Vyhledávání

Další dva dny Rally Albania a naši Pořízek s Janáčkem

 Rally Albania - 4 den RZ

Čtvrteční dopoledne začalo pro posádky závodních speciálů vyvedením z bivaku v konvoji, vedeném pořadateli, neboť pro ně byla zrušena první erzeta a podle roadbooku se začaly orientovat až od 23 km, odkud měli 60 minut na přejezd do své 1. RZ.

Tato 13 km rychlostka začínala v mokřině, odkud pokračovala přes okraj malé vesnice do hor. Tam, kde v mokřině jiné posádky trochu bojovaly a při průjezdu děr se rozhoupaly jako houpačky, Hummer doslova proplul všechny nástrahy a během 5 km předstihl 6 závoďáku a 1 nákladní vůz (pozn. nákladní či civilní vozy na trati nejsou nic mimořádného). Všichni je vzápětí předjeli, neboť Pořízek s Janáčkem, při průjezdu úzkými cestičkami zavadili kolem o kámen, vyčnívající na trať, a dostali defekt. Ten je zdržel 7 minut, ale i tak opět předjeli 2 posádky. Trať byla bahnitá, jela se po horských loukách a úzkých cestách, lemovanými stromy.

Dále následoval 30 km přejezd do další 14 km erzety, která začínala v 900 m. n. m. a po horské rozmlácené cestě stoupala až do 1600 m. Zde Pořízek – Janáček startovali jako 13. a od startu opět předjeli 6 vozů. Když už to 1,9 km před cílem vypadalo na skvělý dojezd, ozvaly se problémy s palivovým systémem.

Posádka se zastavila 400 m pod nejvyšším vrcholem trati. Při čekání na zchládnutí benzínu, je předjel pouze 1 speciál, neboť ani ostatním posádkám se problémy nevyhýbaly. Po 20 minutách bylo vše v pořádku a Hummer pádil do cíle.

Na večerním briefingu proběhlo vyhlášení nejlepších jezdů etap od pondělí do středy. Pořízek s Janáčkem taktéž přebírali jedno z ocenění, a to za úterní etapu.

Rally Albania - 3 den RZ
Celkem 400 km bylo připraveno ve středu na posádku OffroadSportu, které byly rozděleny do 3 rychlostních zkoušek a přejezdů. Po včerejším úspěšném dni, Pořízek s Janáčkem odstartovali z 1. pozice do první 17 km dlouhé erzety. Cestu tvořily kameny a byla velice úzká.

Při průjezdu mezi horami, hřmoucí zvuk výfuku Hummera dokonce způsobil pád kamene na střechu závodního speciálu, posádce ani autu se nic nestalo. V této erzetě si vedli skvěle, neměli žádné problémy a zajeli ji v 2. nejlepším čase. Poté čekal posádku 150 km přejezd na 2. RZ. V těchto 20 km, které se jely vysoko v horách po nebezpečně úzkých cestách, nastaly problémy s palivovým systémem (přehřátí benzínu), a to na 4 a 6 km. Tato závada si vyžádala hodinové zpoždění a předjetí posádky všemi závodníky. Proto při 110 km přejezdu na poslední erzetu, při kterém stihli i natankovat benzín, nasadili maximální tempo.

I když na této trase startovali jako poslední, podařilo se jim předjet 4 posádky. 24 km dlouhý úsek řečištěm, kde byly pod hladinou schovány obrovské kameny, ujeli v nejlepším čase..

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu