Vyhledávání

Jak značka DKW změnila automobilový svět. Vítězné tažení začalo v roce 1931

Jak značka DKW změnila automobilový svět
· Před 80 lety byl model DKW F1 prvním velkosériovým automobilem na světě s pohonem předních kol
· Vítězné tažení začalo v roce 1931
· Poslední modely DKW sjely z výrobních linek v Argentině a Brazílii v roce 1968

Před 40 lety se poprvé objevila reklama na vozy Audi se sloganem „Vorsprung durch Technik“ (Náskok díky technice). Důvodů k tomuto kroku existovalo v roce 1971 již hojně. Například DKW, jedna ze společností, z nichž vznikla současná automobilka Audi, představila v roce 1931 na autosalonu v Berlíně model F1, první velkosériově vyráběný automobil na světě s pohonem předních kol.

Jörgen Skafte Rasmussen převzal v srpnu 1928 většinu akcií společnosti Audi Werke AG v Cvikově. Rasmussen si sliboval oživení prodeje od montáže osmiválcových motorů, vyráběných pod jeho vedením, do velkých automobilů Audi. Avšak v důsledku silné americké konkurence a dopadů světové hospodářské krize se závody Audi dostávaly od konce roku 1929 do stále větší finanční tísně. Bylo proto nezbytné vyvinout konkurenceschopný produkt, který by zajistil další existenci.

V říjnu 1930 se Rasmussen rozhodl pro rychlý vývoj zcela nového malého vozu. Mezi konstrukční znaky patřil kapalinou chlazený dvouválcový motocyklový motor DKW, pohon předních kol a lehká ocelová karoserie. Rasmussen vyhradil na celou konstrukci maximálně šest týdnů. Projekt „F1“ se vydařil. Koncem listopadu 1930 vyjel nový model DKW s pohonem předních kol na svou první zkušební jízdu. V únoru 1931 představila značka DKW svou novinku u příležitosti autosalonu IAA v Berlíně. Do prodeje byly uvedeny rozmanité verze a model F1 se stal přes noc prodejním šlágrem a nejžádanějším modelem společnosti Auto Union. Do ukončení jeho produkce v roce 1942 sjelo z výrobních linek Audi cca 270 000 těchto automobilů.

Modely DKW s pohonem předních kol vytvořily také základ pro poválečnou obnovu společnosti Auto Union v Západním Německu. V letech 1949 až 1966 bylo v závodech Ingolstadt a Düsseldorf (v závodu Düsseldorf do roku 1962) vyrobeno celkem 887 000 osobních vozů DKW. Poté přešla kompletní výroba na modelovou paletu Audi představenou v létě 1965.

Avšak úplně poslední osobní vozy DKW přišly na svět daleko od své původní domoviny. V licenci Auto Union sjížděly z výrobních linek v Argentině a Brazílii až do roku 1968. 


Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2009 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 Audi Group plánuje investovat celkově 11,6 miliardy EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu