Vyhledávání

Nově uvedené modely Peugeotu přispěly k navýšení prodejů o 8%

Peugeot Česká republika slaví úspěšný prodejní rok
 
Nově uvedené modely přispěly k navýšení prodejů o 8%
 
V roce 2011 si automobilový trh v České republice udržoval stabilní trend. Vozy značky Peugeot se na tomto trhu velmi dobře prosadily a prodeje předčily o 8% výsledek roku 2010. S tržním podílem 4,73 % si Peugeot ČR drží mezi automobilkami šestou pozici.
Výrazného úspěchu bylo dosaženo také v kategorii užitkových vozů, kde značka posílila podíl o více než 1,0 procentního bodu a s 11,31% trhu LCV zaujala čtvrté místo v žebříčku. Oproti roku 2010 vzrostly prodeje užitkových vozů Peugeot v ČR o 20,8%.
 
8 825 přihlášených vozů a 4,73 % trhu: to je příznivá letošní bilance prodejů a naplnění očekávání značky Peugeot v ČR.
Za tímto výsledkem stojí úspěšná uvedení nových produktů na trh, atraktivní akční nabídky a v  neposlední řadě zvolená obchodní politika loňského roku, ale i let minulých, díky které se značce podařilo udržet pozitivní image.
 
U nejmenšího modelu Peugeot – “české stosedmičky” – došlo k nárůstu o 8% oproti předcházejícímu období a předčila tak ostatní vozy vyráběné v kolínské továrně. Její atraktivnější podoba, výhodnější cena a úspornější provoz, které získala díky novému faceliftu, mají zajistit pokračování příznivého prodejního trendu.
 
V segmentu malých vozů hraje hlavní roli Peugeot 207. Tento nejprodávanější vůz značky tvoří téměř čtvrtinu celkových prodejů (2 000 přihlášených vozů). Přestože se nachází v konečné fázi produktového „života“, podařilo se mu v loňském roce zajistil nárůst oproti předcházejícímu období a udržet se v první desítce velice konkurenčního segmentu B2. Obchodní nabídky zlákaly hlavně příznivce praktické verze SW, která tvoří 45% oproti 32% v předcházejícím roce. V první polovině letošního roku se pak očekává příchod silného hráče na trhu – nového modelu Peugeot 208, který se pokusí zaútočit na nejvyšší příčky svého segmentu.
 
Pozici druhého nejprodávanějšího vozu značky Peugeot obhájil model 308. Jeho nové elegantní tvary, které přinesl loňský facelift, nízká úroveň emisí začínající na 98 g CO2/km a zejména pak inovativní mikrohybridní technologie e-HDi (Stop&Start nové generace) zajistily oživení prodejů. Celosvětově úspěšný model, který v loňském roce oslavil miliontý vyrobený kus, se tak podílel na celkovém počtu prodaných vozů Peugeot v ČR v roce 2011 jednou pětinou.
 
Ve stejném, velice silně konkurencí obsazeném segmentu M1, bojovaly o přízeň zákazníků také modely Peugeot 3008, Partner a zejména pak 5008. Tento oblíbený rodinný vůz dosáhl 775 přihlášených vozů a získal pozici třetího nejprodávanějšího osobního vozu Peugeot v ČR. Dvojice 3008 / 5008 potvrdila svůj celosvětový úspěch dalším nárůstem. Kapacita výroby je stále na maximu. Začátkem letošního roku bude na český trh uveden také Peugeot 3008 HYbrid4 – první dieselový hybrid na světě.
 
Ambiciózní očekávání splnil i nejvýznamnější nově uvedený model Peugeot loňského roku – 508 ve verzích sedan a SW. S počtem přihlášených vozů, který se vyšplhal na 525 kusů, se úspěšně zabydluje v segmentu M2, kde nyní obsazuje pátou příčku. Další posílení se očekává po uvedení novinky letošního roku 508 RXH, která spojuje hybridní dieselový pohon, eleganci vyšší třídy a intenzivní potěšení z jízdy.
 
V  rozvíjejícím se světě elektromobility se nedávno objevil první 100% elektrický vůz nové generace Peugeot i0n a po prvním roce působení na trhu se může pochlubit pozicí druhého nejprodávanějšího elektromobilu roku 2011 na českém trhu.
 
Kategorie užitkových vozů již několik let stagnuje. I v tomto kontextu si však užitkové vozy Peugeot vedou velice dobře, zejména pak největší model Peugeot Boxer, který s téměř tisícovkou přihlášených vozů (918) postoupil z loňské čtvrté na letošní druhou příčku ve svém segmentu.
 
Celkově je Peugeot Česká republika v kategorii lehkých užitkových vozů na 4. místě s 1 652 prodanými vozy a tržním podílem 11,31%.
 
Úspěch zaznamenal Peugeot v ČR i na poli spokojenosti zákazníků, která dle výsledků anket v roce 2011 výrazně rostla, a to jak v oblasti prodeje nových vozů, tak poprodejního servisu. V tomto roce bude Peugeot nadále směřovat k úspěšnému završení programu „Podium 2012“ zahájeného před dvěma lety, jehož cílem je dostat se do konce roku 2012 mezi tři nejlepší značky z hlediska kvality služeb.
 
V roce 2011 dynamika prodejů Peugeot po čtyřech letech útlumu znovu překročila nárůst trhu. A úkol pro následujících 12 měsíců je zřejmý – tento prodejní trend udržet, ale současně zachovat rentabilitu a posílit image značky a modelové řady. Nástroji k splnění těchto cílů budou atraktivní nové produkty, zejména pak Peugeot 208 a vozy vybavené inovativní hybridní technologií Peugeot 3008 HYbrid4 a 508 RXH, dále pak atraktivní speciální série např. u modelů RCZ či 5008, rozvoj prodejní sítě a nové služby a opatření vedoucí k zvyšování spokojenosti zákazníků.
 
 
 

Radka Matthey

PR

 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu