Vyhledávání

ME do vrchu 2009 odstartovalo: Formule F3000 opanovaly Rechberg. Naši slušně

Tradiční úvod vrchařské sezóny obstaral opět známý kopec Rechberg v Rakousku. Poměrně náročná trať dala jezdcům zabrat a své o tom může vyprávět třeba Dušan Nevěřil, nebo Herman Waldy, kteří cíl druhého závodu vidět nemohli, protože jejich snažení skončilo předčasně. Obdobně dopadl Maďar Szasz a konto smůly snad vybrali i Vojáček s Práškem.

Nejlépe se na Rechbergu dařilo Italu Fausto Bormolinimu, který startoval s Reynardem F3000. Při první jízdě se ještě pod dvě minuty nevešel, ovšem v té druhé zajel 1:59,523s a s přehledem zvítězil.

Druhý skončil Slovák Krajčí na Lole B02/50 F3000 a bronzová medaile v celkovém hodnocení i v kategorii formulových vozů E2 patřila dalšímu z Italů – Renzo Napionemu, jenž startoval s Reynardem Nippon. Velkého úspěchu však dosáhl Ing. Otakar Krámský s další formulí F3000, a i když nebyla ještě zcela ve formě, vybojoval s ní krásné čtvrté místo ve formulových vozech. Šesté místo si vyjel Slovinec Vladimír Stankovič s Reynardem a výčet formulových vozů do 3000ccm3 bychom uzavřeli s Biankou Steinerovou, která v dobré konkurenci zajela celkové deváté místo. Ve dvoulitrových monopostech se dařilo našemu Svobodovi. Jeho snažení stačilo nejen na vítězství ve formulích do 2000ccm3, ale také na celkové osmé místo. Klobouk dolů, porazil i několik prototypů.

Edita Prášková si s Dallarou F3 dojela pro 29. místo a 33. skončil Pavel Dvořák s Martini F2.
Prototypová kategorie do 3000ccm3 patřila Němci Weidingerovi s Osellou BMW. Druhý mezi prototypy skončil David Kostruh s vozem Norma M20F Honda, ovšem jeho vůz má slabší motor do 2000ccm3. Třetí mezi prototypy dojel Rakušan Emanuell Pedrazza na PRC BMW CN. Trochu zklamal Ital Roasio, který s třílitrovou plackou značky Osella dojel až na 21. místě.
Skupinu SH nad 3000ccm3, neboli supervýkonné speciály ovládl Georg Plasa s BMW Judd V8 a jen o málo horší byl na Rechbergu Rakušan Edlinger s BMW 320 IRL.
Ve skupině A zvítězil přesvědčivě Václav Janík na Mitsubischi Lancer Evo VIII, když za sebou nechal domácího Schweigra s Golfem KIT a Němce Kreima se stejnou specifikací Mitsubischi.
Enka vyhrál v Rakousku Roland Wanek na Mitsubishi Evo IX, před Rakušanem Holzerem a Slovincem Prekem na Hondě Civic Type R.

Lukáš Vojáček pak opět předčil svého otce a s Oplem Astra OPC zvítězil v kategorii SP. Stříbrný věnec si odvezl další Čech Holoch s Alfou Romeo 147 a bronzová medaile padla do ruky Jiřího Losa. Čtvrtý v této kategorii dojel Karel Patočka s Peugeotem 306.

V Rakousku byly k vidění ale i historické vozy a v kategorii B3 – 1300 zvítězil Josef Michl na Škodě 130RS. Ještě o trochu víše v celkovém pořadí skončil Pavel Kolár, který jel na Škodě 130RS ve skupině C1 – 1300. V kategorii D2 – 1600 zajela nejlépe naše Kamila Stará. Někteří si ji jistě pamatují s plackou PRC Opel, když s tímto prototypem startovala ve Sports Car Challenge na okruzích.
Celkové výsledky Rechberg ME do vrchu:
Fausto Bormolini (I) – Reynard 95D F3000
Jaroslav Krajčí (SK) – Lola B02/50 F3000
Renzo Napione (I) – Reynard Nippon F3000
Otakar Krámský (CZ) – Reynard K 09 F3000
Jörg Weidinger (D) – Osella PA20 BMW
Vladimír Stankovič (SLO) – Reynard F3000
Georg Plasa (D) – BMW 320 Judd V8
Milan Svoboda (CZ) – Dallara JSC 302
Bianka Steiner (I) – Reynard F3000

David Kostruh (CZ) – Norma M20 F Honda CN

 

 

Vláďa Rožánek
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu