Vyhledávání

Malý průzkum : jaká jsou vysněná auta všech žen?

Malý průzkum : jaká jsou vysněná auta všech žen?

 MÝTY O ŘIDIČKÁCH OČIMA ŘIDIČEK

Také si myslíte, že městské mini vozy, kterým se často říká kabelky pro holky, jsou vysněná auta všech žen? Zajímalo mě, co na to říkají samotné ženy a tak jsem se zeptala řidiček ve věkovém rozmezí od 20 do 40 let, podle čeho si by si vybíraly nový automobil.

Jejich odpovědi přinejmenším překvapí.


1. Velikost (auta)

Muži se nám stále snaží namluvit, že velká a silná auta nepotřebujeme. Že roztomilá mini autíčka jsou pro nás přesně to pravé. Ano, máme v nich větší odhad nejen při parkování a také nám sluší. V tom mají muži pravdu. Také souhlasím s tím, že učit se řídit v kombíku může být pro začínající řidičku obtížné, ale na druhou stranu i velice prospěšné. Jen tak ji jízda ve větším autě nezaskočí, když už s ježděním ve větším voze bude mít zkušenost.

Samozřejmě, pokud ovšem nepotřebuje prostor pro nějaký náklad nebo další pasažéry, opět musím souhlasit s muži, protože je takové auto zbytečné a jen v přeplněných velkoměstech zabírá místo. To už je ovšem jen na soudnosti každé z nás. Nejde si nevšimnout, že v mini vozech potkáváme spíše muže cestující ve městě do práce. Proč? Aby lépe zaparkovali na přeplněných parkovištích. Některé ženy ve velkých autech typu SUV jezdí raději už jen z důvodu lepšího pocitu. Pocitu většího bezpečí. Na druhou stranu řidičky, které opravdu řídí, často si výhody malého vozu ve městě uvědomují. Proč si také přidělávat práci s parkováním, že? Pak už ani tak nejde o to, že jsou ty vozy roztomilé, ale spíš že jsou praktické. Takové ženy bohužel často potřebují vozy větší.


2. Barvy

Další překvapení – vzhled a barva je až na posledním místě. Ženy, které odpovídaly na mou otázku, patří do skupiny žen, které pravidelně každý den usedají za volant. A zpravidla z jiných důvodů než jsou nákupy oblečení nebo „kafíčka“ s kamarádkou. Proto mě ani tolik nepřekvapilo, že jsou náročnější na prostor, jízdní vlastnosti a motorizaci vozu. Navíc některé z nich i často vozí své ratolesti a zároveň nákupy spojené s chodem domácnosti. Takové ženy jsou samozřejmě hodně praktické, a proto také upřednostňovaly nízké provozní náklady – tedy nízkou spotřebu a pokud možno co nejnižší pořizovací cenu. Ale automatickou převodovku z těchto žen neupřednostňovala žádná. Nicméně málokterá by se jí hodně bránila.

Jak samy říkají „jde jen o zvyk“. Logicky z jejich potřeby vyplývá fakt, že barva a značka vozu pro ně nejsou tolik důležité. I když každá žena se chce samozřejmě líbit, takže pokud by měla na výběr bez omezení svého nebo rodinného konta, vybere si vůz, který splní vše včetně hojně požadované bezpečnosti. Co nejvíce bezpečí požadovaly nejen řidičky matky. I studentky chtějí jezdit v bezpečném automobilu a vyváznout z lehčí nehody bez jakýchkoliv zranění nebo pokud možno jen se zraněními lehkými.


3. Technické vlastnosti

Zkušené řidičky se proměňují v odbornice. Největším překvapením pro mě byly odpovědi spojené s dostupností a cenami náhradních dílů. Řekla bych, že i některé muže by tato podmínka při výběru nového vozu nenapadla. Všechny tyto ženy hned na druhé místo uvedly motorizaci. Auto musí mít větší výkon, aby i se všemi cestujícími bezpečně předjely „náklaďák“ v kopci. A nejen dokázaly pomalejšího předjet, ale aby ten kopec vůbec vyjely. V žádném případě tedy nešlo o „sporťáky“, ale o funkční vůz v poměru váha – výkon.

Musí se také ve voze cítit dobře, a proto by rády měly vše, co při řízení potřebují, po ruce. Ani odpovědi spojené s dobrým výhledem do všech potřebných stran, pro větší přehled a s tím i spojený menší strach jet někam, kam nevidí, nechyběly. No a samozřejmě nesmí chybět ani klimatizace, bez ní to dnes už snad ani nejde.

Pokud pomineme řidičky matky nebo řidičky z povolání zjistíme, že škatulkování je nám stejně k ničemu. I ženy, které zatím rodinu nemají, by raději jezdily vozem, ve kterém svezou i přátele nebo takzvané velké nákupy, které pořádají jednou až dvakrát za měsíc a protože málokdo je v naší republice finančně situován tak, že si koupí každý rok nový vůz, myslí i na budoucnost. Myslí na to, že jednou i ony budou vozit své děti na různé kroužky nebo za rodiči na chalupu společně s oblečením a hračkami na celý týden. A to by ve Fiatu 500 nebylo moc reálné.



ilustrační foto k článku -  taky  jedna  řidička.... Bylo  jí  22 let. Kolem stromu  se omotala v rychlosti 170 km zahodinu a .......




Pro Ženu v autě a Infosesvis AČR zpracovala Dana

 

– www.zenavaute.cz

 

Fotogalerie

Havárie R. Clio do stromu :-(((, foto PČR

22 letá řidička u České Lípy po nárazu ve 170 do stromu na místě zemřela

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu