Vyhledávání

Multicar

Když se řekne multikára, každému se jistě vybaví typicky zelené menší vozidlo, které běžně vídáme v městských ulicích, ale také při pomocných pracech nejrůznějšího typu. Ve městech bývá k vidění většinou jako uklízecí vůz komunálních a technických služeb. Často jezdí po městských ulicích se smetáky, v zimě s radlicemi a pomáhá tak k pořádku a dobré údržbě jednotlivých městských částí. Na vesnicích je jeho využití zase o něco jiné. Využívá se například k zemědělským činnostem, ve stavebnictví či průmyslu.

Ač se vozy Multicar řadí mezi nákladní automobily, k jejich obsluze Vám bohatě postačí řidičský průkaz skupiny B. Jeho celková hmotnost se pohybuje okolo 3500 kg a maximální rychlost až 90 km/hod. Naopak jeho tzv. plíživá nejpomalejší rychlost 0,6 km/hod. Samozřejmostí a předností je také sklopná horní kabina.

 

Co se týká historie vozu Multicar, první byly vyrobeny v roce 1958 pod technickým názvem M21. Jezdily rychlostí 15 km/hod a vážily okolo 2.000 kg. Nejznámější typ, tedy typ M25 spatřil poprvé světlo světa roku 1978. Jedná se o již zmíněné typické zelené vozy, které vídáme v silničním a technickém provozu dodnes. Mezi velmi oblíbené typy těchto vozů patří také Multicar M27. Jedná se o komunální vozidlo s možností umístění nástaveb až na třech různých místech.

Vozy typu Multicar však dávno neslouží pouze jako techničtí pomocníci, jejich využití je možné si všimnout také v armádě a to především v Afganistánu. Využívají je zejména německé armády a to pod názvem Mungo. Jedná se však o poněkud bytelnější a opancéřovanou verzi tohoto vozu. Kdo ví, kam tedy půjde vývoj a směr těchto vozidel dále.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu