Vyhledávání

Nový ostrý sportovní sedan Volvo S60 nepřestává experty překvapovat

Výkonný motor T6 vyvinutý společností Volvo Cars získal prestižní ocenění Ward's 10 Best Engines Award
Nový ostrý sportovní sedan Volvo S60 nepřestává experty překvapovat – naposledy tím, že jeho výkonný motor T6 byl zařazen mezi deset nejlepších motorů roku 2011 v anketě Ward's 10 Best Engines. Vzhledem k ohromujícímu výkonu 304 koní, točivému momentu 440 Nm již při 2 100 ot./min. a kombinované spotřebě 9,9 l/100 km je jasné, proč se tak stalo.

V letošním roce společnost Volvo Cars poprvé získala výroční cenu udělovanou redaktory magazínu Ward's. Celkem bylo v rámci této ankety testováno a hodnoceno 38 vozidel s novými nebo významně vylepšenými motory. „Není pochyb o tom, že Volvo se zcela vyrovnalo BMW. Motor T6 se vyznačuje mimořádně hladkým chodem, vysokým výkonem již od středních otáček a minimální prodlevou turbodmychadla,“ poznamenal Tom Murphy, redaktor Ward's AutoWorld, ve svém článku o této anketě ze 7. prosince. „Tento motor je pro nové Volvo S60 ideální. Umožňuje mu postavit se větším a zavedenějším luxusním modelům.“
Motor T6 s interním označením B6304T4 se točivým momentem vyrovná motoru Volvo V8, jeho maxima však dosahuje při mnohem nižších otáčkách: 2 100 ot./min. v porovnání se 3 950 ot./min. Přes ohromujících 304 k (224 kW) je motor T6 se spotřebou, která dosahuje 13 l/100 km v městském provozu a 9,0 l při provozu mimo město, jedním z nejúspornějších, které Volvo na americkém trhu nabízí. Ve skutečnosti je motor T6 o 17 procent úspornější než motor V8. Kromě sportovního sedanu S60 je přeplňovaný motor T6 v modelovém roce 2011 nabízen také pro Volva S80, XC60 a XC70.
„Motor T6 v nové S60 je prostě nejlepší motor, jaký Volvo kdy vyrobilo,“ poznamenal Doug Speck, prezident a generální ředitel Volvo Cars of North America, LLC. „Je silný, má hladký chod a vyznačuje se nízkou spotřebou. Jsme poctěni, že redakce magazínu Ward's motor T6 zařadila mezi 10 nejlepších motorů pro rok 2011.“

Lze říci, že hlavním cílem rozsáhlých změn motoru T6, který byl poprvé představen v roce 2009 v crossoveru XC60, bylo co nejlépe vyvážit výkon a spotřebu paliva tak, aby byl co nejšetrnější k životnímu prostředí. Inženýři společnosti Volvo se zaměřili především na snížení vnitřního tření, zvýšení výkonu a snížení spotřeby.
Motor T6 má vylepšené vačky ventilů, které jsou potaženy vrstvou karbonového materiálu s vysokou tvrdostí (Diamond Like Carbon - DLC). Karbonová struktura je mimořádně tvrdá a má samomazné vlastnosti. DLC povrch snižuje tření vačkového hřídele, snižuje spotřebu a prodlužuje životnost motoru. K vyššímu výkonu, nízké spotřebě, lepším vlastnostem při studeném startu a delší životnosti přispívají také nové svíčky Denso Super Ignition Spark Plug. Ke snížení tření, spotřeby a zvýšení výkonu motoru T6 přispívají i leštěné vačkové hřídele.
Společnost Volvo Cars také vyvinula nový software řídicí jednotky, který byl optimalizován z hlediska snižování spotřeby. Nový software získala i šestistupňová automatická převodovka Geartronic, která nyní nabízí nový režim „Sport“. V režimu „Sport“ převodovka změní způsob řazení a přeřazuje ve vyšších otáčkách, aby bylo možné plně využít potenciál motoru. Mezi další vylepšení patří nová ložiska klikového hřídele a napínák řemenu pro pohon dalších agregátů vyznačující se nižším třením či hliníkové pouzdro vodního čerpadla – vše navrženo s ohledem na snížení spotřeby.
Společnost Volvo Cars si cenu převezme na připravovaném banketu u příležitosti soutěže Ward's 10 Best Engines, který se bude konat 12. ledna 2011 v Renaissance Center Marriott v Detroitu, MI.



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu