další dvě související komunikace – Severní spoj v Ostravě a přeložka silnice I/57 v Hladkých Životicích. Ostrava tak díky Severnímu spoji získává nové klíčové spojení s dálnicí na Brno.


Severní spoj je součástí dopravního systému města Ostravy. Jedná se o nové komunikační propojení dálnice s Mariánskohorskou ulicí, které odlehčí přetížené Opavské ulici (sil. II/479) ve vztahu ze západní části Ostravy (Poruba, Martinov, Třebovice) do centra Ostravy. „Trasa Severního spoje kříží dálnici D1s mimoúrovňovou křižovatkou a tím zároveň plní funkci dálničního přivaděče,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Během zpracování projektové dokumentace nebylo dosaženo dohody s městskými obvody Poruba a Martinov v souvislosti s napojením Severního spoje na ulici Martinovskou. Jelikož stavba dálnice D47 a mimoúrovňová křižovatka se Severním spojem byla již nějakou dobu v provozu a napojení dálnice na městský komunikační systém bylo nezbytné, došlo k rozčlenění stavby Severního spoje na dva samostatné úseky.

Do první stavby byl zařazen úsek od rozhraní mimoúrovňové křižovatky Severní spoj na dálnici D47 do napojení na mimoúrovňovou křižovatku. Řešení mimoúrovňové křižovatky umožňuje před vjezdem do okružní křižovatky s dostatečným předstihem zpomalit dopravní proud. Druhá stavba, která povede dále západně od dálnice je zatím ve výhledu.

Stavba měří 1,2 km, přechází členitý terén a obsahuje 280 metrů dlouhou estakádu přes Odru a 350 metrů dlouhou estakádu nad hlavní železniční tratí. Mezi mosty je trasa vedena v délce 223 metrů ve vysokém násypu (8–12 metrů). Stavba dále obsahuje dvě protihlukové stěny v celkové délce 618 m.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě:

Název stavby: Silnice I/47, Severní spoj I. stavba
Místo stavby: Moravskoslezský kraj
Zahájení stavby: 10/2006
Cena stavby: 811 832 576 Kč
Délka: 1167 metrů

 

ŘSD

 

Fotogalerie

Mapa českých dálnic před lety a dnes (2009), foto ŘSD

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu