Vyhledávání

Neuvěřitelný hattrick modřických vrchařů ve FIA ME v závodech historických automobilů

Neuvěřitelný hattrick modřických vrchařů ve  FIA ME v závodech historických automobilů
Racing team SK Industrietechnik Modřice získal v roce 2010 neuvěřitelný hattrick, jezdci týmu vybojovali ve FIA mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu 3 tituly FIA mistra Evropy.
 
Cenné tituly tedy vybojovali všichni jeho zkušení jezdci s vozy, zařazenými do třech různých kategorií, všichni navíc tituly obhájili a dva dokonce navázali i na své předchozí tituly: Jednotlivé kategorie vozů se pak dělí dle stáří závodních vozů, navíc pak na formulové, či cestovní a sportovní vozy.
 
Vladimír Konicar (mistr Evropy 2009 a 2010)
BMW 2002 TI – z roku 1969
Kategorie 1 – cestovní a sportovní vozy od nejstarších do roku 1970
 
Oskar Král (mistr Evropy 2007, 2008, 2009 a 2010)
Škoda 130 RS – z roku 1976
Kategorie 3 – cestovní a sportovní vozy od roku 1976 do roku 1982
 
Petr Tykal (mistr Evropy 2007, 2008, 2009 a 2010)
Formule Easter MTX 1-03   - z toku 1975
Kategorie 4 – formulové jednosedadlové vozy od nejstarších do roku 1982
 
 
Z hlediska techniky je v nejtěžší situaci z modřické trojice Petr Tykal. Zatímco Vladimír Konicar a Oskar Král závodí o body se svými vozy s rovnocennými soupeři v příslušných objemových třídách, tedy s dvoulitrem do 2000 ccm a s třináctistovkou do 1300 ccm, Petr Tykal se musí mnohdy poprat se svým třináctistovkovým easterem s podstatně silnějšími a modernějšími protivníky ve třídě do 1600 ccm. V průběhu posledních let tedy musel v ME podstoupit nerovný boj proti proti monopostům F2, F3, formule Super Vee, F-Renault, F-Ford z dílen zvučných značek, jako Lotus, či Lola a podobně.
 
Seriál ME v závodech historických automobilů do vrchu letos zahrnoval 12 podniků. Jezdci Racing teamu SK Industrietechnik Modřice si přitom mohli dovolit díky výborným výkonům některé závody vynechat, a tak kromě domácích klání v Ústí nad Orlicí a Ecce Homo Šternberk byli na    startu ještě v rakouském Rechbergu, slovinské Sevnici a Ilirské Bistrici, italském Trentu a Pedaveně, či na slovenské Babě.
 
Vladimír Konicar se v kategorii 1 pral o titul s dalším Brňanem Lubomírem Vackem na prakticky shodném BMW 2002 TI. Ten se postupně zlepšoval a v druhé půli sezóny si na Babě a v Pedaveně připsal dvě vítězství. Konicar si však prvenství vybojoval pětkrát, zejména na začátku sezóny byl suverénní, a to rozhodlo. Talentovaný Oskar Král bodoval za první místo rovněž pětkrát a celkově vyhrál s velkým odstupem. Oslnivé výkony předvedl zejména na Babě a na osmnáctikilometrové trati Trento – Bondone, kde jel vůbec poprvé. I Petr Tykal celkově zvítězil s velkým náskokem a o prvenství rozhodly dvě porážky nejvážnějšího soupeře, Friedricha Hubera s Lolou T328 SV – na Babě a hlavně nečekaně v italské Pedaveně, kde Rakušan dva závody před koncem mistrovství ztratil i teoretickou šanci na titul.
 
V současné době se už závodní stroje pomalu opět připravují na příští sezónu. „Zahálí“ jen formule Easter MTX 1-03 identická s monopostem Petra Tykala, která letos sloužila jako případný náhradní vůz a s níž byla Kamila Stará FIA vicemistryní Evropy v letech 2005 a 2008. Tato formule je nyní k vidění v Technickém muzeu v Brně na výstavě MASEC aneb 80 let Masarykova okruhu.
 
Teď, v čase mezi koncem uplynulé sezóny a začátkem té příští, odložili jezdci týmu nomexové závodní kombinézy a namísto nich navlékají obleky, aby si mohli splnit tu nejpříjemnější část svých aktivit. V sobotu 20. listopadu převzali trofeje v polském Krakowě za svá umístění v seriálu středoevropské zóny, v pátek 26. listopadu se za své evropské tituly dočkají ocenění od Českého autoklubu (přičemž Petr Tykal o den později v Rakovníku i za vítězství ve formulové kategorii v mistrovství ČR) a také si chystají letenky do italského Milana, kde na slavnostním večeru FIA převezmou plastiky mistra Evropy.
 
 
 
Racing team SK Industrietechnik Modřice
 

Fotogalerie

Trojice mistrů Evropy 2010 modřického týmu, foto Milan Spurný

Racing team SK Industrietechnik Modřice obhájil svůj hattrick

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu