Vyhledávání

Na jihu Moravy byly právě otevřeny významné silniční stavby. Bučovice i dálnice u Kroměříže

V JM kraji byly otevřeny dvě významné silniční stavby

Ve čtvrtek 10. září byly otevřeny hned dvě významné silniční stavby v kraji. Kvalitní průjezd kolem brněnského výstaviště umožňuje nyní motoristům nová mimoúrovňová křižovatka u čtvrté brány areálu. Stavba s názvem "Silnice I/42 Brno, VMO, MÚK Hlinky - křižovatka u 4. brány BVV", která přišla na 163 milionů korun, řeší dopravní situaci v jednom z kritických míst v jihomoravské metropoli.

Další strategická silniční stavba "Silnice I/50, Bučovice, průtah" byla zprovozněna s pětitýdenním předstihem oproti původnímu plánu. Motoristům nová komunikace přináší možnost plynulého průjezdu městem, místním obyvatelům umožní bezpečnější pohyb přes silnici, po které denně projede na třináct tisíc aut. Nové ostrůvky, přechody, obnova vodorovného značení a mnohé další úpravy jsou změnami, které místním obyvatelům umožní bezpečnější pohyb přes silnici, bez toho, že by museli zbytečně riskovat.

Otevření nového průtahu též umožní Ředitelství silnic a dálnic pokračovat v dalších opravách směrem na Zlínsko a zlepší tak kvalitu silničního spojení mezi oběma sousedícími kraji. Celkové náklady na tříkilometrový úsek silnice byly vyčísleny na 235,3 milionu korun.

(zdroj: iBrno.cz)

Byl otevřen také  úsek Mořice Kojetín s 11 dálničními  mosty a dálnice  u Kroměříže nabízí  zase o něco lepší  svezení a motoristé již  nemusí část trasy absolvovat po úzkých silničkách, jako  doposud.

 

D1 kompletně spojila Prahu s Kroměříží
Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes 16.9.2009 otevírá nový úsek dálnice D1 Mořice – Kojetín, II. etapa. Tato 6,6 km dlouhá stavba spojí již provozovanou část u Kroměříže s úseky od Prahy v celistvou trasu 261 km dlouhou. Strategický význam stavby se v dalších letech dále projeví s novými úseky do Zlína a Ostravy. Výstavba tohoto úseku významně zlepší dopravní spojení v trase VI. transevropského dopravního koridoru sítě TEN-T.


Aktuálně otevíraná stavba navazuje na předchozí úsek dálnice D1 Vyškov – Mořice a na první etapu stejnojmenného úseku před provizorním napojením dálnice na silnici I/47 u Vrchoslavic. Navazující částí na stavbu je stavba Kojetín – Kroměříž-západ, která je zprovozněná od září 2008.

„Vybudováním těchto úseků dochází k výraznému dopravnímu zklidnění na původní silnici I/47 a v přilehlých obcích,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Součástí aktuální II. etapy je také provedení technické a biologické rekultivace komunikace dočasného připojení dálnice D1 u Vrchoslavic. Tato dočasná komunikace byla vybudována v rámci stavby I. etapy a umožňovala připojení dálnice D1 na stávající silniční síť, tedy na silnici I/47 mezi Vrchoslavicemi a Stříbrnicemi.

Stavba prochází mimo zastavěné území na pozemcích, které jsou v převážné části zemědělsky využívány. Trasa stavby však vyvolala četné přeložky a úpravy inženýrských sítí a vodních toků. Tvar zemního tělesa dálnice v předmětných úsecích byl navrhován především s ohledem na rozsah zemních prací v konkrétním místě a na geologickou skladbu podloží. V oblasti mostů byly provedeny rozsáhlé sanační opatření ve formě pilot a sanačních vrstev pod násypy. Součástí stavby je také mimoúrovňová křižovatka Kojetín. Dále je součástí stavby 14 mostních objektů (z toho 3 přes vodní toky) a výhledově oboustranná dálniční odpočívá Křenovice.

Projekt výstavby Dálnice D1 v úseku Mořice – Kojetín – Kroměříž východ, jehož součástí je i stavba uváděná do provozu byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Fondu soudržnosti, který přispívá k rozvoji infrastruktury v oblasti dopravy a životního prostředí. Příspěvek EU poskytnutý ve formě nenávratné pomoci činil podle Rozhodnutí EK 74 566 720 EUR (cca 2 312 mil. Kč), což představuje 62 % uznatelných nákladů projektu. Podíl národního spolufinancování byl zajištěn Státním fondem dopravní infrastruktury.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.


Informace o stavbě „Dálnice D1, stavba 0134, Mořice – Kojetín, II. etapa

Umístění: Olomoucký a Zlínský kraj
Cena stavby: 2 180 321 458 Kč
Délka: 6600 m
Zahájení stavby: 11/2006
Zprovoznění: 09/2009  ( zdroj: ŘSD)

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu