Vyhledávání

Obrat automobilové divize PSA vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí 2009 o 22,4 %

Obrat za první čtvrtletí 2010 vzrostl o 27,5 % a dosáhl 14,0 miliard €

Důležitá fakta za první čtvrtletí roku 2010:
• Obrat skupiny vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí roku 2009 o 27,5 % (+22,8 % při stejném rozsahu)
• Obrat automobilové divize vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí roku 2009 o 22,4 %
• Růst podílu OV + LUV skupiny v Evropě na 14,6 % v 1. čtvrtletí 2010 oproti 13,5 % v 1. čtvrtletí 2009
• Úspěch nových modelů Citroën C3, Peugeot 3008 a 5008
• Náznak oživení na trhu LUV v Evropě (+ 6 %), kde skupina posiluje své vedoucí postavení s podílem ve výši 22,7 %
• Faurecia potvrzuje své zotavení, obrat vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí roku 2009 o 32,2 při stejném rozsahu a o 59,5 % při započítání nové společnosti Emcon
(v milionech eur) 1. čtvrtletí 2009 1. čtvrtletí 2010 Rozdíl Rozdíl při stejném rozsahu


Automobilová divize
Faurecia *
GEFCO
Banque PSA Finance
Odpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností

PSA Peugeot Citroën
8 678
2 008
664
462
(839)


10 973
10 619
3 202
842
457
(1 135)


13 986
+22,4 %
+59,5 %
+26,7 %
-1,1 %



+27,5 %

+22,4 %
+32,2 %**
+26,7 %
-1,1 %


+22,8 %

* Faurecia konsolidovala Emcon od 1ů ledna, přínos obratu 533 milionů EUR
**při stejném směnném kurzu

Perspektivy pro rok 2010

V Evropě skupina potvrzuje své očekávání, že dojde k poklesu automobilových trhů řádově o 9 % za rok. Podíl skupiny by měl dál růst oproti roku 2009 díky novým modelům, které byly uvedeny na trh v posledních měsících nebo v nedávné době nebo které na trh právě přicházejí, jako jsou vozy Citroën DS3 a Peugeot RCZ.
Mimo Evropu bude skupina pokračovat v růstu prodejů díky dynamickým trhům, uvedením vozů Citroën C5 a Peugeot 408 v Číně, Peugeot Hoggar, C3 Aircross a Peugeot 408 v Latinské Americe.

PSA Peugeot Citroën nyní očekává, že hospodářský výsledek z provozní činnosti bude pro celou skupinu velmi pozitivní a pro automobilovou divizi pozitivní.

Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Philippe Varin prohlásil:

„Důvěřuji naší obchodní dynamice a rozvoji našeho výkonnostního plánu, které společně skupině umožní omezit dopad obchodního prostředí, které by mohlo být v Evropě v druhém pololetí náročné.“


AUTOMOBILOVÁ DIVIZE

Obrat automobilové divize se v prvním čtvrtletí roku 2010 zvýšil o 22,4 % a dosáhl 10 619 milionů eur. Za tímto výrazným růstem stojí především nárůst objemů spojený s pevnými trhy a s novými podíly na trhu, kterých skupina v Evropě dosáhla.Světové prodeje skupiny dosáhly 914 000 kusů, což představuje nárůst o 28,2 %. Příjem z prodejů nových vozů vzrostl o 26,6 %. Na tento nárůst mělo vliv několik faktorů: nárůst objemů (+ 25,9 %), produktový mix (+ 7 %), ceny (-2,5 %), směnný kurz (+ 1,9 %), mix zemí (-0,2 %) a další vlivy (- 5,5 %).

DŮLEŽITÁ FAKTA V JEDNOTLIVÝCH ZEMĚPISNÝCH OBLASTECH (registrace nových vozů):

Evropa*: Automobilové trhy v Evropě zaznamenaly v prvním čtvrtletí obecně příznivý vývoj (9 %), který se však v jednotlivých oblastech lišil. V západní Evropě došlo k růstu o 11 %. Nejkřiklavější výjimkou je Německo, kde trh poklesl o 21,5 % kvůli zastavení vyplácení šrotovného. K oživení prodejů OV+LUV naopak došlo ve Francii (+15,6 %), Itálii (+23,3 %) a ve Velké Británii (+25,9 %), kde se šrotovné vypláceno. Ve Španělsku trh po dvou velmi obtížných letech opět vzrostl (+ 41,2 %).
Naopak trendy pozorované ve střední a východní Evropě zůstaly velice negativní, poklesly o 18 % za čtvrtletí.

V tomto prostředí skupina plně využila jak svého dominantního postavení v segmentu malých vozů s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2, tak úspěchu svých nových modelů, takže počet jejích nově registrovaných vozů vzrostl o 17,1 %. Nárůst zaznamenal i její podíl na trhu, který v prvním čtvrtletí dosáhl v Evropě* 14,6 % oproti 13,5 % v odpovídajícím období loňského roku. Podíl skupiny na trhu vzrostl především v Itálii (+1,8 % na 11,6 %) a ve Velké Británii (+0,3 % na 9,5 %). Téměř stabilní zůstal ve Francii (33,3 %), v Německu (5,9 %) a ve střední a východní Evropě (9,4 %). Slabý pokles byl zaznamenán ve Španělsku (19,1 % oproti 19,4 %).

Po dvou nevýrazných letech začal opět stoupat trh s lehkými užitkovými vozy (+6,1 %). Skupina PSA Peugeot Citroën posílila svou pozici v čele trhu, když dosáhla zvýšení svého podílu na trhu (22,7 % oproti 22,2 % v prvním čtvrtletí roku 2009).

Rusko: Trh je nadále ve velmi obtížné situaci a v prvním čtvrtletí vykázal pokles o 25 %. Nově zaregistrované vozy skupiny klesly o 39,7 %. Po několika letech růstu se podíl skupiny na trhu ustálil na úrovni o 2,7 % nižší než byl podíl na trhu za celý rok 2009. Skupina bude nadále v této zemi expandovat. Slavnostní zahájení výroby v nové továrně ve městě Kaluga je plánováno na 23. dubna. Místní výroba by měla skupině napomoci obnovit pozitivní obchodní dynamiku a opět navýšit svůj podíl na trhu.

Latinská Amerika (Brazílie, Argentina, Mexiko, Chile): Trhy v Latinské Americe se stejně jako v posledním čtvrtletí roku 2009 opět vrátily kv výraznému růstu (+ 15 %), především v Brazílii (+ 16,7 %) a v Argentině (+ 16,8 %). Počet nově zaregistrovaných vozů skupiny vzrostly o 6,7 % a její podíl na trhu v regionu se zvýšil na 5,3 %.

Čína: trh zde zůstal extrémně dynamický a v prvním čtvrtletí dosáhl růstu 27 %. Skupina si udržela podíl na trhu ve výši 3,1 % a dosáhla růstu o 24,2 %.

ND: Prodej náhradních dílů vzrostly v roce 2009 o 19,1 % a dosáhl 111 000 kusů.

*Evropa = EU + ESVO + Chorvatsko

DŮLEŽITÁ FAKTA TÝKAJÍCÍ SE JEDNOTLIVÝCH VÝROBKŮ

Skupina PSA Peugeot Citroën se i přes rozsah krize dál připravuje na budoucnost a zachovává výdaje na výzkum a vývoj na úrovni srovnatelné s předchozími roky. Skupině PSA Peugeot Citroën se podařilo udržet neutuchající rytmus uvádění nových modelů na trh a podařilo se jí využít svých silných stránek, především pokud jde o vozy s nízkými emisemi CO2. Díky tomu se skupině podařilo získat podíly na trhu v Evropě. Nová image značky Citroën („Kreativní technologie“) představená v roce 2009 a značky Peugeot („Motion & Emotion) představená letos v lednu se setkaly s velmi příznivým ohlasem a daly oběma značkám nový impuls.

Vozy, které byly uvedeny na trh v roce 2009, potvrdily v 1. čtvrtletí roku 2010 svůj obchodní úspěch. Prodeje vozu Citroën C3 Picasso dosáhly 23 600 kusů oproti 13 000 v 1. čtvrtletí roku 2009. Peugeot 3008, první crossover značky Peugeot, který byl představen na jaře 2009, zaznamenal 30 700 prodaných kusů.
Velmi slibné začátky zaregistrovaly i nové modely uvedené na trh na konci roku 2009 a na začátku roku 2010. Model Peugeot 5008 posílil s 20 400 prodanými kusy pozici značky v segmentu M1 a představuje další výrazné objemy.

Díky trvalému úspěchu vozů 206+, 207 a 107, kterých se prodalo 242 100 kusů, zaznamenal Peugeot nárůst prodeje v segmentu malých vozů o 14,2 %.

Posílit pozici v segmentu malých vozů umožnila značce Citroën rovněž nová C3 prodávaná od ledna. V 1. čtvrtletí se prodalo 81 500 kusů Citroën C3 a C3 Classic, což představuje nárůst o 52 %. Pozici značky v tomto segmentu by mělo posílit i velmi slibné uvedení modelu Citroën DS3, který se na trhu objevil v březnu 2010 a již se ho prodalo 11 100 kusů.
Citroën C4 dosáhl 57 600 prodaných kusů, což představuje nárůst o 58 %. Citroën C4 Picasso potvrzuje úspěch značky v segmentu kompaktních MPV s 38 200 prodanými vozy (+10,1 %). Citroën C5 je i nadále velmi úspěšný, když zaznamenal prodej ve výši 33 300 kusů (+ 81,2 %).

Zásoby: Po výrazném snížení skladových zásob v roce 2009 si skupina na konci března 2010 udržela úroveň na 62 dnech, tj. 487 000 vozech.

FAURECIA

Společnost Faurecia potvrzuje své oživení. V prvním čtvrtletí se její výnos zvýšil o 59,5 % na 3 202 milionů eur. Tento nárůst zahrnuje 533 milionů eur, kterých dosáhla díky nákupu společnosti Emcon, konsolidované od 1. ledna 2010. Při stejném okruhu a směnném kurzu dosahuje nárůst obratu 32,2 %. Výnos z prodeje výrobků se zvýšil o 40,7 % na 2 534 milionů eur a rozděluje se dost rovnoměrně mezi jednotlivé obchodní jednotky (+36,7 % u sedadel do aut, + 46,3 % u vnitřních systémů, + 46,1 % u technologií na kontrolu emisí a +32,9 % u exteriérů automobilů).

GEFCO

Obrat společnosti Gefco dosáhl 842 milionů eur, což představuje nárůst o 26,7 %. Tento nárůst je spojen především s nárůstem obratu skupiny (+38,3 %), ale také výrobců příslušenství (+28 %). Díky diverzifikaci zákaznického portfólia se jí podařilo plně využít oživení v jiných průmyslových odvětvích.

BANQUE PSA FINANCE

Obrat banky Banque PSA Finance velice slabě poklesl (-1,1 %) na 457 milionů eur. Nesplacené úvěry činily 22,9 miliard eur, což představuje nárůst o 3,2 %. Počet nových smluv dosáhl 218 000, tj. nárůst o 0,9 %.



Celosvětové prodeje automobilů skupiny


v tisících kusů* 1. čtvrtletí 2009 1. čtvrtletí 2010 Rozdíl
Evropa** Peugeot 243 400 322 900 + 32,7 %
Citroën 231 200 284 400 + 23,0 %
Celkem PSA 474 500 607 400 + 28 %
Rusko Peugeot 9 800 5 600 - 43,1 %
Citroën 3 300 2 400 - 27,7 %
Celkem PSA 13 100 8 000 - 39,2 %
Latinská Amerika Peugeot 30 400 35 100 + 15,3 %
Citroën 19 500 24 900 + 27,7 %
Celkem PSA 49 900 60 000 + 20,2 %
Čína Peugeot 23 000 31 300 + 36,0 %
Citroën 29 400 57 800 + 96,7 %
Celkem PSA 52 400 89 100 + 70,1 %
Zbytek světa Peugeot 22 200 25 800 + 16,6 %
Citroën 7 300 12 600 + 72,1 %
Celkem PSA 29 500 38 400 + 30,3 %
Smontované vozy celkem (SV) Peugeot 328 700 420 700 + 28,0 %
Citroën 290 700 382 100 + 31,4 %
Celkem PSA 619 400 802 800 + 29,6 %
Náhradní díly (ND) Peugeot 89 000 107 400 + 20,7 %
Citroën 4 400 3 800 - 13,7 %
Celkem PSA 93 400 111 200 + 19,1 %
SV + ND celkem Peugeot 417 700 528 100 + 26,4 %
Citroën 295 100 385 900 + 30,8 %
Celkem PSA 712 800 914 000 + 28,2 %
* Smontovaná vozidla, náhradní díly a sady samostatných dílů
** Evropa = EU + ESVO + Chorvatsko


PR


Vztahy s tiskem Vztahy s investory
Hugues Dufour +33 (0) 1 40 66 53 81
hugues.dufour@mpsa.com James Palmer +33 (0) 1 40 66 54 59
james.palmer@mpsa.com
Pierre-Olivier Salmon +33 (0) 1 40 66 49 94
pierreolivier.salmon@mpsa.com
Jean-Hugues Duban +33 (0) 1 40 66 40 28
jeanhugues.duban@mpsa.com
Laurent Cicolella +33 (0) 1 40 66 52 04
laurent.cicolella@mpsa.com

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu