Vyhledávání

Peugeot RCZ není jen konceptem, který se stal skutečností

PEUGEOT RCZ
AUTOMOBILOVÁ SPECIALITA

Peugeot RCZ není jen konceptem, který se stal skutečností. Tento vůz otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“ PEUGEOT a je obrazem nových trendů a obměny značky.
Jeho expresivní a inovativní styl, exkluzivní interiér, výkonné a ekologicky zodpovědné motory a silné jízdní zážitky posouvají značku s 200letou tradicí vpřed a vypovídají o její budoucí orientaci na „vášnivější“ vozy.


RCZ, sportovní kompaktní kupé 2+2, bylo od počátku koncipováno jako exkluzivní vůz, automobilová specialita… esence silných emocí:
• již název RCZ symbolizuje jeho výjimečné postavení v modelové řadě PEUGEOT. Je to první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed;

• a jako průkopník nové identity značky, nese RCZ na karoserii nové logo lva.
Peugeot RCZ je určen pro náročné automobilové znalce, kteří vyznávají moderní trendy, chtějí se odlišit... a neváhají podlehnout silnému pokušení.
V tomto ohledu je RCZ v modelové řadě Peugeot první automobilovou specialitou překračující hranice sériových vozů. V příštích letech ho budou následovat další modely, všechny výrazně odlišné, s vlastní identitou, silně vyhraněné a přinášející nové zážitky.

První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz zrozený z nadšení a know-how týmů Značky. Koncept vzbudil obrovský zájem u laické i odborné veřejnosti.
Rozhodnutí o realizaci a uvedení tohoto vozu na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008.

Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti. To ovšem značce nechybí, což v minulosti již nejednou dokázala.

Návrháři a inženýři společně rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje.
Jednalo se o opravdovou výzvu. Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, velmi ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení, tak aby vznikl vůz se silnou a nezaměnitelnou identitou.
Další výzvou tohoto projektu bylo zvládnout vývoj nového vozu v mimořádně krátké lhůtě. Proto je vůz montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě « Magna Steyr » v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.
A tak bude nový RCZ v prodeji pouhé dva roky po rozhodnutí o vývoji vozu, na jaře roku 2010.
Ve stejném okamžiku bude dodáno i 200 exemplářů RCZ « Limited Edition », které si jejich budoucí majitelé objednali na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Všechny vozy této exkluzivní limitované série byly rezervovány za necelých 48 hodin. RCZ je krásný vůz zrozený ve znamení exkluzivity, náročnosti a silných emocí...

EXTERIÉR
Atletický, elegantní a aerodynamický styl vozu RCZ vytváří novou rovnováhu, harmonickou a současně temperamentní, založenou na originální architektuře. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky jsou jeho nejvýraznějšími stylovými prvky.
INTERIÉR
Ideální pozice při řízení, palubní deska čistých a ladných křivek, ušlechtilé materiály, špičkové technologie... v kabině vozu RCZ se řidič ocitá v elitním sportovním prostředí.
RCZ nezapomíná ani na praktičnost a nabízí 2 zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly, která otevírají přístup do velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 l metodou objemu tekutin).
MECHANIKA
Díky nízké hmotnosti, propracované aerodynamice a motorům s moderními technologiemi dokáže RCZ nabídnout novou kvalitu spojení výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Řada pohonných jednotek bude mít v roce 2010 následující podobu :
 Při uvedení:
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 155 g/km
- 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) Euro 5, 340 Nm, manuální šestistupňová převodovka –CO2: 139 g/km
 Ve druhé polovině roku 2010:
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, automatická šestistupňová převodovka – CO2: 168 g/km
- 1.6 THP 147 kW (200 k) Euro 5, 275 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 159 g/km
Posledně uvedený motor je u čtyřválce ve světové premiéře vybaven unikátními technologiemi, díky kterým dosahuje velké účinnosti z pohledu výkonů, spotřeby paliva i emisí CO2.
V návaznosti na tuto filozofii bude na stánku v Ženevě 2010 vystavena studie RCZ vybavená technologií HYbrid4. S ní bude toto sportovní kupé emitovat řádově 95 g CO2/km, jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem bude pohon všech 4 kol.
DYNAMIKA
S využitím know-how Značky v oblasti jízdních vlastností, posouvá model RCZ v rámci modelové řady Peugeot hranice přesnosti a jízdního potěšení na nejvyšší úroveň a jitří všechny smysly řidiče.
V základu využívá Peugeot RCZ velmi účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo Mac Pherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). Podvozek a těžiště má velmi nízké, rozchody jsou širší. Pneumatiky disponují velkorysými rozměry (18” nebo 19”).
U verzí RCZ poháněných motorem THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na živosti a obratnosti, přičemž je i nadále zajištěna jeho stoprocentní účinnost.
TECHNOLOGIE
V souladu se svou mimořádnou pozicí v rámci modelové řady i dynamickým potenciálem je Peugeot RCZ vybaven kromě stylových a mechanických inovací i sofistikovanou výbavou pro klidnou a bezpečnou jízdu: inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu (sériově), WIP COM 3D (multimediální systém vyšší třídy), bi-xenonové přední světlomety s nastavením, atd. (pozn.: specifikace vozů dle země určení).
VŮZ „na přání“
Aby si každý z majitelů mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada možností personalizace, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru tohoto vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie...
MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST
Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací...
Záměrem značky je udržet si své prvenství také v oblasti terciální bezpečnosti. Díky systému « lokalizované komunikační jednotky » bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby PEUGEOT CONNECT SOS (volání Peugeot Urgence) bez dodatečných nákladů a pro celou řadu RCZ.


Červen 2010


Detailní informace

EXTERIÉR

VÝRAZNÝ A INOVATIVNÍ STYL
Propracovaný, dynamický a elegantní styl vozu RCZ vytváří novou harmonickou a temperamentní vyváženost.
Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna představuje nejen odvážnou technickou novinku, ale je také stylovým rukopisem vozu, jehož každý detail se podílí na výsledné bezvadné kvalitě a expresivním stylu. Čelní sklo, černá střecha a zatmavené zadní okno vytvářejí navazující pás velkoryse ohraničený dvěma hliníkovými střešními oblouky. Při pohledu z profilu je svažující se přední část vozu navázána na mohutné zadní partie jemnou svislou hranou. Dalším výrazným prvkem je impozantní hliníková kapota, která zasahuje až do předních blatníků a opticky zdůrazňuje šířku vozu.
Přední část s charakteristickými rysy značky Peugeot, mohutné profilované blatníky, do kterých jsou zasazena velká zdobená kola, difuzor a výrazná červená zadní LED světla rozdělená bílou krystalickou křivkou… při celkovém pohledu se jemnost snoubí s výkonností, technologie s vytříbeností.

OPTIMÁLNÍ AERODYNAMIKA: IDEÁLNÍ PROPORCE VOZU A NASTAVITELNÉ KŘÍDLO
Proporce vozu (výška 1,36 m), promyšlené linie karoserie a dvojité zaoblení střechy napomáhají proudění vzduchu a velkou měrou se podílejí na jeho optimálních aerodynamických parametrech. Nehledě na široká 18" kola dosahuje RCZ koeficientu Cx 0,32 a SCx je výborných 0,67.
K celkové aerodynamické efektivitě vozu přispívá rovněž nastavitelné zadní křídlo, které se v závislosti na rychlosti vozu nastavuje do dvou poloh a vytváří ideální rovnováhu mezi stabilitou vozu a spotřebou paliva. První pozice (19°) se otevře při rychlosti vyšší než 85 km/h (a sklopí se při rychlosti menší než 55 km/h), druhá pozice (34°) se nastaví při rychlosti nad 155 km/h (do polohy 1 se vrátí při rychlosti nižší než 145 km/h).
Řidič si může podle svého přání křídlo sám nastavit do pozice 2 tlačítkem na středové konzole.

ORIGINÁLNÍ ARCHITEKTURA ZALOŽENÁ NA OSVĚDČENÉ PLATFORMĚ
Moderní a expresivní styl vozu je založen na originální architektuře kompaktního kupé, která vychází z platformy 2 skupiny PSA Peugeot Citroën. Tato neustále zlepšovaná platforma se odlišuje velkou pevností, která umožňuje lépe využít podvozkové části a zajišťuje dobré akustické a vibrační parametry. Hatchback (308), crossover (3008), MPV (5008) a dnes sportovní kupé... platforma je tedy mimořádně všestranná a lze ji adaptovat na různé typy vozidel.


INTERIÉR

MÍSTO ŘIDIČE ZASVĚCENÉ POTĚŠENÍ Z JÍZDY
V kabině vozu RCZ se řidič ocitá v elitním sportovním prostředí. Jakmile se pohodlně usadí za volantem, objeví ergonomické místo řidiče, které mu umožní plně si vychutnat jízdní kvality jeho RCZ: hluboká sedadla s integrovanými opěrkami hlavy pevně vedou tělo a všechny ovladače řidiči přirozeně padnou do ruky.

Zážitek z jízdy bude umocněn také doplňkem « Pack Sport » (k dispozici od léta 2010, s motorem 1.6 THP 200 k v základní výbavě ), který zahrnuje volant menších rozměrů, krátkou řadicí páku a u benzinových motorů Sound System.

Nakloněná palubní deska čistých a ladných linií svým stylem připomíná posledně uvedené modely Značky a dokonale zapadá do exkluzivního světa tohoto kupé.
Ušlechtilé materiály se snoubí s elegantními tvary a vytvářejí uvnitř vozu harmonicky sladěné prostředí.

Podklad ukazatelů sdruženého přístroje před očima řidiče je po vzoru hodin ve středu palubní desky ze skutečného kovu, stupnice jsou podsvícené.
Palubní deska je kompletně potažena jemným materiálem s inovativní strukturou a má reprezentativní a technický vzhled. Zákazník má rovněž na výběr z několika barevných odstínů celokoženého čalounění Nappa (luxusní silná kůže, velmi jemná a hladká)
Na sedadlech s koženým čalouněním najdeme na předních místech v horní části opěradel nové logo lva.
Interiér vozu nabízí akustický komfort té nejvyšší úrovně. Karoserie díky pevné struktuře na nerovné vozovce nerezonuje a řidič si může při jízdě plně vychutnávat uklidňující ticho, hudbu z audio systému nebo zvukový projev benzinových motorů vybavených « sound systémem » (více informací v odstavci « Mechanika »)

PRAKTIČNOST PŘI KAŽDODENNÍM POUŽITÍ
Interiér vozu nabízí i jistou multifunkčnost používání a odpovídá tak na každodenní potřeby svých uživatelů.

Při odjezdu na prodloužený víkend máte k dispozici zavazadlový prostor o objemu 384 l (321 dm3 metodou VDA) a další odkládací prostory pod podlahou vozu (více než 30 l navíc). Sklopením opěradla zadního sedadla lze zvětšit jeho přepravní kapacitu na maximálních 760 l (639 dm3 VDA).
Pro pasažéry vůz dále nabízí také dvě přídavná sedadla, dobře tvarovaná a pohodlně využitelná. Tvar střechy s dvojitým zaoblením navíc zvětšuje vnitřní obyvatelnost zadní části kabiny.
Estetika v kombinaci s praktičností…


- MECHANIKA -
V roce 2010 najdeme pod kapotou tři všestranně výkonné motory respektující normy Euro 5 s velkým točivým momentem i výkonem a příznivou spotřebou paliva a emisemi CO2.
Ve stejném duchu byla optimalizována i aerodynamika a hmotnost vozu (provozní hmotnost s plnou nádrží od 1275 kg), středem pozornosti projektu se stala také ekologická ohleduplnost, která u podobného typu vozu vypovídá o moderním a zodpovědném přístupu konstruktéra… a v horizontu roku 2012 se rýsuje i varianta HYbrid4.

NOVÝ MOTOR 1.6 THP 147 kW (200 k) - BVM6

Tento nový motor (bude uveden v létě 2010) umožní řidiči využít veškerý potenciál podvozkových částí vozu. S maximálním točivým momentem 275 Nm (od 1 700 do 4500 ot/min) a výkonem 147 kW (od 5500 do 6800 ot/min) podává RCZ při zrychlení a zatížení motoru prvotřídní výkony (z 80 na 120 km/h na 5. stupeň zrychlí za 6,5 s, z 0 na 100 km/h za 7,6 s…), přičemž spotřeba paliva nepřesahuje v kombinovaném provozu 6,9 l/100 km (méně než 159 g CO2/km).
Aby dosáhl takových výkonů kombinuje čtyřválec o objemu 1598 cm3 všechny nejnovější technologie, THP a VTi:
- turbodmychadlo Twin-Scroll pro výkon a okamžitou reaktivitu již od nízkých otáček,
- přímé vstřikování paliva zajišťuje optimální spalování,
- sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů (technologie VTi, Variable valve and Timing injection) pro dosažení lepší spotřeby paliva a emisí CO2.

Technologie Sound System
Pozornost konstruktéři zaměřili také na zvuk motoru 1.6 THP 147 kW/200 k. Technologie Sound System (v rámci doplňku Pack Sport je k dispozici i pro motor 1.6 THP 115 kW/156 k) umožňuje vytvořit různý zvuk motoru podle míry zrychlení. Stejně jako u skutečného hudebního nástroje předává vibrační membrána zvuk řízený a zesilovaný akustickým potrubím a zvuková úroveň zůstává stejná po celou dobu jízdy.

1.6 THP 115 kW (156 k) - BVM6 nebo BVA6
Tento přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním dosahuje skvělého poměru mezi výkonem (240 Nm od 1 400 do 4 500 ot/min, 115 kW při 5 800 ot/min) a spotřebou paliva (6,7 l/100 km ; emise CO2 se šestistupňovou manuální převodovkou 155 g/km).

Nová automatická šestistupňová převodovka AT6
Od léta 2010 bude motor 1.6 THP 115 kW k dispozici také s novou sekvenční automatickou šestistupňovou převodovkou, která posílí výjimečnost vozu RCZ ideálním spojením potěšení z jízdy a spotřeby paliva.
Převodovka AT6 byla vyvinuta společností Aisin AW podle zadávacích podmínek skupiny PSA Peugeot Citroën. Zahrnuje technologie, která jí prioritně umožňují optimalizovat spotřebu a emise CO2 (přibližně o 10 g méně v porovnání s předcházející generací převodovek): optimalizace konvertoru točivého momentu, výrazné snížení ztrát způsobených třením komponentů, úpravy zaměřené na zlepšení průběhu změny převodu. Díky zmíněným modifikacím si Peugeot RCZ vybavený touto automatickou převodovkou zachovává spotřebu paliva na úrovni 7,3 l/100 km a emise CO2 168 g/km.
Pozornost byla věnována i kvalitě a rychlosti řazení rychlostních stupňů (jemnost, synchronizace, reaktivita): použití hydraulického bloku s přímým ovládáním, strategie elektronického řízení, která optimalizuje rychlé vícestupňové podřazení...
Existují dva režimy ovládání : automatický pro řízení bez stresu, který se přizpůsobí jízdnímu stylu řidiče, a aktivní - sekvenční.

2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) - BVM6
Motor o objemu 1 997 cm3 uvedený v roce 2009 dosahuje maximálního výkonu 120 kW při 3 750 ot/min a nabízí i velkorysý točivý moment 340 Nm v rozmezí 2 000 – 3 000 ot/min. Aby mohl poskytovat podobné výkony je vybaven spalovací komorou nové generace ECCS (Extreme Conventional Combustion System), turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, vysokotlakým čerpadlem, díky kterému lze ve společné rampě dosáhnout tlaku 2 000 barů, nebo elektromagnetickými vstřikovači s osmi otvory.
Tento pohon umožňuje řidiči plně využít skvělých jízdních předpokladů vozu RCZ a současně snížit spotřebu v kombinovaném provozu na pouhých 5,3 l/100 km s emisemi CO2 139 g/km.
Obě verze RCZ 2.0 HDI FAP a 1.6 THP 115 kW jsou vybaveny ukazatelem změny převodového stupně Gear Shift Indicator. Jedná se o zařízení, které s předstihem splňuje nové normy. Ukazuje řidiči ideální okamžik pro změnu převodového stupně z pohledu optimalizace spotřeby paliva a emisí CO2.

A DO BUDOUCNA... STUDIE RCZ HYbrid4
Na posledním autosalonu ve Frankfurtu byla odhalena studie verze RCZ poháněné technologií HYbrid4, která potvrzuje exkluzivní, moderní, dynamický a ekologicky zodpovědný přístup vlastní celé modelové řadě RCZ.
Studie využívá stejného způsobu pohonu jako 3008 HYbrid4, který bude na trh uveden na jaře roku 2011: 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) vpředu a elektrický motor 27 kW (37 k) vzadu.
Tento krok odráží snahu značky Peugeot nabídnout technologii HYbrid4 u více modelů řady, což je možné díky technické adaptabilitě této technologie. Nabízí ji u různých typů vozů (crossover, coupé...), vystavěných na odlišných platformách, ale se společným cílem: nabídnout zcela nové pocity a zážitky z jízdy.

Verze RCZ HYbrid4 bude nabízet:
- úroveň spotřeby paliva a emisí CO2, které ve světě sportovních vozů nebylo doposud dosaženo: 3,7 l/100 km a 95 g CO2/km. Tyto hodnoty dokazují, že sportovní charakter a zodpovědnost mohou být v souladu.
- temperament odpovídající pozici vozu a očekáváním zákazníků s vynikajícími výkony (kumulovaný potenciální výkon 147 kW (200 k), maximální točivý moment 300 Nm vpředu a 200 Nm vzadu);
- pohon všech čtyř kol, který je přínosem pro jistotu, bezpečnost a komfort řízení.
- DYNAMIKA -
Jistý a všeobecně oceňovaný „kontakt“, který umí navázat vozy Peugeot s vozovkou, nabývá u tohoto modelu na významu. Na základě know-how značky a v souladu s image vozu a jeho jízdními vlastnostmi, si Peugeot RCZ klade za cíl posunout hranice jízdního potěšení na nejvyšší možnou úroveň a nabízí jistý a spolehlivý jízdní projev, dynamiku a vedení stopy s příkladnou stabilitou.

KNOW-HOW ZNAČKY PEUGEOT
Z pohledu karoserie může Peugeot RCZ nabídnout vynikající torzní tuhost: 0,69 mrad při točivém momentu 1000 Nm. Ta se podílí na výborné úrovni vibračního komfortu ve voze a umožňuje optimální využití vlastností podvozku.
V tomto ohledu RCZ těží z velmi dobrého základu – účinných podvozkových částí platformy 2.
Přední náprava pseudo Mac Pherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem zajišťuje přesné vedení stopy a výbornou úroveň citlivosti
Dvouramenná zadní náprava s příčkou a integrovaným zkrutným stabilizátorem umožňuje dosáhnout díky své koncepci omezených rozměrů a vysoké pevnosti.
Aby efektivita celku byla ještě vyšší, byl u RCZ v porovnání s hatchbackem 308 snížen podvozek a těžiště vozu o 23, resp. 40 mm. Model RCZ je navíc i širší (30 mm) a má rozšířený přední i zadní rozchod kol (+ 44 a + 63 mm).
Komponenty náprav (specifická koncepce trojúhelníků vpředu, jejich klouby…) stejně jako tlumiče (větší průměr tyče a horních ložisek, specifické nastavení tlumičů) doznaly úprav, aby byly tužší, účinnější a pohodlnější.
Rozměry velkých pneumatik ještě zvyšují přesnost řízení a stabilitu vozu RCZ za všech okolností. Sériově je vůz vybaven pneumatikami 18’’ (235x45 R18W) nebo na přání 19’’ (235x40 R19W).
Bezvadnou stabilitu vozu RCZ ve vysoké rychlosti v neposlední řadě garantuje také nastavitelné křídlo (více informací v kapitole « Exteriér / Optimalizovaná aerodynamika »). Při rychlosti vyšší než 155 km/h se křídlo otevře do polohy 38,5° a vytváří aerodynamický přítlak na zadní část vozu.

Specifika verze s motorem 147 kW (200 k)
Verze RCZ poháněná novým motorem 1.6 THP 147 kW (200 k) má po vzoru platformy 3 (407) na přední nápravě speciální čepy s větším průměrem. Navíc přední náprava zahrnuje speciální stabilizátor. Tyto prvky propůjčují vozu ještě živější jízdní projev s větší obratností a garantují perfektní stabilitu.

PŘESNÉ AVÝBORNĚ REAGUJÍCÍ ŘÍZENÍ
Posilovač zajišťuje optimální přesnost řízení a vynikající kontakt s vozovkou.
Jedná se o typ hřebenového řízení, posilovač je řízen elektro-hydraulicým čerpadlem (GEP) s výkonem 650 W, který se mění v závislosti na rychlosti vozu, rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje řízení. To umožňuje neustále přizpůsobovat posilovací účinek a usnadňuje to manévrování s vozem při nízké rychlosti.
ÚČINNÉ BRZDY
Brzdová soustava, u které jsou vysoké nároky na výkonnost a vytrvalost, se skládá z chlazených kotoučů velkých rozměrů: průměr 302 mm a tloušťka 26 mm, přičemž u motoru 1.6 THP 147 kW/200 k (a u 2.0 HDI FAP s pneumatikami 19") jsou rozměry specifických kotoučů dokonce 340x30 mm.
Rovněž zadní brzdy jsou dimenzovány velkoryse - kotouče mají rozměr 290x12 mm, což je u této platformy ojedinělé (stejně jako zadní náboj kola a ložiska).
Systém ESP je součástí základní výbavy vozu a zahrnuje dynamickou kontrolu stability (CDS), elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF) a asistenční brzdový systém (EVA), inteligentní protiskluzový systém a pomoc při rozjezdu ve svahu (více informací v kapitole « Technologie »). Funkce CDS, ASR a EVA je možné deaktivovat současně (ESP OFF), aby si nároční a zkušení řidiči mohli bez omezení vyzkoušet kapacity vozu.
- TECHNOLOGIE -
Peugeot RCZ s množstvím architektonických a stylových inovací (dvojité zaoblení, střešní oblouky), prvotřídních materiálů (hliník, plechy THLE at UHLE,…) a mechaniky, je vybaven i kompletní nabídkou výbavy a systémy na podporu řízení, určených pro potěšení a bezpečnost jízdy.

INTELIGENTNÍ PROTISKLUZOVÝ SYSTÉM
Inteligentní kontrola pohonu je sofistikovaný systém ASR, který umožní vozu rozjet se a pohybovat na vozovce s povrchem s nízkou adhezí (led, sníh, silný déšť). V těchto podmínkách automaticky přizpůsobí strategii pohonu každého ze dvou předních kol.
Tato funkce je součástí systému ESP (v základní výbavě vozu) u všech verzí s manuální převodovkou.

POMOC PŘI ROZJEZDU VE SVAHU (HILL ASSIST)
Model RCZ je ve všech svých verzích vybaven funkcí Pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Assist), která zvyšuje komfort a bezpečnost používání vozu.
Díky neustálé komunikaci se systémem ESP zabrání tato funkce zpětnému pohybu vozu ve svahu (s vyšším sklonem než 3%). Po uvolnění brzdového pedálu zůstane vůz po dobu 2 vteřin stát na místě a řidič tak má čas v klidu přešlápnout z brzdového na akcelerační pedál.
Tato funkce významně usnadňuje manévrování s vozem směrem vpřed (rozjezd do kopce) i vzad (parkování pozpátku v kopci).
WIP… MULTIMEDÁLNÍ NABÍDKA POSLEDNÍ GENERACE
Telematická řada WIP (World In Peugeot) je u modelu RCZ zastoupena systémem WIP Sound a WIP Com 3D.

WIP Sound a WIP Bluetooth®
U modelu RCZ zahrnuje systém WIP Sound s přehrávačem CD MP3 sériově také WIP Bluetooth®, USB vstup, Jack vsutp, funkci streaming audio a hands-free sadu kompatibilní s mobilními telefony s technologií Bluetooth®.
WIP Com 3D
Systém WIP Com 3D využívá nejmodernější technologie - jedná se o multimediální systém vyšší třídy, který splní nároky zákazníků orientovaných na high-tech výbavu a možnost maximálního připojení externích zařízení.
Systém zahrnuje:
- navigační systém s velkou obrazovkou 7’’ 16/9 s vysokým rozlišením (800x480 pixelů) a kartografií Evropy ve 3D formátu (reliéfy, budovy a památky v nejdůležitějších městech Evropy...) uloženou na pevném disku 40 GB ;
- autorádio s třemi tunery pro optimální příjem radiofrekvencí a dopravních informací RDS-TMC;
- přehrávač DVD / CD MP3 a WMA;
- technologii Bluetooth® pro hands-free ovládání a GSM modul, který poskytuje stejnou funkci a vložením SIM karty umožňuje přístup ke službám Peugeot Assistance a Peugeot Urgence (více v kapitole « Terciální bezpečnost »);
- funkci Jukebox ke kopírování hudebních skladeb na část pevného disku systému o velikosti 10 GB (až 180 hodin hudby);
- USB vstup, čtecí zařízení SD karet, RCA audio/video vstupy k přehrání audio souborů MP3 a WMA nebo připojení všech typů digitálních audio přehrávačů;
- úseky měření rychlosti pevnými radary (ke stažení pro 14 zemí Evropy na stránkách https://www.wipinforadars.fr).

Za zmínku stojí, že 2 antény (AM/FM1 a FM2) systémů WIP Sound a WIP Com 3D jsou dokonale integrované do zaobleného zadního skla vozu RCZ.
Tyto dva systémy jsou vybaveny 6 reproduktory:
- 2 výškové reproduktory zabudované do horní části palubní desky,
- 2 hloubkové reproduktory Ø 165 mm ve výplních předních dveří (15 W),
- 2 širokopásmové eliptické reproduktory 6x9 v zadní části kabiny (15 W).

Systém Hi-fi JBL™
Doplněk na přání JBL™ zprostředkovává velmi věrný zvuk vysoké kvality „na míru“. Zahrnuje:
- 2 středové/výškové Hi-fi reproduktory integrované do palubní desky,
- 2 hloubkové (Ø 165 mm) Hi-fi reproduktory ve dveřních výplních vpředu,
- 2 eliptické koaxiální Hi-fi reproduktory 6x9 v bocích kabiny vzadu.
- digitální zesilovač Hi-fi JBL s 8 kanály 240 W (zakomponovaný v zavazadlovém prostoru u pravého podběhu), který ovládá všechny reproduktory nezávisle.

DALŠÍ VÝBAVA
Řidič vozu RCZ může využít :
- Pack Komfort, který zahrnuje mimo jiné přední parkovací asistent (zadní parkovací asistent v základní výbavě);
- Pack Premium, ten se skládá z kožených, elektricky ovládaných sedadel s vyhříváním;
- Pack Viditelnost s bi-xenonovými světlomety se směrovým nastavením.

- VŮZ PODLE PŘÁNÍ -

MOŽNOSTI PERSONALIZACE
Aby si každý z majitelů mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada možností personalizace, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru tohoto vozu.
Již při objednávce je možné vůz RCZ vybavit řadou speciálních prvků:
- střecha z pravého karbonu v lesklém nebo matném provedení ;
- hliníkové střešní oblouky v barvě pískové nebo černý chrom 3;
- tři různé druhy dekorů na karoserii (tónované polepy)3;
- pack sport (v základní výbavě u THP 200 k) s volantem malého průměru a krátkou řadicí pákou3;
- přední mřížka na nárazníku lesklá černá;
- černé brzdové třmeny;
- vnější zpětná zrcátka černá Perla Nera;
- hliníková kola 18’’ Original ve dvoubarevném provedení Dark Grey (diamantová/tmavě šedá) nebo full Pirit Grey (středně šedá);
- hliníková kola 19’’ Sortilège ve dvoubarevném provedení Midnight Silver (tmavě šedá) nebo Mat Black Onyx (matná černá);
- hliníková kola 19’’ Solstice ve dvoubarevném provedení Anthra Grey (diamantová/tmavě šedá) nebo Black Onyx (diamantová/černá) ;

MODELOVÁ ŘADA, BARY KAROSERIE, ČALOUNĚNÍ
Pro modelovou řadu exkluzivního Peugeotu RCZ existuje jen jedna úroveň výbavy. Zákazník si svůj vůz dále vytváří pomocí doplňků, paketů výbavy a dalších možností personalizace.
Paleta barev karoserie RCZ se skládá ze 7 odstínů: červená Tourmaline, modrá Tuanake, šedá Sidobre, šedá Shark, šedá Haria, černá Perla Nera a standardní bílá Opale.
Perleťová bílá, barva limitované série prvních 200 vozů, které byly rezervovány během autosalonu ve Frankfurtu v září 2009, bude k dispozici v průběhu roku 2010.
Na výběr je 7 typů čalounění:
- 1 látkové Maille Marston černá Tramontane ;
- 3 typy luxusního koženého čalounění Nappa: černá Tramontane, šedá Frisson nebo světlá Lama ;
- a tyto tři typy kůže jsou v nabídce i jako celokožené čalounění interiéru: sedadla, palubní deska, pás na dveřích a loketní opěrky v kůži.

- MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST -
Kromě aktivní bezpečnosti na vysoké úrovni garantované dynamickými kvalitami vozu (podvozkové části, elektronické systémy podpory řízení, nastavitelné křídlo…), se může RCZ opřít i o dlouholeté zkušenosti Skupiny v oblasti zajištění pasivní a terciární bezpečnosti.

OPTIMALIZOVANÁ STRUKTURA, AKTIVNÍ KAPOTA, ÚČINNÝ ZÁDRŽNÝ SYSTÉM
Struktura přední části karoserie RCZ zahrnuje tři absorpční kanály, které při čelním nárazu pohltí maximum energie. Strategie maximální absorpce byla uplatněna také při koncepci střešních oblouků, vnějších nosníků a výztuh ve dveřích.
S ohledem na snížení následků srážky chodce s vozem byl vyvinut systém aktivní kapoty, který ovšem nijak nezasahuje do architektury a stylu vozu (snížený podvozek, nízko posazená kapota). Jakmile snímače umístěné v přední části vozu detekují náraz, aktivuje se pyrotechnický systém na závěsech kapoty a za 0,1 s ji zvedne až o 55 mm.
Optimální ochranu při nárazu z boku cestujícím poskytují výztuhy ve dveřích, zadním sloupku a absorpční kanál v podlaze na patkách. Příčný nosník v úrovni prahu zavazadlového prostoru umožňuje absorbovat nárazy a zajišťuje dobrou úroveň opravitelnosti.
Peugeot RCZ je vybaven účinným zádržným systémem, který v případě nehody chrání těla cestujících:
- 2 čelní adaptivní airbagy o objemu 60 l u řidiče a 90 l u spolujezdce;
- 2 boční airbagy (každý 10 l), které chrání hrudník a pánev cestujících na předních sedadlech;
- 4 tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači přítlaku (a pyrotechnickými předpínači vpředu) a zvukovou i vizuální signalizací nezapnutí/rozepnutí pásu u každého sedadla;
- tříbodové úchyty Isofix na zadních místech pro upevnění dětské sedačky (třetí úchyt je ukryt za opěrkou hlavy).

TERCIÁRNÍ BEZPEČNOST: VŽDY O KROK NAPŘED

V oblasti zajištění terciární bezpečnosti zavede Peugeot v roce 2010 ve světové premiéře služby PEUGEOT CONNECT SOS (tísňové volání) a PEUGEOT CONNECT ASSISTANCE bez příplatku u celé řady RCZ.

V rámci filozofie nabídnout vůz s exkluzivními službami a možností personalizace bude služba PEUGEOT CONNECT SOS k dispozici u všech vozů RCZ zdarma a na neomezenou dobu. Tísňové volání bude součástí funkcí systému WIP Com 3D. U vozů, které nebudou vybaveny tímto telematickým systémem, bude služba k dispozici v průběhu roku 2010 prostřednictvím lokalizované komunikační jednotky.
Služba PEUGEOT CONNECT SOS, které je značka Peugeot v Evropě průkopníkem, může být aktivována manuálně nebo automaticky (ve spojení s aktivací pyrotechnických prvků ve voze). Operační centrála přesně určí polohu vozu a iniciuje vyslání potřebné pomoci, aby zásah byl co nejrychlejší.
Služba byla poprvé uvedena v roce 2003 ve spojení s telematickými systémy Peugeot (RT3, RT4, WIP Com, WIP Com 3D), od té doby služba tísňového volání pomohla již téměř 3 500 osobám. Její geografické rozšiřování dále pokračuje: je k dispozici (podle pořadí zavedení) ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Belgii, Lucembursku, Nizozemí a od konce roku 2009 také v Portugalsku. V roce 2010 bude rozšířena ještě ve Švýcarsku a Rakousku a využívat ji tak budou moci řidiči v 10 evropských zemích.


Červen 2010


Radka Matthey

Peugeot
Peugeot je jedinou značkou na světě, která nabízí služby globální mobility s kompletní řadou osobních a užitkových vozů, skútrů, jízdních kol a širokou nabídkou servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení náročnosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů a stal se 1. francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a 10. v celkovém žebříčku. 50% vozů Peugeot prodaných ve světě má emise CO2 nižší než 140 g/km. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz i0n, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě zavádí svou novou nabídku kompletní mobility, službu Mu by Peugeot.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu