Vyhledávání

Citroën v Bruselu představuje nový C1, který je šaramantnější a ekologičtější

Paříž 6. ledna 2012
CITROËN NA BRUSELSKÉM AUTOSALONU 2012: NOVÁ C1 VE SVĚTOVÉ PREMIÉŘE A ŘADA DS V PLNÉM POČTU

Citroën na bruselském autosalonu představuje nový Citroën C1, který je šaramantnější a ekologičtější než kdy jindy. Pro značku je to rovněž příležitost, kdy může představit všechny tři modely, které dnes tvoří řadu DS.

Na stánku značky (Brussels Expo – Hala 6) je vystaven rovněž Citroën DS3 WRC, díky němuž značka získala sedmý Pohár konstruktérů na mistrovství světa v rally. 

NOVÝ CITROËN C1: ŠARAMANTNĚJŠÍ A EKOLOGIČTĚJŠÍ NEŽ KDY JINDY
 
Malý městský vůz C1, jehož nový vzhled je tu představen ve světové premiéře, již okouzlil více než 620 000 zákazníků po celém světě. Na začátku roku 2012 se vrací s ještě šaramantnějším vzhledem a s novými argumenty: emise dosahují pouhých 99 g CO2/km, spotřeba 4,3 l / 100 km, což znamená, že jde o první benzínový Citroën, který se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je vybaven denními světly s LED diodami na nově zpracované přední části vozu, audio systémem s přehrávačem CD a systémem Connecting Box nebo páčky pod volantem pro ovládání pilotované manuální převodovky.
 
Je nadále nabízen ve dvou verzích (třídveřová a pětidveřová) a zachovává si všechny výhody, které stojí za jeho úspěchem. Nový Citroën C1 nabízí velkorysý prostor vpředu i vzadu a přizpůsobitelný objem zavazadlového prostoru, který může dosahovat až 700 litrů. Díky své délce 344 cm a malému poloměru otáčení (stopový průměr 9,63 m) je velmi vhodný pro městský provoz.
Benzínový tříválcový litrový motor dosahuje výkonu 50 kW neboli 68 k a poskytuje vozu značnou hbitost. Spotřebou paliva jde o jednu z referencí na trhu: 4,3 l/100 km a 99 g CO2/km u manuální převodovky a 4,5 l/100 km a emise 104 g CO2/km u pilotované manuální převodovky, která se nyní podobně jako jiné modely řady ovládá pomocí páček na volantu.
 
Nový Citroën C1 s veselým designem exteriéru je opět o něco sympatičtější a osobitější. Světla s LED diodami na faceliftované přední části vozu, představující specifický vertikální světelný podpis, který je pro Citroën typický (DS3, C4 Aircross) a charakter nového Citroënu C1 ještě posilují.
 
Barva interiéru přechází od šedé po černou a vytváří větší soulad. Dvě ze tří konečných úprav vozu C1 nabízejí nové čalounění, ale k dispozici zůstává i verze kůže/Alcantara®.
 
A pro vylepšení jízdních vlastností tohoto malého městského vozu bylo též zdokonaleno fungování posilovače řízení a tlumiče, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech.
 
 
ODVÁŽNÁ A VÝRAZNÁ ŘADA DS
 
Vůz Citroën DS3 překročil pouhé dva roky po svém uvedení na trh 135 000 prodaných kusů a Citroën DS4 registruje jen několik měsíců od zahájení prodeje již téměř 30 000 objednávek. Na bruselském autosalonu značka na svém stánku představí všechny tři modely řady DS a především nejnovější produkt Citroën DS5. Tento vůz, který se dostal na trh na konci roku 2011, představuje novou etapu rozvoje řady DS. Řady, která doplňuje hlavní nabídku a je určena pro zákazníky, hledající zcela moderní přístup kategorie Premium, z níž čiší to nejlepší z luxusu francouzského stylu.
 
 
CITROËN DS3 VE VERZI ULTRA PRESTIGE 
 
Značka, slavící úspěch s modelem DS3, kterého se prodalo více než 135 000 kusů, z toho téměř třetina v nejluxusnější verzi, představuje na bruselském autosalonu Citroën DS3 Ultra Prestige. Tento model, pro něhož byly zvoleny zvláště ušlechtilé materiály a v automobilovém světě dosud nevídané výrobní postupy, odvážně vplouvá do světa luxusu.
Povrch střechy Monogramme využívá hry světel a vytváří na ní jemné kontrasty mezi matnými a lesklými tóny. Tato verze Ultra Prestige je rovněž exkluzivně vybavena sedmnáctipalcovými koly antracitové barvy s diamantovým výbrusem a prvky „Dark Chrome“ na vnějších zpětných zrcátcích, dveřních lištách a přední masce
Interiér vozu Citroën DS3 Ultra Prestige používá potahy z kůže ve verzi Bracelet evokující články pásku k náramkovým hodinkám, která je pro modely řady DS typická. Na předních i zadních sedadlech je použita kůže semi-anilin v kvalitě, která je obvykle vyhrazena pro zakázkové šití. Vepředu se využívá zbarvení „crescendo“, které se v automobilovém průmyslu objevuje úplně poprvé a inspiruje se ve světě módy. Postupem, který byl specificky vypracován pro tuto verzi, byl odstín sedadel odstupňován od bílé v horní části opěradel po černou na sedácích. Na palubní desce je pro potěšení smyslů použita bílá kůže „Alpin Weiss“ s vytlačeným logem DS, které se objevuje i v horní části opěradel předních sedadel. Barva displejů sdruženého přístroje dokonale ladí s bílým odstínem vnitřních ozdobných prvků a je důkazem nesmírného smyslu pro detail. Sofistikovaný Citroën DS3 Ultra Prestige je opatřen textilními koberečky výjimečné tloušťky lemovanými prýmky s dvojitým prošitím nití v kontrastní barvě. Pro dovršení souladu, který vládne na palubě, se použitá kůže objevuje i na dveřních panelech a středové loketní opěrce.
 
 
CITROËN DS4: DÍL DRUHÝ ŘADY DS
 
Citroën DS4, který se prodává od května 2011, registruje již téměř 30 000 objednávek a opět je jasným důkazem „Kreativní technologie“ značky. V jeho tvaru zvýšeného čtyřdveřového kupé se snoubí dynamika, exkluzivita a kompaktnost kupé s multifunkčností a prostorností kompaktního sedanu.
 
Vše, od potahů sedadel z plnohodnotné kůže přes chromované prvky po přední a zadní světelné lišty, bylo zhotoveno tak, aby celek dokonale ladil a byl tak zajištěn prestižní vzhled exteriéru i interiéru.
 
Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení, zejména díky svému zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí.
 
 
CITROËN DS5: NEBÁT SE PŘEKVAPOVAT, NEUSTÁLE OKOUZLOVAT
 
Citroën DS5 poskytuje radost z řízení výjimečného auta, originální výtvor, který vás překvapí a okouzlí:
 
- svou technologií: Citroën DS5 bude prvním vozem značky vybaveným dieselovou plně hybridní technologií Hybrid4, která nabízí jak výborné výkony (200 k, pohon všech 4 kol), tak nízké emise (99 g CO2/km).
 
- svým stylem: Citroën DS5 je výjimečný výtvor. Toto aerodynamické, téměř sochařské dílo, odvážné svou stavbou a inspirující svým stylem, znázorňuje to nejlepší z know-how značky. Elegantní vůz, který se pyšní exkluzivními materiály a jedinečným provedením, jako jsou potahy sedadel Bracelet.
 
- svou promyšlenou koncepcí: tento výjimečný vůz nabízí nový pohled na kategorii Premium, protože poskytuje skutečnou kompaktnost a současně si zachovává prostornost.
 
- svými jízdními vlastnostmi: stejně jako Citroën DS3 a DS4 i tento model nabízí jedinečnou jízdní stabilitu a zároveň dokonalou ovladatelnost..
 
- svým duchem: Citroën DS5, jehož místo řidiče je koncipováno jako kokpit, přináší posádce překvapující zážitek z jízdy.
 
 
TECHNOLOGIE HYBRID4 DIESEL
 
Citroën DS5 je prvním modelem značky, který je vybaven plně hybridním pohonem, spojujícím dieselový motor HDi s elektrickým pohonem. TechnologieHybrid4 nabízí jakvýkonnost (200k, pohon všech 4 kol, elektrický provoz ve městě, boost efekt při silném zrychlení v režimu sport), tak velmi nízké emise CO2 (99 g/km).
 
Originalita plně hybridní technologie je výsledkem kombinace několika technologií:
- tepelný motor 2.0 HDi 160 FAP,
- systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace,
- pilotovaná šestistupňová převodovka s optimalizovanými převodovými stupni,
- elektrický motor synchronního typu s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který dokáže vyvinout výkon 27 kW (37 k),
- elektronický supervizor Power Train Management Unit, který automaticky řídí jednotlivé režimy fungování obou motorů s cílem dosáhnout nízké spotřeby paliva.
 
Řidič má k dispozici 4 různé režimy:
- Režim „auto“, který automaticky řídí přechod mezi spalovacím a elektrickým motorem, aby se optimalizovala spotřeba paliva.
- Režim „Zero Emission Véhicle“ (ZEV) umožňuje jízdu pouze s elektrickým motorem, pokud rychlost nepřesáhne 60 km/hod.
- Režim „Pohon všech 4 kol“ (4WD) podporující jízdu při nízké rychlosti, kde zajišťuje pohon všech 4 kol (přední kola jsou poháněna spalovacím motorem a zadní elektrickým).
- Režim „Sport“ zvyšuje reaktivitu a hbitost maximálním využitím elektrického motoru, který tak zlepšuje výkon spalovacího motoru.
 
 
TECHNOLOGIE FULL ELECTRIC
 
S vozem C-Zéro Citroën obohatil na konci roku 2010 svou nabídku v segmentu A o 100 % elektrické řešení: nulová spotřeba paliva, nulové emise škodlivin, nulové emise CO2 a nulový hluk. Tento model je výrazem Kreativní technologie, kterou se jeho tvůrci inspirovali. Citroën C-ZERO, který se ve Francii prodává za cenu 29 500 € (bez státní podpory 5 000 €) byl koncipován s cílem usnadnit pohyb po městě a předměstí: jsou pro něj typické malé rozměry, překvapující výkony a dojezdová vzdálenost, která bohatě stačí pro každodenní cesty po městě. 
 
Citroën C-ZERO je vybaven špičkovou technologií, kromě jiného využívá lithium-iontové baterie. Stojí za ním zkušenost značky, která již prodala 5 500 elektrických vozů. Společně s modelem Berlingo First Electrique, který již v nabídce figuruje, tak má Citroën všechny trumfy proto, aby získal významné postavení na trhu se 100 % elektromobily. Oba elektromobily v nabídce již registrují více než 3 000 objednávek.
 
 
CITROËN DS3 WRC: POKRAČOVÁNÍ SPORTOVNÍHO DOBRODRUŽSTVÍ
 
Po skončení výjimečné sezóny 2011, během které Citroën získal deset vítězství, sedmý Pohár konstruktérů pro Citroën Total World Rally Team a osmý Pohár jezdců pro posádku Sébastien Loeb / Daniel Elena, se tým Citroën Racing již obrací k roku 2012, kdy přichází s novou posádkou.
 
Sébastien Loeb a Daniel Elena budou mít v letech 2012 a 2013 za kolegy v týmu Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena. Tito finští vicemistři světa z let 2009 a 2011 získali během 124 startů ve WRC 14 vítězství a 51 umístění na stupních vítězů.
 
Od Švédské rally bude vůz Citroën DS3 WRC řídit rovněž katarský jezdec Nasser Al-Attiyah.
 
A konečně i Thierry Neuville bude mít pro nejméně 9 závodů mistrovství světa 2012 k dispozici vůz DS3 WRC, který bude připravovat tým Citroën Racing Technologies.
 
Citroën DS3 WRC, který je samotnou esencí Kreativní technologie a při svých prvních startech na závodech v roce 2011 naprosto zazářil, pohání motor 1,6 l turbo s přímým vstřikováním. Je spojen s pohonem všech 4 kol s mechanickou převodovkou a systémem konstantního rozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravu.
 
 
TECHNOLOGIE ZAMĚŘENÁ NA SNÍŽENÍ EMISÍ CO2
 
Značka, která začala u všech svých nových modelů používat mikrohybridní technologii e-HDi a v roce 2010 uvedla na trh vůz Citroën C-Zéro, potvrzuje svou snahu snižovat emise CO2. Citroën prodal v roce 2011 více než 50 % aut s emisemi do 130 g CO2/km. Tato snaha se projevuje i ve snížení průměrné úrovně emisí CO2 u všech modelů v Evropě o 5 gramů.
 
Na bruselském autosalonu Citroën představuje model C3 vybavený mikrohybridní technologií e-HDi 70. Emise této verze dosahují pouhých 87g CO2/km, čímž se Citroën C3 dostal z hlediska emisí CO2 mezi špičku ve své kategorii. Motor HDi 70 je spojen s pilotovanou převodovkou a systémem Stop & Start poslední generace.
 
 
ODPRUŽENÍ HYDRACTIVE: SVĚTOVÁ EXKLUZIVITA ZNAČKY CITROËN
 
Odpružení Hydractive, kterým je značka exkluzivní v automobilovém světě a montuje je do vozů C5 a C6, přináší jedinečnou syntézu mezi dynamikou a komfortem.
Odpružení Hydractive III+ nabízí u vozu C5 dva režimy tuhosti a tlumení, díky nimž se v reálném čase řídí odpružení, které se automaticky přizpůsobuje stavu vozovky a stylu řízení.
Model C6 navíc nabízí řízenou tuhost tlumičů, která ještě zvyšuje už tak výjimečný komfort vozu známý již z vozu C5.
V režimu Sport si řidič může zvolit dynamičtější jízdní vlastnosti a upřednostnit stabilitu před komfortem.
Řízení odpružení je spojeno s ovládáním stabilní polohy vozu v reálném čase. Světlá výška zůstává konstantní bez ohledu na zatížení vozidla, ve vyšší rychlosti se automaticky sníží, aby se zvýšila aerodynamika a snížila se spotřeba a emise CO2. Při nízké rychlosti je možné světlou výšku zvýšit, je-li potřeba překonat překážku.
 
 
CITROËN eTouch, INOVATIVNÍ SLUŽBY NA PALUBĚ
 
Kreativní technologie značky Citroën se projevuje i v nabídce nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu, které zajistí v případě poruchy nebo nehody přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek, to vše díky modulu GPS a zabudované SIM kartě. Posádka má k dispozici dvě tlačítka: SOS pro nouzová volání (volání se rovněž může v případě nárazu spustit automaticky) a tlačítko s logem značky pro asistenční volání. Obě tyto služby eTouch jsou bezplatné a fungují nepřetržitě, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V nabídce jsou i další dvě nové služby: Virtuální servisní knížka Citroën (sledování technického stavu a údržby vozidla) a služba Citroën Eco Driving (sledování emisí CO2), které jsou k dispozici on-line v osobní složce MyCitroën.
 
 
 
 
Značka Citroën
Značka Citroën vznikla před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků. Po modelu Citroën DS3 následoval v roce 2011 DS4 a nyní i DS5. Citroën, který se opírá koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a brzy i technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility.

Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, 11 500 zaměstnanců, zastoupení v 80 zemích a 1 460 000 vozů prodaných v roce 2010.

PR

 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu