Vyhledávání

Nové zimní pneumatiky pro střední a vyšší střední třídu automobilů pro rychlosti do 240 km/h

Nové zimní pneumatiky pro střední a vyšší střední třídu automobilů:
ContiWinterContact TS 830

Hanover/Jeversen, 13. října 2008. Společnost Continental, která je předním výrobcem pneumatik, dosáhla s novými pneumatikami ContiWinterContact TS 830 dalšího po-kroku v bezpečnosti jízdy a valivém odporu. Za tímto pokrokem stojí komplikované úpravy dezénu pneumatiky, který byl doplněn o inovativní 3D lamely, vylepšená kon-strukce pláště a v neposlední řadě nové složení polymerů v běhounu. Tento nový typ zimních pneumatik je určen pro rychlosti do 240 km/h, přičemž můžete u svého pro-dejce zakoupit pneumatiky pro ráfky o průměru 15 nebo 16 palců. Tyto pneumatiky od společnosti Continental — jedinečné ve své třídě — jsou první na světě, které jsou speciálně optimalizovány pro spolupráci s asistenčními systémy řidiče, jako je napří-klad ESC.

Namrzlé silnice stále představují pro motoristy vysoké nebezpečí. Tomu nasvědčuje také skutečnost, že počet nehod je v zimě šestinásobně vyšší než v letním období. Z toho vyplý-vá, že více než polovina všech nehod na silnicích se stane v zimě (Continental Traffic Safety Analysis, 2004). Cesty jsou stále více zaplněné a z ekologických důvodů čím dál tím méně solené. Na druhou stranu existují lidé, kteří na silnice v zimním období vyrážejí, jsou zodpo-vědnější a jezdí bezpečněji. Není tedy žádným překvapením, že neustálý vývoj a vylepšová-ní zimních pneumatik je pro vývojáře i nadále největší výzvou.

Ještě větší bezpečnost při brzdění na mokré, zasněžené či namrzlé vozovce
Společnost Continental se při vývoji nových pneumatik zaměřila na jejich vlastnosti při brz-dění a rozjezdu v typických zimních podmínkách a na mokrých silnicích. Pro novou pneuma-tiku ContiWinterContact TS 830 navrhl vývojář Matthias Seng směrový dezén s funkčními drážkami. Střed běhounu byl přizpůsoben tak, aby poskytl dobrý záběr na ledu, zatímco ra-menní oblast zajišťuje vysoce účinné brzdění na sněhu. Pro zvýšení účinnosti je střední část běhounu nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 vybavena velkými bloky a hustě roz-místěnými lamelami. Ty pak zvyšují záběrové vlastnosti pneumatiky na namrzlých silnicích. Ramena pneumatiky jsou charakteristická velkým množstvím menších bloků a menším po-čtem lamel.

Díky tomu je vytvořeno mnoho hran, které zajišťují optimální záběr na zasněže-ných silnicích. „V ramenní oblasti pneumatiky tedy máme přes 100 blokových hran a po ce-lém běhounu je rozmístěno 30 metrů lamel“, shrnuje Seng. „Tak velké množství poskytuje výborný záběr na silnicích pokrytých sněhem a ledem.“ Kontaktní plocha této pneumatiky je ještě větší než na předchozím modelu a zajišťuje, že bude při záběru efektivně využito větší množství hran, které zaručí výbornou přilnavost pneumatiky k vozovce. Oddělením funkčních oblastí bylo možné při vývoji pneumatik podstatně zmírnit rozpor mezi záběrem na sněhu a záběrem na ledu. Díky jedinečné struktuře lamel budou záběrové hrany během celé život-nosti pneumatiky podléhat menšímu opotřebení.

Jedinečné 3D lamely jsou zárukou precizního řízení
Inovativní a patentované 3D lamely nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 jsou navr-ženy tak, aby poskytovaly dobrou podélnou pružnost a vysokou tuhost při zatáčení. Tím je umožněna poměrně rychlá odezva řízení a také vyšší rychlost zatáčení, což jsou velmi důle-žité faktory zejména v případě, kdy se budete muset náhle vyhnout nečekaným překážkám na silnici.

Podobně účinný je také směrový dezén běhounu. Ten zajišťuje efektivní vypuzení vody při jízdě na mokré vozovce a tím i velmi rychlé odstranění kapaliny z kontaktní plochy pneumatiky. Směrová konstrukce umožňuje takové rozmístění jednotlivých elementů běhou-nu, že při jízdě není vytvářen téměř žádný hluk.

První pneumatika na světě, která podporuje asistenční systémy pro řidiče
Asistenční systémy pro řidiče, jako například ESC (Electronic Stablity Control – elektronická kontrola stability), nezávisle řídí rychlost jednotlivých kol, čímž zajišťují bezpečnou jízdu do-konce i na hranici stability. Pneumatiky, které podporují tento provozní režim a možnosti mo-derních systémů pro kontrolu podvozku, musí být navrženy tak, aby zajistily maximální při-lnavost při brzdných manévrech typicky na namrzlých či mokrých silnicích.

„Právě z tohoto důvodu jsme navrhli pneumatiku ContiWinterContact TS 830, která je složena z maximálního možného množství hran bloků a lamel umístěných v pravém úhlu vůči směru otáčení, které doplňují velké množství záběrových hran pro bezpečný průjezd zatáčkami“, vysvětluje Seng. „Díky svým výjimečným brzdným vlastnostem pneumatika přenáší akci ESC systému velmi rychle a efektivně.“

Směs běhounu zajišťující skvělý záběr a nízký valivý odpor
Vývojářům pneumatik ze společnosti Continental se také podařilo učinit pokrok v souvislosti s uplatněním technologie silica směsi. Speciální směs H.A.F.T. použitá k výrobě vysokozá-běrového běhounu pneumatiky (HAFT = Hydrophilic Adhesion Fluid Technology) nabízí lepší přilnavost na mokré nebo sněhem pokryté vozovce. Využití silica směsi má také vliv na další snížení valivého odporu.

Matthias Seng je velmi spokojený s pokroky, kterých bylo dosaženo splněním nejdůležitěj-ších požadavků na zimní pneumatiky: „Podařilo se nám vylepšit jízdní vlastnosti na sněhu a ledu až o 7 procent. Nejenom to, na mokré a suché vozovce překonává tato pneumatika svého předchůdce až o 5 procent. Během chladných období roku to představuje významný nárůst bezpečnosti pro všechny řidiče.“ Díky nejmodernější silica směsi běhounu, která byla použita při výrobě pneumatiky ContiWinterContact TS 830, je možné dosáhnout stejně níz-kého valivého odporu jako u letních pneumatik, což významně přispívá ke snížení jak spo-třeby paliva, tak škodlivých emisí.

Výroba nových zimních pneumatik ContiWinterContact TS 830 začala již v létě, aby bylo zajištěno, že budou dodány na trh ještě před začátkem zimní sezóny. Tyto pneumatiky jsou určeny pro rychlost až 240 km/h a budou k dostání v 18 velikostech – o průměru 15" a 16", šířce od 185 mm do 215 mm a v profilových číslechi 65, 50, 55.

Přehled velkostí:
Profilové číslo 65: Profilové číslo 60: Profilové číslo 55
195/65 R 15 91 T 195/65 R 15 88 T 195/55 R 15 85 H
195/65 R 15 95 T XL 195/60 R 15 88 H 185/55 R 16 87 T
195/65 R 15 91 H 205/60 R 15 91 T 195/55 R 16 87 H
205/65 R 15 94 T 205/60 R 15 91 H 205/55 R 16 91 T
205/65 R 15 94 H 205/55 R 16 91 H
205/55 R 16 94 H XL
205/55 R 16 94 V XL
215/55 R 16 93 H
215/55 R 16 97 H XL

S obratem plánovaným pro rok 2008 na 25 miliard EUR představuje společnost Continental jednoho z předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneu-matik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techni-ky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 146 500 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.
Continental je oficiálním partnerem FIFA World Cup 2010TM, který se bude konat v roce 2010 v Jihoafrické republice. Další informace naleznete na stránkách www.ContiSoccerWorld.com, www.ContiFanWorld.com a www.conti-online.com.
Barum Continental spol. s r. o.


Divize marketing
www.conti-online.cz
www.barum-online.cz

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu