Vyhledávání

Francie a Itálie ovládly letošní jubilejní 25. ročník Shell Eco marathonu Europe

Francie a Itálie ovládly letošní jubilejní 25. ročník Shell Eco marathonu Europe

FRANCIE A ITÁLIE ZÍSKALY VĚTŠINU ZVLÁŠTNÍCH CEN NA SHELL ECO-MARATHONU EUROPE 2009

• Po dvou cenách získávají týmy z Francie a Itálie
• Ostatní oceněné týmy jsou z Belgie a Norska
V Praze, 12. května 2009 – Francie a Itálie ovládly předávání zvláštních cen v rámci letošního jubilejního 25. ročníku Shell Eco-marathonu Europe, z něhož si každá odnesla dvě medaile. Další ceny si rozebraly Belgie s Norskem. Zde je kompletní přehled oceněných týmů:

Tým č. Cena Vítěz
220 Cena Shell za marketing a komunikaci Politecnico di Torino, Itálie
330 Cena Autodesk za design UrbanConcept: Østfold University College, Norsko
221 Cena Autodesk za design Prototype: Fondazione Politecnico di Milano, Itálie
203 Cena Bosch za technickou inovaci ESSTIN, Nancy, Francie
304 Cena ADAC za bezpečnost Faculté Polytechnique de Mons, Belgie
52 Cena Shell za týmového ducha ENSIAME Valenciennes, Francie

Poroty pro jednotlivé ceny sledovaly soutěžní týmy po celou dobu trvání třídenního maratónu a konečný výběr se ukázal jako velmi náročný úkol. Při výběru vítězů porotci vyzdvihli jedinečný přínos či hodnoty každého vítězného týmu:

Cena Autodesk za design
Prototyp: Fondazione Politecnico di Milano, soutěžní tým z Itálie, nejenže měl šťastnou ruku při estetickém zpracování svého prototypu, ale také důkladně promyslel jeho údržbu. Výsledkem je vůz, který lze snadno udržovat vzhledem k tomu, že všechny jeho součástky jsou jednoduše přístupné.
UrbanConcept: Tým Østfold University College Norsko, který úspěšně zkombinoval estetickou eleganci, aerodynamickou účinnost a precizní technické zpracování. V celkovém designu je užita celá řada různých konstrukčních filosofií a přístupů.
Cena Shell za komunikaci a marketing
Tým Politecnico di Torino z Itálie získal tuto cenu za integrovanou, komplexní, profesionálně promyšlenou a realizovanou kampaň i za své výsledky při zvyšování povědomí o svém úsilí v domácích médiích.
Cena Bosch za technickou inovaci
ESSTIN, tým z francouzského Nancy, získal cenu za svoji unikátní testovací „lavici“, která umožňuje testovat vůz bez nutnosti pronajímat si okruh, a za integraci zabudovaného komunikačního systému GPS pro kvalitnější komunikaci s jezdcem.
Cena ADAC za bezpečnost
Faculté Polytechnique de Mons, Belgie, za komplexní analýzu rizik a integrované systémy včasného varování.
Cena Shell za týmového ducha
Francouzský tým ENSIAME Valenciennes byl oceněn za skvělou týmovou spolupráci na okruhu i mimo něj, za pozitivní energii, která byla ostatním inspirací, a za bezprostřední a skvělé doprovodné akce během závodu typu Miss Pilot a leták Beautishelli.

# # #

O Shell Eco-marathonu
Cílem Shell Eco-marathonu je inspirovat mladé konstruktéry a inženýry z celého světa k tomu, aby hledali nové přístupy k trvale udržitelné mobilitě. Jde především o to:
- Podpořit a posílit inovaci a nápady týkající se úsporné spotřeby paliv a budoucnosti moderní dopravy.
- Pomoci technickým institucím získat talentované jedince se zájmem o obor.
- Propagovat technické obory mezi mladými lidmi po celém světě.
V minulých letech se Shell Eco-marathon rozrostl do široké mezinárodní iniciativy, v rámci které se závody konají v Evropě i Americe. Ve dnech 15. až 18. dubna 2009 proběhl třetí ročník Shell Eco-marathon Americas na rychlodráze California Speedway ve Fontaně v USA.

Další informace:
• Pro další dotazy kontaktujte: Petr Šindler, tel.: +420 244 025 965, email: petr.sindler@shell.com
• Další informace o Shell Eco-marathonu a volně použitelné fotografie a videozáznam jsou k dispozici na adrese: www.shell.com/ecomarathon

PR

 

Fotogalerie

ECO rekordy 2009 opravdu padaly, foto pořadatelů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu