Vyhledávání

Peugeot registruje v roce 2011celkem 2 114 000 prodaných vozů

Mezinárodní rozvoj a přesun směrem k vyšším kategoriím:
Značka Peugeot registruje v roce 2011celkem 2 114 000 prodaných vozů*, z toho 48 % mimo Evropu
 
ZÁKLADNÍ ÚDAJE
 
- Mezinárodní rozvoj značky Peugeot
 
-          2 114 000 vozů*  prodaných v roce 2011
-          48 % prodejů realizovaných mimo Evropu
-          408: uvedení na trh v Brazílii a Argentině; 73 000 prodaných vozů ve světě (Čína, Brazílie, Argentina)
-          Čína: Úspěšné uvedení modelu 508. Pokračující nárůst prodejů (+15 %) 
-          Vzrůstající objemy v Rusku / Ukrajině / SNS (+28,3 %), Asii (+14,2 %) a Latinské Americe (+9,2%)
-          Peugeot, 4. místo v pořadí značek v Evropě (OV + LUV)
 
- Přesun výroby směrem k vyšším kategoriím: pokračující úspěch produktové ofenzívy a služeb mobility
               
-          Úspěšné uvedení modelu 508 na světové trhy: 123 000 vozů prodaných v roce 2011
-          Nový Peugeot 308: úspěch designu a technologie e-HDi
-          RCZ, sportovní kupé udávající směr (více než 19 000 prodaných kusů)
-          3008 přesáhl své cíle: 135  000 prodaných kusů
-          Zvýšení počtu provozoven Mu, které v roce 2011 fungují v 8 evropských zemích: +54 % oproti konci roku 2010.
 
* vozy + montážní celky


SHRNUTÍ
Díky ofenzívě zaměřené na produkty, image a nabídku služeb se značce v roce 2011 podařilo zaznamenat roční výsledek světových prodejů, který se blíží historickému rekordu dosaženému v roce 2010, kdy značka slavila 200. výročí svého založení.
 
V situaci, kdy evropský trh prochází krizí a na velkých rozvíjejících se trzích je naopak poptávka stejná nebo dochází k jejímu oživení, realizoval Peugeot 2 114 000 prodejů osobních a užitkových vozů, což je velmi blízko (-1,3 %) úrovni historického rekordu, který byl zaznamenán v roce 2010 (2 142 000).
 
Pokračující internacionalizace
Podíl objemů mimo Evropu činí 48 %, což je o 3 % víc než v roce 2010 a dosahuje rekordní objem 1 014 000 kusů.
Peugeot dosáhl růstu ve všech svých prioritních regionech růstu: +9,2 % v Latinské Americe, +14,2 % v Asii a +28,3 % v Rusku, což přispělo k dynamice internacionalizace značky.
Na „starém kontinentu“ se prudký pokles trhů v zemích jižní Evropy, kterému je Peugeot vystaven zejména ve Španělsku a v Portugalsku, odrazil na výsledcích značky, která zde prodala 1 100 000 vozů (-6,1 % oproti roku 2010).
 
Zrychlení přesunu výroby směrem k vyšším segmentům 
Peugeot v roce 2011 opět prokázal svou schopnost modernizovat nabídku a konkretizovat přesun své výroby směrem k vyšším segmentům.  
Světové prodeje vozů kategorie Premium tak v roce 2011 vzrostly o 40 % a dosáhly 320 000 kusů.
 
Model 508, který má za sebou v prvním pololetí roku 2011 úspěšné uvedení na evropský a v červenci na čínský trh, zaznamenal do konce prvního roku 123 000 prodejů a opět potvrzuje ambici značky prosazovat se v jedné ze svých historických oblastí, kterými jsou velké cestovní vozy.
 
Crossover 3008 vytvořil se 135 000 prodanými kusy nový obchodní rekord, a to ještě dřív, než bude v únoru uveden na trh model 3008 HYbrid4, který ve světové premiéře přivede na scénu plně hybridní dieselový pohon.
 
Model RCZ registruje již více než 19 000 prodaných kusů a naplňuje tak výrobní kapacity: toto sportovní kupé značky Peugeot se na závěr prvního celého roku prodeje prosadilo jako kupé udávající ve svém segmentu směr.
 
Značka Peugeot má silnou nabídku v segmentu B (107, 207, 206+). Prodeje těchto vozů dosáhly celosvětově 836 000 kusů. U nového Peugeotu 308 bylo zaznamenáno 205 000 prodaných vozů.
 
Kromě 508 v Číně došlo v roce 2011 i k uvedení modelu 408 na brazilský a argentinský trh, modelu Hoggar v Argentině a vozů 3008 a RCZ v Číně.
 
Environmentální strategie
Značka pokračovala ve své snaze snížit u svých vozů dopad na životní prostředí. Průměrné emise CO2 u modelů Peugeot činily na konci roku 2011 pouhých 129 g/km, oproti 131,6 g v roce 2010 a překročily tak hranici 130 g/km, kterou Evropská komise stanovila pro rok 2015.
 
Environmentální politika značky se projevuje především stálou optimalizací spalovacích motorů (downsizing), včetně zavedení motorů nové generace, jako je skupina benzínových motorů EB (tříválcové motory 1,0 l a 1,2 l), jehož první verze s obzvlášť nízkou spotřebou/emisemi se v roce 2012 objeví u modelu 208.
 
Dieselová hybridizace je další prvořadou osou environmentálního závazku značky Peugeot: „mikro-hybridy“ se systémem Stop&Start nové generace e-HDi, které se na trh dostaly na začátku roku a používají se u vozů 308, 3008, 5008, 508, Partner Tepee a v  blízké době u 208. „Full hybridizace“ nabude v roce 2012 konkrétní podobu díky hybridnímu dieselovému pohonu HYbrid4, který bude k  dispozici u tří modelů Peugeot: 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 sedan HYbrid4.
 
Třetí osu tvoří elektromobily určené pro městský a příměstský provoz: Peugeot i0n, první vůz nové generace v Evropě, umožnil Peugeotu potvrdit své historické poslání průkopníka odvětví.
Divize Peugeot Scooters zase v roce 2011 uvedla na trh skútr s elektrickým pohonem e-Vivacity.
 
MU by Peugeot
Dynamika nabídky MU by Peugeot se zrychlila: oproti konci roku 2010 vzrostl počet provozoven služby MU v 8 evropských zemích o +54 %. Nová služba mobility, která byla spuštěna v roce 2010, vytváří nový vztah mezi zákazníkem a prodejní sítí a dle výzkumu míra spokojenosti s ní dosahuje 92%.
 
PEUGEOT V EVROPĚ (EU + ESVO + CHORVATSKO):
Značka Peugeot dosahuje v Evropě s  počtem 1 092 000 přihlášených osobních a lehkých užitkových vozů, což je ve srovnání s rokem 2010 pokles o 7,4 %, tržního podílu na trhu ve výši 7,1 % a udržuje si tak 4. místo v žebříčku značek, které obsadil v roce 2010.
 
V odvětví osobních vozů (916 000 přihlášených vozů, -9,2 %) došlo k očekávanému poklesu prodejů modelů 206+ a 207 kvůli očekávanému příchodu modelu 208. Tento pokles byl v Evropě jen částečně vykompenzován dobrými výsledky modelu 508 a dalších modelů kategorie Premium: Peugeot končí rok s tržním podílem 6,7 % (7,3 % v roce 2010).
 
Na trhu s lehkými užitkovými vozy se podíl značky zvýšil o 4 % a dosahuje 176 000 přihlášených vozů; s téměř stabilním tržním podílem ve výši 10,4 % (10,7 % v roce 2010) Peugeot upevňuje svůj výrazný vzestup posledních let.
Západní Evropa (18 zemí)
Na západoevropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který poklesl o 0,6 %, dosáhl počet přihlášených vozů Peugeot 1 038 000 kusů (- 8 %), což odpovídá tržnímu podílu 7,2 % (7,8 % v roce 2010).
 
Peugeot je silně ovlivněn vývojem trhů v jižní Evropě (Španělsko, Řecko, Itálie, Portugalsko), které zasáhla přísná úsporná opatření, což mělo vliv na výkonnost značky.
 
Na těchto čtyřech trzích, kde významným způsobem převládá segment B, měla na výsledky značky nepříznivý dopad končící výroba modelu 207, u něhož došlo k celkovému poklesu přihlášených vozů o 56 000 (- 22,5 %). Chystaný příchod modelu 208 by měl tento trend výrazně zvrátit.
 
Ve Francii, kde byl celkový trh s osobními a lehkými užitkovými vozy v porovnání s rokem 2010 stabilní, upevnil Peugeot svou pozici druhé nejvýznamnější francouzské automobilové značky, dosáhl 441 790 prodejů a tržního podílu 16,8 %.
V segmentech sedanů a kompaktních MPV a rodinných sedanů (C a D) značka potvrdila příznivou dynamiku nových modelů a dosáhla růstu jak z hlediska objemů, tak penetrace. Model 508, uvedený na trh v únoru, je tak od října s tržním podílem 1,3 % lídrem svého segmentu. Model 3008 přesáhl stanovené cíle a zaznamenal 53 297 prodaných vozů, tj. tržní podíl 2,4 % (1. místo v segmentu kompaktních MPV).
RCZ potvrdil svou atraktivitu, neboť se ho prodalo 5 317 kusů a tržní podíl dosáhl 0,24 %.
 
Na dynamickém trhu v Německu Peugeot s více než 3,4 miliony přihlášených vozů potvrdil své 3. pořadí v hodnocení importovaných vozů. Díky dobrému přijetí modelu 508, úspěchu modelů, které tvoří srdce nabídky (308, 3008, 5008), a nárůstu u lehkých užitkových vozů se značce podařilo vykompenzovat očekávanou ztrátu u 207 a 206+: Peugeot zaznamenal 94 000 přihlášených vozů, jeho podíl na trhu je 2,8 %.
 
Ve Velké Británii registruje Peugeot 115 000 přihlášených OV + LUV, tržní podíl činí 5,2 %.
 
jižní Evropě, jejíž trhy byly v roce 2011 oslabené (především ve Španělsku), značka zaznamenala 91 000 přihlášených vozů v Itálii (tržní podíl 4,8 %) a ve Španělsku 80 000 přihlášených vozů (tržní podíl 8,7 %). Peugeot v těchto dvou zemích potvrdil své silné postavení v oblasti lehkých užitkových vozů: 2. místo v hodnocení značek v Itálii, 3. místo ve Španělsku.
 
Na několika dalších západoevropských trzích značka potvrdila z hlediska přihlášených OV + LUV své místo na stupních vítězů: 3. místo v Belgii, Nizozemsku a Portugalsku, 2. místo v Dánsku.
 
Střední a východní Evropa: rostoucí tržní podíl
Na dynamičtějších středoevropských a východoevropských trzích, kde s výjimkou Polska pokračuje oživení, Peugeot navýšil svůj tržní podíl: 5,7 % (5,3 % v roce 2010). Penetrace značky se zvýšila především v Chorvatsku (8,4 %), Slovinsku (8,9 %), Slovensku (7,2 %) atd.
 
MEZINÁRODNÍ OFENZÍVA
Dochází k další internacionalizaci značky Peugeot, jejíž mimoevropské prodeje v roce 2011 činily 48 % ze všech prodejů značky, oproti 45 % v roce 2010. Uvedený nárůst se opírá o specifické produktové novinky určené pro trhy v konkrétních zemích, které značce napomáhají odpovědět na požadavky zákazníků na celém světě. Bylo například dosaženo:
  • 190 000 prodejů (+ 9,2 % / 2010) v Latinské Americe;
  • 188 000 prodejů (+ 14,2 % / 2010) v Asii;
  • 45 000 prodejů (+ 23 % / 2010) v Rusku;
  • 458 000 prodejů montážních celků v mezinárodním měřítku (-3 % / 2010).
 
 
Čína
Celková nabídka značky Peugeot v čínském segmentu C by s vozy 307 hatchback a sedan, 408 a od nynějška i 308, měla představovat objem 150 000 vozů ročně. Peugeot v Číně pokračuje v rozšiřování své nabídky, aby dosáhl splnění svých ambiciózních cílů, které si pro čínský trh stanovil: během 18 měsíců zde uvedl na trh již 3. vůz vyráběný v Číně a v nedávné době zde představil importované modely RCZ a 3008.
 
Rusko
Na velmi dynamickém ruském trhu Peugeot zvýšil své objemy o 24 %, na 45 000 kusů. Za tímto výsledkem stojí především model 308, který se montuje v místních továrnách, ale také modely 3008, 4007 a užitkové vozy Partner a Boxer.
 
Latinské Americerealizoval Peugeot v roce 2011 celkem 190 000 prodejů, což představuje nárůst o 9,2 %, zejména díky vynikající dynamice argentinského trhu, kde se prodeje značky Peugeot zvýšily o 36 % a tržní podíl dosáhl 9,1 %.
 
Perspektivy pro rok 2012: Pokračování přesunu k vyšším segmentům a další internacionalizace, opětovný nárůst v segmentu B
Peugeot si pro rok 2012 stanovil 3 jasné cíle, které se opírají o produktovou politiku, jež je ambicióznější než kdy jindy:
-          Opětovné získání vedoucího postavení v segmentu B díky modelu 208
-          Pokračování přesunu nabídky k vyšším segmentům 
V roce 2012 Peugeot ve světové premiéře uvede na trh 3 plně hybridní dieselové modely vybavené technologií Hybrid4: 3008, 508 RXH a 508 sedan, díky nimž získá značka výrazný náskok před svými konkurenty v oblasti využívání špičkových technologií šetrných k životnímu prostředí.
 
- Pokračování internacionalizace
Internacionalizace značky, opírající se o ambiciózní produktový plán, bude pokračovat zrychleným tempem, zejména díky uvedení modelu Peugeot 4008, který bude nejdůležitějším prvkem nové nabídky určené pro mimoevropské trhy. V mezinárodním rozvoji bude pokračovat model 308, jehož uvedení na trhy v Brazílii a Argentině se chystá na první čtvrtletí roku 2012, a do konce roku 2012 doplní nabídku značky v Číně nový produkt Peugeot vyráběný přímo v čínských továrnách.
  
 
Světové prodeje OV + UV / Tržní podíl v roce 2010 a 2011
 
Světové prodeje osobních a lehkých užitkových vozů
2010
2011
Rozdíl (%)
Evropa
1 172
1100
-6
Rusko
37
45
+21
Latinská Amerika
174
190
+9
Čína
151
174
+15
Ostatní země
136
147
+8
Montážní celky
472
458
-3
Montované vozy + montážní celky
2142
2114
-1
 
 
Podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů
2010
2011
Rozdíl (%)
Svět 
3,1
2,9
-0,1
Evropa 30
7,6
7,1
-0,5
Rusko
1,9
1,7
-0,2
Latinská Amerika
3,2
3,2
0
Čína
1,3
1,4
+0,1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu