Vyhledávání

Opel posouvá mobilitu vpřed: Od modelu Ampera po Zafiru Tourer Concept

Opel na ženevském autosalonu 2011:
Opel posouvá mobilitu vpřed: Od modelu Ampera po Zafiru Tourer Concept
· Připravený ke startu: Světová premiéra produkční verze elektromobilu Ampera
· Obývák na kolech: Vize modelu Zafira příští generace
· Úspornější než kdy dříve: Systém Start/Stop zvyšuje efektivitu modelů ecoFLEX
· Modernizace: Inovované modely Antara a Corsa debutují v roce 2011

Na ženevském autosalonu 2011 (3. - 13. března) bude mít světovou premiéru sériová verze revolučního elektromobilu Opel Ampera s prodlouženým dojezdem. První modely Ampera budou dodány zákazníkům ještě do konce tohoto roku. Opel se tím stane prvním automobilovým výrobcem, který přináší tuto inovativní technologii elektrického pohonu do Evropy.

Návštěvníci autosalonu budou moci nahlédnout i do budoucnosti nové generace modelu Opel Zafira: Studie Zafira Tourer Concept přináší novou úroveň sofistikované variability interiéru a komfortu a dokládá, jak elegantní může být „obývák na kolech“ (Lounge On Wheels).

Více o budoucnosti značky Opel jako lídra v oblasti ekologické mobility prozradí expozice nejnovějších modelů ecoFLEX s obzvlášť nízkou spotřebou paliva a malými emisemi CO2. V expozici značky Opel budou vystavené i modernizované modely Corsa a Antara.

Sériový Opel Ampera – elektromobilita pro běžného řidiče
Opel naplňuje své závazky, dané v uplynulých letech, a spuštěním prodeje elektromobilu Ampera dokládá své ambice stát se na tomto poli lídrem. Sériová verze modelu Opel Ampera, která debutuje na ženevském autosalonu, se v ničem neodchyluje od cílů stanovených během vývojové fáze, takže i výrazný dizajn sériového modelu Ampera se jen velmi málo liší od původních studií.

Opel Ampera, vybavený elektrickým pohonem s prodlouženým dojezdem E-REV (Extended-Range Electric Vehicle), se stane prvním elektromobilem v Evropě vhodným pro každodenní používání v běžném provozu. Pohonný systém Ampery E-REV eliminuje obavy řidiče, že může zůstat stát s vybitými akumulátory. Unikátní systém E-REV propůjčuje modelu Ampera svižnou akceleraci i vysokou míru cestovného komfortu. Pětidveřová čtyřmístná karoserie nabízí i velmi slušný zavazadlový prostor. Ampera je vždy a za všech okolností poháněná elektromotorem. Během prvních 40 - 80 kilometrů jízdy je trakční elektromotor napájen lithium-ionovými akumulátory o kapacitě 16 kWh. Během této fáze tedy Ampera vůbec nespotřebovává benzinu a neprodukuje žádné emise.

Nezávislé výzkumy prokázaly, že přibližně 80 procent evropských řidičů nenajezdí denně více než 60 kilometrů, takže Ampera snadno splní jejich přepravní požadavky. Vybitá baterie Ampery se dá nabít během čtyř hodin z běžné elektrické sítě 230 V a standardní domovní zásuvky přes integrovaný nabíjecí systém vozu. Díky této krátké době nabíjení bude Ampera většinou jezdit stále v elektrickém režimu.

Pokud bude nutné s Amperou absolvovat delší trasu, prodlouží zážehový motor, který slouží pouze k pohonu palubního elektrického generátoru, dojezd Ampery na více než 500 kilometrů (na jednu náplň palivové nádrže). Tento systém elektrického pohonu s prodlouženým dojezdem E-REV dělá z Opelu Ampera první elektromobil, který je schopný konkurovat běžným automobilům se spalovacími motory. Extrémně tichý trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k disponuje mohutným točivým momentem 370 Nm prakticky od nulových otáček. I díky tomu Ampera dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za přibližně během 9 sekund a její maximální rychlost činí 161 km/h.

Zafira Tourer Concept: Obývák na kolech
Opel v Ženevě představí i vizi, jak by mohla vypadat nová generace jeho velkého vanu Zafira, která se stala zakladatelem celého nového automobilového segmentu. Studie Zafira Tourer Concept, označovaná také jako „Obývák na kolech“, má vzdušný a světlý interiér, propracovaný do posledního detailu. „Aplikovali jsme koncept obývacího pokoje na motorové vozidlo,“ říká Mark Adams, viceprezident automobilky Opel odpovědný za design. „Obývák je prostor, do kterého se chcete uchylovat a relaxovat, místo, kde je vám skutečně příjemně. Chtěli jsme nabídnout stejný pocit i v interiéru automobilu s jednoprostorovou karoserií, vytvořit v něm místo, které láká ke trávení času.“

Nová studie automobilky Opel poskytuje v tradičním formátu modelu Zafira nejvyšší možnou míru flexibility kabiny, která plní maximum požadavků na vnitřní prostor s důrazem na zadní sedadla. Kabina je velkoryse prosvětlená, což umocňuje pocit vzdušnosti a přátelské otevřenosti vůči okolnímu světu.

Prostorný a sofistikovaně řešený interiér je „zabalený“ do elegantního a dynamického exteriéru s novou, výraznou „tváří“ s expresivně tvarovanými světlomety ve tvaru křídel.

Opel Zafira Tourer Concept vnáší ambice, kvalitu a inovativní technologie modelů Opel Insignia do segmentu MPV. Propracovaný koncept dává záruky, že každá cesta bude maximálně příjemná, bezpečná a relaxační pro všechny členy posádky.

Rodina Opel ecoFLEX: Vyšší účinnost díky technologii Start/Stop
Opel usiluje o ekologickou a praktickou mobilitu bez negativního ovlivnění požitku z jízdy. Modely Opel řady ecoFLEX vynikají nízkou spotřebou paliva i malými emisemi CO2, aniž by se zhoršovaly jízdní vlastnosti nebo dynamiky – a to vše za dostupnou cenu.

Nová rodina modelů Opel ecoFLEX, vystavená v Ženevě, obsahuje dva významné přírůstky:
· Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX nyní kombinuje vznětový motor 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) s technologií Start/Stop, díky čemuž činí spotřeba tohoto modelu jen 3,5 l/100 km a emise CO2 jen 94 g/km.
· Technologie Start/Stop je nyní k dispozici i pro novou Astru, konkrétně pro model Opel Astra 1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 k). V 5-dveřovém modelu hatchback snižuje technologie Start/Stop emise CO2 z hodnoty 109 g/km na 104 g/km a kombinovanou spotřebu paliva ze 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km. Zatímco 5-dveřový hatchback je k dispozici se systémem Start/Stop i bez něho, nové kombi Astra Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX má systém Start/Stop Standardně (spotřeba paliva 4,1 l/100 km, emise CO2 109 g/km).

Rozšířením technologie Start/Stop do celé modelové nabídky udělal Opel další významný krok na cestě snižování spotřeby paliva a emisí. Systém Start/Stop je nyní k dispozici v modelových řadách Agila, Corsa a Astra. Do konce roku 2011 se systém Start/Stop dostane i do modelů Meriva, Zafira a Insignia.

Do roku 2011 vjíždí omlazená Antara i Corsa
Nově stylizovaný Opel Antara, který se do prodeje dostane na jaře roku 2011, s výraznějším designem exteriéru, novými motory, nově naladěným podvozkem a vylepšeným interiérem kombinuje sportovního ducha terénního automobilu s vysokou užitnou hodnotou a městským šarmem. Zcela novou nabídku motorů pro Antaru tvoří dva turbodiesely 2.2 CDTI s výkony 120 kW (163 k) a 135 kW (184 k) a nový zážehový motor 2.4 ECOTEC o výkonu 123 kW (167 k). Všechny agregáty plní limity emisní normy Euro 5 a garantují lepší jízdní výkony při výrazně nižší spotřebě paliva a nižších emisích. Zcela nově vyvinuté jsou i obě nabízené převodovky: 6-stupňová manuální i automatická. Vylepšení podvozku a v oblasti aktivní bezpečnosti zahrnují nový systém ABS a standardně montovaný systém Hill Start Assist (HSA), zabraňující samovolnému couvnutí vozu při rozjezdu do svahu.

V návaznosti na výrazné změny pod karoserií v roce 2010 (vylepšené motory, podvozek, řízení…) dostal i Opel Corsa pro rok 2011 nový design exteriéru. Nově stylizovaná přední část dodává vozu sportovnější a expresivnější vzhled. Nové barvy karoserie a promyšlené detaily v interiéru spolu s širokou nabídkou individualizovaných sportovních verzí výrazně zvyšují atraktivitu populárního malého modelu značky Opel. Nový multimediální systém „TOUCH & CONNECT“ má barevný dotykový monitor, navigační systém s mapovým pokrytím 28 evropských států, modul Bluetooth, vstupy pro iPod a USB, a to za velmi konkurenceschopnou cenu. Verze Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI s motorem o výkonu 70 kW (95 k) má nyní díky systému Start/Stop o 8,7 % nižší spotřebu paliva v městském cyklu. Kombinovaná spotřeba tohoto modelu činí jen 3,5 l/100 km a emise CO2 jen 94 g/km.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu