Vyhledávání

Milióntý Peugeot 308, vyrobený v Sochaux, opustil brány výrobního závodu

Milióntý Peugeot 308 vyrobený v Sochaux

Peugeot 308, uvedený na trh na podzim 2007, pokračuje v úspěšné obchodní kariéře, kterou započal již jeho předchůdce, model 307. Dne 5. září, krátce po faceliftu vozu, opustil brány výrobního závodu v Sochaux milióntý Peugeot 308: verze hatchback 1.6 e-HDi, která produkuje pouhých 98 g CO2/km.

 
Už předchůdce třistaosmičky - model Peugeot 307 - stal jedním z nejvýznamnějších aktérů v segmentu M1. Peugeot 308 v této roli pokračoval. Na trh by uveden na podzim roku 2007, nejprve ve verzi hatchback. Na jaře 2008 následovala verze SW a později specialita značky, coupé-cabriolet. Na jaře 2010 se modelová řada rozšířila o sportovní verzi GTi. 
 
Všechny verze řady 308 slaví obchodní úspěch: podíl verze hatchback na celkových prodejích modelu je v prvním pololetí tohoto roku 69 %, verze SW představuje 22 % a verze 308 CC, která se na prodejích podílí 9 %, se na evropském trhu v kategorii coupé-cabriolet umísťuje na druhém místě za vozem 207 CC.
 
U vozu 308, který se prodává hlavně na evropských trzích (80 % prodejů), převažuje v prodejním mixu motorů podíl dieselových motorizací (66 %).
 
I přes zmíněnou silnou evropskou orientaci se Peugeot 308 dokázal prosadit i ve světovém měřítku a byl uveden téměř ve 100 zemích světa. Například šestým největším odbytištěm modelu 308 je Rusko a desátým Turecko.
 
V dubnu 2011 se s uvedením nového modelu 308 otevřela další prodejní etapa tohoto vozu. Design vozu se vyvíjí a přebírá nové stylové trendy značky. Vzhled všech tří verzí karoserie získává na eleganci i technologické vyspělosti a i nadále si zachovává svou výraznou dynamiku. Příkladem mohou být nové xenonové světlomety s černou titanovou maskou nebo exkluzivní provedení GTi.  
 
Nový model 308 hodlá pokračovat v dobrém prodejním trendu, kterému se těší již od svého uvedení na trh. Současně je jeho cílem prosadit se jako reference z pohledu environmentální účinnosti. Hmotnost vozu je nižší o 25 kg, je vybaven pneumatikami s velmi nízkým odporem, byly provedeny aerodynamické úpravy a optimalizace nabízených motorů (čtyři benzinové s výkonem od 98 do 200 k a čtyři dieselové HDi od 92 do 163 k). 
 
Motor 1.6 HDi FAP 112 k Euro5, vybavený inovativní technologií Stop & Start e-HDi s reverzním alternátorem, vykazuje emise  CO2 98 g/km, což je v daném segmentu rekordní hodnota.
 
Silné stránky verzí e-HDi, jako je úspora paliva při jízdě v městském provozu, komfort a uživatelsky příjemné fungování systému Stop & Start, se promítají do objednávek nového modelu 308. Celá třetina prodaných vozů je ve verzi e-HDi.
 
Peugeot 308, který se může pochlubit prvním miliónem vyrobených vozů a bohatou modelovou řadou se 44 verzemi, si v roce 2011 stanovil ambiciózní obchodní cíl: celosvětově 220 000 prodaných vozů.  
 
Peugeot 308 se vyrábí ve Francii, v závodech v Sochaux a Mulhouse a denní výrobní kapacita je téměř 1000 vozů.
 
 
 
 
 
Peugeot
Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení dokonalosti a emocí v barvách Peugeot. Značka s 200letou tradicí připravila v roce 2010 výraznou obměnu stylu, vizuální identity, rozšiřuje nabídku mobility a upevňuje svou mezinárodní pozici. Dokladem neustálého vývoje, inovací a modernizace modelové řady je například uvedení automobilové speciality RCZ, elektrického vozu iOn, modelu 408 pro čínský trh nebo třech nových modelů v Latinské Americe.  

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu