Vyhledávání

Cílem je prodat do roku 2013 milion vozů vybavených technologií e-HDi.

Skupina PSA Peugeot Citroën dále snižuje spotřebu a emise CO2 svých naftových motorů díky technologii e-HDi

Ředitel Značek Jean-Marc Gales a ředitel oddělení motorů a hnacích ústrojí Christian Chapelle představili ve světové premiéře technologii e-HDi, novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor. Tato technologie umožňuje chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu (semafory, dopravní zácpy, atd.).

Tato novinka, snižující spotřebu a emise CO2 dieselových motorů až o 15 %, se do konce roku 2010 bude používat u velké části modelových řad Peugeot a Citroën. Cílem Skupiny je prodat do roku 2013 milion vozů vybavených technologií e-HDi.

Originalita systému e-HDi plyne z kombinace několika technologií:
- motor HDi, jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu;
- systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace;
- systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru;
- systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie při snížení rychlosti vozu;
- převodovka s optimalizovanými převodovými stupni.
Všechny vozy vybavené technologií e-HDI budou navíc opatřeny pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Prvními vozy, které budou od třetího čtvrtletí roku 2010 vybaveny technologií e-HDi, jsou Citroën C5, následně nový Citroën C4 a C4 Picasso. Poté bude tato novinka využita u velké části modelových řad Peugeot a Citroën s HDi motory o objemu 1,4 l a 1,6 l; jako první přijdou na řadu vozy Peugeot 308 a nástupce modelu 407. Technologií e-HDi bude vybaveno 30 % dieselových motorů Skupiny.



Jean-Marc Gales během prezentace prohlásil: „Jsem přesvědčen, že naše technologie e-HDi se brzy prosadí na trhu jako měřítko kvality, stejně jako byl ve své době motor HDi, a stane se hlavní konkurenční výhodou Skupiny. Naše motory e-HDi nabízejí ty nejlepší výsledky z hlediska spotřeby a emisí CO2, ale také z hlediska pohodlí pro zákazníka, neboť startují okamžitě a bez vibrací a hluku.

Technologie e-HDi umožní skupině PSA Peugeot Citroën posílit svůj náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. Uvedení e-HDi na trh je součástí rozsáhlého plánu zavádění technologických novinek, jehož cílem je nabídnout každému zákazníkovi vůz, který emituje minimum CO2 a současně je přizpůsobený potřebám zákazníka. Kromě technologie e-HDi uvede takto skupina PSA Peugeot Citroën v letech 2010 až 2012 na trh:
- 100 % elektrické vozy: Peugeot i0n a Citroën C-ZERO (2010)
- hybridní dieselové vozy: Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4 (2011)
- nové spalovací motory, zastoupené zejména řadou menších tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 l a 1,2 l (2012).

Skupina PSA Peugeot Citroën prodala v roce 2009 téměř milion vozů s emisemi do 130 g CO2/km, z toho více než 757 000 vozů s emisemi do 120 g CO2/km. Cílem Skupiny je prodat v roce 2012 milion vozů s emisemi do 120 g CO2/km.

e-HDI v číslech:

Cíle: 1 milion prodaných vozů e-HDi do roku 2013
30 % motorů HDi

Investice: 300 milionů eur

Počet zaregistrovaných patentů: Více než 30 patentů

Délka projektu: 36 měsíců

Počet zapojených pracovníků: 500 inženýrů a techniků




Radka Matthey + 420 724 106 111 Martina Bedrnová +420 724 009 700

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu