Vyhledávání

Designérské týmy Citroënu nabídly studentům vymyslet kompaktní elektrovozidlo budoucnosti

Designérské týmy Citroënu nabídly studentům vymyslet kompaktní elektrovozidlo budoucnosti

Paříž, 11.2.2011
CITROËN SE STAL PARTNEREM SOUTĚŽE „DOUBLE CHALLENGE“ LONDÝNSKÉ UNIVERZITY „ROYAL COLLEGE OF ART“

Designérské týmy Citroënu nabídly studentům druhého ročníku londýnské prestižní Royal College of Art, aby se zúčastnili designérské soutěže a pokusili se vymyslet kompaktní elektrovozidlo budoucnosti. Soutěž vyhrál finský student Heikki Juvonen se svým konceptem nazvaným E-3POD Antistatic.

Studenti druhého ročníku školy Royal College of Art (RCA) tuto designérskou soutěž obeslali mnoha kreativními projekty. Cílem soutěže „Double Challenge“ je zaměřit se nejen na nové koncepty, ale také na nové designové linie elektromobilů budoucnosti. Citroën pozval účastníky do Design centra a muzea Conservatoire Citroën, kde se mohli seznámit s tím, co znamená pojem Kreativní technologie značky.

Hlavní cenu nakonec 4. února 2011 získal Heikki Juvonen s konceptem E-3POD Antistatic. Jeho odvážný koncept získal hlasy poroty, v níž zasedal šéfdesignér společnosti Citroën Thierry Metroz společně s členy svých týmů a zástupci francouzské společnosti EXA, která se specializuje na vyvíjení softwarů pro letecké simulátory. E-3POD Antistatic razí městským elektromobilům novou neprobádanou cestu. Tento ultralehký koncept se řadí na pomezí mezi kolo a automobil. Vítěz soutěže získal šestiměsíční pracovní smlouvu v Design centru Citroënu.

Heikki to okomentoval: „Jsem nadšený, že si Citroën vybral můj projekt a už se moc těším na práci v Design centru. Jako designér chci hledat nové projekty, které doufám přispějí k ochraně životního prostředí.“

Vedoucí grafického designérského týmu Citroënu Philippe Holland dodal: „Na projektu Royal College of Art jsme spolupracovali s velkou chutí. Studenti přišli s velmi realistickými projekty budoucnosti elektromobilů. Tento typ energie je bezpochyby jedním z řešení budoucnosti. Bylo zajímavé sledovat potenciál budoucích automobilových designérů!“.

Royal College of Art je jedinou uměleckou školou, která nabízí magisterské studium v oboru automobilového designu. Za 40 let své existence vychovala velká designérská jména jako je Mark Lloyd a Oleg Son, kteří dnes figurují mezi šéfdesignéry značky Citroën, nebo oba designéry Citroënu Bob Romkes a Chris Cadman, kteří měli účastníky soutěže na starost.


Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Značka Citroën
Kreativní a dynamická značka Citroën uvedla v roce 2010 na trh první model nové řady Citroën DS3.
Citroën, který se opírá o 90 let „Kreativní technologie“, přináší konkrétní odpovědi na otázky ochrany životního prostředí a v roce 2010 přichází se dvěma plně elektrickými vozy a u všech svých vozů začíná využívat mikrohybridní technologii e-HDi. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, 11 500 zaměstnanců, zastoupení v 80 zemích a 1 460 000 vozů prodaných v roce 2010.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu