Vyhledávání

Domácí a stejnojmenný tým zářil o víkendu na Ecce Homo

Domácí a stejnojmenný tým zářil o víkendu na Ecce Homo

EHRT zářil na domácím Ecce Homo

V pořadí čtvrtý závod letošního seriálu mistrovství Evropy v závodech do vrchu přivítala šternberská trať Ecce Homo. Sousloví Ecce Homo má ve svém názvu i náš tým – Ecce Homo Racing. Tento název je právě odvozen od legendární tratě vinoucí se nad městem Šternberk, tedy městem, ve kterém má tým EHRT základnu. Kde jinde bychom tedy chtěli ukázat více než standardní výkon než před domácím publikem. V minulých letech se bohužel toto přání nedařilo naplnit, letos byla ovšem konečně prolomena smůla. Veškerá pozornost byla směřována na výkon Milana Kašpárka, který toužil nejen zvítězit, ale i pokořit absolutní traťový rekord mezi cestovními vozidly (ten držel Herbert Stenger od roku 1983 s Ford Capri Turbo v hodnotě 3:17,28). Ale nebyl jediným jezdcem EHRT, v jeho barvách se představili i oba jeho synové, Tomáš a Jan, jenž si odskočili z okruhového mistrovství představit formulové speciály Gloria.

Jan a Tomáš se představili na Ecce Homo s monopostem Gloria

Po roční pauze se na české kopce vrátili Jan a Tomáš Kašpárkovi. Na domácí závod Ecce Homo si připravili představení monopostu formule Gloria na českých kopcích. S tímto speciálem letos nastupují v rámci okruhového mistrovství České republiky. Tomáš do Glorie usedl úplně poprvé během sobotních tréninků a doháněl handicap v počtu ujetých kilometrů v tomto voze vůči svému bratru Janovi, který si již Glorii vyzkoušel při okruhovém závodě v polské Poznani. Během tréninků se oba mladíci předvedli ve vyrovnaných časech i přes problémy ve druhém tréninku, když oba prakticky ve stejnou chvíli vykroužili hodiny na trati. „Ctíme své rodné město. Šternberk je přece město hodin…,“ komentoval s úsměvem své trampoty na trati sedmnáctiletý Jan Kašpárek.

Při posledním okruhovém závodě v Poznani se oba bratři utkávali v boji o co nejlepší umístění přímo mezi sebou. Na Ecce Homo nedošlo na přímý souboj kolo na kolo jako na okruhu, ale diferenci mezi nimi určila časomíra. Oba na trati předvedli výkon vyzrálých okruhových jezdců a především splnili úkol, který jim svěřil jejich tým Křenek motorsport, když je vyslal na Ecce Homo představit formuli Gloria. Skvělými časy okolo 2:24 (monopost Gloria disponuje motorem o obsahu 1000ccm) nadchli přihlížející diváky a udivili své soupeře. Výsledkem totiž bylo 17. absolutní umístění pro Jana a 18. pro Tomáše. Při konkurenci, která se v letošním roce sešla na Ecce Homo, to byl fantastický výsledek. Oba tak ukázali, čeho lze dosáhnout s italským monopostem Gloria, který je především určen začínajícím jezdcům. „Oba mě velmi potěšili. Splnili přesně to, co se po nich chtělo. Ukázali Glorii české vrchařské scéně ve velmi atraktivním světle. Skvělými časy dokázali, že udělali velký pokrok během roku stráveného na okruzích,“ zhodnotil výkon svých synů Milan Kašpárek. Jak již bylo zmíněno, Jan a Tomáš budou pokračovat ve své okruhové kariéře a start na Ecce Homo byl jen ojedinělý. Tolik tedy účast mladíku na Ecce Homo 2010.

Milan Kašpárek posouval své hranice

Milan Kašpárek startoval teprve do druhého závodu letošní sezóny, když se představil předchozí víkend na úvodním závodu MMČR v Ústí nad Orlicí. Na Ústecké 21‘ bylo hlavním cílem osvojit si řízení Audi TT-R DTM po dlouhé zimní přestávce a připravit se na domácí závod Ecce Homo. „Letošní prioritou je pro mě start v rámci závodů mistrovství Evropy ve skupině E2-SH, tedy mezi čtyřmístnými cestovními vozy s maximálními úpravami. Bohužel úvod evropské sezóny jsem nebyl schopen absolvovat z osobních důvodů a tak až Ecce Homo bude mým prvním letošním závodem. Bude to velmi těžký závod, protože moji soupeři jsou již rozjetí, ale já jsem zatím absolvoval jen pár závodních kilometrů v Ústí. Na Ecce Homo bych konečně rád prolomil smůlu z předchozích let, kdy jsem startoval s Audi. Auto má na to pokořit hranici 3 minut a 20 vteřin, ale v prvním roce v Audi jsem se trápil sám se svojí nervozitou, loni nás zase potrápily technické problémy. Letos prostě chci uspět,“ takové bylo krátké shrnutí situace Milanem Kašpárkem před domácím závodem.

Sobotní tréninky ukázaly, že je reálné konečně pokořit časovou hranici 3:20. V pohodovém tempu na značně znečištěné trati (po předchozích olejových skvrnách) zajel Milan čas 3:23,317 a umístil se na prvním místě ve své skupině E2-SH. V souboji o nejrychlejší čas mezi cestovními vozy, ale byla ještě jedna překážka v podobě Dana Michla, který jel jen v rámci MMČR ve skupině E1 a Milana pokořil v tréninku o 2 sekundy. Nicméně Milan naznačoval, že to bude ještě o nedělním závodě v souboji o rekord zajímavé. Když se postavila bílá Audi TT v barvách Liqui Moly na startovní čáru ke startu do první závodní jízdy šlo vidět, že je šternberský jezdec odhodlán k maximálnímu výkonu. Měl před sebou 7800 metrů závodní tratě, která ho dělila od cílové fotobuňky. Nejrychleji tuto trasu zvládl Milan v roce 2008 v čase 3:22. Obrovská radost tedy propukla mezi členy EHRT, když se na časomíře ukázal v prostoru startu výsledný čas první závodní jízdy Milana Kašpárka v hodnotě 3:16,834. To pro něho znamenalo pěti sekundový posun osobního maxima na Ecce Homo a především pokoření historického maxima Herberta Stengera z roku 1983. Bohužel pro Milana, toto prvenství nevydrželo dlouho. V zápětí jej totiž překonal Dan Michl a rekord posunul až na hranici 3 minut a 13 sekund.

V hodnocení mistrovství Evropy skupiny E2-SH, ale zůstal Milan Kašpárek na průběžném prvním místě s pohodlným náskokem 18 sekund na druhého Antonína Daniela. Ve druhé závodní jízdě zvolil Milan Kašpárek opatrnější přístup než k první závodní jízdě. „Do druhé jízdy jsem šel s myšlenkou na udržení stávající situace. Smířil jsem se s faktem, že ani letos nedosáhnu na rekord mezi cestovními auty na Ecce Homo, protože pro druhou jízdu jsem neměl vhodné pneumatiky na rozpálenou trať a bylo by zbytečné riskovat ztrátu první příčky ve skupině nějakou hloupou chybou,“ okomentoval Milan svůj čas 2:19,031 ze druhé jízdy. Po závodě ale v týmu panovala dobrá nálada, i přes nepodařený útok na rekord. Posun osobního maxima o více než 5 sekund, umístění na druhém místě v historických tabulkách a vítězství ve skupině E2-SH přineslo mnoho pozitivní energie pro další závody. Hned ten následující čeká na EHRT již tento týden při premiérovém startu na německé trati poblíž Trieru, kde pokračuje seriál mistrovství Evropy v závodech do vrchu.

PR

 

Fotogalerie

Ecce Homo 2010 objektivem Pavla Pustějovského

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu