Vyhledávání

Ohlédnutí EHRT a MIlana Kašpárka za MMČR 2008 v závodech do vrchu

Ohlédnutí EHRT a  MIlana Kašpárka za MMČR 2008 v závodech do vrchu

Sezóna 2008 začala pro Ecce Homo Racing Team již v samém počátku roku. V dílnách týmu se připravovaly vozy pro Tomáše a Honzu. Výkonná Fabia PP-1400 (ex Michal Bažant) měla napomoci Honzovi v boji o vavříny ve třídě E1-1400. „Mini“ tak pro svou druhou závodní sezónu vyměnil již obstarožní Felicii za Fabii. Stejné myšlenky měl i starší z bratrů Kašpárků – Tomáš. Chtěl obdobně usednout do výkonnějšího vozu. Tím vozem měla být Fabia MK I., se kterou v sezóně 2007 startoval jeho otec. Bohužel díky zdržení s dodáním nového agregátu do Fabie, musel první polovinu sezóny startovat s již vyzkoušeným VW Golf E1-2000. Přestup do nejvyšší kategorie E1 s vozem Audi TT-R DTM ohlásil Milan Kašpárek ještě před začátkem sezóny. Vůz si nechal připravit u společnosti ABT Sportsline.

Sezóna naplno odstartovala poslední týden v březnu, kdy bylo naplánované první testování Audi na německém okruhu Eurospeedway - Lausitz. Spolu s Milanem se s novým vozem seznámil celý tým a první ostré kilometry ukázaly obrovský potenciál TT-R.

V polovině dubna byl poté oficiálně představen nový vůz veřejnosti a novinářům.

Po představení již následoval náročný testovací program a první závod sezóny v Náměšti nad Oslavou. Druhý test za účasti Honzy a Milana se konal na maďarském Euroringu s cílem získat co nejvíce poznatků o Audi TT-R a co nejvíce se rozjet do začátku sezóny po zimní pauze. Díky výbornému počasí, které na okruhu panovalo, přinesl test spoustu potřebných informací a zkušeností – cíl testu byl tedy splněn.

Testovací porci kilometrů před začátkem sezóny jsme završili při krátkém testu na domácím Ecce Homo (ve zkrácené verzi), čehož využila Česká televize k natočení krátkého medailonku...

3. května jsme již stáli na startu prvního závodu sezóny v Náměšti. EHRT v kompletní sestavě odstartoval do sezóny, která bohužel začala velmi smutně nejen pro EHRT, ale celou vrchařskou rodinu, když v nedělním závodě tragicky zahynul náš kamarád Miroslav Fajkus…

Pokračování Mistrovství republiky v Ústí nad Orlicí se zúčastnili pouze junioři. Jednička týmu byla pro tento závod vyřazena kvůli nehodě při závodě FIA Cupu ve Slovinsku. Vůz Milana Kašpárka musel na repasi do Německa. I přes nedobrovolnou absenci se alespoň jal funkce týmového poradce svých synů (a odborného „parkingmajstra“ BUSu). Ti si i díky cenným radám vyjeli bronz, stříbro a jedno prvenství, když v sobotu Tomáš nedokončil pro prasklou poloosu a v neděli v konkurenci 11 soupeřů nestačil jen na Dana Michla a Vláďu Vitvera. „Mini“ pak vybojoval stříbro a zlato v přímém souboji s Janem Trnkou.

Ani trochu oddechu EHRT nedopřál náročný program závodů do vrchu. Hned následující víkend čekal trojici šternberských jezdců domácí závod mistrovství Evropy - Ecce Homo. Před domácím publikem je vždy radost závodit a naši jezdci i tým se chtějí předvést jen v tom nejlepším světle. Aby se tomu tak stalo bylo potřeba připravit i vůz pro Milana. Oprava Audi TT se naštěstí vydařila „za minutu dvanáct“ (no možná i za vteřinu…) a tak nebránilo nic tomu, aby se všichni naši jezdci postavili na domácí startovní čáru. Již tréninky naznačily, že Ecce Homo je pro jezdce EHRT tou nejoblíbenější a první místo pro Milana mezi speciály skupiny E1 to jen potvrzovalo. Po nedělním závodě vystoupali všichni tři jezdci i na pódium. Honza triumfoval mezi jezdci ve třídě E1-1400 a bral první místo, Tom si ve dvoulitrech zopakoval výsledek z Ústí a bral třetí místo a Milan si po chybě v první jízdě dojel pro třetí místo v E1 celkově.

Následovala cesta pro další body až do daleké (ale velmi oblíbené) Dobšiné. V kompletní sestavě jsme se chtěli pokusit navázat na úspěch z Ecce Homo. Těsné rozestupy časů na špici skupiny E1 dávaly znamení, že to nebude pro Milana lehký závodní víkend. V sobotním závodě ovšem zajel výborně a po první jízdě se ujal vedení, a to i přes nefunkční servořízení, které se naštěstí do druhé jízdy podařilo opravit. Vyrovnaným výkonem ve druhé jízdě dosáhl prvního absolutního vítězství ve skupině E1 nejen pro sebe, ale i pro Ecce Homo Racing Team. V neděli navíc svůj výkon zopakoval a skončil druhý za Georgem Plasou. Juniorům se dařilo jen v sobotu. Tomáš nestačil po dobrém výkonu jen na Dana Michla a Honza zvítězil mezi čtrnáctistovkami. V neděli oba pro poruchu nedokončili.

V tuto chvíli byla za námi polovina domácí sezóny. Stav celkové tabulky skupiny E1 přisuzoval Milanovi průběžné 4. místo s 56 body, což slibovalo ještě naději na dobrý výsledek na konci sezóny i přes vynechaný závod v Ústí. Tomáš byl díky technickým problémům a vynechanému závodu v Berouně až na 5. příčce a „Mini“ vedl třídu E1-1400 před Radimem Ježkem.

Kvůli předešlému náročnému závodnímu programu se EHRT nezúčastnil závodu v Kohoutovicích. Další zastávkou Mistrovství republiky tak byla až Pezinská Baba. Zde poprvé od začátku sezóny usedl do Fabie MK I. Tomáš. Při testování ve Vysokém Mýtě (předcházelo závodu na Babě) šlo vidět, že Tom již pro Fabii dozrál čemuž nasvědčovaly i výsledky během sezóny. Bezproblémové testování ovšem vystřídal šok, když hned v prvním tréninku na Babě vypověděl službu zcela nový motor. Tom si tak velice očekávaný start s Fabií dlouho neužil. Výborně si na slovenském závodu mistrovství Evropy vedl Honza. Dokázal být nejrychlejší ve třídě E1-1400 již během tréninku a ve vítězném závodě pak vylepšil o více než 10 vteřin celkový čas z předchozího roku. V nejsilnější třídě skupiny E1 úspěšně navázal na své výsledky z předchozích závodů Milan. Po trénincích figuroval na první pozici celkově v E1 - vteřinu za rekordem tratě. To bylo ovšem na Babě vše. V nedělním závodě totiž zaúřadovalo počasí a díky průtahům a haváriím na trati, musel Milan startovat za deště na suchém obutí což vzalo jakoukoliv šanci na zopakování výsledku z tréninku (a autora článku to stálo RUM :D ).

V pauze mezi závodními víkendy jsme přijali nabídku účasti EHRT na tunning srazu od šternberského tunningového klubu Ecce Riders. Leštící vosk na Audi TT-R byl již značně zašlý a tak po důkladném navoskování přišla na řadu i účast mezi „leštěnkáři“.

12. a 13. závod MČR se jel v rámci FIA Cupu ve Vsetíně při Valašském Klobůku 2008. Sobota patřila druhým pozicím. Milan těsně podlehl Danu Michlovi a Honza obdobným rozdílem nestačil na Radima Ježka. V nedělním závodě si to ale oba vynahradili a svým soupeřům dokázali vrátit sobotní porážku. I Tomáš ve Vsetíně startoval. Vrátil se zpět do Golfu, protože Fabia byla stále bez motoru. Ovšem v sobotním závodě ho potkala podobná smůla jako na Babě a závada na motoru vystavila stop účinkování na Valašském Klobůku. Výsledky ze Vsetína znamenaly dorovnání bodového manka a posun Milana na 3. místo v průběžném pořadí MČR skupiny E1.

Přelom srpna a září byl již tradičně termínem pro konání závodu v Lanškrouně. Na Laudon jsme tentokrát odjížděli s myšlenkou na posun na druhé místo ve skupině E1 před Petra Líbala. Pro lanškrounskou trať již byla opět připravena i Fabia MK I.. Nový motor ovšem nebyl ještě ve 100% kondici a po sobotních problémech s únikem oleje musel Tomáš překonat hořkost letošní sezóny i na Laudonu… Skvělý víkend si ovšem užil Honza i Milan. Oba nedali svým soupeřům šanci a s přehledem ovládli oba závodní dny. Honza navíc dokázal překonat havárii ze sobotního tréninku a Milan uzmul do svého držení rekord tratě. No a třešničkou na dortu byl posun na druhou pozici v celkové klasifikaci E1 pro Milana za již nedostižného Dana Michla. Honza stále vévodil třídě E1-1400

Posledním závodem sezóny bylo Prix Orlicko v Červené Vodě. Na Orlicku měl náš tým premiéru. Tom se chtěl pokusit prolomit smůlu alespoň v posledním závodě. A tentokrát se podařilo. Po oba dny vévodil výsledkovým listinám E1-2000 a zaslouženě si z Červené Vody odvezl dva poháry za první místo. Ovšem jak už to bývá z jednoho se smůla odlepí a druhému připadne. Honzova Fabie vystavila stop v sobotním závodě a s poruchou vstřikování pro něj závodní víkend skončil. Závadu nebylo možno odstranit a tak Minimu nezbylo nic jiného než sledovat jak si Radim Ježek dojel pro potřebný počet bodů, tak aby jej předstihl v konečné tabulce mistrovství. Smůla potkala i Milana. V prokletém sobotním závodě, kdy odstoupil i Honza, chyboval na výjezdu v jedné ze zatáček a hodiny znamenaly umístění až mimo bodované pozice. V tu chvíli to znamenalo propad až na čtvrtou pozici v konečné tabulce mistrovství. Malou útěchou byl alespoň nedělní triumf (čtvrté absolutní vítězství ve skupině E1 v sezóně), který jej posunul alespoň na bronzovou pozici v konečném hodnocení Mistrovství republiky 2008 skupiny E1.

Závěrečným podnikem, který již nebyl počítán do MČR, bylo rozloučení se sezónou v Ostravě při Setkání mistrů. Oslava motoristického sportu bohužel v jedné z rozjížděk skončila tragicky a Ecce Homo Racing Teamu je této události upřímně líto…

Události uplynulé sezóny 2008 byly natolik zásadní, že prozatím ještě není stanoven napevno nový plán pro sezónu 2009. Jedno je ovšem jisté, a to že se Ecce Homo Racing Team na závodních tratích objeví i v letošním roce a to se všemi jezdci.

http://www.ecceracing.eu/ 

 

Fotogalerie

Křest Audi TT DTM Milana Kašpárka, foto David Kárný

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu