Vyhledávání

Dodávka s pohonem všech čtyř kol : Caddy 4Motion. I nové Polo

Dodávka s pohonem všech čtyř kol

Na AUTOSALONU BRNO 2009 nabízí divize Užitkové vozy automobilky Volkswagen svou poslední novinku, kterou je všestranná dodávka Caddy 4Motion s pohonem všech kol. Vůz ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu. Caddy 4Motion je k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life.

Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s nejvyšším výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka, která zajišťuje hladké řazení na nezpevněném povrchu, čímž se snižuje zatížení spojky. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex, která je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy.

Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká kombinovaná spotřeba paliva, která činí 6,6 litru nafty na 100 km, resp. 6,7 l/100 km (Kombi a Life). Palivová nádrž o objemu 60 litrů je tak dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování.

Volkswagen představuje nové Polo 

Jednou z nejvýznamnějších událostí pro značku Volkswagen na letošním AUTOSALONU BRNO je česká premiéra páté generace klíčového modelu Polo.



Vůz patřící do třídy malých automobilů již na první pohled působí dospěle a jeho komfort, kvalita a bezpečnost vymezují nové hranice pro segment nižší třídy.
Nové Polo bylo již od začátku vývoje navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie, kdy např. v prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie v případě čelní srážky o celých 50 %. Nové Polo je navíc sériově vybaveno elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů chránících hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. I přes řadu inovací, které byly na celém voze provedeny, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci.


Uvedení nových motorů TDI a TSI, či sedmirychlostní dvouspojkové převodovky DSG, přineslo citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude pro Polo k dispozici od listopadu. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace. Nové Polo bude v nabídce se sedmi motory – čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými – které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k).

Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé. Mezi tyto „nováčky“ patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je tento motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.

Počátkem roku 2010 se pak na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1 080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na patnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.


BVV

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu