Vyhledávání

Goodyear představuje novou zimní pneumatiku UltraGrip 8

Goodyear představuje novou zimní pneumatiku UltraGrip 8
První směrová pneumatika s technologií 3D-BIS po celém běhounu pro lepší přilnavost a kratší brzdnou dráhu
Praha 8. září 2011 – Společnost Goodyear, jeden z předních světových výrobců pneumatik, představuje novou pneumatiku UltraGrip 8 – první směrovou pneumatiku s patentovanou technologií Goodyear 3D-BIS (Block Interlocking System – Systém vzájemného uzamykání bloků) po celém běhounu. Inovativní technologie společnosti Goodyear zajišťuje, že nová pneumatika UltraGrip 8 odpovídá požadavkům řidičů na zimní pneumatiku, kterými jsou lepší přilnavost, kratší brzdná dráha a zároveň lepší jízdní vlastnosti i chování při brzdění.
Výkonnostní testy provedené německou společností TÜV SÜD Automotive1, jež patří k nejrenomovanějším testovacím a certifikačním organizacím v Evropě, prokazují, že nová pneumatika Goodyear UltraGrip 8 poskytuje o 3 % lepší výkon na sněhu a o 3% lepší výkon za mokra, a také
§         o 4 % kratší brzdnou dráhu na mokré vozovce (na asfaltu s nízkým třením),1
§         o 16 % lepší odolnost vůči aquaplaningu na mokré vozovce se zatáčkami,1
§         o 3 % kratší brzdnou dráhu na sněhu,1
§         o 5 % lepší přilnavost záběru na sněhu.[1]
„O 4% kratší brzdná dráha na mokré vozovce oproti předním konkurentům na trhu převedená na metry znamená 1,6 metru [2], což lze považovat za výraznou přednost. Možnost zastavit své vozidlo o více než metr dříve je při brzdění v nouzové situaci ohromnou bezpečnostní výhodou,“ vysvětluje Hugues Despres, Goodyear Consumer Brand Director pro Evropu, Střední východ a Afriku.
  
UltraGrip 8: stojíme na ramenou obrů
Nová pneumatika Goodyear UltraGrip 8 navazuje na vynikající výsledky své předchůdkyně, pneumatiky Goodyear UltraGrip 7+, jež získala významná uznání za své jízdní vlastnosti od mnoha předních mezinárodních testovacích organizací a motoristických magazínů, včetně organizace ADAC a časopisů Autobild, Auto Motor und Sport a Auto Express, nejprodávanějšího britského automobilového magazínu, který minulou zimu prohlásil pneumatiku za „nejbezpečnější pneumatiku pro nadcházející měsíce“.[3] Zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip jsou jednou z nejúspěšnějších rodin zimních pneumatik v historii s vynikajícími výsledky v mnoha testech zimních pneumatik již od uvedení první pneumatiky UltraGrip.
 
Vynikající výkon za každého zimního počasí
Zima je pro řidiče nejnáročnějším ročním obdobím. Teploty jsou nízké a podmínky na vozovce mohou být velmi různorodé, přičemž rychlé změny ze sucha na mokro či sníh nebo nečekaná ledovka nejsou výjimkou. Zimní pneumatika musí podávat dobrý výkon za všech těchto okolností. Nová pneumatika UltraGrip 8 kombinuje několik inovativních technologií, jež jí umožňují podat špičkový výkon v široké škále zimních podmínek.
Technologie 3D-BIS
UltraGrip 8 je první směrovou pneumatikou, která využívá nejnovější generaci vysoce efektivní technologie 3D-BIS po celém běhounu.
Patentovaný systém trojrozměrného vzájemného uzamykání bloků (3D-BIS – Block Interlocking System) umožňuje využití vyššího počtu lamel v běhounu pneumatiky. Čím více lamel, tím lepší přilnavost. Vysoká hustota lamel zajišťuje lepší přilnavost na ledu a sněhu, jelikož hrany lamel se otevřou předtím, než dojde ke kontaktu s povrchem vozovky, a doslova se zakousnou do sněhu a ledu, čímž zesilují přilnavost a záběr.
Aby však bloky poskytovaly vynikající jízdní vlastnosti a brzdný výkon jak na mokré, tak na suché vozovce, potřebují být pevné a tuhé. Proto inženýři společnosti Goodyear vyvinuli u lamel „3D uzamykací efekt“.
Stěny uvnitř každé lamely jsou pokryty kulovitými výběžky a výdutěmi. Když se bloky běhounu dostanou do kontaktu s vozovkou, lamely se pevně uzamknou díky speciálnímu vaflovému tvaru. To poskytuje požadovanou pevnost bloku, která se pozitivně projevuje na vynikajících jízdních vlastnostech a odezvě řízení na suché i mokré vozovce.
 
Běhounová směs nové generace
Běhounová směs pneumatiky UltraGrip 8 kombinuje využití funkcionalizovaných polymerů a trakční pryskyřice. Polymery vedou ke zlepšení vazby siliky, čímž zajišťují lepší kilometrový proběh a nižší spotřebu pohonných hmot. Díky pryskyřici má pneumatika vynikající přilnavost na mokré i suché vozovce. Zachovaná pružnost gumy i při nízkých teplotách odpovídá za vynikající záběr a jízdní vlastnosti na sněhu a ledu.
 
Větší kontaktní plocha
Novou pneumatiku UltraGrip 8 také charakterizuje větší kontaktní plocha, což vede k efektivnějšímu rozložení tlaku ve stopě. Širší kontaktní plocha rovněž znamená lepší brzdný výkon a větší kontrolu na ledu.
 
Nový dezén běhounu
Dobrý výkon v zimních podmínkách na mokré vozovce či rozbředlém sněhu je pro zimní pneumatiku nezbytnou nutností. Svými hlavními směrovými drážkami ve tvaru V se pneumatika UltraGrip prokousává sněhem, břečkou i vodou a poskytuje lepší odvod vody a rozbředlého sněhu. Dezén s dvojitými drážkami ve tvaru V – jedna drážka pro odvod vody a jedna pro zachycení sněhu – zajišťuje, že pneumatika poskytuje špičkovou přilnavost v rozmanitých zimních podmínkách.
Vylepšené boční drážky dodávají pneumatice svým velkým počtem záběrových hran lepší boční přilnavost jak na sněhu, tak za mokra.
 
Odlehčená konstrukce kostry
Svou odlehčenou konstrukcí kostry a směsí s nízkým valivým odporem umožňuje pneumatika Goodyear UltraGrip 8 nižší spotřebu pohonných hmot a úroveň emisí CO2.
Vynikající výkon v bezpečnostních parametrech, jako jsou jízdní vlastnosti a brzdění, se řadí ke klíčovým požadavkům při vývoji všech produktů společnosti Goodyear. Stejně jako všechny naše ostatní pneumatiky i UltraGrip 8 jsme podrobili rozsáhlým a přísným výkonnostním testům,“ říká Despres. „S hrdostí představujeme novou zimní pneumatiku, která staví na dlouhé historii úspěšné dráhy rodiny UltraGrip. Zima je pro všechny uživatele vozovky náročným obdobím a je naprosto nezbytné, aby vozidla byla vybavena velmi učinnými zimními pneumatikami, které zajišťují špičkový výkon při nízkých teplotách za každého zimního počasí,“ dodává Despres.  
Dostupná v různých rozměrech
Pro nadcházející zimní sezonu bude UltraGrip 8 dostupná v následujících rozměrech:
 
70
155
/
70
R
13
 
75
T
 
165
/
70
R
13
 
79
T
 
165
/
70
R
14
 
81
T
 
165
/
70
R
14
XL
85
T
 
165
/
70
R
14C
 
89/87
R
 
175
/
70
R
13
 
82
T
 
175
/
70
R
14
 
84
T
 
175
/
70
R
14
XL
88
T
 
185
/
70
R
14
 
88
T
 
 
 
65
155
/
65
R
14
 
75
T
 
165
/
65
R
14
 
79
T
 
165
/
65
R
15
 
81
T
 
175
/
65
R
14
 
82
T
 
175
/
65
R
14
XL
86
T
 
175
/
65
R
15
XL
88
T
 
175
/
65
R
14C
 
90/88
T
 
185
/
65
R
14
 
86
T
 
185
/
65
R
15
 
88
T
 
195
/
65
R
15
 
91
T
 
195
/
65
R
15
XL
95
T
 
195
/
65
R
15
 
91
H
 
205
/
65
R
15
 
94
H
 
205
/
65
R
15
 
94
T
 
215
/
65
R
16
 
98
H
 
 
 
60
175
/
60
R
15
 
81
T
 
185
/
60
R
14
 
82
T
 
185
/
60
R
15
 
84
T
 
185
/
60
R
15
XL
88
T
 
195
/
60
R
15
 
88
T
 
195
/
60
R
16
 
89
H
 
195
/
60
R
16C
 
99/97
T
 
205
/
60
R
15
 
91
T
 
205
/
60
R
15
 
91
H
 
205
/
60
R
16
 
92
H
 
205
/
60
R
16
XL
96
H
 
 
55
185
/
55
R
15
 
82
T
 
185
/
55
R
16
XL
87
T
 
195
/
55
R
16
 
87
T
 
195
/
55
R
16
 
87
H
 
195
/
55
R
16
 
87
H
ROF
205
/
55
R
16
 
91
T
 
205
/
55
R
16
 
91
H
 
205
/
55
R
16
XL
94
H
 
 
 
  
 
Goodyear
Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa.
Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz a u dalších značek. V roce 2007 Goodyear dodal přes 2,5 milionu pneumatik RunOnFlat.

Více informací naleznete na adrese www.goodyearpneu.cz



[1] Ve srovnání s průměrným výkonem dvou předních konkurentů, brzdná vzdálenost za mokra na asfaltu s nízkým třením z 80 km/h na 20 km/h, na sněhu z 50 km/h na 5 km/h, měřeno organizací TÜV SÜD Automotive v prosinci 2010; rozměr pneumatiky: 205/55R16 91H; testovací vozidlo: Golf VI; místo: Ivalo (FIN), zimní stadion Montpellier (FR), Mireval (FR); číslo zprávy: 76244609.
 
[2] O 1,6 metru kratší brzdná vzdálenost na mokré vozovce na asfaltu s nízkým třením, ve srovnání s průměrným výkonem dvou předních konkurentů, brzdná vzdálenost za mokra na asfaltu s nízkým třením z 80 km/h na 20 km/h, na sněhu z 50 km/h na 5 km/h, měřeno organizací TÜV SÜD Automotive v prosinci 2010; rozměr pneumatiky: 205/55R16 91H; testovací vozidlo: Golf VI; místo: Ivalo (FIN), zimní stadion Montpellier (FR), Mireval (FR); číslo zprávy: 76244609.

[3] AutoExpress, 27. října 2010, číslo 1138.

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu