Vyhledávání

Nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky, nová řada výrobků: Citroën se mění.

CITROËN NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU 2009
CRÉATIVE TECHNOLOGIE

Nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky, nová řada výrobků: Citroën se mění. Ženevský autosalon 2009 je příležitostí představit tuto novou dynamiku veřejnosti. K dokreslení jeho strategie je ve stánku, který je vyveden v barvách nové image značky, vystaveno více než 20 vozů, z toho 5 konceptů. Všechny tyto modely ztělesňují a dotvářejí směr, kterým se Citroën vydal: projevit trvalou smělost a kreativitu, vytvářet nové inteligentní technologie ve prospěch zákazníků a potvrdit svůj závazek a vedoucí postavení v oblasti ochrany životního prostředí.

 Kreativita je samou podstatou identity značky Citroën, která se mění s novými produktovými strategiemi

Ambicí značky je uspokojit různorodou klientelu s různými a proměnlivými potřebami mobility a právě v tom se projevuje její kreativita. Citroën za tímto účelem připravil několik produktových strategií, které budou na ženevském autosalonu představeny prostřednictvím různých vystavených modelů.

První strategie, která funguje již několik let, spočívá v pokračující obnově základních modelů, znamenající skutečný pokrok v mnoha směrech. Takže jednoho dne nahradí současnou C3 nová C3, stejně jako tomu bylo s novou C5…

Na stánku jsou představeny nejnovější modely řady, které tak ilustrují zlepšování, jímž tyto vozy neustále procházejí. Vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso, které jsou evropskými špičkami v segmentech kompaktních MPV, doplňují svou nabídku motorů. Od května 2009 budou totiž v některých zemích nabízeny i s dieselovým motorem HDi 150 FAP, který splňuje požadavky normy Euro V.

Nemo Combi zase ve zvláštní výrazné sérii připomíná slavnou rybku z Disneyho dílny. Tato série „Svět Nema“, která bude k dispozici v určitých zemích od června 2009, opět podtrhuje kreativitu značky Citroën, neboť zřetelně ilustruje bohatost možností přizpůsobení vozu dle vkusu zákazníka. Tento model, který je zvenku korálově rudý a bílý a zevnitř oranžový a černý, nenechá nikoho lhostejným.

Cílem druhé strategie je uspokojit dvě nová očekávání zákazníků, která jsou protichůdná a přitom se vzájemně doplňují:

- mít vozy lépe přizpůsobené potřebám. Tito zákazníci hledají úspornější, ale především inteligentnější vozy. Toto očekávání splňuje model C3 Picasso. Tato novinka mezi MPV, které je na stánku věnovaná velká pozornost, nabízí novátorský design a přitom to nejlepší z hlediska objemu a modularity.

C-Cactus půjde ještě dál: odpovědí na očekávání zákazníků bude pragmatický, ale přitom pohodlný vůz. Tento koncept totiž přichází s novou cestou, která spočívá v koncepci podpory nejekologičtější technologie a stylu a zachování jen základních prvků výbavy, jež přispívají k pohodě cestujících a kterých si uživatelé považují.

C-Cactus přichází v pravou chvíli a ženevský autosalon využívá k tomu, aby se odlišil a ukázal svou multifunkční stránku. Z rubové strany připomínají zelené prvky přesně promyšlených tvarů ekologickou stránku konceptu, zosobněnou elektrickým pohonem.
Na lícové straně vládne červená. Výrazné optimistické plochy zaoblených tvarů ztělesňují alternativní vizi ekologie, kterou zde představuje filozofie, jíž se příprava vozu C-Cactus řídila.

- mít vozy, které zůstávají pragmatické, ale přitom přinášejí radost a zákazníky svádí. Tito zákazníci očekávají větší potěšení, ať už ve stylu nebo v řízení, ale také větší eleganci, aniž by se vytrácel smysl pro realitu. Touží po vhodných uživatelských funkcích a rozumné ceně. Odpovědí Citroënu je řada DS. Duch řady DS odpovídá identitě značky: Different Spirit. Jde o novou řadu výrazných výrobků, která současně doplňuje tradiční modelovou řadu. První vlaštovkou je koncept DS INSIDE, který je ztělesněním odvahy a smyslu pro inovace firmy Citroën.

 Technologie ve prospěch pokroku

Historie nepopiratelně dokazuje, že Citroën a technologie jsou úzce spjaty. Značka neustále nabízí novinky zajišťující posádce vozů maximální komfort a bezpečnost.

- Snow Motion je inteligentní protiprokluzový systém, který představuje světovou premiéru v oblasti mobility a bezpečnosti. V závislosti na zemi prodeje je nabízen sériově u vozu C4 Picasso a C5, a to aniž by musel zákazník platit vyšší cenu. Vozy vybavené tradičním protiprokluzovým systémem (ASR) umožňují regulovat prokluzování hnacích kol. V extrémních podmínkách může být tento systém i nevýhodou, protože znemožňuje vozu jet kupředu. Tento stav napravuje technologie Snow Motion, která představuje dosud nevídané řízení prokluzování a zkušeným i méně zkušeným řidičům vozu C5 umožňuje rozjíždění a jízdu na namrzlých a zasněžených silnicích. .

- Grip Control zcela odpovídá bojovné povaze vozu Berlingo, do kterého bude v některých zemích od druhého pololetí roku 2009 montován. Toto zařízení okouzlí uživatele, kteří hledají vůz s lepšími schopnostmi „off-road“. Vůz získá ve srovnání s klasickým vozem o mnoho lepší schopnost pohybu, bez ohledu na typ terénu. Cílem systému je optimalizovat pomocí vylepšeného protiprokluzového systému zabudovaného do počítače ESP pohyblivost obou předních kol.

Aby se řidič tohoto vozu typu ludospace cítil dobře za všech situací, má k dispozici pět režimů řízení, které ovládá zvláštním přepínačem na středové konzole (režim Standard, režim Sníh, režim Terén, režim Písek a režim ESP Off).

 Citroën, jednička z hlediska životního prostředí

Citroën získal pozici iniciátora nových technologií zajišťujících snížení spotřeby a emisí CO2. Bylo vyvinuto několik strategií a 30 % vozů, které dnes značka v Evropě prodává, vykazuje emise CO2/km v hodnotách „120 g nebo méně“. Citroën se navíc již 5. rok po sobě umístil na prvním místě v evropském hodnocení nejlepších značek z hlediska průměrných emisí CO2/km.
Jako potvrzení tohoto závazku a svého vedoucího postavení v oblasti ochrany životního prostředí Citroën na svém stánku představuje:

• čisté vozy, především model Citroën C1 s emisemi 106 g CO2/km. Citroën zaujímá první místo mezi ekologickými a úspornými vozy s 23% podílem na trhu v segmentu vozů s emisemi maximálně 110 g CO2/ km.

• osvědčené technologie jako je pilotovaná ruční převodovka, zajišťující nejen pohodlné řízení, ale také nižší spotřebu (o 3 – 5 % oproti mechanické převodovce). Značka je navíc evropskou jedničkou pokud jde o pilotované převodovky, které jsou nabízené u velké části modelové řady: od C1 po C4 u sedanů, přičemž nesmíme zapomínat na vozy Nemo, C4 Picasso a Grand C4 Picasso.

• budoucí technologie: - nová generace Stop & Start, která bude ve velkém používaná u celé modelové řady, tedy u benzínových i naftových motorů, od roku 2010. Bude stále využívat technologii reverzního alternátoru, plnícího současně funkci startéru a alternátoru, což je nejpohodlnější řešení pro zajištění rychlého a transparentního znovu nastartování. Nový systém Stop & Start bude pro vyšší výkonnost získávat energii i při zpomalování a brzdění, kdy se bude dobíjet akumulátor bez zvyšování spotřeby.
Závazek Citroënu v oblasti rozvoje této technologie ilustruje v Ženevě koncept C3 Picasso v barvách, jež jsou symbolem čistoty, který je vybaven nejnovější generací Stop & Start a šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou. Emise tohoto vozu jsou pouze 110 g CO2/km.

- hybridní pohon, jehož představitelem je koncept C4 WRC HYbrid4, ve kterém se snoubí styl, šetrnost k životnímu prostředí a sportovní duch. Ekologický pohled Citroënu je totiž komplexní: týká se i vozů s vyššími výkony. V konceptu C4 WRC se kombinuje technologie WRC s bateriemi, které se nabíjejí díky energii získané během brzdění při závodech nebo během přesunů. Vůz C4 WRC HYbrid4 může pak jet na neměřených úsecích pomocí elektrického motoru. Na těchto neměřených úsecích, na venkově nebo v městském prostředí se pak stává velmi tichým vozem, který je obzvlášť šetrný k životnímu prostředí.

- elektrický pohon u vozu C-Cactus. Neustále průkopnický Citroën, přicházející stále s novinkami, představuje na ženevském autosalonu model C-Cactus se 100 % elektrickým motorem, což je důkaz to, jaká nejrůznější ekologická řešení značka nabízí. Koncept díky plně elektrickému pohonu vykazuje nulové emise (0 g CO2/km).

 Koncepty, jejichž cílem je se odlišit a zajistit radost z řízení

Dva koncepty umožňují Citroënu zdůraznit své know-how a svou legitimitu z hlediska:

- odlišení s vozem DS INSIDE. Kreativní a technologický koncept DS INSIDE je objektem čisté radosti a svůdnosti. Předznamenává prvního zástupce nové řady, model DS3, který bude uveden na trh na začátku roku 2010. Tento koncept představuje třídveřový kompaktní, elegantní a půvabný vůz. Jeho plynulý vymodelovaný povrch mu dodává dojem dynamiky a přitom měkkosti. Všechny detaily jsou zpracované v souladu s touto filozofií plynulosti a nečekané změny, což přináší moment překvapení, stejně jako ho přináší symbol DS INSIDE ve tvaru žraločí ploutve na kapotě.
Plynulost a elegance. Od půvabu k přitažlivosti. Rozvinutí postoje a touhy překvapit.

- kreativity s konceptem GTbyCITROËN. Ten se setkal s odezvou na pařížském autosalonu a v Ženevě získal cenu Louise Vuittona Classic Concept Award 2008. S tímto konceptem se Citroën stává prvním výrobcem, který překročil hranici virtuálního světa: značka totiž přivedla do reálného světa koncept vytvořený speciálně pro hru Gran Turismo 5 na simulaci řízení.
Styl a dynamika tohoto konceptu dokonale ztělesňuje svět automobilových závodů, mimo jiné díky přehnaně prodloužené zadní části a postupnému odstínění barvy boků kapoty od bílé po sytě šedou, což vytváří dojem neustálého pohybu vozu.
Ve hře je koncept opatřen elektrickým pohonem na palivový článek, který nevytváří žádné škodlivé emise, díky čemuž může soupeřit s nejvýkonnějšími konkurenty.



Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu