Vyhledávání

Nový Golf Variant se na českém trhu objeví na podzim tohoto roku

Nový Volkswagen Golf Variant
Technologie a výbava se vyrovnají šesté generaci Golfu hatchback
Přední partie ve stylu nové „designové DNA“ značky Volkswagen
Nový Golf Variant se na českém trhu objeví na podzim tohoto roku

Praha, 25. května 2009 – Šestá generace světového bestselleru Golf se po třídveřové a pětidveřové verzi a Golfu Plus dočkala čtvrtého provedení kombi s tradičním označením Golf Variant. Inovace vnějšího i vnitřního vzhledu, stejně tak jako použití nejnovějších technologií by mělo novému Golfu Variant zajistit další vylepšení již tak výborných prodejních čísel. Sériová výbava nového Golfu Variant bude obsahovat mj. ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, podélný střešní nosič, elektrické ovládání všech oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní sedadla dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a manuální klimatizaci Climatic. Cena novinky, která se na českém trhu představí letos na podzim, prozatím nebyla stanovena.

Design exteriéru nového Golfu Variant
Zepředu se nový Golf Variant od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace klasického Golfu. Na rozdíl od předchozí generace již neurčuje vzhled přední části chromovaná mřížka chladiče, ale nové horizontální linie se spodní částí předního nárazníku vždy v barvě vozu. U verze Highline ozvláštňují vzhled mřížky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu chromové lišty a chromem jsou orámované i mlhovky s funkcí statického přisvěcování do zatáček.
Zadní část nového Golfu Variant si zachovává nezávislý vzhled předchozí generace, který byl modifikován elegantnějšími zadními světly a nárazníkem v barvě vozu. Verze TDI a TSI se dají od ostatních odlišit koncovkami výfuků, které jsou vytaženy pod nárazníkem. Volkswagen navíc pro nový Golf Variant navrhl novou řadu kol z lehkých slitin.

Interiér nového Golfu Variant
Při svém představení minulý rok na podzim sklidila šestá generace Golfu velkou chválu za vysoce kvalitní zpracování. V interiéru se jedná především o nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají také Golfu Variant punc luxusu a kvality. Do palubní desky bylo dále integrováno nové ovládání klimatizace, inovovány byly i potahy sedadel, které jsou nyní pro všechny modely Golf sjednoceny. Řidiči budou nově k dispozici také dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětná parkovací kamera Rear Assist. Ve volitelné výbavě i nadále zůstává populární panoramatická prosklená střecha.

Motory nového Golfu Variant
Nový Golf Variant bude k dispozici se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Všechny motory splňují emisní limit Euro-5. Základním zážehovým motorem bude jednotka o objemu 1,4 litru s výkonem 80 koní, po kterém následuje jednotka 1.6 o výkonu 102 koňských sil. Tento agregát na konci roku 2009 nahradí nová motorizace 1.2 TSI (77 kW / 105k). Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 koní) a oba turbodiesely (TDI s výkony 105 a 140 koní) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Zcela novým motorem pro Golf Variant je agregát 1.6 TDI (77 kW / 105 k). Stejně jako silnější jednotka 2.0 TDI se motor vyznačuje velmi tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 litru na 100 kilometrů). V porovnání s předchozím provedením 1.9 TDI tak zákazník uspoří 0,7 litru nafty na 100 km.
Motor 2.0 TDI s technologií vstřikování paliva common rail s výkonem 140 koní udělí Golfu Variant maximální rychlost 210 km/h. Průměrná spotřeba se však zastaví na pouhých 5 litrech na 100 km a emise CO2 na 132 g/km.

Úspornost zážehových motorů Volkswagen ilustrují hodnoty platné pro jednotky 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) litrů na 100 kilometrů je staví na stejnou úroveň jako je již velmi úsporný základní agregát s výkonem 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty spotřebovaného paliva dokonce na 6 litrů na 100 km (139 g/km CO2) pro TSI 90 kW / 122 k a na 6,1 litru na 100 km (143 g/km CO2) pro TSI 118 kW / 160 k. Golf Variant se tak se svými motory stává jedním z nejúspornějších a nejčistších kombi na světě.

Poznámka:
Fotografie jsou k dispozici v naší tiskové databázi:
www.volkswagen-media-services.com

Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
AC&C Public Relations
Kontakt: Jan Klíma
Telefon: +420 / 220 518 208
E-Mail: jan.klima@accpr.cz
www.volkswagen.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu