Vyhledávání

Jihočeské Kaplice hostily druhý díl motokrosového šampionátu


Třída Veterán – 2.jízda
17.05.2009
Stará písnička na téma Kučírek zněla v Kaplici i během druhé jízdy. Nejprve Brňan ukořistil holeshot a poté soupeřům postupně ujel o padesát vteřin. Za ním bojovali Franěk, Dokoupil a Krč, štěstí tentokrát nepřálo Heinrichovi. Výrazně se opět prosadil Malovaný, letošní nováček veteránského seriálu. Pořadí v cíli: Kučírek, Froněk, Dokoupil, Krč, Potůček, Malovaný, Štand, Heinrich, J.Hrobský, Heřman.
Třída MX3 – Open, 2.jízda
17.05.2009
První dvě kola to vypadalo na Zarembovu vítěznou opakovačku, jenže soupeři byli proti. Nejdravějším oponentem byl Bartoš, který počínaje třetím kolem do puntíku napodobil one man show Zaremby z první jízdy. Za Bartošem bylo k radosti diváků hodně živo, navíc Čepelák nuceně vyrukoval se svojí další stíhačkou. Zpočátku třetí Slovák Bučenec ztrácel rytmus, dopředu se prodíral Masařík, druhou příčku však nakonec neudržel. Ve finiši jeho pozici získal rutinér Kadleček a Zaremba předstižením Masaříka v posledním kole zachránil alespoň třetí pozici. Žerava jako by nebyl ve své kůži a nedařilo se ani Čepelákovi, jehož stíhací jízdu zbrzdily technické problémy. Výsledky: Bartoš, Kadleček, Zaremba (holeshot), Masařík, Žerava, Bučenec (Slovensko), Reisinger (Rakousko), Čepelák, Machtlinger (Rakousko), Brumla.
Třída MX2 – 2.jízda
17.05.2009
Z prvního kola se v čele přiřítil Kohút, zatímco jeho největší soupeře potkaly hned v úvodu nezdary: Smolovi ani Čadkovi se startovní manévr nepodařil, po kolizi se Špičákem nepokračoval Michalec, Kulhavý (zlomená čelist, pohmožděné plíce) byl pod drobnohledem lékařů v Českých Budějovicích a Weschta po překvapivém ukořistění holeshotu v pořadí nezadržitelně klesal. Zpočátku to vyhlíželo na slovenské double, za Kohútem na druhém místě šest kol jezdící Šimko postupně neodolal tlaku soupeřů a skončil až na desáté příčce. Stříbrný post nebyl nakonec souzen ani maturantovi Smolovi, kterého v posledním kole nečekaně předstihli Votroubek se Sukupem. Pořadí po šachovnicí: Kohút (Slovensko), Votroubek, Sukup, Smola, Tesař, Rauchenecker (Rakousko), Čadek, Drásta, Špičák, Šimko (Slovensko).
Třída MX3 – Open, 1.jízda
17.05.2009
Nad holeshotem zajásal Žerava, ale ještě během úvodního kola kapituloval před Masaříkem a Zarembou. Ten pro změnu překonal Masaříka a nasadil k vítězné sólové jízdě připomínající jeho loňskou „světovou“ formu před osudovým zraněním. Třetí místo pak dvě kola držel Rakušan Reisinger, kterého sice předstihl Žerava, ale šanci na zelený věnec mu vrátil pokles Masaříka. Až na Zarembu všechny nakonec trumfl s neobvyklou chutí jedoucí lídr mistrovství Evropy Bartoš a drama korunoval svoji chybou Žerava. Než uvedl svůj stroj opět do pohybu prohnal se kolem něho nejenom Bartoš, ale i Reisinger, Kadleček a s technickými problémy se peroucí Masařík. Po startu na hrůzném třicátém místě se nacházející Čepelák vydřel alespoň devátou příčku. Pořadí první desítky v cíli: Zaremba, Bartoš, Reisinger (Rakousko), Kadleček, Masařík, Žerava, Machtlinger Rakousko), Bučenec (Slovensko), Čepelák, Bittner.
Třída MX2 – 1. jízda
17.05.2009
Holeshot vybojoval Kulhavý těsně před Kohútem, ale ve 2. kole spadl a slovenský jezdec získal velký náskok. Celkový vítěz z Pacova Smola musel dohánět zezadu a když se po deseti minutách objevil na šestém místě za Špičákem a Čadkem, jízdu zastavila červená vlajka. Přerušení si vyžádaly pády několika jezdců, druhá část závodu se po restartu jela na zkrácených 20 minut plus 2 kola. Chyběli pochopitelně zranění jezdci Špaček a permanentní smolař Kulhavý, kterého helikoptéra přepravila s podezřením na úraz hrudníku do českobudějovické nemocnice. I po nedobrovolné přestávce udržel Kohút vítězné tempo, v šestém kole překonal stíhající Smola druhého Michalce, ale v závěru si pořadí znovu prohodili. Repeté holeshotu vyšlo stoprocentně Čadkovi, postupně však ztrácel a propadl se k bramborové medaili. Dopředu naopak postupoval mladý Rakušan Rauchenecker, osudnou se mu však stala kolize s Wechstou. Za prvním Kohútem patřily další příčky Michalcovi, Smolovi a Čadkovi. Výsledky po součtu výsledků: Kohút (Slovensko), Michalec, Smola, Čadek, Šimko (Slovensko), Tesař, Kejmar, Špičák, Votroubek, Bárta.

Třída Veterán – 1.jízda
17.05.2009
Kvůli harmonogramu přímého televizního přenosu jako první zaujali postavení za startovacím zařízením netradičně jezdci třídy Veterán. Holeshot vyhrál už potřetí letos Kučírek a soupeře nenašel až do uplynutí časového limitu 15 minut plus 2 kola. Na druhou pozici se záhy propracoval Heinrich, za ním si to téměř až po šachovnici rozdávali Froněk, Potůček, Heřman a Krč. Pořadí v cíli: Kučírek, Heinrich, Froněk, Krč, Potůček, Štaud, Dokoupil, Heřman, Velký, Malovaný.
Kvalifikace
17.05.2009
Velkých počet startujících rozdělil kvalifikaci třídy MX2 dvou skupin. Nejrychlejší v „áčku“ byl slovenský obhájce titulu Martin Kohút před Františkem Smolou, Michaelem Špačkem, Jaromírem Romančíkem a Michalem Votroubkem. Nejrychlejší čas skupiny B zajel Josef Kulhavý, za ním následovali Jihočech David Čadek, Rudolf Wechsta, Pavel Kejmar, Marek Sukup, Luboš Drásta a Milan Špičák. Do čela kvalifikace třídy MX3-Open se v boji proti chronometru dostal lídr evropského šampionátu Petr Bartoš, rychlé tempo prokázali i Jiří Čepelák, Michal Kadleček, Martin Žerava, Rakušan Manuel Obermair, Jan Zaremba, další rakouský jezdec Kurt Machtlinger, Jiří Bittner, Petr Masařek a třetí z Rakušanů Oswald Reisinger.
Třídu Veterán opět suverénně ovládl třináctinásobný mistr republiky Miroslav Kučírek, druhý byl loňský král Roman Heinrich a třetí kaplický rodák a účastník letošní Rallye Dakar Jan Froněk.

Kaplice patří dnes motokrosu
17.05.2009
PROFI AUTO IVECO CUP 2009, mezinárodní mistrovství České republiky v motokrosu, dospěl dnes ke svému druhému letošnímu dílu. Jihočeská prosluněná Kaplice přivítala 135 jezdců z Polska, Rakouska, Itálie, Maďarska, Slovenska a České republiky a stejně jako premiérový Pacov potvrdila enormní zájem jezdců o seriál. Známá, značně členitá trať v Blanské kotlině je po včerejším dešti ve velmi dobrém stavu a jezdci během mítinku s ředitelstvím závodu nevznesli žádné připomínky. Vysoké renomé domácího šampionátu potvrdil například i příjezd Milana Špičáka, aktuálně třetího muže mistrovství Evropy třídy MX2, který dal Kaplici přednost před kolidujícím závodem mistrovství Evropy v Rumunsku. “Manažér František Brumla tak rozhodl a já se samozřejmě podrobil,“ vysvětluje brněnský Špičák. Silné zastoupení mají dnes v Kaplici Rakušané, jejichž někteří jezdci mohou výrazně zamíchat s pořadím první desítky ve třídách MX2 a MX3-Open. Smůla potkala hned v dopolední kvalifikaci Jana Brabce, předního jezdce nejsilnější třídy, který vinou pádu utrpěl podle předběžných informací otřes mozku.

ŘEKLI MEZI ZÁVODY V PACOVĚ A KAPLICI - VETERÁN
12.05.2009
Třetí díl zpovědí jezdců po prvním závodu českého mistráku, o který je velký zájem mezi závodníky i diváky. V Pacově to bývá vždycky super, ozývá se z kuloárů. Závod v Kaplici a některé další však může shlédnout nespočetně více diváků, protože na ČT4 sport půjdou přímé přenosy a tím se zase více motokrosový sport zviditelní.

# 67 Miroslav KUČÍREK (ČR, TEAM MAX 2, Honda)
v Pacově v 1. jízdě první, ve 2.jízdě první, celkově 1.místo
„Myslím, že pacovská premiéra byla dobrá, celkově všechno klapalo. Ze svého hlediska jsem spokojený i s vývojem obou jízd. Taktika ujet soupeřům hned po startu a pak udržovat stabilní tempo mi vyšla stoprocentně. Problémy nebyly ani s motorkou. Podle očekávání jezdili velmi dobře Roman Heinrich, Petr Dokoupil, Bronislav Krč i Jarda Potůček, hodně mě však překvapil Marcel Malovaný. Pamatuji jeho mladá léta, ale nenapadlo mne, že bude tak dobrý i v pokročilejším věku. Zavedení HOLESHOTU do českého mistráku je fajn, je to pro jezdce i diváky zase něco nového. Teď nás čeká Kaplice, tamní trať je dobrá, těžká, a také uklouzaná. Jak ale bude pořadí českého mistráku vypadat v dalších závodech, si netroufnu odhadnout.“

# 1 Roman HEINRICH (ČR, M.C.F. cz TM Racing, TM)
#v Pacově v 1. jízdě třetí, ve 2. jízdě druhý, celkově 2. místo
„Pacov byl perfektní. Vyšlo počasí, trať výborně připravená, diváků plno, jezdců také, takže super. Z mého hlediska se obě jízdy vyvíjely dobře. Starty sice hrozné, ale celkové druhé místo je super. Vzhledem k tomu, že letos s námi jede Míra Kučírek, vyšší cíle jsem si ani nekladl, to dá rozum. S motorkou TM jsem maximálně spokojený, je to držák, nemůžu si na nic stěžovat. Můj výkon je stále ovlivněn zraněním svalu, které jsem si přivodil v italské Faenze při závodu MS Veteránů, ale mezi Pacovem a Kaplicí by se to mělo s pomocí klidu snad zhojit. V Pacově mě několik věcí překvapilo. Za prvé, že když jsem tam přijel v sobotu ve 14 hodin, neměl jsem už kde zaparkovat. Za druhé, že se neukázal Franta Hrobský, ačkoliv psal, že závod pojede. A za třetí, že Míra Kučírek nám nedal kolo. Nedal, protože je to kámoš. Každý rok přibudou do naší třídy další mladší veteráni. Letos je to můj kamarád ze Zlína Marcel Malovaný, který jel v Pacově skvěle a hned v prvním závodě zajel parádní výsledek. HOLESHOT je super nápad, divácky velmi atraktivní. Ovšem vzhledem k tomu, že v Pacově jsem odstartoval v první rundě sedmnáctý a ve druhé snad až jako devatenáctý, nebudou se mě holeshoty asi týkat...Co bych řekl ke Kaplici? Pěkná přírodní trať, každoročně skvěle připravená. Po prvním závodě nechci dělat žádnou prognózu, něco zakřiknout, nebo tak nějak. Ale v naší třídě je jasně nejlepší Míra Kučírek - to je bez debat.

# 55 Roman MAJER (ČR, Suzuki)
v Pacově v 1. jízdě sedmý, ve 2. jízdě šestý, celkově 7. místo
„V Pacově bylo vidět na trati hodně odvedené práce, vše běželo tak, jak mělo. Nenašel jsem tam prostě žádný nedostatek. HOLESHOTY jsou dobrá věc a určitě další motivace pro jezdce. Ve třídě Veterán neprobíhalo všechno podle mých představ, ale doufám, že se to zlepší. V MX2 bylo vidět dravé mládí, což je pro tento sport jenom dobře. V podání třídy MX3-Open jsou stále k vidění hezké závody, jenom je škoda, že tam nejsou mladí kluci a musí to zachraňovat zkušení matadoři. Žádné velké překvapení se v Pacově podle mne nekonalo, akorát Franta Smola konečně prodal to, co natrénoval. Se svým výsledkem já úplně spokojený nejsem, ale po dlouhé zimě, která u nás panovala, to nebylo zase nejhorší. Musím ještě potrénovat, ostatní mají najeto dvakrát tolik hodin co já, ale snad to doženu. S motorkou jsem neměl problémy. A co říct ke Kaplici? Trať je tam specifická a dost záludná, většinou ale dobře připravená. Pořadatelé stále pracují na zvýšení bezpečnosti jezdců, což se týká hlavně stromů v blízkosti tratě. Naše třída Veterán je podle mne jasná, Mirek Kučírek nemá konkurenta. Ostatní jezdci jsou porazitelní, takže bitva bude o další místa. Od druhého do desátého místa může dojet kdokoliv, protože se vrací staří Dukláci a ti se poperou o každou pozici.“

PŘEDSTAVENÍ POŘADATELE – AMK v AČR KAPLICE
13.05.2009
„BLANSKÁ KOTLINA“ již tradičně hostí domácí mistrovský motokros

Jak do Blanské kotliny:
Mezinárodní silnicí E55 z Českých Budějovic k Dolnímu Dvořišti, poté odbočkou na Kaplici, projet městem směrem na Benešov nad Černou, cca po 400 metrech ve stoupání odbočka doleva na polní cestu směr motokros.

O tom, že se motokrosové souboje v rámci republikového mistrovství těší v KAPLICI trvale velké oblibě nepochybuje snad nikdo, kdo se o tento mužný a krásný motoristický sport alespoň trochu zajímá. Vždyť v novodobé historii domácího šampionátu patří Kaplickým primát v počtu uspořádaných dílčích závodů šampionátu - jelo se zde v letech 2003, 2004, 2005, 2006 i 2008, a motokrosový areál i místní agilní pořadatelský automotoklub jsou tak nedílnou součástí závodů mistrovského seriálu jak jednotlivců, tak i družstev (jely se dvakrát). Ale za připomenutí stojí i dlouhodobější motokrosová historie tohoto závodiště.

V roce 1959 při vzniku areálu Blanská kotlina přišli místní motorističtí nadšenci s nápadem vyzkoušet zde v té době populární a rozvíjející se motosport - MOTOKROS. Snad během pouhých tří týdnů byla připravena závodní trať a jel se tady první oficiální závod v podobě krajského přeboru jižních Čech. Akce byla více než úspěšná a tím začalo pravidelné pořádání motokrosových závodů v Kaplici. Postupně byli pořadatelé pověřováni organizací podniků stále vyšší úrovně až do mistrovských závodů s mezinárodní účastí. V Kaplici tak od sedmdesátých let minulého století a později až do současnosti dominovaly celé generace našich motokrosových špiček a reprezentačních jezdců. Kromě pořádání řady závodů vylepšuje automotoklub soustavně i svůj sportovní areál. V minulých letech byla postavena správní budova, kde jsou pod velkou diváckou tribunou prostory pro Jury, VIP, lékaře, administrativní a technické zázemí závodu. Dále je postupně rozšířeno parkoviště závodních strojů. Významnou novinkou pro letošní sezónu je zbudování zdroje vody pro kropení tratě přímo v areálu závodiště – pozorný divák jistě uvidí hezký RYBNÍČEK ve spodní části na dně Blanské kotliny, který bude zadržovat vodu a při závodech se z něj zavlaží nižší nepřístupné úseky tratě.

Pořádání dnešního závodu Mezinárodního mistrovství České republiky v MOTOKROSU JEDNOTLIVCŮ – „PROFI AUTO IVECO CUP 2009“ za účasti kamer České televize (90 minutový přímý přenos je vysílán od 16.00 hod. na ČT4 Sport) považujeme pro náš automotoklub za čest a věříme, že se závodem budou všichni účastníci spokojeni. Všem aktérům závodu a jeho návštěvníkům přejeme dnes v Blanské kotlině pěkný sportovní zážitek.

Výbor a členové AMK v AČR KAPLICE

oficiálnístránky : www.forsage.cz nebo  http://www.moto-cross.cz/

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu