Vyhledávání

Obrat automobilové divize PSA stoupnul o 6,0 %

Obrat za 1. čtvrtletí roku 2011 stoupnul o 10,2 % a dosáhl 15,4 miliard €

· Obrat skupiny vzrostl o 10,2 %
· Obrat automobilové divize stoupnul o 6,0 %
· Další posun směrem k vozům vyšších kategorií – úspěch nových modelů Citroën DS3, Peugeot RCZ, 3008 a Peugeot 508
· Předčasné splacení celé státní půjčky
· Společnost Gefco podepsala smlouvu na koupi 70 % skupiny Gruppo Mercurio
· Na valné hromadě 31. května bude předložen návrh na vyplacení dividendy ve výši 1,1 € na akcii


ObratV milionech eur Q1 2011 Q1 2010 Rozdíl
Automobilová divizeFaurecia *GEFCOBanque PSA FinanceOdpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností PSA Peugeot Citroën 11 2623 963977470(1 258)15 414 10 6193 202842457(1 135)13 986 +6,0 %+23,7 %+16,1 %+2,8 %+10,2 %

* + 15,1 % při stejném konsolidačním rozsahu a stejném směnném kurzu

Vyhlídky pro rok 2011

Skupina potvrzuje vyhlídky oznámené 9. února při zveřejnění ročních výsledků za rok 2010 . Hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize za rok 2011 by měl být vyšší než v roce 2010 díky výkonnostnímu plánu ve výši 1,1 miliard €, což by mělo více než vynahradit výrazný nárůst cen surovin a dalších přímých výrobních nákladů. Hospodářský výsledek z provozní činnosti společností Faurecia, Gefco a Banque PSA Finance by měly v roce 2011 začít opět růst. I když skupina plánuje investice a výdaje na výzkum a vývoj v celkové výši 3 miliardy €, počítá s pozitivním volným cash flow.

V 1. pololetí roku 2011 by měl být hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize srovnatelný s 1. pololetím roku 2010, pomineme-li důsledky událostí v Japonsku.

Skupina odhaduje, že přerušení provozu způsobené problémy s dodávkami elektronických součástek vyráběných v Japonsku bude mít pravděpodobný dopad na hospodářský výsledek z provozní činnosti za 1. pololetí roku 2011 ve výši -150 milionů eur. Vzhledem k tomu, že situace v Japonsku se zatím nevrátila k normálu, skupina dál pozorně sleduje její vývoj.


AUTOMOBILOVÁ DIVIZE

Obrat automobilové divize v prvním čtvrtletí 2011 vzrostl o 6,0 % a dosáhl 11 262 milionů eur. Světové prodeje skupiny činily 921 400 kusů, což je nárůst o 0,8 %. Na tento nárůst mělo dopad snížení výroby na konci března spojené s problémy s dodávkami elektronických součástek vyráběných v Japonsku. Obrat vygenerovaný prodejem nových automobilů vzrostl o 5,9 %. K tomuto nárůstu přispěl z velké části výrazný přínos sortimentní nabídky (+6,3 %), pozitivní vliv vývoje směnných kurzů (+1,3 %), příznivý poměr zastoupených zemí a „další“ vlivy, které více než vykompenzovaly omezený vývoj cen (-2,0 %).

DŮLEŽITÁ FAKTA V JEDNOTLIVÝCH ZEMĚPISNÝCH OBLASTECH (registrace nových vozů) :

Evropa : Evropské automobilové trhy zůstaly v 1. čtvrtletí 2011 téměř stabilní (-0,9 %). V západní Evropě trhy lehce poklesly (-1,2 %), přičemž mezi jednotlivými zeměmi byly velké rozdíly. V Německu trh oproti nízké úrovni v prvním čtvrtletí 2010, na kterou mělo vliv zastavení vyplácení šrotovného v roce 2009, vzrostl o 14,4 %. Ve Francii došlo v prosinci 2010 díky končícímu vyplácení šrotovného k výraznému nárůstu objednávek, což se projevilo nárůstem trhu o 8,8 %. Ve Španělsku a Itálii trh dál klesal (Španělsko –25,4 % a Itálie –22,3 %).
Naopak ve střední a východní Evropě je sledovaný trend pozitivní, trhy během 1. čtvrtletí vzrostly o 5,8 %.

Podíl skupiny na trhu se tak v 1. čtvrtletí 2011 po dvou letech výrazného nárůstu ustálil na 14,1 %. Zvýšil se ve Francii (+0,9 % na 34,2 %), ale poklesl v Itálii (-2 % na 9,5 %), ve Španělsku (17,3 % oproti 19,1 %) a v Německu (5,1 % oproti 5,9 %). Ve Velké Británii zůstal stabilní (9,4 %). Ve střední a východní Evropě směřuje správným směrem a dosáhl 10,3 % (oproti 9,4 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy vykazuje po dvou špatných letech 2008 a 2009 a po roce 2010, kdy došlo k oživení, opět nárůst o 10 %. Skupina PSA Peugeot Citroën zůstává stabilním lídrem na trhu, její podíl zde dosahuje 21,5 %.

Rusko: trh dosáhl výrazného růstu (+77 %). Počet nově zaregistrovaných vozů skupiny se tak téměř zdvojnásobil (+85 %) a její podíl na trhu činí 2,8 % oproti 2,7 % v prvním čtvrtletí roku 2010. Skupina bude dál svůj podíl posilovat, a to díky místně realizované výrobě, která by jí měla umožnit posílit obchodní dynamiku a pokračovat ve zvyšování podílů na trhu.

Latinská Amerika: trhy zde zaznamenávají výrazný nárůst +10 %, přičemž v Argentině činí nárůst +28 % a v Brazílii +3,3 %. Skupina díky tomu dosáhla v regionu velký nárůst podílu na trhu, která činí 6 % oproti 5,3 % v prvním čtvrtletí roku 2010, což dokazuje, že plán na oživení je na dobré cestě k úspěchu.

Čína: trh je dál nesmírně dynamický, růst v prvním čtvrtletí dosáhl 12,8 %. Skupina si udržela podíl na trhu na 3,1 % a objemy vzrostly o 11,4 %.

Náhradní díky: Prodej náhradních dílů oproti zůstal na vysoké úrovni 107 300 kusů oproti 111 200 kusům v prvním čtvrtletí roku 2010.

DŮLEŽITÁ FAKTA TÝKAJÍCÍ SE JEDNOTLIVÝCH VÝROBKŮ

Skupina PSA Peugeot Citroën udržuje rytmus trvalého uvádění nových modelů a pokračuje v lepším zacílení výrobků a posilování stanovování cen.

Dál se zvyšuje podíl luxusnějších vozů, které v 1. čtvrtletí představují 9 % prodejů skupiny, a to ještě před uvedením vozů Citroën DS4 a DS5 v roce 2011, které společně s modelem Peugeot 508 přispějí k posílení image značek Peugeot a Citroën.

Citroën DS3 potvrzuje rok po zahájení prodeje, který nastal v březnu 2010, svůj úspěch – za čtvrtletí se ho prodalo 19 700 kusů. Peugeot RCZ je od druhého pololetí roku 2010 jedničkou ve svém segmentu v Evropě, v prvním čtvrtletí roku 2011 se ho prodalo 5 000 kusů. Vozů Peugeot 3008, který se na trhu objevil na jaře 2009, bylo během čtvrtletí prodáno 36 400 kusů, což představuje nárůst o 19 %. Peugeot 508, který byl uveden na trh v březnu 2011, překračuje své prodejní cíle, neboť se ho prodalo téměř 21 000 kusů.

Segmenty C a D skupiny dosáhly v 1. čtvrtletí roku 2011 celkem 41 % (oproti 39 % v 1. čtvrtletí 2010) a segmenty A a B 41% (oproti 44 % v 1. čtvrtletí 2010), což je odrazem uvádění vozů vyšších kategorií. V segmentu malých vozů si skupina i před vývoj sortimentní nabídky udržuje velmi dobrou úroveň prodejů. Vozů 206+, 207 a 107 se prodalo 236 600 kusů. Nový Citroën C3, prodávaný od ledna 2010, zaznamenal 60 000 prodaných kusů.

V segmentu C se Citroënů C4 včetně nové generace, která se na trhu objevila na konci roku 2010, prodalo 75 200 kusů, což představuje nárůst o 31 %. Modelů Peugeot 308, jehož faceliftovaná verze byla představena na ženevském autosalonu, se prodalo 50 300 kusů. Vozy Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008 potvrzují úspěch skupiny v segmentu kompaktních MPV. Citroënů C4 Picasso se prodalo 34 000 kusů, Peugeotů 5008 celkem 20 000 kusů.

Zásoby: skupina snížila na konci března 2011 úroveň skladových zásob na 58 dnů, což představuje 471 000 vozů.


FAURECIA

Společnost Faurecia v roce 2010 potvrdila své oživení a v letošním roce posiluje své pozice. Její obrat se v prvním čtvrtletí zvýšil o 23,7 % a dosáhl 3 963 milionů eur. Při stejném okruhu konsolidace a stejném směnném kurzu činí nárůst obratu 15,1 %. Obrat z prodeje výrobků se zvýšil o 22,5 % a dosáhl 3 104 milionů eur. Stejnoměrně se dělí mezi jednotlivé divize (+11,8 % automobilová sedadla, +15,8 % interiérové systémy, +27 % technologie na kontrolu emisí, +77 % exteriéry automobilů).


GEFCO

Obrat společnosti Gefco vzrostl na 977 milionů eur, což představuje nárůst o 16,1 %. Za tímto růstem stojí zvýšení obratu skupiny o +15,5 %, ale také nárůst obratu se zákazníky mimo skupinu (+17,1 %). Díky získání 70 % podílu ve skupině Mercurio, které bylo oznámeno 5. dubna 2011, bude společnost Gefco pokračovat v diverzifikaci svého zákaznického portfolia a urychlí svůj vývoj v oblasti logistiky navazující na výrobu automobilů a na mezinárodním trhu.

BANQUE PSA FINANCE

Obrat banky Banque PSA Finance vzrostl o 2,8 % a dosáhl 470 milionů eur. Celkové poskytnuté úvěry činily 23,9 miliard eur, což představuje nárůst o 3,5 %. Počet nových smluv činí 227 000, což je nárůst o 4,1 %.
Světové prodeje automobilů skupiny


v tisících kusů* Q1 2010 Q1 2011 Rozdíl
Evropa** Peugeot 324 300 305 200 - 5,9 %
Citroën 285 300 270 300 - 5,3 %
PSA celkem 609 600 575 400 - 5,6 %
Rusko Peugeot 5 600 9 600 + 72,1 %
Citroën 2 400 6 000 + 146,6 %
PSA celkem 8 000 15 600 +94,6 %
Latinská Amerika Peugeot 35 100 39 900 + 14,0 %
Citroën 24 900 29 700 + 19,0 %
PSA celkem 60 000 69 600 + 16,1 %
Čína Peugeot 31 300 43 000 + 37,4 %
Citroën 57 800 59 600 + 3,1 %
PSA celkem 89 100 102 600 + 15,1 %
Zbytek světa Peugeot 24 400 34 200 + 40,2 %
Citroën 11 700 16 600 + 41,9 %
PSA celkem 36 100 50 800 + 40,7 %
Smontovaná vozidla celkem (SV) Peugeot 420 700 431 900 + 2,7 %
Citroën 382 100 382 200 0 %
PSA celkem 802 800 814 100 + 1,4 %
Náhradní díly (ND) Peugeot 107 400 107 300 0%
Citroën 3 800 -
PSA celkem 111 200 107 300 - 3,5 %
SV + ED celkem Peugeot 528 100 539 200 + 2,1 %
Citroën 385 900 382 200 - 1 %
PSA celkem 914 000 921 400 + 0,8 %
* Smontované vozy, náhradní díly a soubory
** Oproti 607 400 kusům v Evropě v 1. čtvrtletí roku 2010, po změně konsolidovaného okruhu, kterou požadovala agentura AAA, kdy terénní vozy jsou nyní zařazeny v Evropě oproti dřívějším 2 200 kusům ve zbytku světa.


Na valné hromadě, která se bude konat 31. května 2011, bude navržena výplata dividendy ve výši 1,1 € na akcii za rok 2010 (datum výplaty: 7. června 2011).

Martina Bedrnová                Radka Matthey
Public relations                    Public relations

PR

Zasedání dozorčí rady dne 19. dubna 2011

Dozorčí rada skupiny PSA Peugeot Citroën schválila na svém zasedání dne 19. dubna 2011 usnesení, které má být na návrh představenstva předloženo akcionářům na valné hromadě, jež se koná 31. května 2011.

Dozorčí rada schválila usnesení, podle kterého bude vzhledem k výsledkům skupiny za rok 2010 vyplacena po dvouleté pauze dividenda ve výši 1,1 EUR za akcii.

Valné hromadě bude rovněž předloženo ke schválení obnovení mandátů paní Marie�Hélène Roncoroniové a pana Jean-Paula Parayreho a jmenování paní Pamely Knappové.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu