Vyhledávání

Citroën jako vrchol oslav 90ti let značky osvítil na jednu noc Petřínskou rozhlednu v Praze !

Citroën jako vrchol oslav 90ti let značky osvítil na 1 noc Petřínskou rozhlednu !

Oslavy 90ti let výroby vozů Citroën vyvrcholily dnes večer osvícením Petřínské rozhledny nápisem CITROËN. Toto osvícení je připomenutím historie,kdy v roce 1925, zakladatel naší značky a průkopník reklamy, André Citroën, umístil podobný svítící nápis na Eiffelovu věž v Paříži. Obrovská písmena CITROËN zářila nad Paříží dlouhých 9 let (1925 až 1934) ! A jak je známo Petřínská rozhledna byla postavena v roce 1891 jako 5 x menší kopie Eiffelovy věže…..

Osvícení písmeny CITROËN je na Petřínské rozhledně k vidění od dnešního večera až do nedělního rána. Klasické osvětlení rozhledny je po tuto dobu vypnuto.

Frédéric Passemard, generální ředitel Citroën Česká republika : « Pronajali jsme si na sobotní den a noc ze soboty na neděli Petřínskou rozhlednu od společnosti ABL, která před několika týdny získala od pražského Magistrátu do pronájmu několik pražských historických objektů a je nám velkou ctí, že jsme mohli být prvním velkým klientem a takto velkolepou akci uskutečnit. Jsme rádi, že jsme mohli sdílet celý dnešní den na Petříně s Pražany i ostatními návštěvníky, kterým byl vstup umožněn zcela zdarma.

Když jsem začátkem jara přijel do ČR jako nový ředitel místní pobočky Citroënu, jedno z prvních míst, které jsem v Praze objevil byla právě Petřínská rozhledna. V červnu, když jsme začali přemýšlet, jak tak významné výročí značky oslavíme, Petřínská rozhledna a její spojení s Eiffelovkou a historií Citroënu byl okamžitý nápad. Nicméně se to zdálo jako zcela nedosažitelný sen…. Díky všem šťastným okolnostem a pomoci mnoha zúčastněných subjektů se věc nakonec podařila a my jsme nesmírně rádi, že jsme mohli vzpomínku na Citroën a Paříž 20.let minulého století, oblečenou do současného hávu, přenést alespoň na pár hodin do dnešní Prahy. »

Nebylo nikterak zasahováno do konstrukce věže, osvícení bylo realizováno laserovou projekcí mezi horní a dolní prstenec věže. Celková výška nápisu je 30m. Projekční zařízení je umístěno na plošině vzdálené cca 80m od paty rozhledny. Výška plošiny odkud se promítá je 20m. Na jeden z 8mi boků rozhledny byla z tohoto důvodu umístěna projekční síť, na kterou se promítají písmena CITROËN.

Dnes byla Petřínská rozhledna otevřena zdarma pro veřejnost až do 20,00 a všichni návštěvníci dostali číslovanou pamětní vstupenku Citroën ve formě pohlednice s připomenutím osvícení Eiffelovy věže i dnešního osvícení Petřínské rozhledny.

Na rozhledně byl pro veřejnost připraven také doprovodný program, mimo jiné i defilé historických vozů Citroën. Ikony jako Traction Avant, Déesky, kachny, Méhari a další, celkem 20 vozů, pak večer jely Prahou až na nábřeží, odkud bylo možno nejlépe pozorovat nasvícení věže nápisem CITROËN.

Návštěvníci Petřínské rozhledny mohou ještě po celý měsíc, až do 10.listopadu 2009, shlédnout v přízemí výstavu o historii a současnosti Citroënu, spolu s promítáním filmu. Pro zahraniční turisty je připravena i anglická verze.

:
Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.



Akce se koná pod záštitou Francouzského velvyslanectví v Praze.

Generálním partnerem této akce je společnost PSA Finance, značkový poskytovatel finančních služeb Citroën.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O Petřínské rozhledně

V r. 1889 byli členové Klubu českých turistů na světové výstavě v Paříži, kde se tak nadchli pohledem na slavnou Eiffelovu věž, že se rozhodli vytvořit podobnou dominantu nad městem v Praze. Založili Družstvo pro výstavbu rozhledny, dali do něj první peníze a od magistrátu získali pozemek. Pro pětkrát menší napodobeninu Eiffelovy věže byl vybrán vrch Petřín v nadmořské výšce 318 m. Stavbu rozhledny urychlilo konání Zemské jubilejní výstavy v Praze v r. 1891. V r. 1890 byla provedena projektová příprava a zajištěny potřebné prostředky. Stavba byla zahájena v březnu 1891 podle návrhu arch. Vratislava Pasovského, autory konstrukce byli ing. František Prášil a ing. Julius Souček z Českomoravské strojírny.

V neuvěřitelně krátké době vyrostla celá konstrukce, 28. července 1891 byla zkolaudována a již 20. srpna 1891 byla rozhledna slavnostně otevřena. Tvoří ji lehká osmiboká příhradová ocelová konstrukce, na kterou se spotřebovalo 175 tun železa. Osm ramen konstrukce bylo zakotveno v mohutných kamenných blocích ve vrcholech osmiúhelníka, jehož úhlopříčka měří 20 m. Cesta na vrchol má 299 schodů až k vyhlídkové kabině ve výšce 51 metrů, odkud je překrásný rozhled na město. Celková výše rozhledny je uváděna 63,5 m.
Ve 20 m prvního patra byla zbudována krytá vyhlídková terasa s ochozem. Na střeše ve výšce 60 m nad terénem byla původně umístěna stylizovaná koruna s vlajkovou žerdí. Tehdy vozil návštěvníky na vyhlídku výtah pro šest osob, zprvu na plynový, později na elektrický pohon. Přízemní pavilon sloužil restauraci. 5. 7. 1938 v době konání sokolského sletu v Praze došlo patrně ke zkratu a začalo hořet uvnitř výtahové kabiny. Návštěvníci tehdy kabinu včas opustili a sestoupili do přízemí, horní část rozhledny však byla poškozena a musela být částečně přestavěna.
1. května 1953 byl na rozhledně uveden do provozu televizní vysílač. Tehdy byl zrušen výtah, aby tubus vyplnily kabely a napáječe. Kabina v prvním patře také začala sloužit spojům, kterým byla celá věž předána. Místo královské koruny byla na vrchol umístěna televizní anténa a později anténní nástavec tubusu. Pro návštěvníky zbyla jen obě schodiště a horní vyhlídková kabina. Nad prvním patrem byla vystavěna plošina pro parabolické antény. R. 1980 byla rozhledna pro havarijní stav tubusu a schodiště pro veřejnost uzavřena. V r. 1991 se ke 100. výročí Zemské jubilejní výstavy konala Všeobecná československá výstava. Pro tuto příležitost byla věž po nejdůležitějších nutných opravách pro veřejnost otevřena a vydržela provoz až do r. 1999. Od r. 1998 je ve správě Pražské informační služby. Od r. 1999 po dobu dvou let probíhala generální rekonstrukce rozhledny, většinou za provozu. Rekonstrukci rozhledny prováděl Spojprojekt Praha a. s. Byla rozebrána stará a nově vyrobena obě dřevěná schodiště z kvalitního dřeva bez suků. Schody byly opatřeny protiskluzovým povrchem. Byl osazen nový tubus a v něm výtah pro invalidy a starší osoby, který jezdí do horní vyhlídkové kabiny. Místo dřívějšího obedněného balkonu vznikl ve 20 m elegantní ochoz, kde je umístěn dalekohled. Tento ochoz je přístupný i turistům na invalidním vozíku. V nově vybudovaném přízemí je vstupní hala, bufet a expozice Klubu českých turistů. Suterénní prostor je uchován otevřený, je v něm možné vidět pilíře, na nichž rozhledna stojí. Je zde prostor pro galerii, v níž byla otevřena dlouhodobá výstava Jára Cimrman, génius, který se neproslavil. Výstava představuje sbírku kuriózních vynálezů z 19. st. z Národního technického muzea.

Rozhledna byla po rekonstrukci otevřena pro veřejnost 24. března 2002.

(ZDROJ : PIS)

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu