Vyhledávání

Již 100 000 vozů Citroën prodáno u nás v Česku

Již 100 000 vozů Citroën prodáno v ČR!
 
Rok 2011 ve znamení stability a úspěchu Citroënu C4 a LUV
 
Rok 2011 je rokem, na jehož konci značka dosáhla krásného rekordu v podobě prodeje 100 000 nových Citroënů v České republice,  toto číslo odpovídá prodejům za období 1993 až 2011! Celkem je v naší zemi nicméně registrováno dokonce přes 220 000 vozidel se dvěma šípy ve znaku!
 
Bilance 2011:
 
6 780 nových vozů
udržení 8.místa na českém trhu OA a LUV (podíl 3,72%)
skok na 2.místo na českém trhu LUV (podíl 8,3%)
 
Osobní vozy
Pokud jde o osobní vozy, stabilitu prodejů jsme zaznameli zejména v segmentu vozů MPV, kde jsme leadrem na českém trhu s 791 prodanými modely Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Skvělým úspěchem je dobytí pozic v segmentu nižší střední třídy s loni uvedeným novým Citroënem C4 (1 119 vozů), který zaznamenal nárůst prodeje o více než 45% proti roku 2010. Přičemž trh kompaktních hatchbacků nižší střední třídy, kam tento model patří, rostl jen o 3,4%.
Nezklamalo ani Berlingo, které je se 1 388 prodanými kusy stále zdaleka nejprodávanějším dovezeným multispacem.
 
Nejprodávanějším modelem značky byl Citroën Berlingo, na druhém místě pak Citroën C4 a na třetím Citroën C3 (989 vozů).
 
Řada DS, která v roce 2011 čítala dva modely, sklízí ve světě ohromný úspěch (110 000 prodaných vozů DS v roce 2011) a potvrdila svůj potenciál také v ČR. Jak Citroën DS3 tak i DS4 byly prodávány zejména ve verzích v nejvyšší výbavě Sport vybavené nejsilnějšími motory. Letos na jaře přibyde ještě třetí vrcholný model řady Citroën DS5.
 
LUV – ohromný úspěch
Pokud jde o trh s užitkovými vozy, můžeme s potěšením konstatovat, že prodeje modelů Citroën se zvdojnásobily (trh LUV rostl jen o 15,8%). Citroën je druhou nejprodávanější značkou v oblasti lehkých užitkových vozů v ČR! Náš podíl na trhu LUV vzrostl na 12,9% (proti 7,8% a 7.místu v roce 2010)! Citroën patří mezi značky s nejširší nabídkou na poli LUV.
Všechny modely LUV Citroën zaznamenaly významný nárůst prodejů, užitkový Citroën Berlingo je ve svém segmentu dokonce nejúspěšnějším modelem.
 
Síť
Citroën v ČR v roce 2011, to je síť 43 autorizovaných prodejců nových vozů (celkem 54 prodejních mist), 48 distributorů náhradních dílů, 54 opravců a 8 plně funkčních Business Center vycházejících vstříc potřebám společností. V dubnu 2012 bude plně dokončena transformace této sítě v duchu nové image značky.
 
Výhled na rok 2012
Plánujeme uvedení nových modelů jako je prémiový Citroën DS5 (jaro) nebo kompaktní SUV C4 Aircross (2.pololetí).
Citroën C1 s novou vizáží i ekologickými paramery, malý městský vůz, vyráběný v TPCA v Kolíně bude na český trh uveden koncem 1.čtvrtletí.
Předpokládáme pokračování úspěšného tažení značky v prodeji LUV.
Očekáváme prodej cca 8 000 vozů (OA a LUV) a zvýšení podílu na trhu na minimálně 4%.
 
Zdroj informací : SDA
 

 

Martina Bedrnová

PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu