Vyhledávání

Elektrický Focus ST se stane pravidelným účinkujícím v populární televizní talkshow

Elektrický Focus ST zazáří v televizním pořadu!

Ford Focus ST s elektrickým pohonem se stane pravidelným účinkujícím v populární talkshow, kterou uvádí slavný moderátor a známý sběratel automobilů i motocyklů Jay Leno. Známé osobnosti z řad jeho hostů budou řídit elektrický Focus v rámci takzvané „Green Car Challenge“.

Ford vyrobil vůz speciálně pro tento pořad na základě pětidveřového modelu Focus ST v barvě „Electric Orange“. Zdrojem síly je zcela nové hnací ústrojí, vyvíjené Fordem pro plánované nasazení do sériové výroby již od roku 2011.

„Účast elektromobilu Focus ST v novém programu Jaye Lena je vynikající způsob, jak dokázat, že i vozy s elektrickým pohonem mohou poskytovat radost z jízdy,“ řekl Ian Porter, Powertrain Strategy Manager ve Ford of Europe.

„Přestože Ford Focus ST ve Spojených státech neprodáváme, vybrali jsme ho do pořadu pro jeho výrazný vzhled a dynamické jízdní vlastnosti,“ dodal Porter.

Focus ST BEV – obklopen hvězdami

Focus ST, který se bude objevovat v Lenově pořadu, je jediný svého druhu. Vznikl přestavbou sériového pětidveřového Focusu ST na akumulátorový pohon v rámci globální experimentální skupiny vozů Ford BEV (battery electric vehicle). Řada prvků hnací soustavy pochází ze zcela nového elektrického Focusu, který chce Ford nabízet zákazníkům v Severní Americe již od roku 2011.

První slavnou osobností, jež přislíbila účast v „Green Car Challenge“, je herečka Drew Barrymoreová. Jejím úkolem bude zajet měřený úsek co nejrychleji a nastavit tak laťku dalším hostům pořadu.

Vůz začal svoji životní dráhu jako sériový Focus ST, vyrobený v červenci letošního roku v německém Saarlouis. Odtud putoval do celosvětové centrály Ford Motor Company v americkém Dearbornu, kde technici nahradili jeho spalovací motor a palivovou nádrž elektrickým hnacím ústrojím. Automobil byl osazen také anatomickými závodními sedadly Recaro, pětibodovými bezpečnostními pásy a ochranným rámem.

Díky umístění akumulátorů se Focus ST BEV pyšní téměř ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Přední pružiny a tlumiče pérování pocházejí ze sportovního modelu Focus RS, zatímco zadní odpružení a tlumení bylo zvoleno speciálně pro Focus ST BEV.

Vůz byl naladěn s ohledem na specifika testovací trati, vybudované poblíž ateliérů televizní společnosti NBC v Los Angeles. Ford dokonce vytvořil podobnou dráhu přímo v Michiganu, aby co nejlépe připravil tento Focus ST pro ostré zatáčky „televizního“ okruhu.

Focus ST BEV se nicméně chlubí nejen svými schopnostmi na závodní trati, ale rovněž působivými parametry elektrického hnacího ústrojí: nejvyšší výkon činí 105 kW a na jedno nabití lze urazit vzdálenost až 130 km.



FOCUS ST BEV – TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: elektromotor s permanentními magnety
Nejvyšší výkon: 105 kW
Nejvyšší točivý moment: 320 Nm
Maximální otáčky: 7500 ot./min.
Akumulátor: 98 vzduchem chlazených Lithium-ion článků, 60 A-h
Kapacita: 23 kilowatthodin
Převodovka: jednostupňová
Řízení: hřebenové s elektrickým posilovačem
Zavěšení vpředu: vzpěry MacPherson
Zavěšení vzadu: nezávislé víceprvkové
Brzdy: vpředu: chlazené kotoučové, 320 mm
vzadu: plné kotoučové, 280 mm
protiblokovací systém
Rozvor náprav: 2640 mm
Celková délka: 4362 mm
Celková výška: 1497 mm
Celková šířka: 1840 mm
Provozní hmotnost: 1552 kg



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu