Vyhledávání

Moravská metropole Brno je součástí projektu elektromobility: smart ed vyjíždí

Moravská metropole Brno je součástí projektu elektromobility: smart ed vyjíždí
Brno součástí projektu elektromobility
 
Brno, 10. 6. 2011 – Brněnský zástupce značky Mercedes-Benz, společnost Hošek Motor uvádí v těchto dnech do provozu první sériově vyráběný elektromobil smart ed (electric drive), který bude zkušebně nasazen v Brně. Jedná se tak o zapojení do ojedinělého projektu společností Mercedes-Benz ČR a E.ON, v rámci kterého bude v různých místech České republiky nasazeno do reálného provozu celkem 25 elektromobilů smart ed.
 
Po hlavním městě, kde smart ed využívá již pražská ZOO a záchranná služba, se akumulátory poháněné vozy dostávají do regionů a krajských měst, kde mohou rovněž přispět ke zlepšení městské bezemisní mobility. „Těší nás, že se stáváme součástí tohoto projektu, který je prvním svého druhu v oblasti elektromobility a můžeme se o své zkušenosti s užíváním elektromobilu podělit s našimi zákazníky i širší veřejností. Rádi bychom i v našem regionu představili možnosti využití alternativních pohonů pohledem značky Mercedes-Benz,“ komentuje projekt Andrea Ungerová, ředitelka společnosti Hošek Motor. V České republice je zatím registrováno 27 automobilů smart ed: 25 kusů má k dispozici společnost E.ON, jedním předváděcím vozidlem disponuje Mercedes-Benz Česká republika, zbývající nově získal právě Hošek Motor. „Brno je z hlediska elektromobility historicky významným centrem, neboť zde byl sestrojen vůbec první český elektromobil EMA 1. Jeho model je v současnosti k vidění v Technickém muzeu v Brně. V brněnské Galerii Vaňkovka navíc uvedl E.ON do provozu svou první dobíjecí stanici pro elektromobily,“ vysvětluje Ungerová.
 
smart ed bude brněnské zastoupení Mercedes-Benz využívat nejen pro běžné služební jízdy v rámci města Brna a blízkého okolí, neboť vozidlo má na jedno nabití akční rádius až 140 km, ale zejména je společnost schopna zákazníkům nabídnout předvedení vlastního elektromobilu tak, aby se zákazníci v Jihomoravském kraji mohli v případě zájmu obrátit na lokálního partnera. Společnost Hošek Motor tak chce podpořit ekologii a rozvoj alternativních pohonů v regionu. Naší vizí je umístit do regionu ekologické vozy podobně jako je tomu například v Praze,“ doplňuje Ungerová. Elektromobil smart ed je další krokem značek Mercedes-Benz a smart k rostoucí nabídce automobilů s alternativními pohony. Mercedes-Benz disponuje nejširší nabídkou vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn – CNG: od kompatního rodinného vozu třídy B, přes komfortní limuzínu třídy E, dodávkový Sprinter (taktéž nabízen s pohonem na LPG), nákladní Econic, až po autobusy Citaro. Výčet alternativních pohonů však u CNG nekončí. V nabídce Mercedesu figurují i hybridní modely (třída S a nákladní Atego). Ve skutečném provozu již byly nasazeny i vozy s palivovými články (vodík), konkrétně třída B F-Cell, a další elektromobily jako je třída A E-CELL a Vito E-Cell.

 

Možnosti využití elektrického pohonu v dopravě přibližuje Jaromír Marušinec z VUT v Brně a předseda Asociace elektromobilového průmyslu: „Elektromobily se v zahraničí těší velkému zájmu, který se lavinovitě šíří i na Moravu. I když je možné automobily dobíjet z jakékoli zásuvky, roste podle webu www.pluginmap.eu i počet veřejných nabíjecích a rychlonabíjecích stanic.“

 
Smart electric drive – vše, jen ne obyčejný
Smart ed je první sériově vyráběný elektromobil určený pro každodenní provoz. Jeho produkce byla zahájena v roce 2009 a od podzimu 2010 se objevuje také v České republice. Malé elektromobily smart jsou vhodným řešením jak do přeplněných městských ulic, tak pro pohodlné, rychlé a ekologicky šetrné dojíždění z okrajových částí do centra města. Vůz je vybaven lithium-ionovými akumulátory s vysokou účinností, vozidlo dokáže jet maximální rychlostí až 100 km/h a jeho dojezd na jedno nabití je téměř 140 km, aniž by vyprodukoval jediný gram škodlivých emisí. Akumulátory lze nabíjet z běžné domácí elektrické zásuvky nebo u speciálních dobíjecích stojanů, které jsou v Česku postupně budovány. Plné nabití akumulátorů trvá 7-8 hodin. Prodej tohoto elektromobilu byl původně plánovaný až na rok 2012, díky navýšení výrobních kapacit a zejména vysoké poptávce, se v omezeném počtu prodávat již v letošním roce. Jedním z osmi českých distributorů, kteří budou schopni prodej smart ed zprostředkovat je i Hošek Motor.
 
Mercedes-Benz boří mýty
Společnost Mercedes-Benz letos slaví výročí 125 let od založení a také 15 let působení na českém trhu. Automobily této značky jsou po celém světě známé jako symbol komfortu, spolehlivosti, bezpečnosti a kvality. Totéž platí i v České republice, kde se ale tato automobilová ikona bohužel potýká i s jistými negativními vlivy, které značce s postupem let přináší komplikace v podobě nejrůznějších klišé a mýtů. V letošním roce proto společnost Mercedes-Benz Česká republika zahájila dlouhodobou kampaň, která se zaměřuje na nejčastější mýty a nepravdy o značce. Ty se pokouší vyvrátit na stránkách www.mytyfakta.cz a na facebooku.
 

 

MB Zero

 
O společnosti Hošek Motor a.s.
Společnost Hošek Motor a.s. byla založena 28. 11. 1995 za účelem zastoupení stuttgartské automobilky Mercedes-Benz. V roce 1996 byl zprovozněn prodejně-servisní areál v Brně – Vinohradech, toho času největší soukromá investice v prodejní síti Mercedes-Benz ve střední Evropě.

Hošek Motor a.s. nabízí celý sortiment vozů Mercedes-Benz: od osobních vozů přes dodávkové vozy až po těžkou techniku. Mezi ostatními dealery vyniká svými tuningovými aktivitami. Nad rámec koncernového AMG reprezentuje jako importér pro Českou a Slovenskou republiku světové úpravce vozů Mercedes-Benz Brabus a Carlsson. Své výjimečné postavení navíc společnost potvrdila získáním ocenění nejlepší importér značky Brabus tři roky po sobě.

V roce 1995 obsahovala řada osobních vozů Mercedes-Benz pět typů, užitkové vozy dva typy a nákladní vozy rovněž dva typy. V roce 1995 se v České republice prodalo 350 osobních vozů Mercedes-Benz. Rokem 1996 startovala zásadní ofenzíva ve všech výrobních řadách značky. Osobní vozy dostaly nové značení (A – Třída, B – Třída atd.), užitkové a nákladní vozy dostaly jména (Vito, Sprinter, Actros atd.), aby se rozšiřující paleta lépe marketingově etablovala na trhu. Automobilka DAIMLER (výrobce značky Mercedes-Benz) byla také u první velké světové automobilové fúze.

V letošním roce dosáhne neustále se rozšiřující řada osobních vozů 18 typů, ve výrobě jsou tři užitkové typy a tři typy nákladních vozů.

Společnost Hošek Motor a.s. zajišťuje v areálu v Brně – Vinohradech veškeré prodejní a servisní služby, byla např. prvním místem v České republice s certifikovanou lakovnou a klempírnou dle normy ISO 9001. V roce 2005 se společnost stala součástí evropské skupiny Wiesenthal sídlící ve Vídni. Skupina Wiesenthal obchoduje ročně více jak 25 000 automobilů 15 značek.

Společnost Hošek Motor a.s. zaměstnává sto pracovníků, v posledních letech prodává přibližně 500 nových osobních, užitkových a nákladních vozidel ročně a přibližně 150 ročních a použitých vozů. Obrat společnosti se pohybuje kolem 1 mld. Kč.

 

 

                                                                                                                               

Ing. Mgr. Andrea Ungerová
předsedkyně představenstva a ředitelka společnosti Hošek Motor a.s.
tel.: +420 602 866 378
 
Hošek Motor a.s.
Žarošická 17
628 00 Brno
tel.: +420 544 424 102

 

PR

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu