Vyhledávání

Již osmý ročník ankety Automobil 4X4 roku 2009.

ANKETA AUTOMOBIL 4X4 roku 2009

Již několik roků bývá na mezinárodním veletrhu AUTOSALON BRNO vystavována prakticky kompletní nabídka automobilů s pohonem všech kol na českém trhu. Vydavatelství časopisu 4X4 Automagazín ve spolupráci s Veletrhy Brno letos připravuje již osmý ročník ankety Automobil 4X4 roku 2009.
Vzhledem k tomu, že v hodnocení odborníků i laiků v obecných anketách nemají automobily 4X4 (off-road, SUV či pick-up) kvůli obvyklému hlavnímu kritériu „Money for Value“ většinou žádnou šanci, protože jejich kvality jsou trochu někde jinde, rozhodli jsme se již v roce 2001 jako nejvýznamnější periodikum, věnující se této problematice pro pořádání specializované každoroční ankety.

„Automobil 4x4 roku 2009"
Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Velký boom terénních automobilů v posledních letech zvýšil samozřejmě jejich podíl na všech světových trzích od USA až po Japonsko. Zájem kupujících samozřejmě láká výrobce, kteří nabízejí stále nové modely a také hledají další skuliny na trhu. Jestliže terénní automobily šlo před šesti lety přesně definovat od tzv. salónních off-roadů, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná. Souhrnně je možné tyto automobily označovat jako crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí mezi čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive se vracejí tam, kde bylo jejich místo dříve – mezi speciální vozidla pro speciální činnost.

Jejich čistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové do terénu moc často ani nezavítají, ovšem předpoklady k tomu mají. V minulých ročnících vedly právě tyto předpoklady k rozdělení jednotlivých kategorii se symbolickými názvy SUV, Off-road a Pick-up. Posledně jmenovaná kategorie se nemění, pro vozidla patřící do škatulek „Off-road“ a „SUV“ bylo třeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesně stanovitelná kriteria, která určí, kam který model patří. A tak se naším základním kriteriem pro rozdělení stala pořizovací cena. Konkrétně jsme zjistili, že funkční hranicí se stal magický jeden milion korun, a tak jsme vyhlásili naši anketu ve třech kategoriích:

Kategorie A (off-road a SUV)
Automobil 4x4 roku 2009 s pohonem všech kol v základní pořizovací ceně do jednoho miliónu korun.

Kandidáti: Citroën C-Crosser, Daihatsu Terions, Dodge Nitro, Fiat Panda 4x4, Fiat Sedici, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Hyundai Tucson, Hyundai ix55, Chevrolet Captiva, Iveco Massif, Jeep Wrangler, Jeep Patriot, Jeep Compass, Jeep Cherokee, Kia Sportage, Kia Sorento, Land Rover Freelander 2, Land Rover Defender, Mazda CX-7, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Pajero, Nissan X-Trail, Nissan Qashqai, Peugeot 4007, Opel Antara, Renault Koleos, Santana PS-10, Ssang Yong Kyron, Ssang Yong Rexton, SsangYong Actyon, Seat Altea Freetrack, Subaru Forester, Subaru Outback, Suzuki Jimny, Suzuki Grand Vitara, Suzuki SX4, Škoda Octavia Scout, Škoda Yeti, Toyota RAV4, VW Tiguan

Kategorie B (off-road a SUV)
Automobil 4x4 roku 2009 s pohonem všech kol v základní pořizovací ceně nad jeden milión korun.

Kandidáti: Audi Q7, Audi Q5, Audi A4 allroad quattro, Audi A6 allroad quattro, BMW X3, BMW X5, BMW X6, Cadillac Escalade, Hummer 3, Infititi EX37, Infitini EX50, Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander, Land Rover Discovery 3, Lexus RX, Mercedes-Benz třídy ML, Mercedes Benz třídy GL, Mercedes-Benz třídy GLK, Mercedes-Benz třídy R, Mercedes Benz třídy G, Nissan Patrol, Nissan Pathfinder, Nissan Murano, Porsche Cayenne, Subaru Tribeca, Range Rover, Range Rover Sport, Toyota Land Cruiser, Toyota Land Cruiser V8, Toyota FJ Cruiser, Toyota Land Cruiser HZJ 79, Volkswagen Touareg, Volvo XC70, Volvo XC90

Kategorie C
Pick-up roku 2009 - užitkové terénní automobily s pohonem všech kol.
Kandidáti: Ford Ranger, Hummer H3T, Land Rover Defender, Mazda BT-50, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Nissan NP 300, Toyota Hilux, SsangYong Actyon Sports, Toyota Tundra

Vyhlašovatel:
4x4 AUTOmagazín

Generální partner:
Veletrhy Brno, pořadatel výstavy Autosalon 2009

Partneři
Goodyear Dunlop Tires Czech, s.r.o., Alcar Bohemia s.r.o.

Sponzoři:
Author, Garmin, AEZ, Bushman, EA, NLN

Soutěžící automobily
Byly vybrány redakcí časopisu 4X4 AUTOmagazín

Prezentace soutěže:
a) Ve 4x4AUTOmagazínu od čísla 4/2009 do čísla 5/2009 formou čtyřstránkového přehledu soutěžících automobilů s odpovědním lístkem
b) Partnerská (tištěná i elektronická) média formou přehledu soutěžících automobilů
c) Na webovských stránkách www.auto4x4.cz a na webovských stránkách partnerů

Prezentace výsledků:
a) na slavnostním galavečeru při zahájení Veletrhu Autosalon Brno 2009 za účasti zástupců importérů a pozvaných hostů s vyhlášením výsledků
b) kompletní výsledky a hodnocení ve 4x4 AUTOmagazínu 7-8/2009 a na webovských stránkách

Více informaci na:
4x4 Automagazín, Ing. Dagmar Janoušková, marketing a PR
Jana Masaryka 26, 120 00 Praha 2,
tel.: 2 22 51 46 77, fax: 2 22 52 23 21

 

PR

více na: www.bvv.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu